Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?
+15
Luna
loesje
frolic
Clapperdie
Liadan
_Lana_
Susan
SarahKey
holaagirl
Roodkapje
Supertalentje
Coco
Parisienne
Darius
Slakje
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?
Ja, dat wordt nu al een tijdje geroepen. Maar nu hebben ze in Gent het babyzwemmen afgeschaft. Baby's mogen nog wel zwemmen, maar er zijn geen lessen meer omdat de chloordampen zo slecht zouden zijn voor hun longen.
Kind&Gezin hier zegt dat Louise gewoon mag gaan zwemmen...
Wat denken jullie?
Kind&Gezin hier zegt dat Louise gewoon mag gaan zwemmen...
Wat denken jullie?
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Re: Zwemmen onder de 1 jaar niet goed?
Ik denk dat het zeker bepaalde zwembaden zijn waar een hoge concentratie chloor is. Maar tegenwoordig gebruiken ze toch een ander zuiveringsmiddel, iets met zout ofzo? Dat schijnt dan weer minder slecht te zijn.
Overigens vonden onze kinderen het pas echt leuk om te zwemmen toen ze al een 1 jaar waren geweest.
Overigens vonden onze kinderen het pas echt leuk om te zwemmen toen ze al een 1 jaar waren geweest.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Ik denk dat een paar keer zwemmen niet heel veel kwaad kan. Als je elke week gaat met een jong baby'tje dan zou het wel kunnen gelden. Maar eens in de zoveel weken zwemmen kan best hoor.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb wel eens gehoord dat het minstens zo schadelijk is als meeroken maar heb hem geen bronnen.
Ik heb het in ieder geval niet gedaan voor 1 jaar.
Ik heb het in ieder geval niet gedaan voor 1 jaar.
Gast- Gast
Dat het niet gezond is dat geloof ik ook best, maar om de vergelijking te maken met meeroken vind ik wel weer wat ver gaan. Geen aanval op jou hoor Princess, want jij vermeld ook alleen maar wat je gehoord hebt
Mocht het echt zo ontzettend schadelijk zijn dan snap ik niet waarom het nog toegestaan wordt. Dan zouden alle zwembaden het babyzwemmen toch allang afgeschaft hebben? Daarom twijfel ik aan de 'ernst' van het af en toe blootstellen aan chloordampen.
Mocht het echt zo ontzettend schadelijk zijn dan snap ik niet waarom het nog toegestaan wordt. Dan zouden alle zwembaden het babyzwemmen toch allang afgeschaft hebben? Daarom twijfel ik aan de 'ernst' van het af en toe blootstellen aan chloordampen.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Onze kinderarts heeft het iig ten sterkste afgeraden om te gaan zwemmen onder de 1 jaar en dat elke keer dat je gaat een risico is voor de longen.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Ik heb begrepen dat regelmatig zwemmen onder een jaar (?) ook de kans op oorontstekingen vergroot.
Hoe het ook zij, ik neem geen risico. Hij mag van de zomer in de tuin in kraanwater zwemmen en volgend jaar ga ik pas naar het zwembad met hem.
Hoe het ook zij, ik neem geen risico. Hij mag van de zomer in de tuin in kraanwater zwemmen en volgend jaar ga ik pas naar het zwembad met hem.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Zwemmen voor baby's is helemaal niet goed ivm dampen maar ook omdat zo'n kleintje zich nog niet heel goed warm kan houden. Het koelt snel af in water wat zo'n 30-32 graden is.
Kindjes vinden het vaak ook pas na een jaar echt leuk.... lekker spetteren met water.. Wij zijn 2 weken geleden weekendje naar een vakantiepark geweest en daar heeft O. ( toen bijna 19 mnd) voor het eerst gezwommen. Hij heeft ervan genoten!
Kindjes vinden het vaak ook pas na een jaar echt leuk.... lekker spetteren met water.. Wij zijn 2 weken geleden weekendje naar een vakantiepark geweest en daar heeft O. ( toen bijna 19 mnd) voor het eerst gezwommen. Hij heeft ervan genoten!
Roodkapje- Prater
- Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11
Ik ben juist wel pro-zwemmen! Mijn uk vond het heerlijk! Lekker bewegen, warm bubbelbad! Hier in het zwembad zijn geen chloordampen, worden mildere stoffen gebruikt! (kijk, goed zal het niet zijn maar ook niet echt schadelijk!) Maar onze uk liep welke week met oorontsteking na zwemmen! Hij was dat echt vatbaar voor. Zijn er toch mee gestopt toen, echt jammer! Zijn het nu weer opnieuw aan het proberen en is nu al twee keer goed gegaan!
Als het echt zo schadelijk zou zijn zouden ze zoiets als babyzwemmen toch niet organiseren? Of is datnaïef van mij?
Als het echt zo schadelijk zou zijn zouden ze zoiets als babyzwemmen toch niet organiseren? Of is datnaïef van mij?
holaagirl- Prater
- Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Ik ga ook gewoon met Siem. Niet elke week, daar vind ik de tijd ook niet voor, maar zeker wel 1 keer in de maand. We gaan wel naar een klein zwembad en ook af en toe eens naar een prive zwembad waar helemaal geen chloor is.
(Is de bedoeling dan, we zijn nu nog maar 1 keer geweest begin mei)
Ik heb de prikjes afgewacht en toen gegaan. Dat ene half uurtje wat een baby in het water zit/ligt/dobbert per keer.
(Is de bedoeling dan, we zijn nu nog maar 1 keer geweest begin mei)
Ik heb de prikjes afgewacht en toen gegaan. Dat ene half uurtje wat een baby in het water zit/ligt/dobbert per keer.
Wij zijn ook niet naar een overdekt zwembad geweest voordat ze een jaar waren, wel naar natuurwater en het openluchtzwembad.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga als ze er zijn babyzwemmen in een thermaal bad (die zuiveren niet met chloor maar met zout en iets met kiezels), kan je zoiets in de buurt niet zoeken?
Gast- Gast
Ik hoor wel vaker dat mensen met kindjes van 8 á 10 weken gaan zwemmen.
Ik zie mezelf echt nog niet zwemmen met die kleintjes. 10 minuten in badje is al genoeg, dan krijgen ze het al bibberig. En al dat chloor zie ik ook niet zitten.
Afgezien van het babyzwemmen, zou ik er ook nog niet zoveel aan vinden voor een heel klein kindje.
Ik zie mezelf echt nog niet zwemmen met die kleintjes. 10 minuten in badje is al genoeg, dan krijgen ze het al bibberig. En al dat chloor zie ik ook niet zitten.
Afgezien van het babyzwemmen, zou ik er ook nog niet zoveel aan vinden voor een heel klein kindje.
_Lana_- Ratel
- Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11
+1, onze zoon heeft nog helemaal niet gezwommen, met mooi weer deze zomer gaan we naar een recreatieplas. Onze dochter ging hiermee naartoe om te zwemmen toen ze 7 maanden was.Susan schreef:Wij zijn ook niet naar een overdekt zwembad geweest voordat ze een jaar waren, wel naar natuurwateren het openluchtzwembad.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ze zijn in het openluchtzwembad niet helemaal erin geweest toen ze zo klein waren, alleen even met de voetjes in het peuterbadje. Mijn ouders hebben een vakantiehuisje op een recreatiepark met (groot) zwembad waar ook kinderbadjes bij zitten, daar kun je dus makkelijk even voor een half uurtje naartoe. We komen er niet zo vaak omdat het in de zomer altijd zo druk is en er weinig beschutte plekjes zijn, maar voor even tussendoor is het soms wel lekker.
Susan- Lady Post-a-lot
Ons zoontje is nu bijna 10 maanden. We zijn ook nog niet wezen zwemmen met hem. Het lijkt me erg leuk maar ik wacht er toch nog even mee.
Gast- Gast
Ik merk dat veel mensen in mijn omgeving het maar niets vinden dat ik nu al met T. ga zwemmen. Moet me altijd zo verantwoorden. Als het echt slecht was geweest dan zou er echt geen babyzwemmen meer aangeboden worden. En het is ook niet zo dat ik uren met T. in het zwembad lig. Hij heeft ook geen last gehad na de vorige keer. Terwijl hij van zwitzal soms al een beetje een geirriteerd huidje krijgt.
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Oh, ik vind het niet gek als anderen wel gaan, het zal ook weer geen levensgroot risico zijn.
Susan- Lady Post-a-lot
Heb dat ook wel al gehoord ben ook met hun niet in een zwembad geweest voor die tijd..maarru Gent woon je daar in de buurt?
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Susan schreef:Oh, ik vind het niet gek als anderen wel gaan, het zal ook weer geen levensgroot risico zijn.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het helemaal niet gek dat mensen het wel doen.
Alleen kan ik het met mijn kindjes echt nog niet voorstellen.
Heel veel kindjes vinden het wel heel lekker.
_Lana_- Ratel
Siem heeft vooral om zich heen gekeken met alleen zijn onderlijf in het water. We zaten met hem op het trappetje en hij vond het geweldig om andere kindjes te zien
Ze zeggen ook wel dat je een baby zo onder water kan doen maar dat doen wij niet. Hij heeft er na de tijd ook niets aan over gehouden (en hier ook een kindje wat niet tegen zwitsal kan)
Ze zeggen ook wel dat je een baby zo onder water kan doen maar dat doen wij niet. Hij heeft er na de tijd ook niets aan over gehouden (en hier ook een kindje wat niet tegen zwitsal kan)
Maar als het slecht is voor de longen, merk je dat toch ook niet zo snel.
Ik vind er verder ook niets van als anderen met hun baby gaan zwemmen, ik vond het zelf gewoon hem prettig idee.
Ik vind er verder ook niets van als anderen met hun baby gaan zwemmen, ik vond het zelf gewoon hem prettig idee.
Gast- Gast
ik zit met a al vanaf dat hij 6 maanden is op babyzwemmen en hij vind het geweldig en heeft er geen astma of iets aan overgehouden dus ik ga er gewoon mee door.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ik babyzwem met beide kinderen al vanaf dat ze een week of 10/12 zijn bijna iedere week. Heb er nog nooit van gehoord dat het slecht zou zijn. Ze hebben er bij mij (voor zover te zien) niets aan overgehouden. Ben dan ook van plan het nog een poos vol te houden, ze vinden het beide onwijs leuk.
Dat kindjes onder de 1 zwemmen niets aan vinden of er niets aan hebben is echt onzin. Na 1 of 2 keer wennen vinden ze het al snel leuk en beginnen ze al te kraaien als ze het water zien, tenminste mijn kinderen wel.
Dat kindjes onder de 1 zwemmen niets aan vinden of er niets aan hebben is echt onzin. Na 1 of 2 keer wennen vinden ze het al snel leuk en beginnen ze al te kraaien als ze het water zien, tenminste mijn kinderen wel.
Luna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 111
Punten : 117
Luna schreef:
Ik weet niet of je op mijn reactie doelt, maar dat bedoel ik niet hoor. Ik heb 2 kindjes van bijna 4 maanden en had het over kindjes rond de 8 á 10 weken.
Ik wacht ook niet tot een jaar met zwemmen hoor, of tenminste net hoe het loopt.
_Lana_- Ratel
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Zwemmen
» GLOEIDENE! 't mag ook geen enkel jaar goed gaan he?
» Zwemmen en ontsluiting
» Hoe zwemmen?
» Zwemmen
» GLOEIDENE! 't mag ook geen enkel jaar goed gaan he?
» Zwemmen en ontsluiting
» Hoe zwemmen?
» Zwemmen
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: