Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

1e verjaardag

+13
MissD
Fiebje
meisje
studiebol
Theezakje13
Toedels
PapillonRose
kwak
Parisienne
Laced
yes1984
Fearie
Star007
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

1e verjaardag Empty 1e verjaardag

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 1:11

Het duurt nog 2 maanden, maar ben benieuwd hoe en wat jullie allemaal geregeld hebben voor de 1e verjaardag van jullie kindje.

Hoe hebben jullie mensen uitgenodigd? met een kaartje of mondeling? Van hoe laat tot hoelaat was het feestje? Hebben jullie nog iets gedaan als bedankje ( klein cadeautje ofzo) voor de kinderen die op de verjaardag waren?

Oh en hebben jullie leuke ideeen voor cadeaus?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

1e verjaardag Empty Re: 1e verjaardag

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 1:14

Ikzelf moet nog bijna een jaar wachten voordat ons mannetje 1 wordt Wink
Een vriendin van mij had toen haar zoontje 1 werd een foto kaart gestuurd als uitnodiging, vondt ik erg leuk! Misschien een idee.
Cadeautje voor de kindjes welke komen hoeft niet persee vindt ik, anders een zakje met een belleblaas o.i.d., ligt er ook aan hoe oud ze zijn.

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 1:16

Bebbel schreef:Ikzelf moet nog bijna een jaar wachten voordat ons mannetje 1 wordt Wink
Een vriendin van mij had toen haar zoontje 1 werd een foto kaart gestuurd als uitnodiging, vondt ik erg leuk! Misschien een idee.
Cadeautje voor de kindjes welke komen hoeft niet persee vindt ik, anders een zakje met een belleblaas o.i.d., ligt er ook aan hoe oud ze zijn.

Ja , aan zoiets zat ik ook te denken i.p.v een zak snoep ( zoals meestal op kinderfeestjes van wat oudere kindjes het geval is.)
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fearie ma 20 aug 2012 - 1:20

Wij hebben het over 2 dagen verdeeld, op de dag zelf alleen de familie. 'S ochtends van 10 tot 12 uur en 'smiddags van 3 tot 6.
De vrienden met bijbehorende kids hebben we zaterdags uitgenodigd met dezelfde tijden.

We hebben een maand van te voren de kaartjes verstuurd, familie eerder omdat het op een donderdag was.

We hebben geen cadeautje/bedankje voor de kids gedaan. Alleen op de kdv.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  yes1984 ma 20 aug 2012 - 1:21

Wij sturen een fotokaart als uitnodiging. Het feestje is van 10.00 tot 12.30. We hebben een gebouwtje gehuurd. Zo geven we 1 feest waar iedereen tegelijk komt en daarna is het klaar. Voor ons fijn. Maar ook voor J. fijn! We hebben er zin in!

Zelf wonen we niet heel groot. En er komen ruim 40 man op het feest. Vandaar het gebouwtje van de schaatsclub.

Zelf gaan we J. een driewieler geven:

]http://www.driewielers.nl/smoby/fun-comfort-p-50.html

Edit: we gaan de kinderen op het feestje geen cadeautjes geven. J. gaat wel trakteren op het KDV.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Laced ma 20 aug 2012 - 1:25

Wij vieren zaterdag de 1e verjaardag van onze zoon. Wij hebben mensen uitgenodigd via een uitnodigingskaartje (via kaartje2go volgens mij). Verder komen er geen kinderen op onze verjaardag, dus ook geen bedankjes.

Ik heb op de uitnodiging 15.00 uur gezet, dan willen wij graag de taart gaan aansnijden. Tot hoelaat, geen idee. Er zullen voornamelijk vrienden komen, dus die zullen wel blijven hangen. Daarnaast heb ik 2 taarten besteld, een "grote" taart voor 25 personen met een foto van L.evi erop, met een kaarsje erop etc etc. Daarnaast nog een andere luxe taart. L.evi krijgt van ons een loopauto. Van mijn ouders krijgt hij een tafeltje en stoeltje(s) en van mijn schoonouders krijgt hij een autogarage van Little People. Aan vrienden hebben wij dingen gevraagd als; cadeaubonnen voor de zara / kruidvat etc, geld voor op zijn spaarrekening, speelgoed etc. Daarnaast ga ik van de week nog even op zoek naar slingers, versiering e.d.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 1:26

yes1984 schreef:Wij sturen een fotokaart als uitnodiging. Het feestje is van 10.00 tot 12.30. We hebben een gebouwtje gehuurd. Zo geven we 1 feest waar iedereen tegelijk komt en daarna is het klaar. Voor ons fijn. Maar ook voor J. fijn! We hebben er zin in!

Zelf wonen we niet heel groot. En er komen ruim 40 man op het feest. Vandaar het gebouwtje van de schaatsclub.

Zelf gaan we J. een driewieler geven:

]http://www.driewielers.nl/smoby/fun-comfort-p-50.html

Edit: we gaan de kinderen op het feestje geen cadeautjes geven. J. gaat wel trakteren op het KDV.

Leuke driewieler! Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  Parisienne ma 20 aug 2012 - 2:21

Bijna alweer een jaar geleden was de eerste verjaardag van mijn dochter.. wat was dat leuk! Alleen de voorbereidingen al Wink

Wij hebben iedereen uitgenodigd met een uitnodiging per post. Had van een leuke foto een uitnodiging zelf ontworpen. Er waren een aantal vrienden die via de mail een uitnodiging kregen, maar bijna iedereen per post.

We vierden het eigenlijk in 3-en, verdeeld over twee dagen. Ik heb gescheiden ouders en dus heel grote (stief)families. 's ochtends van 10.30 tot 13.30 kwam een groep (mijn moeder's, stiefvader's en mijn vriend's familie). 's middags van 14.00 tot 17.00 kwam de tweede groep (mijn vader's en stiefmoeder's familie). Het was druk, maar erg gezellig. We vierden dit bij mijn vader en stiefmoeder thuis, zelf hebben we de ruimte niet helaas. De week erna hadden we nog een feest bij ons thuis voor onze vrienden. Die kwamen tussen 13.00 en 17.00 ongeveer.

Trakteren heb ik niet gedaan. Er waren niet erg veel kinderen op N.'s verjaardag en ze gaat niet naar een KDV.

Cadeaus, tsja.. er zijn veel leuke dingen om te geven! Hier wat voorbeeldjes van wat ze heeft gekregen:
- Little People boerderij (van ons)
- Little People speelhuis en speeltuintje
- Little People poppetjes
- Duplo
- Stoepkrijt
- Kleding
- Woezel en Pip stoeltje
- Driewieler
- Voorleesboekjes
- Muziekinstrumentjes
- Puzzels
- Dvd's
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  kwak ma 20 aug 2012 - 2:31

met D. haar eerste verjaardag had ik foto's gemaakt en op een kaartje geplakt met een tekstje er bij.

bij de gastouder heeft ze getrakteerd op van die danootje sticks met een vingerpoppetje en een doosje rozijntjes, net als aan de rest van de kindjes die op haar verjaardag kwamen.

D. kreeg van ons een zandbak, het beste cadeau ooit! elke dag zit ze er wel in!

verder kreeg ze nog duplo, boekjes, cd's, haarspulletjes, loophondje, vormenstoof ect ect.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  PapillonRose ma 20 aug 2012 - 2:35

Hier heb ik een uitnodiging gestuurd, met op de voorkant een foto en op de achterkant een uitnodiging verpakt in een gedichtje. Ik heb het van 10.00 tot 20.00 gehouden, en de visite mocht zelf bepalen wanneer ze zouden komen. Wel hebben veel mensen toch nog overlegd, zodat het nog redelijk werd verspreid. Scheelt ook dat ik een vrij kleine familie heb, en ik vond het dus niet nodig om verschillende dagen / tijden te plannen. Wel ging A. tussendoor nog gewoon naar bed toe voor haar slaapjes. Qua taart had ik trouwens een grote met 2 lagen besteld bekleed met marsepein, roze met leuke details en Nijntje erop. Op het KDV trakteerde ze op een zakje koekjes met een plastic baddiertje erbij en dat leuk ingepakt in folie met een kaartje eraan. Dit jaar gaat ze bellenblaas trakteren en daar maak ik dan met karton vleugels aan zodat het vlinders lijken. Op haar verjaardag waren trouwens geen kindjes (ben de enige in mijn omgeving).

Wat cadeautjes die hier in de smaak zijn gevallen:
- Little People (boerderij, vliegtuig, schoolbus, brandweerauto, kiepauto)
- Tafeltje met twee stoeltjes
- Driewieler (van haar vader en mij)
- armbandje met haar naam erop
- voorleesboekje met haar naam en wat persoonlijke gegevens erin
- voorleesboeken (Rupsje nooitgenoeg, Gonnie en vriendjes, Nijntje)
- mooi besteksetje
- serviesgoed (bordje, schaaltje)
- kleertjes
- een groter badje (ze ging tot dan toe in de Tummytub)
- een pop
- woezel en pip blokken

En volgens mij nog wel meer Embarassed Ze is schandalig verwend toen, en echt alles was leuk!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast ma 20 aug 2012 - 3:01

Wij hebben zelf een uitnodiging gemaakt. Het Thema was Piraten dus de uitnodiging was ook in dat thema, net als de taart en cupcakes, slingers/bekers/bordjes enzv. ( bij de hema gehaald toen)

We hebben het tussen 10 en 13 gevierd, het was mooi weer dus konden lekker in de tuin.

Hij had o.a. little people, duplo, loopauto, zandbak spullen gekregen.

Gast
Gast

Bericht  Toedels ma 20 aug 2012 - 3:09

Wij hadden een standaard uitnodigings kaartje rond gestuurd. (die dingen die je bij de Bruna koopt)
Ik had geen mooie taart laten maken, voor mijn gevoel zou ze daar niets van mee krijgen. Voor haar 2de verjaardag hebben we wel een mooie bumba taart laten maken en dat vond ze prachtig, maar dat terzijde..

Ik had de dag opgedeeld in de ochtend van 10.00 tot 12.30 uur en s'middags van 15.00 tot 18.00 uur.
Gelukkig was het ook mooi verdeeld! Wij hadden voor haar een schommel gekocht en wat spulletjes van Dora voor in bad.
Toedels
Toedels
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 64
Punten : 71
Registratiedatum : 18-08-12

Bericht  Theezakje13 ma 20 aug 2012 - 3:18

Ik heb iedereen mondeling of pret mail uitgenodigd.

In de ochtend hebben we Hey voor opa's, oma's, broers en zussen gevierd. Toen is ook de taart aangesneden en kreeg K zijn meptaartje.
In de middag vanaf half 3 kwam de rest van de visite. Vrienden, buren. Om 19 uur wad iedereen weer weg.
Hij heeft en zandbak gekregen. Driewieler, zand/water tafel, ballentent, boekjes, bestel, puzzels, stapeltoren en nog wat kleine dingen
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Star007 ma 20 aug 2012 - 3:21

Ik wil eigenlijk geen eindtijd op de uitnodiging zetten, want D. gaat toch gewoon slapen wanneer ze moe is. Is het een idee om erop te zetten; Als je wil blijven eten, laat het papa of mama dan even weten.

Heb al genoeg inspiratie voor een cadeau en wat we aan anderen kunnen vragen , als ze het vragen Laughing

Laatst aangepast door Star007 op ma 20 aug 2012 - 3:23; in totaal 1 keer bewerkt
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Bericht  studiebol ma 20 aug 2012 - 3:22

Leuk topic Star! Ik lees mee voor inspiratie 1e verjaardag 561177

Ik heb in mijn hoofd om in de ochtend denk zaterdag (niet op de dag zelf want dat is door de week) mijn ouders uit te nodigen en de buren en mijn oom en tante dat soort mensen. En dan smiddags de vrienden die kunnen dan wat langer blijven hangen geen probleem.

Ik wil het in twee etappes doen, om het voor mezelf leuk te houden maar ook voor de meiden. En dan kunnen ze om 12 uur half 1 weer ff naar bed ofzo tot 3 uur half 4 en dan komt de andere visite.

Van ons hebben ze een schommel gehad, misschien bedenk ik nog iets er bij.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  meisje ma 20 aug 2012 - 8:52

Star007 schreef:Het duurt nog 2 maanden, maar ben benieuwd hoe en wat jullie allemaal geregeld hebben voor de 1e verjaardag van jullie kindje.

Hoe hebben jullie mensen uitgenodigd? met een kaartje of mondeling? Van hoe laat tot hoelaat was het feestje? Hebben jullie nog iets gedaan als bedankje ( klein cadeautje ofzo) voor de kinderen die op de verjaardag waren?

Oh en hebben jullie leuke ideeen voor cadeaus?

Onze dochter is vrijdag jarig en vieren het de week erna.
Wij hebben een foto-uitnodiging gemaakt. Wij vieren het van 13.00-17.00.
Ik heb wel wat gemaakt voor de kindjes die komen, maar het is wel een kleinigheidje en geen hele snoepzak (in het thema van de taart).

Ik vond het deze keer erg lastig om cadeaus te bedenken. We hebben al veel van de oudste, dus van sommige familieleden hebben we gewoon geld gevraagd.
Onze oudste kreeg toen ze 1 werd; loopwagentje, zandbak, puzzels, speelmat, stoepkrijt, leesboekjes, duplo, little people, kleding (en vast nog meer wat ik nu niet meer weet)
meisje
meisje
Prater
Prater

Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Fiebje ma 20 aug 2012 - 9:34

Wij hebben het vorige week gevierd, we hadden iedereen uitgenodigd via een fotokaart met daarop de tijden, vanaf 15:00 uur, wie wilde blijven eten of ze dat aan ons wilde doorgeven, ik had via lijstje.nl een verlanglihstje gemaakt zodat iedereen kon afstrepen op zijn verlanglijstje stonden oa:
- tafel en 2 stoeltjes
- tol
- leesboekjes
- bad/douche speelgoed
- houten puzzels

Ik had twee taarten, 1 twee lagen marsepein toettoet taart en 1 cakeachtige smijttaart met chocolade.

Voor de kinderen die er waren heb ik geen uitdeelzakjes oid meegegeven.
Ligt er misschien ook aan in welke leeftijdscatagorie je op visite krijgt. Wij hebben ze gevarieerd van 5 mnd tot 10 jaar.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  MissD ma 20 aug 2012 - 22:56

Ik ga het ook een beetje volgen Star... ook al duurt het nog eventjes voordat T. 1 word.

Weet al wel wat cadeautjes, weet niet wie het schreef maar die site om zo'n lijstje te maken is best handig. Kan iedereen zelf bekijken wat ze haar willen/kunnen geven.

Verder heb ik nog geen idee. Zullen wel wat mooie taarten bestellen, denk dat ik iedereen gewoon de hele dag door kan komen op momenten dat het hen uitkomt (alleen de avond niet... denk dat het allemaal al vermoeiend genoeg gaat zijn voor T.). Slapen doet T. toch gewoon wanneer het haar uitkomt ze heeft geen vaste tijden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10

Bericht  *Lookie* ma 20 aug 2012 - 23:10

Ik lees ook mee, hier is het over 3 maandjes ook al zover. Ben ook nog aan het nadenken hoe het allemaal te organiseren. Liefst wil ik het op de dag zelf maar dat is een doordeweekse dag.. niet echt handig. Maar ben benieuwd naar jullie tips en ideeen!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MissD ma 20 aug 2012 - 23:13

*Lookie* schreef:Ik lees ook mee, hier is het over 3 maandjes ook al zover. Ben ook nog aan het nadenken hoe het allemaal te organiseren. Liefst wil ik het op de dag zelf maar dat is een doordeweekse dag.. niet echt handig. Maar ben benieuwd naar jullie tips en ideeen!

Wilde ik eigenlijk ook maar ook hier is het een doordeweekse dag dus dat gaat hem zowiezo niet worden.

MissD
Prater
Prater

Bericht  sabje ma 20 aug 2012 - 23:17

Wij hebben ook een fotokaart gemaakt. Het feestje begon vanaf 14.00 en had op de kaart geschreven dat hij om 19.00 ging slapen. Iedereen was ook rond deze tijd weg. Hij is 's middags nog wel tussendoor naar bed gegaan.

Ik had wel zakjes voor de kinderen gemaakt. Weet alleen niet meer wat ik erin had zitten volgens mij een bellenblaas en dan nog iets. Dit jaar heb ik stoepkrijt en denk dat ik er nog een snoepje erbij stop.

Wij hadden vorig jaar een fototaart van de hema. Dit jaar ga ik zelf een taart maken met bumba erop. Hij is hier helemaal gek van.

Hij had van ons een driewieler met duwstang gehad. Verder heeft hij boerderij, wasstraat, brandweerwagen van little people gehad. Ook 2 dingen voor in bad die muziek maken en nog een hoop kleinere dingen. Zo'n lijstje is wel makkelijk. Is onthouden voor volgend jaar.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890

Bericht  Mida4you ma 20 aug 2012 - 23:53

Wij hadden een hele vrolijke uitnodiging voor Z. ( heeft mijn man zelf gemaakt )
*weg*
* Niet quoten aub*

Wij hebben onze dochter een zelf gemaakte speelgoedkist gegeven ( ook zelf gemaakt door mijn man )

1e verjaardag Foto-O43783T3

En voor de visite heb ik leuke cupcakes gemaakt smile

En deze loopwagen heeft ze van mijn ouders en zusje cadeau gekregen:
1e verjaardag 2Q==

Laatst aangepast door Mirjam4you op di 21 aug 2012 - 8:23; in totaal 1 keer bewerkt
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  MissD di 21 aug 2012 - 0:05

Wat een leuke uitnodiging Mirjam

MissD
Prater
Prater

Bericht  Floor di 21 aug 2012 - 0:20

Wat een leuke ideeen allemaal.
Die driewieler vind ik ook erg leuk, maar wel zonde dat hij eind november jarig is dan kan ik hem pas volgend jaar weer gebruiken.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  studiebol di 21 aug 2012 - 1:35

MissD schreef:
*Lookie* schreef:Ik lees ook mee, hier is het over 3 maandjes ook al zover. Ben ook nog aan het nadenken hoe het allemaal te organiseren. Liefst wil ik het op de dag zelf maar dat is een doordeweekse dag.. niet echt handig. Maar ben benieuwd naar jullie tips en ideeen!

Wilde ik eigenlijk ook maar ook hier is het een doordeweekse dag dus dat gaat hem zowiezo niet worden.

Dat is hier ook, ga het gewoon in het weekend vieren. Door de week moet iedereen werken en ze hoeven er echt geen vrij voor te nemen dat vind ik wat veel gevraagd.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud