Jongetje overleden na val in recreatieplas
+19
Ella
Coco
Jeanette
Zwerver
maiadebij
Lady4
Rush
Caribbeanlover
Snoes
Lejow
Blair
Alex
Marin
Pien
Ayla
Jezzie
Blond
Angela_1986
Orchidee
23 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: Jongetje overleden na val in recreatieplas
Zelda schreef:Ik proef dat inderdaad ook heel erg, wat ik eerder al aangaf in dit topic._Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Ik wil niet zeggen 'eigen schuld ouders' maar je weet toch hoe gevaarlijk het bij het water is voor kleine kinderen? Dan neem je toch extra maatregelen om ervoor te zorgen dat je je kind niet uit het oog verliest? En als je een kind hebt dat snel wegloopt zou ik het mooi of continue aan de hand houden en een wandeltuigje kopen.
Ik heb een gruwelijke hekel aan van die zwemplassen dus mij zul je er nooit vinden en in het zwembad ben ik gewoon echt continue alert.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Printje schreef:Zelda schreef:Ik proef dat inderdaad ook heel erg, wat ik eerder al aangaf in dit topic._Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Ik wil niet zeggen 'eigen schuld ouders' maar je weet toch hoe gevaarlijk het bij het water is voor kleine kinderen? Dan neem je toch extra maatregelen om ervoor te zorgen dat je je kind niet uit het oog verliest? En als je een kind hebt dat snel wegloopt zou ik het mooi of continue aan de hand houden en een wandeltuigje kopen.
Ik heb een gruwelijke hekel aan van die zwemplassen dus mij zul je er nooit vinden en in het zwembad ben ik gewoon echt continue alert.
Je hebt inderdaad ook wel gelijk hoor, maar ik vind die hele 'air' er omheen best vervelend om te lezen 'ik zou mijn kind nooooit alleen laten!' snap je wat ik bedoel?
Dan krijg ik toch altijd heel sterk het idee dat je wel gewoon denkt 'eigen schuld dikke bult' maar het niet durft uit te spreken.
Gast- Gast
Zelda schreef:Printje schreef:Zelda schreef:Ik proef dat inderdaad ook heel erg, wat ik eerder al aangaf in dit topic._Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Je hebt inderdaad ook wel gelijk hoor, maar ik vind die hele 'air' er omheen best vervelend om te lezen 'ik zou mijn kind nooooit alleen laten!' snap je wat ik bedoel?
Dan krijg ik toch altijd heel sterk het idee dat je wel gewoon denkt 'eigen schuld dikke bult' maar het niet durft uit te spreken.
Ik snap je ook wel en weet ook wel heel goed dat je een kind snel kwijt kan zijn maar juist daarom vind ik dat je in een zwembad, gebied met water gewoon nog meer alert moet zijn al normaal. Natuurlijk spelen er ook andere factoren mee,misschien huilde wel een ander kind uit het gezin etc etc. Maar door al deze verhalen die ik hoor let ik als een overdreven havik op mijn kind.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik kan hier niet goed over oordelen, ik weet niet hoe alert die ouders waren, maar ik zie soms wel ouders in het zwembad die er behoorlijk makkelijk in zijn, die lekker aan de kant gaan zitten en helemaal niet in de buurt blijven.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Maar zelfs als je denkt dat hij de leeftijd heeft waarop je hem wel 10 meter verder een zandkasteel durft te laten bouwen kan het mis gaan. Of als je dent dat hij diploma's genoeg heeft om hem zelf te laten pootje baden.Printje schreef:_Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Omdat ik door al deze verhalen extra extra extra op mijn hoede ben en hem gewoon niet los laat. Misschien heel panisch en overdreven maar liever dat als mijn kind daar alleen in het water.
Mijn ouders zijn altijd enorm alert geweest op mijn broertje en mij. Toen wij ooit in de plassen gingen zwemmen durfde ze mij met een gerust hart het water in te laten gaan, ik had immers watervrees (wel diploma) en raakte in paniek als ik de bodem niet meer voelde. En ze hield me nauwlettend in het oog. Ik was altijd een kind dat haar eigen grenzen wel wist, wist wat ze kon en daar absoluut níét overheen ging (dieper dan buikhoogte durfde ik niet), en een kind dat de grenzen van papa en mama over wat wel en niet mocht, daarbij ook wist. Totdat ik besloot mijn eigen grenzen die dag eens te verleggen. Het is dat er een oplettend meisje rond zwom, anders had ik dit niet eens kunnen vertellen. En mijn moeder... die was me net even uit het oog verloren, toen ze terugkeek was ik dus allang niet meer op de plek waar ik een halve minuut daarvoor was. Zo snel kan het gaan.
Laatst aangepast door _Nina op ma 20 aug 2012 - 8:41; in totaal 1 keer bewerkt
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Heb ook nog een voorbeeld van een totaal niet oplettende ouder vorige week in het Dolfinarium (waar ook veel water is, en een meer erbij)
We zijn serieus een keer of 3 hetzelfde peutertje tegengekomen dat haar ouders kwijt was, dat vind ik echt onbegrijpelijk. Ouders liepen maar met hun telefoontje en dat kind liep maar wat rond. Als R een kind was dat snel wegliep zou ik hem of een wandelkoord omdoen of dan maar in de wagen, maar meerdere keren hetzelfde kindje zien dat haar ouders kwijt is dat vind ik echt wel een 'fout'' van de ouders.
We zijn serieus een keer of 3 hetzelfde peutertje tegengekomen dat haar ouders kwijt was, dat vind ik echt onbegrijpelijk. Ouders liepen maar met hun telefoontje en dat kind liep maar wat rond. Als R een kind was dat snel wegliep zou ik hem of een wandelkoord omdoen of dan maar in de wagen, maar meerdere keren hetzelfde kindje zien dat haar ouders kwijt is dat vind ik echt wel een 'fout'' van de ouders.
Printje- Lady Post-a-lot
Alex schreef:Zelda schreef:Zoiets kan heel snel gebeurd zijn hoor..ik weet ook niet precies hoe, maar ik vind dit een beetje raar, zoals jij dat zegt.Pien schreef:Vreselijk he... Hier vlakbij een meisje van 1... Echt sprakeloos! Ik snap gewoon niet hoe dat kan gebeuren. E is ook in een badje wezen spelen maar ik verlies haar echt geen moment uit het oog...
Wat vreselijk erg voor de familie, wat een verlies
Waarom is dat raar, zoals Pien dat zegt? Ik begrijp ook niet hoe het kan gebeuren, ik verlies A. ook geen seconde uit het oog. Als een kind de tuin uit kan lopen let je dus blijkbaar niet continu op. Waar ik niet mee wil zeggen dat ik het niet vreselijk vind dat het kindje is verdronken. Dat is volgens mij het ergste dat je als ouder mee kunt maken.
Eens met Alex. Ook al heb ik zelf (nog) geen kinderen.
Ik heb er ieder jaar zo'n 25 in de klas, maar ik houd ze allemaal voortdurend in de gaten.
Maar we zijn allemaal mensen en de mogelijkheid bestaat dat je iets niet door hebt.. Heel heel heel triest.. Dit is deze zomer al het zoveelste geval
Gast- Gast
_Nina schreef:Maar zelfs als je denkt dat hij de leeftijd heeft waarop je hem wel 10 meter verder een zandkasteel durft te laten bouwen kan het mis gaan. Of als je dent dat hij diploma's genoeg heeft om hem zelf te laten pootje baden.Printje schreef:_Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Omdat ik door al deze verhalen extra extra extra op mijn hoede ben en hem gewoon niet los laat. Misschien heel panisch en overdreven maar liever dat als mijn kind daar alleen in het water.
Mijn ouders zijn altijd enorm alert geweest op mijn broertje en mij. Toen wij ooit in de plassen gingen zwemmen durfde ze mij met een gerust hart het water in te laten gaan, ik had immers watervrees (wel diploma) en raakte in paniek als ik de bodem niet meer voelde. En ze hield me nauwlettend in het oog. Ik was altijd een kind dat haar eigen grenzen wel wist, wist wat ze kon en daar absoluut níét overheen ging (dieper dan buikhoogte durfde ik niet), en een kind dat de grenzen van papa en mama over wat wel en niet mocht, daarbij ook wist. Totdat ik besloot mijn eigen grenzen die dag eens te verleggen. Het is dat er een oplettend meisje rond zwom, anders had ik dit niet eens kunnen vertellen. En mijn moeder... die was me net even uit het oog verloren, toen ze terugkeek was ik dus allang niet meer op de plek waar ik een halve minuut daarvoor was. Zo snel kan het gaan.
Maar wanneer hij die leeftijd heeft heb ik het zeker over een jaar of 10, als het niet ouder is.
Printje- Lady Post-a-lot
Youandi; ook dat inderdaad! Ik heb ook ieder jaar gemiddeld 26 kleuters in de klas maar ook die hou ik continue in de gaten.
Printje- Lady Post-a-lot
_Nina schreef:Ik snap niet zo goed dat jullie zo stellig kunnen beweren dat jullie dit niet zal gebeuren.
Dat beweer ik ook niet. Ik zou het alleen niet kunnen snappen. Ik ga ook echt niet lezen als ik op het strand ben of zwembad. Dan zit mijn telefoon ook in de tas en op stil. Ik ben dan continu met de kinderen bezig.
Ik ben er echt van geschrokken hoeveel kleine kinderen er alleen bij het water waren de afgelopen week. Ouders die een eind verderop druk waren met de bbq of volleyballen. Sommige kinderen, nog kleiner dan de mijne, liepen zelfs zonder zwembadjes of iets alleen in het water!
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jongetje Mirco dood gevonden.
» Een verliefd jongetje.
» Jongetje staat op uit de dood!
» Vermist jongetje gevonden
» Jongetje vermist uit Spijkenisse
» Een verliefd jongetje.