Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe lang moet verf drogen met dit weer?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe lang moet verf drogen met dit weer? Empty Hoe lang moet verf drogen met dit weer?

Bericht  Gast zo 19 aug 2012 - 2:42

Ik ben de achterdeur + kozijnen aan het verven.

Ik heb vanochtend rond een uurtje of 10 grond verf erop gesmeerd hoe lang zal het duren voor ik de toplaag erop kan smeren? Er staat geen zon op.

Op het blik staat 24 uur maar ik dacht nu is het wel erg warm zou dit eventueel ook eerder kunnen? (heb geen geduld)

groetjes Katie

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe lang moet verf drogen met dit weer? Empty Re: Hoe lang moet verf drogen met dit weer?

Bericht  Snoes zo 19 aug 2012 - 2:56

Toen wij hier in huis aan het schilderen waren, stond er op de pot dat de grondlaag na 5/6 uur weer overschilderbaar was. Wij hebben dat wel aangehouden. Ik zou niet per definitie 24 uur wachten (al vind ik dat wel erg lang) maar ik weet niet of het verstandig is om er nu alweer over te gaan.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe lang moet verf drogen met dit weer? Empty Re: Hoe lang moet verf drogen met dit weer?

Bericht  Linda zo 19 aug 2012 - 4:41

Schilderen is sowieso niet verstandig met deze hitte. De kans is vrij groot dat je blaasjes gaat krijgen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SparklingEyes zo 19 aug 2012 - 5:50

De verf droogt met dit weer bijna onder je kwast joh ... Nee ik zou echt wachten. Is zonde van de verf als het weer opstroopt omdathet nog niet hard genoeg was.....

Ik heb laatst zelfs een dag extra gewacht, omdat de vochtigheidsgraad vrij hoog was en de verf pikte na ruim 24u nog ... Daarna was het perct over schilderbaar..
SparklingEyes
SparklingEyes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  *Lookie* zo 19 aug 2012 - 7:20

Nee inderdaad niet verven met dit weer, daar wordt het niet mooi van. Qua droogtijd zou ik wel de tijd aanhouden die op de pot staat.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: