krentenbaard en speelgoed
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
krentenbaard en speelgoed
Vanochtend ben ik met D. naar de ha geweest en wat ik al dacht, werd bevestigd. Ze heeft krentenbaard. Gelukkig nog maar één plekje net aan de rand/binnenkant van haar neus. We mogen dus gaan smeren met fucidine. Omdat ze nogal eens met haar vingers aan haar neus zit, is het besmettingsgevaar wel wat groter, je kunt het ook niet afdekken ofzo. Hoe deden jullie dat met het speelgoed? Echt iedere dag schoonmaken? Want dan heb ik er een dagtaak aan...
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10
Re: krentenbaard en speelgoed
Ik nam het 's avonds even af met een doekje met alcohol, maar kun je anders niet een deel van het speelgoed tijdelijk even wegzetten en alleen het speelgoed neerzetten waar ze op het moment vaak mee speelt? Als ze nu Fucidin heeft dan is het besmettingsgevaar als het goed is over twee dagen weg, dus dan kan je haar speelgoed weer gewoon terugzetten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Dat hadden we inderdaad net bedacht Dan maar wat minder speelgoed in de kamer. Ik had alleen geen idee hoe lang ze besmettelijk is, vandaar. Als de korst is ingedroogd is het gevaar over toch?
L!ND@- Kletskop
Als het is ingedroogd is het in principe over ja, en de meeste zalfjes werken na 24 uur, al kun je voor de zekerheid misschien beter 48 uur aanhouden.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Thanks ladies!
L!ND@- Kletskop
Volgens mij is het besmettingsgevaar door de Fucidin na 48 uur weg.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik poetste alles met alcohol. R heeft het wel heel erg gehad en is er flink ziek van geweest, hij kreeg toen ook geen zalf maar een ab kuur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
De genezing wordt sterk bespoedigd door het lokaal aanbrengen van (een crème of zalf met) antibiotica. Meestal zal de huisarts in eerste instantie een crème met b.v. fusidinezuur of tetracycline voorschrijven waarmee het besmettingsgevaar binnen 48 uur is verdwenen.
Bron: Wikipedia
Bron: Wikipedia
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Dat is eigenlijk ook best gek dan,want bij ons op t kdv mogen ze na 24u behandelen weer komen... Dat zou dan dus eigenlijk 48u moeten zijn...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
JaneDoe schreef:Dat is eigenlijk ook best gek dan,want bij ons op t kdv mogen ze na 24u behandelen weer komen... Dat zou dan dus eigenlijk 48u moeten zijn...
Klopt, bij ons op school is het ook na 48 uur.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Mijn man is bakker en neemt van zijn werk een soort alcoholische, ontsmettende spray mee. Ideaal, zijn we zo klaar. Als het erger wordt of niet verbeterd, krijgen we ook een ab drankje. We zullen zien, aangezien neuspeuteren hobby nmr. 1 is....Ik blijf maar zeggen dat ze niet mag "purken" om vervolgens haar handen te gaan wassen.
L!ND@- Kletskop
whahaha alles wat niet mag is toch ook veel leuker om te doen
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: