Krentenbaard
+3
Océane
Susan
Printje
7 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Krentenbaard
ons ventje heeft sinds een paar dagen krentenbaard. Nooit geweten dat kinderen zich daar zo ziek van kunnen voelen zeg.. hij is jengelig, wil alleen maar mama en eet slecht.
Nu heeft hij sinds gisteren een antibioticakuurtje gekregen, 3x per dag 7,5ml. Eigenlijk moest het met een spuitje in zijn mond maar dat leidt tot zulke drama's dat we het maar in zijn eten stoppen.
Iemand enig idee hoelang het duurt eer dit aanslaat, hij heeft nu in totaal 4x 7,5 ml gehad.
Nu heeft hij sinds gisteren een antibioticakuurtje gekregen, 3x per dag 7,5ml. Eigenlijk moest het met een spuitje in zijn mond maar dat leidt tot zulke drama's dat we het maar in zijn eten stoppen.
Iemand enig idee hoelang het duurt eer dit aanslaat, hij heeft nu in totaal 4x 7,5 ml gehad.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Krentenbaard
Wij hebben voor Ezra ook wel eens zo'n vloeibaar antibioticakuurtje gehad, dat was echt een drama. We hebben alles geprobeerd, maar hij wilde niets hebben waar het in zat, er zat ook een heel naar geurtje aan. Toen hij later nog een keer een antibioticakuurtje moest hebben, hebben we gevraagd of we het in tabletvorm konden krijgen, we hebben er toen zo'n pillenvermaler bij genomen en het poeder door zijn drinken en door de yoghurt gedaan en dat ging veel beter.
Hebben jullie trouwens geen antibioticazalfje gekregen, meestal wordt dat voorgeschreven bij krentenbaard.
Een krentenbaard duurt meestal wel een aantal dagen, de blaasjes gaan kapot en dan komen er korstjes op, het kan flink jeuken en ook wel behoorlijk pijn doen. Je kunt het een beetje verlichten door er zinkzalf op te smeren. Zorg dat je goed je handen afdroogt voor je er eventueel iets opsmeert, want anders wrijf je de korstjes eraf en dan duurt het alleen maar langer. Verder zou ik zijn nagels kort houden en regelmatig al het speelgoed even schoonmaken. Zorg dat je de uitslag niet met zijn handdoek verspreidt, dep de plek waar de krentenbaard zit met een aparte doek droog. Plak er in ieder geval geen pleisters op, want dan heb je alleen maar kans dat het verder uitbreidt.
Hebben jullie trouwens geen antibioticazalfje gekregen, meestal wordt dat voorgeschreven bij krentenbaard.
Een krentenbaard duurt meestal wel een aantal dagen, de blaasjes gaan kapot en dan komen er korstjes op, het kan flink jeuken en ook wel behoorlijk pijn doen. Je kunt het een beetje verlichten door er zinkzalf op te smeren. Zorg dat je goed je handen afdroogt voor je er eventueel iets opsmeert, want anders wrijf je de korstjes eraf en dan duurt het alleen maar langer. Verder zou ik zijn nagels kort houden en regelmatig al het speelgoed even schoonmaken. Zorg dat je de uitslag niet met zijn handdoek verspreidt, dep de plek waar de krentenbaard zit met een aparte doek droog. Plak er in ieder geval geen pleisters op, want dan heb je alleen maar kans dat het verder uitbreidt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Oh wat sneu voor je mannetje, beterschap voor R.
Océane- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 891
Dank je voor je reactie Susan.
De huisarts zei idd dat ze normaal eigenlijk altijd een zalfje voorschrijven maar omdat hij wat koortsig is en hij binnen no time zalfjes weer van zijn gezichtje smeert raadde ze de drank aan. Ik vind eht wel een goede tip om de volgende keer tabletjes te vragen. Ik moet het namelijk ook goed vermengen met iets anders heeft hij het ook door en wil helemaal niets meer.
Ik smeer er idd ook licht zinkzalf op.
Inmiddels zijn het voornamelijk korstjes maar omdat het hem jeukt krabt hij het soms weer open ( en wordt daar dan dus huilend wakker van) zijn nageltjes zijn kort idd en ook heb ik een speciale handdoek voor hem. Ik gebruik sowieso alles nu maar 1x en gooi het dan in de wasmachine.
De huisarts zei idd dat ze normaal eigenlijk altijd een zalfje voorschrijven maar omdat hij wat koortsig is en hij binnen no time zalfjes weer van zijn gezichtje smeert raadde ze de drank aan. Ik vind eht wel een goede tip om de volgende keer tabletjes te vragen. Ik moet het namelijk ook goed vermengen met iets anders heeft hij het ook door en wil helemaal niets meer.
Ik smeer er idd ook licht zinkzalf op.
Inmiddels zijn het voornamelijk korstjes maar omdat het hem jeukt krabt hij het soms weer open ( en wordt daar dan dus huilend wakker van) zijn nageltjes zijn kort idd en ook heb ik een speciale handdoek voor hem. Ik gebruik sowieso alles nu maar 1x en gooi het dan in de wasmachine.
Printje- Lady Post-a-lot
Aquala schreef:Oh wat sneu voor je mannetje, beterschap voor R.
Dank je! had het ook bij ons al gepost maar daar kunnen we nu niet op wel grappig nu is iedereen hier allemaal hahaha.
Printje- Lady Post-a-lot
Misschien kun je van die krabwantjes kopen bij de Hema, al weet ik niet of ze die ook verkopen voor grotere kindjes. Ik heb ze in ieder geval wel eens gezien voor baby's.
Susan- Lady Post-a-lot
ja die dingen ken ik idd wel Susan..misschien toch wel een idee want het is hier inmiddels al 3-4 nachten op en af een drama. Hij wordt huilend wakker echt vd pijn, mijn zielige knulletje.kon ik het maar overnemen van hem;)
Printje- Lady Post-a-lot
Echt vervelend dat hij er zo ziek van is.
Susan- Lady Post-a-lot
Ja he. Heb zo met ons ventje te doen,hij heeft zichtbaar last. Onze huisarts zei al dat kinderen er echt last van kunnen hebben. En dat merken we idd wel.
Printje- Lady Post-a-lot
mijn zoontje heeft ook krentebaard en we hebben er eerst een jodium shampo voor gekregen maar die helpt niet genoeg en gister hebben we een antibiotica zalfje gekregen hopelijk gaat het nu wel weg naar een paar dagen. a heeft er veel jeuk aan.
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Ah wat sneu, beterschap voor hem! Hier vinden beide kinderen antibiotica juist lekker!
Mikki- Fluisteraar
- Aantal berichten : 263
Punten : 264
Registratiedatum : 20-11-10
Ook hier een zoontje met krentenbaard! B. heeft het al bijna 4 weken!! De eerste keer toen ik bij de huisarts kwam kregen we er een zalfje voor (Fucidin). Werkte niet. Daarna een antibioticakuur van 5 dagen. Werkte goed, na een paar dagen was het bijna weg en ik had goede hoop. Maaaar.. de volgende ochtend was alles weer open (heb mijn zoontje van het kdv moeten ophalen en veel afspraken moeten afzeggen). Toen opnieuw naar de huisarts. Nieuwe (andere) ab-kuur (3x per dag 5 ml). Heb ook Betadine scrub om elke dag 2x te wassen. Ook was ik alle speeltjes/speelkleden/kleertjes etc. en heb nog nooit zo vaak de spenen/flessen uitgekookt volgens mij.. Het werkt wel een beetje, maar voor mijn gevoel niet snel en goed genoeg. De bijwerking van de zalf is nog meer huiduitslag en rode, jeukende bultjes. Het lijkt nu weer ietsje rustiger te zijn geworden, maar de krentenbaard is nog steeds niet weg... Wordt er zo onderhand moedeloos van.. Als het eind vd week nog niet over is vragen we om een doorverwijzing naar de huid/kinderarts.
Ik hoop dat het bij jouw zoontje snel(ler) over is!! En hopelijk is hij er niet al te ziek van.. Beterschap voor hem!!
Ik hoop dat het bij jouw zoontje snel(ler) over is!! En hopelijk is hij er niet al te ziek van.. Beterschap voor hem!!
Gast- Gast
_Nera_ schreef:Ook hier een zoontje met krentenbaard! B. heeft het al bijna 4 weken!! De eerste keer toen ik bij de huisarts kwam kregen we er een zalfje voor (Fucidin). Werkte niet. Daarna een antibioticakuur van 5 dagen. Werkte goed, na een paar dagen was het bijna weg en ik had goede hoop. Maaaar.. de volgende ochtend was alles weer open (heb mijn zoontje van het kdv moeten ophalen en veel afspraken moeten afzeggen). Toen opnieuw naar de huisarts. Nieuwe (andere) ab-kuur (3x per dag 5 ml). Heb ook Betadine scrub om elke dag 2x te wassen. Ook was ik alle speeltjes/speelkleden/kleertjes etc. en heb nog nooit zo vaak de spenen/flessen uitgekookt volgens mij.. Het werkt wel een beetje, maar voor mijn gevoel niet snel en goed genoeg. De bijwerking van de zalf is nog meer huiduitslag en rode, jeukende bultjes. Het lijkt nu weer ietsje rustiger te zijn geworden, maar de krentenbaard is nog steeds niet weg... Wordt er zo onderhand moedeloos van.. Als het eind vd week nog niet over is vragen we om een doorverwijzing naar de huid/kinderarts.
Wow, dat je hem uberhaupt mocht brengen voor dat het helemaal over was! Als een kindje bij ons krentenbaard had, mocht het niet komen, tot het echt 100% schoon was, omdat het zo gruwelijk besmettelijk is!
Voor iedereen met een kindje met krentenbaard, wat naar voor jullie kindjes!!! Ik hoop dat ze er snel vanaf zijn!
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:_Nera_ schreef:Ook hier een zoontje met krentenbaard! B. heeft het al bijna 4 weken!! De eerste keer toen ik bij de huisarts kwam kregen we er een zalfje voor (Fucidin). Werkte niet. Daarna een antibioticakuur van 5 dagen. Werkte goed, na een paar dagen was het bijna weg en ik had goede hoop. Maaaar.. de volgende ochtend was alles weer open (heb mijn zoontje van het kdv moeten ophalen en veel afspraken moeten afzeggen). Toen opnieuw naar de huisarts. Nieuwe (andere) ab-kuur (3x per dag 5 ml). Heb ook Betadine scrub om elke dag 2x te wassen. Ook was ik alle speeltjes/speelkleden/kleertjes etc. en heb nog nooit zo vaak de spenen/flessen uitgekookt volgens mij.. Het werkt wel een beetje, maar voor mijn gevoel niet snel en goed genoeg. De bijwerking van de zalf is nog meer huiduitslag en rode, jeukende bultjes. Het lijkt nu weer ietsje rustiger te zijn geworden, maar de krentenbaard is nog steeds niet weg... Wordt er zo onderhand moedeloos van.. Als het eind vd week nog niet over is vragen we om een doorverwijzing naar de huid/kinderarts.
Wow, dat je hem uberhaupt mocht brengen voor dat het helemaal over was! Als een kindje bij ons krentenbaard had, mocht het niet komen, tot het echt 100% schoon was, omdat het zo gruwelijk besmettelijk is!
Voor iedereen met een kindje met krentenbaard, wat naar voor jullie kindjes!!! Ik hoop dat ze er snel vanaf zijn!
SE
Toen ik hem bracht was het wel dicht hoor. Heb de leidsters laten beoordelen of hij mocht komen of niet. Zij zeiden van wel. En rond de middag werd ik gebeld of ik hem toch wilde komen ophalen.. het was weer open gegaan. Hoe vaak ik de afgelopen week het kdv al heb afgebeld..
Gast- Gast
_Nera_ schreef:SparklingEyes schreef:_Nera_ schreef:Ook hier een zoontje met krentenbaard! B. heeft het al bijna 4 weken!! De eerste keer toen ik bij de huisarts kwam kregen we er een zalfje voor (Fucidin). Werkte niet. Daarna een antibioticakuur van 5 dagen. Werkte goed, na een paar dagen was het bijna weg en ik had goede hoop. Maaaar.. de volgende ochtend was alles weer open (heb mijn zoontje van het kdv moeten ophalen en veel afspraken moeten afzeggen). Toen opnieuw naar de huisarts. Nieuwe (andere) ab-kuur (3x per dag 5 ml). Heb ook Betadine scrub om elke dag 2x te wassen. Ook was ik alle speeltjes/speelkleden/kleertjes etc. en heb nog nooit zo vaak de spenen/flessen uitgekookt volgens mij.. Het werkt wel een beetje, maar voor mijn gevoel niet snel en goed genoeg. De bijwerking van de zalf is nog meer huiduitslag en rode, jeukende bultjes. Het lijkt nu weer ietsje rustiger te zijn geworden, maar de krentenbaard is nog steeds niet weg... Wordt er zo onderhand moedeloos van.. Als het eind vd week nog niet over is vragen we om een doorverwijzing naar de huid/kinderarts.
SE
Toen ik hem bracht was het wel dicht hoor. Heb de leidsters laten beoordelen of hij mocht komen of niet. Zij zeiden van wel. En rond de middag werd ik gebeld of ik hem toch wilde komen ophalen.. het was weer open gegaan. Hoe vaak ik de afgelopen week het kdv al heb afgebeld..
Wij hadden altijd de regel dat ze niet mochten komen, zelfs als 't dicht was. Dus vandaar mijn reactie!
Inderdaad naar dat je het steeds af hebt moeten bellen... Dat is ook niet fijn!
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
Wat vervelend voor R! Hopelijk slaat het kuurtje snel aan.
Veel beterschap.
Veel beterschap.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
SparklingEyes schreef:_Nera_ schreef:SparklingEyes schreef:_Nera_ schreef:Ook hier een zoontje met krentenbaard! B. heeft het al bijna 4 weken!! De eerste keer toen ik bij de huisarts kwam kregen we er een zalfje voor (Fucidin). Werkte niet. Daarna een antibioticakuur van 5 dagen. Werkte goed, na een paar dagen was het bijna weg en ik had goede hoop. Maaaar.. de volgende ochtend was alles weer open (heb mijn zoontje van het kdv moeten ophalen en veel afspraken moeten afzeggen). Toen opnieuw naar de huisarts. Nieuwe (andere) ab-kuur (3x per dag 5 ml). Heb ook Betadine scrub om elke dag 2x te wassen. Ook was ik alle speeltjes/speelkleden/kleertjes etc. en heb nog nooit zo vaak de spenen/flessen uitgekookt volgens mij.. Het werkt wel een beetje, maar voor mijn gevoel niet snel en goed genoeg. De bijwerking van de zalf is nog meer huiduitslag en rode, jeukende bultjes. Het lijkt nu weer ietsje rustiger te zijn geworden, maar de krentenbaard is nog steeds niet weg... Wordt er zo onderhand moedeloos van.. Als het eind vd week nog niet over is vragen we om een doorverwijzing naar de huid/kinderarts.
SE
Wij hadden altijd de regel dat ze niet mochten komen, zelfs als 't dicht was. Dus vandaar mijn reactie!
Inderdaad naar dat je het steeds af hebt moeten bellen... Dat is ook niet fijn!
Volgens mij is meestal de regel dat je je kind mag brengen op voorwaarde dat je het behandelt met antibiotica, omdat de besmettelijkheid dan heel snel afneemt.
Susan- Lady Post-a-lot
Het klopt wat je zegt Susan, na behandeling met ab mag je na 48 uur weer naar school/kinderdagverblijf omdat dan het risico op besmetting weg is.
Wij gaan trouwens as vrijdag naar centerparcs hoop dat het dan verder is ingedroogd omdat ik anders twijfel of hij wel mag zwemmen. Volgens de huisarts wel omdat hij dan dus al bijna een week aan de ab zit maar op internet lees ik wisselende verhalen.
Wij gaan trouwens as vrijdag naar centerparcs hoop dat het dan verder is ingedroogd omdat ik anders twijfel of hij wel mag zwemmen. Volgens de huisarts wel omdat hij dan dus al bijna een week aan de ab zit maar op internet lees ik wisselende verhalen.
Printje- Lady Post-a-lot
hoelang hebben kinderen gemiddeld krentebaard? want mijn zoontje heeft het nu al ongeveer 2 weken en voelt zich daardoor niet lekker en heeft veel jeuk. we hebben een antibiotica zalfje gekregen van de dokter wat we erop smeren daardoor komt er geen pus meer uit de bultjes en zijn de bultjes kleiner geworden maar het lijkt wel of hij er steeds meer jeuk aan heeft, herkenbaar?
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Wij hebben een drankje gekregen voor de krentenbaard, de arts zei dat het wel 2-3 weken kon duren eer het echt weg is. HIer ook een ventje wat er echt ziek van is, hij heeft veel jeuk en krabt het open. Heb wantjes geprobeerd voor in bed maar die trekt hij meteen weer uit.
Printje- Lady Post-a-lot
Hier heeft het bijna 4 weken geduurd. Ik kan nu zeggen dat het bijna weg is! Wij hebben 1x zalf gekregen en 2x een (verschillend) ab drankje, dat ik met een spuitje gaf. De zalf gebruik ik nu nog steeds, totdat zijn huidje weer helemaal gaaf is. De ab is sinds dinsdagmiddag op.
En die jeuk, heel herkenbaar! Juist doordat het gaat helen gaat het meer jeuken. Erg vervelend voor die kleintjes. Veel beterschap voor je zoontje en hopen dat het gauw over gaat!
En die jeuk, heel herkenbaar! Juist doordat het gaat helen gaat het meer jeuken. Erg vervelend voor die kleintjes. Veel beterschap voor je zoontje en hopen dat het gauw over gaat!
Gast- Gast
Pfff 4 weken, en is hij al die tijd ook wat hangerig geweest of ging het langzaam beter.
Printje- Lady Post-a-lot
Hij was er niet zozeer hangerig of echt ziek van. Meer de jeuk en dat hij het open krabte. Het was wel net de tijd van zijn 'sprongetje' (37/38 weken), dus met vlagen was hij hangerig, maar had niet echt het idee dat het van de krentenbaard kwam.
Gast- Gast
Ik twijfel ook of het geen combi is met een sprongetje...ik herken wel veel uit de 17mnd sprong maar aan de andere kant geloof ik daar allemaal niet zo in.
Printje- Lady Post-a-lot
Misschien kun je morgen ook even vragen of er niet iets is tegen de jeuk!
(poeder o.i.d.)
(poeder o.i.d.)
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: