Krentenbaard
+3
Twellie
peach
Caroow
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Krentenbaard
Mijn nichtje had van de week een paar plekjes op haar gezicht, eerst leken het puistjes maar vandaag was het wel heel erg geworden en zijn ze er bij de hap achtergekomen dat het krentenbaard is.
Omdat ik het er al wat vreemd uit vond zien heb ik geprobeerd om haar R niet te laten kussen en met haar handen alleen aan zijn kleding te laten zitten, niet aan zijn huid. Maar opa en oma hebben met beide kinderen uitgebreid geknuffeld en gekust en ook mijn vriend heeft haar wel aangeraakt.
Hoe groot is de kans dat R het nu ook nog krijgt? Ik check hem elke ochtend bij het insmeren sowieso op plekjes ed. en heb volgens mij nog niks gezien.
En waar herken ik het aan? Ik heb het zelf vroeger ook gehad (toen ik 14 was) maar kan me alleen de grote gele plekken nog herinneren Maar daar begint het natuurlijk niet mee.
Is het verstandig om sowieso morgen even de ha te bellen, of is dat overbezorgd?
Omdat ik het er al wat vreemd uit vond zien heb ik geprobeerd om haar R niet te laten kussen en met haar handen alleen aan zijn kleding te laten zitten, niet aan zijn huid. Maar opa en oma hebben met beide kinderen uitgebreid geknuffeld en gekust en ook mijn vriend heeft haar wel aangeraakt.
Hoe groot is de kans dat R het nu ook nog krijgt? Ik check hem elke ochtend bij het insmeren sowieso op plekjes ed. en heb volgens mij nog niks gezien.
En waar herken ik het aan? Ik heb het zelf vroeger ook gehad (toen ik 14 was) maar kan me alleen de grote gele plekken nog herinneren Maar daar begint het natuurlijk niet mee.
Is het verstandig om sowieso morgen even de ha te bellen, of is dat overbezorgd?
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Krentenbaard
Hebben opa,oma en vriend daarna niet goed hun handen enzo gewassen voordat ze aan je zoontje kwamen? Ik zou het goed in de gaten houden en idd Miss ff huisarts bellen voor de zekerheid.
peach- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11
Mwah, het ziet er vies uit en het is vervelend maar niet gevaarlijk of iets dergelijks. Ik zou het gewoon even afwachten. Mijn ervaring met krentenbaard is dat het ook heel snel opduikt na besmetting, dus ik weet niet wanneer nichtje is langs geweest? Als het al bijna een week geleden was of iets dergelijks hoef je je volgens mij geen zorgen meer te maken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Nee, ze wisten toen nog niet dat het krentenbaard was, dus ze hebben er niet op gelet.
Het jeukt natuurlijk als een malle, dus ook al is het niet ernstig, ik wil het R wel besparen. We hebben haar vrijdag gezien.
Het jeukt natuurlijk als een malle, dus ook al is het niet ernstig, ik wil het R wel besparen. We hebben haar vrijdag gezien.
Caroow- Lady Post-a-lot
Het is in ieder geval kei besmettelijk. R heeft het gehad en was er erg ziek van. Ik zou het sowieso erg goed in de gaten houden en snel aan de bel trekken mocht je ook maar een klein plekje zien.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Incubatietijd is 3 dgn ofzo zag ik ergens, dus het is al besmettelijk voor je uitslag oid hebt. Daarnaast is het ontzettend besmettelijk, dus hij kan het zomaar hebben.
Mijn zoon heeft het nu, eerst een nachtje koorts en daarna een paar puistjes rond zn mond. Na 2 dgn antibiotica is het al niet meer besmettelijk, hier is het gelukkig niet uitgebreid en het jeukt ook niet.
Mijn zoon heeft het nu, eerst een nachtje koorts en daarna een paar puistjes rond zn mond. Na 2 dgn antibiotica is het al niet meer besmettelijk, hier is het gelukkig niet uitgebreid en het jeukt ook niet.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
En het is niet zo dat R iets beter beschermd is omdat hij bv krijgt en ik het vroeger heb gehad?
Arme ziel, ik hoop zo dat hij het niet krijgt.
Caroow- Lady Post-a-lot
Ik heb een andere vorm van herpes, volgens de gyn is mijn zoontje automatisch beschermd omdat hij van mij anti-stoffen heeft gekregen. Weet niet of dit ook voor krentenbaard geld, maar dit is ook een herpesvirus.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Caroow schreef:En het is niet zo dat R iets beter beschermd is omdat hij bv krijgt en ik het vroeger heb gehad?
Nee volgens mij niet helaas, het is zelfs zo volgens mijn huisarts dat wanneer ze het gehad hebben de kans groter is dat ze het nog een keer krijgen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
MamaDaan schreef:Ik heb een andere vorm van herpes, volgens de gyn is mijn zoontje automatisch beschermd omdat hij van mij anti-stoffen heeft gekregen. Weet niet of dit ook voor krentenbaard geld, maar dit is ook een herpesvirus.
Krentenbaard is een bacteriele infectie, er wordt ook antibiotica voorgeschreven (zalfje) bij een besmetting.
Twellie- Ratel
Printje schreef:Caroow schreef:En het is niet zo dat R iets beter beschermd is omdat hij bv krijgt en ik het vroeger heb gehad?
Nee volgens mij niet helaas, het is zelfs zo volgens mijn huisarts dat wanneer ze het gehad hebben de kans groter is dat ze het nog een keer krijgen.
Dus ik heb zelf juist een vergrote kans om het te krijgen? Dat hoop ik toch ook niet.. Krijg spontaan overal jeuk!
Caroow- Lady Post-a-lot
Ja klopt idd, ik lees net dat het (gelukkig) geen herpesvirus is, hoewel een bacterie natuurlijk net zo vervelend is!Twellie schreef:MamaDaan schreef:Ik heb een andere vorm van herpes, volgens de gyn is mijn zoontje automatisch beschermd omdat hij van mij anti-stoffen heeft gekregen. Weet niet of dit ook voor krentenbaard geld, maar dit is ook een herpesvirus.
Krentenbaard is een bacteriele infectie, er wordt ook antibiotica voorgeschreven (zalfje) bij een besmetting.
MamaDaan- Fluisteraar
- Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12
Supertalentje schreef:Incubatietijd is 3 dgn ofzo zag ik ergens, dus het is al besmettelijk voor je uitslag oid hebt.
Volgens mij hoeft dat niet per se, de meeste infecties hebben wel een incubatietijd, maar niet alles is al tijdens die incubatietijd besmettelijk.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Het is inderdaad pas besmettelijk als er blaasjes komen.Susan schreef:Supertalentje schreef:Incubatietijd is 3 dgn ofzo zag ik ergens, dus het is al besmettelijk voor je uitslag oid hebt.
Volgens mij hoeft dat niet per se, de meeste infecties hebben wel een incubatietijd, maar niet alles is al tijdens die incubatietijd besmettelijk.
Twellie- Ratel
De incubatietijd is trouwens 1 tot 3 dagen, dus als hij morgen nog niks heeft dan lijkt het mij dat het gevaar wel geweken is. Maar goed, het is gelukkig wel een vrij onschuldige infectie, wel heel vervelend.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik weet het niet. Op de ene site staat dat iedereen het altijd kan krijgen, net als een griepje zeg maar omdat het heel besmettelijk is, op andere site staat dat volwassenen zo'n goede weerstand hebben dat ze vaak geen klachten krijgen. Ik vraag me af of een jonge baby dan al zo beschermd is. Er staat ook wel dat als je als (jong)volwassene krentebaard krijgt dat je er meer last van hebt.
Gewoon in de gaten houden (puistjes/koorts, rest moet je googlen) en hopen dat je voorzichtig genoeg geweest bent!
Gewoon in de gaten houden (puistjes/koorts, rest moet je googlen) en hopen dat je voorzichtig genoeg geweest bent!
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Duimen dan maar dat we niks krijgen, en ik ben heel blij dat ik haar hem niet zo uitgebreid heb laten zoenen zoals anders.
Ik vermoed ook spruw dus ik denk dat ik sowieso de ha even bel, dan kan ik het natuurlijk altijd vragen.
Ik vermoed ook spruw dus ik denk dat ik sowieso de ha even bel, dan kan ik het natuurlijk altijd vragen.
Caroow- Lady Post-a-lot
Volgens mij kan inderdaad iedereen het krijgen, je kunt het sowieso meerdere keren krijgen, je bent niet immuun of zo nadat je het hebt gehad. Je loopt voor zover ik weet wel meer risico als je huid wat beschadigd is, als je geen goede hygiëne hebt of juist een te goede hygiëne. Ik heb het gehad toen ik zeventien was omdat ik toen veel en veel teveel douchte waardoor ik het beschermlaagje van mijn huid wegwaste en mijn huid erg kwetsbaar was.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik heb het gekregen omdat ik voor de schoolmusical werd opgemaakt met een vies sponsje. Na een paar dagen musical zaten alle spelers onder de plekken
Caroow- Lady Post-a-lot
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: