Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

De kat van de buren.

3 plaatsers

Ga naar beneden

De kat van de buren.  Empty De kat van de buren.

Bericht  Gast do 16 aug 2012 - 9:03

Onze directe buren hebben een kat die erg mager is. Voor de vakantie waren ze regelmatig thuis dus ik ging er vanuit dat hij verzorgd werd maar momenteel zitten ze op de camping en wordt de kat aan zijn lot over gelaten. Hij loopt regelmatig binnen om de brokjes van onze kat op te eten. Ik vind het zielig, dus ik heb een doos brokjes gekocht om het beestje buiten eten te geven maar het is natuurlijk niet mijn verantwoordelijk, het gaat alleen wel tegen m'n gevoel in als ik het niet doe.

Nu zat ik vanmiddag op het dakterras, met brokjes voor de kat. De buurman was net thuis gekomen en zag mij met hem zitten. Hij legde uit dat ze 1x in de zoveel tijd terug komen om de kat te verzorgen maar omdat hij zag dat ik hem ook wel eten gaf, kwam het wel goed. Ik, bangerik die ik ben, durfde natuurlijk niet te zeggen wat ik écht vond, dus zij gaan er nu vanuit dat ik hun kat verzorg. Ik heb de kat verder bekeken en hij heeft wormen/lintworm, dus een kuur heeft ie ook gewoon nodig.

Nu wonen wij hier nog niet zo lang, dus ik vind het moeilijk om de buren hier op aan te spreken. Wat zouden jullie doen?


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

De kat van de buren.  Empty Re: De kat van de buren.

Bericht  Bazinga do 16 aug 2012 - 9:53

Op ebay kijken voor een paar ballen en ze dan tóch aanspreken. In ieder geval wijzen op de wormen, zeker nu ie in contact komt met jouw poezebeest...

Misschien kun je beginnen met een briefje?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

De kat van de buren.  Empty Re: De kat van de buren.

Bericht  Tania do 16 aug 2012 - 9:56

Ik zou het een beetje luchtig brengen als je ze weer ziet. Zo van " Nou het gaat goed met hem hoor, hij heeft alleen wel echt een ontwormingskuurtje nodig".

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kat van de buren.  Empty Re: De kat van de buren.

Bericht  Jilke do 16 aug 2012 - 19:09

Ik zou daar heel slecht tegen kunnen. Liefst zou ik dan ook zeggen dat het hun kat is waar ze voor moeten zorgen, maar ik zou hem wel blijven voeren, beest heeft anders niks te eten. Nadeel is wel ervan dat hij blijft terugkomen om te eten.

Over die wormen/vlooien zou ik zoiezo wat zeggen. Daar wordt zo'n kat gewoon mager van, die vreten alle energie op. Heeft onze kat ook gehad, zonder dat we wisten dat hij wormen had. Hij werd maar magerder en wij maar extra voeren en lekkere dingen geven. Tot er ineens wormpjes uit zijn achterwerk kropen, toen wisten we genoeg. Na een wormkuurtje van 2 tabletjes geloof ik was het over en kwam hij ineens goed aan.

Ik zou dat dus gewoon zeggen, zoveel kost zo'n wormentablet niet en kun je gewoon voor bellen naar de dierenarts. Was volgens mij een tientje kwijt voor 2 tabletjes.

En ontworm je eigen kat voor de zekerheid, als die in contact komen heb je kans dat je dalijk zelf ook wormen/vlooien hebt.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

De kat van de buren.  Empty Re: De kat van de buren.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum