Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe?

+14
Fearie
Sanne
_Lana_
SarahKey
Happydobby
yes1984
Teddyaapje
Jade
sanne-84
Susan
Alex
Ayla
Rush
Annemie
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe? Empty Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe?

Bericht  Annemie di 14 aug 2012 - 3:22

Ik las net in een ander topic dat sommigen hier het een beetje taboe vinden/zich schamen als ze een zwangerschapstest of foliumzuur kopen, hoezo eigenlijk?? Ik doe/deed daar zelf niet zo moeilijk over,is toch juist iets positiefs,zwanger zijn? Of is het puur vanwege dat je bang bent dat bekenden je zien en zij het nog niet mogen weten?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe? Empty Re: Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe?

Bericht  Rush di 14 aug 2012 - 3:24

Annemie schreef:Ik las net in een ander topic dat sommigen hier het een beetje taboe vinden/zich schamen als ze een zwangerschapstest of foliumzuur kopen, hoezo eigenlijk?? Ik doe/deed daar zelf niet zo moeilijk over,is toch juist iets positiefs,zwanger zijn? Of is het puur vanwege dat je bang bent dat bekenden je zien en zij het nog niet mogen weten?
Als je daar bang voor bent moet je het op internet bestellen of naar een winkel 'ver weg' gaan.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe? Empty Re: Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe?

Bericht  Ayla di 14 aug 2012 - 3:27

Dat zat ik ook al te denken... Wie let er nou op wat jij koopt, ik ben altijd alleen bezig met mijn eigen boodschappen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Alex di 14 aug 2012 - 3:28

Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat er bekenden in de winkel kunnen zijn, dan dat het echt een taboe is. Als ik een test aan het kopen ben en ik zie een bekende dan wacht ik waarschijnlijk ook even met afrekenen.

Edit: overigens zal dit me niet overkomen, ik bestel testen via internet Zwangerschapstest/foliumzuur kopen taboe? 394967
Alex
Alex
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6509
Punten : 6850
Registratiedatum : 27-10-11

Bericht  Ayla di 14 aug 2012 - 3:31

Maar stel dat jij een bekende ziet in de winkel, ga jij dan echt uitpluizen wat voor boodschappen diegene heeft? Of ben ik nou zo'n dromert dat ik daar niet op let? En trouwens, als ik het zou zien zou ik er niks van zeggen, als het zo is komen ze vanzelf wel met het goede nieuws.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  Annemie di 14 aug 2012 - 3:33

Ik let er eigenlijk ook nooit op wat anderen kopen.. en idd mocht een bekende zien dat je een test koopt,nou dan horen ze het vanzelf wel een keer.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan di 14 aug 2012 - 3:34

Nee, dat interesseert me echt niks. Ik heb er nooit zoveel last van dat bepaalde aankopen gênant zouden zijn. Condooms, maandverband, tampons, zwangerschapstest, ik koop het allemaal zonder blikken of blozen.

Als er een bekende achter me staat zou ik niet op dat moment die test kopen omdat ik geen zin heb in roddels of vragen, maar als ik geen bekende zie dan ga ik me niet heel druk maken of iemand mij misschien ziet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  sanne-84 di 14 aug 2012 - 3:39

Ik vond het idd ook wel 'spannend' in die zin f ik geen bekenden tegen zou komen/t op zou merken
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214

Bericht  Jade di 14 aug 2012 - 3:40

Nee, het maakt me niet zoveel uit.

Toen ik wat jonger was wel. Ik had dan altijd het idee dat je blikken als "heb je weer zo'n onvoorzichtige puber" kreeg. Ik ben/was trouwens een echte angsthaas wat dat betreft en kruidvat wordt dan ook rijk aan mij.

Ik zou het wel jammer vinden als bekenden het al weten, door zoiets. Maar als dat zo is, jammer dan.

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 3:42

Toen ik nog in een dorp woonde en een keer een test ging/moest kopen, vond ik dat niet fijn, omdat ik eigenlijk iedereen kende bij de drogist daar, en gewoon geen zin had in vragen in het hoe & waarom. Het is echt ons kent ons en iedereen roddelt alles weer door.

Nu zou ik er gemakkelijker in zijn en gewoon stukje verder fietsen desnoods naar een andere drogist, omdat ze me hier misschien goed kennen en weer vrienden van mij ook, daar heb ik geen zin in. Tuurlijk is het leuk als je zwanger bent, maar dan zou ik het zelf willen vertellen en niet dat er via via de ronde gaat dat Pippa zwanger is.

Gast
Gast

Bericht  Teddyaapje di 14 aug 2012 - 4:01

Ik koop t wel in de winkel maar let wel op dat er geen bekenden zijn die me spotten.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  yes1984 di 14 aug 2012 - 4:02

Ik schaam me er zeker niet voor. Gaat mij meer om bekenden of familie die dan zouden weten dat je denkt dat je zwanger bent/ zou kunnen zijn. Ik vertel het ze liever zelf dan dat ze het in een winkel horen/zien.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Happydobby di 14 aug 2012 - 4:06

Ik koop ook alles in de winkel, de kruitvat zit in de stad (2 filialen) daar heb ik mijn testen gekocht.
Hetzelfde met foliumzuur, tampons en tegenwoordig condooms. Die haal ik bij de plaatselijke drogist.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  SarahKey di 14 aug 2012 - 4:06

Ik schaam me er ook niet voor, de twee keer dat ik in een winkel een zwangerschapstest gehaald heb was ik ook daadwerkelijk zwanger. De andere testen haalde ik via internet want daar zijn ze goedkoper.

Maar ik keek van te voren wel even of er geen bekenden in de winkel liepen. Het hoeft niet zo openbaar te worden.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 4:10

Ik schaam me er niet voor. Ik koop het alleen niet in de drogist waar ik wekelijks kom en in het dorp waar ik woon. En dus kans heb om een bekende te treffen. Heb geen zin in praat mocht mijn moeder van de buurvrouw van haar collega te horen dat ik een zwangerschapstest heb afgerekend

Gast
Gast

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 4:11

Oh daar maak ik mij echt niet druk over hoor. Vond het alleen maar leuk om het te halen haha

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ di 14 aug 2012 - 6:28

Ik vond het ook heel leuk om te halen hoor ;-). Ik vind alleen dat zo'n verkoopster er rekening mee moet houden dat niet iedereen het fijn vindt dat de halve winkel het kan horen.
Ik vertel liever zelf tegen mijn familie/vrienden/kennissen dat ik zwanger ben.
En ik zou ook niets zeggen als ik een bekende met een test in haar handen zou zien, maar helaas gaat niet iedereen discreet met informatie om.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Sanne di 14 aug 2012 - 6:34

Ik schaam me er niet voor en koop ze gerust in de winkel.

Wat ik overigens wel wat vervelend vond, was dat zo'n 16-jarige achter de kassa mij vroeg of ik wist hoe zo'n test werkt en of ze nog extra uitleg moest geven. Ik kon er op zich wel om lachen, want het was een wat vreemde situatie, maar er staan ook een hele hoop mensen achter je en dan voelt dat toch enigszins ongemakkelijk.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Rush di 14 aug 2012 - 6:38

Vinden jullie dat je als verkoopster een soort van 'geheimhouding' hebt?

Dit is even een andere situatie, maar mijn nicht krijgt een tweeling en een paar weken terug was ze in de HEMA, waar de buurvrouw van m`n ouders werkt. Buurvrouw kent mijn nicht vaag van vroeger, haar zoons hebben bij m`n nicht in de klas gezeten. M`n nicht doet enorm haar best om het geslacht van de kleintjes geheim te houden, maar ze vindt het natuurlijk wel leuk om zo nu en dan iets gekleurds te kopen.

Nou kwam de zwangerschap van m`n nicht ter sprake tussen m`n moeder en de buurvrouw en zij zegt doodleuk tegen m`n moeder dat ze blauwe kleertjes kocht. laughcry Op het moment vond ik het natuurlijk leuk om te horen, maar achteraf vind ik het echt niet netjes dat ze dat gewoon maar over iemand doorverteld. laughcry
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sanne di 14 aug 2012 - 6:44

Oeh Rush, dat zou ik toch niet zo leuk vinden. Maar het is wel een risico dat je loopt als je in de winkel roze of blauwe kleertjes koopt voor de baby. Ik zou er dus van balen, maar uiteindelijk ook niet meer dan dat. Van een verkoopmedewerkster verwacht ik altijd wel enige discretie. Dus niet gaan vertellen dat ik aambeienzalf, condooms met fruitsmaak, zwangerschapstesten etc. koop. Maar in een algemeen praatje blij verkondigen dat X. zulke leuke blauwe kleertjes heeft gekocht... tja, jammer dat het zo is gegaan, maar helaas niet onoverkomelijk.

Wist die buurvrouw trouwens dat het geslacht onbekend werd gehouden?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755

Bericht  Rush di 14 aug 2012 - 6:46

Tuurlijk loop je dat risico en ze weet ook niet dat wij weten wat het wordt, maar vond het toch ergens wel wat lullig. :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fearie di 14 aug 2012 - 7:14

Ik schaam me er ook niet voor, koop alles gewoon bij de Kruidvat in het dorp. Enig probleem in bepaalde andere winkels is dat de dames daar mijn schoonmoeder kennen, bij een eventuele 2e zwangerschap zou ik die winkel dan vermijden als ik het nog geheim wou houden.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 8:06

Rush een verkoopster moet dat idd voor zich houden. Als een familielid of vriendin een test komt halen ben je eigenlijk verplicht dat voor je te houden. Bij de Kruidvat en andere drogisterijen zijn ze ook verplicht om te vragen of de klant nog vragen heeft over het product en als het een test is die uitsluitend voor ochtend urine is ben je dat ook verplicht om dat erbij te vermelden. Dit moet je natuurlijk op een subtiele manier duidelijk maken en niet schreeuwen door heel de winkel Wink

Gast
Gast

Bericht  _Nina di 14 aug 2012 - 8:12

Ik kocht zwangerschapstesten het liefst bij winkels waar ik zo min mogelijk bekenden tegen kon komen. Van mij mocht iedereen het weten, maar aan de andere kant: een roddel is gauw de wereld in geholpen. Ik zie dat niet als een taboe maar eerder als een soort terughoudendheid.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Gast di 14 aug 2012 - 8:32

Ik schaam me er niet voor, maar het is hier echt een ons kent ons-stadje, en je gaat hier behoorlijk snel over de tong. Dat kan me verder weinig boeien, maar ik zou het dus echt niet leuk vinden als een bekende ziet dat ik een zwangerschapstest koop. Daar heeft gewoon niemand wat mee te maken.

Ik heb het wel gedaan, maar bestel ze toch liever via internet.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: