Aparte gesprekken op straat
+22
Twellie
Sanne
*Troela*
Slakje
Thunder
Aimee
June
Phileine
SparklingEyes
Lejow
Paper Crown
PapillonRose
mickey
Teddyaapje
Coco
Sophiee
Darius
PiP
Susan
Aagje!
Star007
Tania
26 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Aparte gesprekken op straat
Sinds ik mijn tweede mannetje heb, wordt ik nogal raar aangekeken... (en mijn man ook als hij alleen met ze weg gaat). Mijn oudste is namelijk rood (niet te ontkennen) en mijn jongste was eerst zwart, nu flink blond. Alsof 't dan geen broertjes kunnen zijn ........
Laatst ook iemand: goh jij bent ook vlot bij zijn (wijzend naar de oudste) papa weggegaan...
Euhm.. pardon?
Ja, die twee lijken voor geen meter op elkaar (wijzend naar de jongste in de draagdoek en de oudste).
En bedankt he....
Laatst ook iemand: goh jij bent ook vlot bij zijn (wijzend naar de oudste) papa weggegaan...
Euhm.. pardon?
Ja, die twee lijken voor geen meter op elkaar (wijzend naar de jongste in de draagdoek en de oudste).
En bedankt he....
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
Registratiedatum : 22-11-10
SparklingEyes schreef:Sinds ik mijn tweede mannetje heb, wordt ik nogal raar aangekeken... (en mijn man ook als hij alleen met ze weg gaat). Mijn oudste is namelijk rood (niet te ontkennen) en mijn jongste was eerst zwart, nu flink blond. Alsof 't dan geen broertjes kunnen zijn ........
Euhm.. pardon?
En bedankt he....
Wat een schaamteloze opmerking zeg
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Phileine schreef:SparklingEyes schreef:Sinds ik mijn tweede mannetje heb, wordt ik nogal raar aangekeken... (en mijn man ook als hij alleen met ze weg gaat). Mijn oudste is namelijk rood (niet te ontkennen) en mijn jongste was eerst zwart, nu flink blond. Alsof 't dan geen broertjes kunnen zijn ........
Euhm.. pardon?
En bedankt he....
Wat een schaamteloze opmerking zeg
Sommige mensen ...
SparklingEyes- Prater
Dat je de meest debiele dingen kunt denken ok, maar waarom denken mensen toch dat ze dat dan ook maar hard op moeten zeggen?
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
SparklingEyes schreef:Sinds ik mijn tweede mannetje heb, wordt ik nogal raar aangekeken... (en mijn man ook als hij alleen met ze weg gaat). Mijn oudste is namelijk rood (niet te ontkennen) en mijn jongste was eerst zwart, nu flink blond. Alsof 't dan geen broertjes kunnen zijn ........
Euhm.. pardon?
En bedankt he....
Wow, dat is echt schaamteloos en belachelijk.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Jeetje wat een verhalen!
Haha zoiets heb ik ook wel eens gehad, hier bij de DvdB. Het was maart en nog best koud buiten, dus Luuk had gewoon zijn winterjasje aan en mutsje op. Ik liep de koelcel in met Luuk om melk te pakken en kreeg me toch een commentaar van een meneer. Dat het zielig is om een kindje zo in de kou de koelcel in mee te nemenTania schreef:
Toen J. klein was heb ik wel is een preek gehad van de kassadame bij de Blokker. Wat ik wel niet dacht om m'n kleine baby een korte broek en tshirt aan te trekken. Hij had het hartstikke koud, die jonge moedertjes snapte er ook niks van
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Aimee schreef:Jeetje wat een verhalen!Haha zoiets heb ik ook wel eens gehad, hier bij de DvdB. Het was maart en nog best koud buiten, dus Luuk had gewoon zijn winterjasje aan en mutsje op. Ik liep de koelcel in met Luuk om melk te pakken en kreeg me toch een commentaar van een meneer. Dat het zielig is om een kindje zo in de kou de koelcel in mee te nemenTania schreef:
Toen J. klein was heb ik wel is een preek gehad van de kassadame bij de Blokker. Wat ik wel niet dacht om m'n kleine baby een korte broek en tshirt aan te trekken. Hij had het hartstikke koud, die jonge moedertjes snapte er ook niks van
Als je een baby bij je hebt dan komen de melkpakken vanzelf naar je karretje gelopen, dat weet je toch wel?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Aimee schreef:Jeetje wat een verhalen!Haha zoiets heb ik ook wel eens gehad, hier bij de DvdB. Het was maart en nog best koud buiten, dus Luuk had gewoon zijn winterjasje aan en mutsje op. Ik liep de koelcel in met Luuk om melk te pakken en kreeg me toch een commentaar van een meneer. Dat het zielig is om een kindje zo in de kou de koelcel in mee te nemenTania schreef:
Als je een baby bij je hebt dan komen de melkpakken vanzelf naar je karretje gelopen, dat weet je toch wel?
Als je hem buiten de koelcel had laten staan had je waarschijnlijk commentaar gehad dat je zomaar je baby alleen liet staan
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Een tijdje terug, toen ik net overspannen was en mijn zoon zijn sonde net had:
Zij: Wat heeft hij?
Ik: Een neus-maag sonde.
Zij: Waarom dan?
Ik: Hij wil niet meer eten.
Zij: Is hij dan ziek?
Ik: Ja, hij heeft een afwijking in zijn genen.
Zij: Oh, breng maar een tijdje bij mij. Wedden dat ik hem wel aan het eten krijg.
Ik: Nou sorry, dat is tot nu toe nog niemand gelukt en hij zal daarvoor in therapie moeten.
Zij: Ach ja, je moet er wat voor over hebben. Je wilde hem immers zelf hebben.
En ik ben vervolgens maar door gelopen, ik was compleet verbijsterd.
Zij: Wat heeft hij?
Ik: Een neus-maag sonde.
Zij: Waarom dan?
Ik: Hij wil niet meer eten.
Zij: Is hij dan ziek?
Ik: Ja, hij heeft een afwijking in zijn genen.
Zij: Oh, breng maar een tijdje bij mij. Wedden dat ik hem wel aan het eten krijg.
Ik: Nou sorry, dat is tot nu toe nog niemand gelukt en hij zal daarvoor in therapie moeten.
Zij: Ach ja, je moet er wat voor over hebben. Je wilde hem immers zelf hebben.
En ik ben vervolgens maar door gelopen, ik was compleet verbijsterd.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Wat een raar mens rataplan
Tania- Ratel
Ja, toch! Maar ik hoor het de laatste tijd wel vaker hoor. Als ik aangeef dat het me soms allemaal teveel wordt en daarvoor medicatie gebruik, dat men dan zegt dat ik zelf kinderen wilde en 'het er maar mee moet doen'.Tania schreef:Wat een raar mens rataplan
Thunder- Kletskop
Toen J.anneman net geboren was keek er een buurvrouw in de wagen en vroeg wat het was. Toen ik zei dat het een jongetje was, zei ze "Ach als het maar gezond is"
Gast- Gast
Ik snap niet waarom mensen zo onaardig moeten zijn. Zoveel moeite is het toch niet om een beetje begripvol te zijn. Natuurlijk kies je zelf voor kinderen maar dat betekent niet dat het dan niet zwaar kan zijn.Rataplan schreef:Ja, toch! Maar ik hoor het de laatste tijd wel vaker hoor. Als ik aangeef dat het me soms allemaal teveel wordt en daarvoor medicatie gebruik, dat men dan zegt dat ik zelf kinderen wilde en 'het er maar mee moet doen'.Tania schreef:Wat een raar mens rataplan
Tania- Ratel
Ik werd een keer uitgescholden door een Marokkaanse man dat ik een hoer was omdat ik zwanger was en niet getrouwd was. Hij heeft toen ook met wat dingen staan gooien naar mij (ik was toen aan het werk). Ik was verbijsterd om ook maar iets te doen. Sindsdien draag ik altijd een ring in een winkel.
Verder kreeg ik ook heel vaak te horen dat het wel moeilijk zal zijn om zo jong een kind te hebben. Ik denk niet dat ik (of wij) het moeilijker hebben dan andere ouders.
Verder regelmatig dat ik Louise te koud had aangekleed (terwijl heel haar nekje vochtig was van het zweet), waarom ze nog niet kruipt (ik steun haar daar niet genoeg in zeggen ze dan) en nog wel wat dingen waar ik even niet op kan komen.
Maar jeetje seg, wat zijn sommige mensen grof!
Verder kreeg ik ook heel vaak te horen dat het wel moeilijk zal zijn om zo jong een kind te hebben. Ik denk niet dat ik (of wij) het moeilijker hebben dan andere ouders.
Verder regelmatig dat ik Louise te koud had aangekleed (terwijl heel haar nekje vochtig was van het zweet), waarom ze nog niet kruipt (ik steun haar daar niet genoeg in zeggen ze dan) en nog wel wat dingen waar ik even niet op kan komen.
Maar jeetje seg, wat zijn sommige mensen grof!
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Ik vraag me dan altijd af hoe het bij hun is verlopen in het geval dat ze zelf ook kinderen hebben.
Komen hier erg vervelende en nare opmerkingen voorbij!
Komen hier erg vervelende en nare opmerkingen voorbij!
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Slakje schreef:Ik werd een keer uitgescholden door een Marokkaanse man dat ik een hoer was omdat ik zwanger was en niet getrouwd was. Hij heeft toen ook met wat dingen staan gooien naar mij (ik was toen aan het werk). Ik was verbijsterd om ook maar iets te doen. Sindsdien draag ik altijd een ring in een winkel.
Gast- Gast
Wat een gestoorde trut, Rataplan, echt niet te geloven.
En die man in de winkel bij Slakje spoort ook helemaal niet.
En die man in de winkel bij Slakje spoort ook helemaal niet.
Susan- Lady Post-a-lot
Wat komen hier bizarre verhalen voorbij. Ik schrik er gewoon van.
Tot nu toe heb ik alleen een keer de 'stelling' gehoord dat H. zeker een jongen was.
Ik: 'nee, een meisje'.
Zij: 'oh? Tja, het is ook zo'n stevig kindje al.'
Ik: 'ze groeit goed, ja...'.
En H. lag vrolijk te kijken in haar knalroze jurk
Tot nu toe heb ik alleen een keer de 'stelling' gehoord dat H. zeker een jongen was.
Ik: 'nee, een meisje'.
Zij: 'oh? Tja, het is ook zo'n stevig kindje al.'
Ik: 'ze groeit goed, ja...'.
En H. lag vrolijk te kijken in haar knalroze jurk
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
*
Laatst aangepast door Susan op za 15 sep 2012 - 11:33; in totaal 1 keer bewerkt
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Laatst in het zwembad, een moeder tegen haar kind over Yrsa: 'Doe een beetje voorzichtig, dat kindje is nog maar één.'
Ik: 'Nou, ze wordt in oktober al drie, hoor.'
Ik vond het ook wel een beetje stom, ik weet dat ze op het eerste gezicht wat jonger oogt, maar je merkt aan haar manier van lopen, praten, spelen, enzovoort, echt wel dat ze geen één is.
Oh, dat ken ik! S. wordt ook steevast nog als baby gezien. Nu scheelt het dat hij loopt en praat, maar eerder...
Thunder- Kletskop
Zo'n leeftijd inschattingsfout hadden wij laatst ook. Bij de indoorspeeltuin werd er maar voor twee personen berekend, dus ik zei tegen de vrouw achter het loket dat ze iemand vergeten was. Toen zei ze dat we voor mijn dochter niets hoefden te betalen omdat ze nog maar één was (is bijna drie, erg lang voor haar leeftijd en stond naast mij 'olifantje in het bos' te zingen).
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Zo wat een opmerkingen komen er hier voorbij Dat sommige mensen echt zo brutaal zijn.
Hier ook wel eens de vraag gehad of S een jongentje of een meisje is. Terwijl hij toen blauwe kleertjes aan had en echt een jongensdekentje over zich heen.
Opmerkingen over rood haar, wij kregen juist hele leuke reacties. S werd rossig geboren en de zuster in het ziekenhuis zei: ah wat lief, is al weer een tijd geleden dat ik een rossig kindje gezien heb hier. Ook van familie leden alleen maar leuke reacties. Wij hadden er zelf meer moeite mee:oops: Naja papa dan, ik vond en vind het nog steeds een mooie haarkleur. Ben benieuwd of hij weer rossig word, af en toe zie ik al wel een hele rooie gloed.
Met het zwanger worden genoeg rare reacties gehad. Mensen weten soms echt niet hoe ze moeten reageren als je verteld dat je al jaren bezig bent voor een kleintje en het ziekenhuis plat loopt. Zelfs mijn eigen moeder had wel eens rare opmerkingen. Zo jammer dan, zeg dan niets of zeg eerlijk: ik weet niet hoe het gaat in het ziekenhuis, wat vervelend voor jullie oid.
Hier ook wel eens de vraag gehad of S een jongentje of een meisje is. Terwijl hij toen blauwe kleertjes aan had en echt een jongensdekentje over zich heen.
Opmerkingen over rood haar, wij kregen juist hele leuke reacties. S werd rossig geboren en de zuster in het ziekenhuis zei: ah wat lief, is al weer een tijd geleden dat ik een rossig kindje gezien heb hier. Ook van familie leden alleen maar leuke reacties. Wij hadden er zelf meer moeite mee:oops: Naja papa dan, ik vond en vind het nog steeds een mooie haarkleur. Ben benieuwd of hij weer rossig word, af en toe zie ik al wel een hele rooie gloed.
Met het zwanger worden genoeg rare reacties gehad. Mensen weten soms echt niet hoe ze moeten reageren als je verteld dat je al jaren bezig bent voor een kleintje en het ziekenhuis plat loopt. Zelfs mijn eigen moeder had wel eens rare opmerkingen. Zo jammer dan, zeg dan niets of zeg eerlijk: ik weet niet hoe het gaat in het ziekenhuis, wat vervelend voor jullie oid.
SarahKey schreef:Zo wat een opmerkingen komen er hier voorbij Dat sommige mensen echt zo brutaal zijn.
Ik krijg over het algemeen erg leuke reacties. Vind het wel irritant worden dat bijna alle 'ouderen' roepen: oooh kijk wat een rood haar!!! dat zie je niet vaak meer'... ik snap de reactie, maar pfff.. na 2,5 jaar ben ik 't wel zat om minimaal 4x tijdens een rondje door de supermarkt te horen dat mijn kind rood haar heeft! Tuurlijk is het wat zeldzamer dan andere haarkleuren, maar jeetje, je roept toch ook niet van een gekleurd kindje: ooh kijk die is donker! :S
SparklingEyes- Prater
Mijn oudste zoon heeft heel donker haar en de jongste is blond. Een tijd terug kwam ik een vrouw tegen en die vroeg of ik wel zeker weet wie de vader van de jongste is.
Zelfs de verloskundige vroeg aan de kraamzorg: Hier woont toch een buitenlandse vader? Is dit kind dan wel van hem?
Tijdens de condoleance van onze oudste zoon (overleden toen hij 10 wk was) zei iemand: Meid, wees maar niet verdrietig. Je kunt er nog wel 6 krijgen als je wilt.
Of: het is maar beter dat hij overleden is. Hij had nooit kunnen fietsen of sporten met zo'n slecht hart. Dat wil je een kind toch niet aan doen? Nee, je kunt beter dood zijn ipv niet kunnen fietsen.
Vriendin: hij was nog zo klein
Ik: ja dat klopt.
vriendin: dan heb je er toch minder verdriet van dan dat hij een jaar of 20 zou zijn en zou overlijden.
Ik vond dit zo'n rare opmerking dat ik een paar maanden niet met haar heb gesproken.
Zelfs de verloskundige vroeg aan de kraamzorg: Hier woont toch een buitenlandse vader? Is dit kind dan wel van hem?
Tijdens de condoleance van onze oudste zoon (overleden toen hij 10 wk was) zei iemand: Meid, wees maar niet verdrietig. Je kunt er nog wel 6 krijgen als je wilt.
Of: het is maar beter dat hij overleden is. Hij had nooit kunnen fietsen of sporten met zo'n slecht hart. Dat wil je een kind toch niet aan doen? Nee, je kunt beter dood zijn ipv niet kunnen fietsen.
Vriendin: hij was nog zo klein
Ik: ja dat klopt.
vriendin: dan heb je er toch minder verdriet van dan dat hij een jaar of 20 zou zijn en zou overlijden.
Ik vond dit zo'n rare opmerking dat ik een paar maanden niet met haar heb gesproken.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Gesprekken op je werk
» Gesprekken met speelgoed...
» Diepgaande gesprekken?
» Agressie op straat
» meisje bevalt op straat...?
» Gesprekken met speelgoed...
» Diepgaande gesprekken?
» Agressie op straat
» meisje bevalt op straat...?