Gesprekken op je werk
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Gesprekken op je werk
Als jij over niet-werk-gerelateerde zaken praat met je collega's, waar hebben jullie het dan over? Hoe ver ga je met je collega's?
Hebben jullie het oppervlakkig over wat je in het weekend hebt gedaan ("uit eten geweest, ergens iets gedronken, thuis beetje opgeruimd en boodschappen gedaan") of vertel je ze hele persoonlijke dingen? En dan heb ik het natuurlijk over je directe collega's en niet die ene collega van twee verdiepingen hoger die je alleen bij de lunch tegenkomt
Ik heb twee collega's die voorheen mijn directe collega's waren, maar nu niet meer. Met hen ga ik regelmatig iets drinken of eten en dan hebben we het over van alles en nog wat. Naast collega's zijn zij ook goede vriendinnen.
Met mijn directe collega's bespreek ik weinig persoonlijks.
Een van die twee collega's vertelt zoveel persoonlijks, met wie ze het bed heeft gedeeld en dergelijke. Ik vind dit echt genant en hoef het ook echt niet te weten. Ze praat ook redelijk hards soms en dus denk ik dat buiten mij en onze andere collega ook genoeg andere mensen nu weten hoe haar seks- en liefdesleven in elkaar steekt. Ook trekt ze regelmatig haar truitje bij de hals naar beneden om haar nieuwe BH te showen (?), ik vind dat echt niet kunnen op een net kantoor.
Wat bespreken jullie met je collega's? En wat vind jij wel en niet kunnen qua gespreksonderwerpen op het werk?
Hebben jullie het oppervlakkig over wat je in het weekend hebt gedaan ("uit eten geweest, ergens iets gedronken, thuis beetje opgeruimd en boodschappen gedaan") of vertel je ze hele persoonlijke dingen? En dan heb ik het natuurlijk over je directe collega's en niet die ene collega van twee verdiepingen hoger die je alleen bij de lunch tegenkomt
Ik heb twee collega's die voorheen mijn directe collega's waren, maar nu niet meer. Met hen ga ik regelmatig iets drinken of eten en dan hebben we het over van alles en nog wat. Naast collega's zijn zij ook goede vriendinnen.
Met mijn directe collega's bespreek ik weinig persoonlijks.
Een van die twee collega's vertelt zoveel persoonlijks, met wie ze het bed heeft gedeeld en dergelijke. Ik vind dit echt genant en hoef het ook echt niet te weten. Ze praat ook redelijk hards soms en dus denk ik dat buiten mij en onze andere collega ook genoeg andere mensen nu weten hoe haar seks- en liefdesleven in elkaar steekt. Ook trekt ze regelmatig haar truitje bij de hals naar beneden om haar nieuwe BH te showen (?), ik vind dat echt niet kunnen op een net kantoor.
Wat bespreken jullie met je collega's? En wat vind jij wel en niet kunnen qua gespreksonderwerpen op het werk?
Gast- Gast
Re: Gesprekken op je werk
Ik werk via een uitzendbureau op verschillende lokaties en het ligt er heel erg aan met wie ik werk op zo`n dag. Met sommige collega`s praat ik amper en al helemaal niet over persoonlijke zaken, terwijl ik met de ander toch wel over persoonlijke zaken spreek. Meestal vertel ik zelf niet teveel en luister ik alleen maar. Soms kan ik me echter zo in iemand verplaatsen dat ik mijn eigen ervaringen ook deel.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb bepaalde collega's met wie ik wel eens 'diepere' gesprekken voer. Niet dat ik dan mijn hele leven bespreek, maar wel bepaalde dingen, of issues waar ik op dat moment mee zit. Wat ik wel en niet bespreek, dat hangt er heel erg vanaf. Als ik bijvoorbeeld ruzie met mijn vriend heb gehad, dan ga ik niet allemaal negatieve dingen over hem zitten vertellen op het werk, dat vind ik niet netjes. Het zou wel kunnen dat ik tegen een collega zeg van 'goh, ik voel me rot want ik heb ruzie met mijn vriend gehad' maar dan wijd ik er niet verder over uit.
Gast- Gast
Ik deel een kamer met 2 mannen en 1 vrouw naast mezelf. Met die vrouwelijke collega deel ik ook persoonlijke dingen op een leuke manier. Zij is moeder en vraagt soms advies (voornamelijk of ze niet te streng is of wat bijv. FB precies inhoudt, omdat haar dochters erom vragen), maar het gaat ook gewoon over luchtige dingen en vooral veel slap geouwehoer. Op vrijdag werkt zij thuis en ik niet en dan sturen we elkaar vaak even een mailtje met een update hoe het gaat. Zij adviseert mij juist weer over dingen die zij zich als moeder zijnde heel goed kan voorstellen en ik helemaal niet, maar dan krijg ik weer tips hoe ik dit het beste aan mijn eigen moeder kan voorleggen.
Gast- Gast
Met mijn directe collega's heb ik het over van alles. Ook over persoonlijke dingen dus.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb het met 2 van de 6 directe collega's ook over alles. Met 1 zit ik al 6 jaar fulltime op de kamer dus dat is zo gegroeid. De andere collega is echt een hele goede vriendin van me geworden, dus dat gaat automatisch.
Gast- Gast
Ik werk elke dienst met een andere collega. Met sommige collega's heb ik het wel over persoonlijk dingen, met andere gaat het niet verder dan wat we in het weekend gedaan hebben ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Break Of Day schreef:Ik heb bepaalde collega's met wie ik wel eens 'diepere' gesprekken voer. Niet dat ik dan mijn hele leven bespreek, maar wel bepaalde dingen, of issues waar ik op dat moment mee zit. Wat ik wel en niet bespreek, dat hangt er heel erg vanaf. Als ik bijvoorbeeld ruzie met mijn vriend heb gehad, dan ga ik niet allemaal negatieve dingen over hem zitten vertellen op het werk, dat vind ik niet netjes. Het zou wel kunnen dat ik tegen een collega zeg van 'goh, ik voel me rot want ik heb ruzie met mijn vriend gehad' maar dan wijd ik er niet verder over uit.
Hier hetzelfde!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» PGB werk
» Diepgaande gesprekken?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Wat doe jij voor werk?
» werk.nl
» Diepgaande gesprekken?
» Zie jij je collega's buiten het werk? Werk & prive scheiden?
» Wat doe jij voor werk?
» werk.nl
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: