Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Agressie op straat

+2
Jelin
Cow
6 plaatsers

Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 11:23

Ooit wel eens mee gemaakt? En hoe reageerde je dan toen je het zag?

Ik liep vanmiddag van mijn werk naar het centrum en toen zag ik een meisje van een jaar of 15/16 op me af lopen met haar hond, een grote zwarte. En die gaf ze een schop. Eerst dacht ik dat ik het niet goed gezien had ofzo, want zij zag mij gewoon en alsnog gaf ze die hond een schop. Ze liep langs me heen en die hond liep naar mij toe om me te begroeten. Dat wilde ze niet, dus ze schreeuwde tegen het dier en gaf het nog een keer een trap. Ik vroeg of ze het normaal vond om dat dier een trap te geven. Ja ze vond dat hij moest luisteren. Ik vroeg of dat door middel van schoppen moest? Toen moest ik maar gewoon mijn bek houden, dikke hoer.. Juist.. Ik was even te perplex van haar agressiviteit dat ik me niet bedacht dat ik gewoon even moest checken waar ze woonde zodat ik even een belletje dierenbescherming kon doen ofzo.

Nou was dit nog niet zo 'heftig' maar ik merk aan mezelf dat ik echt een beetje van van slag was. Die meid kende totaal geen schaamte en schopte het dier gewoon terwijl ze wist dat een ander het zag.

Zo vertelde mijn vriend ook dat een collega van hen eens op een camping stond en er was een kind die aan het zwemmen was. Ineens riep die vader dat hij eruit moest komen. Ja, hij kwam er zo aan, nog even zijn baantje afmaken en toen zwom hij naar de kant. Komt die vader eraan, geeft die jongen een enorme klap in zijn gezicht...

Wat bezielt die mensen in godsnaam, hoe kan zoiets toch? Totáál geen gevoel van schaamte of schuldgevoel.

Hebben jullie ook dat soort ervaringen?



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 11:44

Ik heb een keertje iets meegemaakt waar ik best wel van ben geschrokken. Ik zat te wachten op een bankje, een vriendin zou me oppikken. Ik zag een vrouwtje aankomen met een kleine hond, van de andere kant kwam een man met een herdershond die niet aan de riem zat. De herdershond komt dus met een rotgang op die kleine hond af en begint te blaffen en doen, ik zag zo snel niet of hij beet. Die vrouw probeerde de herdershond van haar hondje te duwen/slaan/schoppen waardoor die mag opeens begint te vloeken. "Jaa, en goor tifuswijf dit, en zus enzo, je moet hier niet meer komen. Blijf met je gore poten van mijn hond af." Ik wist niet wat me overkwam! Later begon die man nog een heel verhaal tegen mijn over die vrouw. Ik voelde me op dat moment ook zeker niet veilig!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 12:49

Veel geweld maak ik niet mee op straat. Het gaat hier veelal gemoedelijk. Ik zie ook nooit ouders die hun kinderen slaan of eigenaren die hun honden mishandelen. Daarnaast zou ik er nooit iets van zeggen, omdat ik niet de eigenaar of ouder ben. Ieder heeft zo zijn manier van opvoeden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 19:17

Isa schreef: Ieder heeft zo zijn manier van opvoeden.

Excuse me? Ik mag toch hopen dat je een geintje maakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Cow do 23 dec 2010 - 19:22

Ik woon in een niet te frisse straat dus ik kijk regelmatig naar buiten naar wat er nu weer allemaal gaande is. Heb ook eens de politie gebeld omdat het tpch el een beetje uit de hand liep. Hier is het niet vreemd helaas om mensen lastig te vallen.

Gelukkig laten ze mij met rust geen idee waarom maar ik heb zo het idee dat het niet onverstandig is om aardig te blijven tegen mijn buurman. angel
Gelukkig verhuis ik in maart terug naar mijn heerlijk gemoedelijk dorpje
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 19:52

Liva schreef:
Isa schreef: Ieder heeft zo zijn manier van opvoeden.

Excuse me? Ik mag toch hopen dat je een geintje maakt.

Als ik iemand zijn hond of kind zie slaan of schoppen, dan zal ik even blijven kijken, zichtbaar met mijn hoofd schudden, maar er niets van zeggen. Net als ik vaak even met mijn hoofd schud als een kind zijn moeder schopt, omdat hij niet het auto'tje mag waar hij zijn zinnen op heeft gezet, krijgt. Persoonlijk ligt het me namelijk niets aangelegen om een discussie te starten over hetgeen ik heb gezien. Mijn gelijk, dat het niet kan, zal ik van zulke mensen toch nooit krijgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Jelin do 23 dec 2010 - 20:08

Nee, maak dat gelukkig niet mee. Ik vind wel dat mensen zich snel met elkaar bemoeien. Afgelopen week was ik met mijn moeder boodschappen doen en ze had een bandje buiten het parkeervak staan. Gelijk commentaar, daar kan ik me echt aan ergeren, maar zal het nooit laten blijken.

Op mijn werk zie ik wel vaker dat mensen zo ontzettend kwaad zijn dat hun bestelling niet compleet is, dat ze zelfs gaan dreigen. Niet echt leuk dus. Maar ze bereiken er werkelijk niets mee, dan wanneer je op een normale manier zegt dat je bestelling niet compleet is.

@ Liva.. Zo daar zo ik wel van geschrokken zijn. Je schopt je huisdier toch niet. Ik zou er ook wat van gezegd hebben.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:11

Isa, ik vind het je plicht om daar iets van te zeggen of het te melden. Een dier of kind kan het zelf niet. Een klein kind dat zijn moeder een schop geeft is toch werkelijk heel wat anders?? Ik vind het ook ronduit absurt dat jij een opmerking maakt over dat iedereen zijn eigen opvoeding kiest.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:15

Liva schreef:Isa, ik vind het je plicht om daar iets van te zeggen of het te melden. Een dier of kind kan het zelf niet. Een klein kind dat zijn moeder een schop geeft is toch werkelijk heel wat anders?? Ik vind het ook ronduit absurt dat jij een opmerking maakt over dat iedereen zijn eigen opvoeding kiest.

Maar zo bedoel ik het helemaal niet. Ik zeg er niets van, omdat het totaal geen nut heeft, omdat ieder zijn opvoeding heeft. Omdat dat dat de mening is van degene die een schop uitdeelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 20:44

Hoezo heeft het totaal geen nut om
een kind er voor te behoeden dat hij niet mishandeld wordt?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 21:21

Ik heb het ook al vaker meegemaakt. Gek genoeg zeg ik er wél wat van als iemand zijn/haar dier mishandelt, maar niet als iemand zijn kind slaat. Zo raar eigenlijk.

Zo heb ik een keer gezien dat een moeder op de fiets haar kind helemaal uit aan het kafferen was, zo onwijs zielig. Dat jochie was heel hard aan het huilen en zij was maar aan het schreeuwen, beetje zoals die reclame.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 21:51

Van de week liep ik naar de parkeerplaats toe en toen zaten er 2 leden van zo'n hangroepje OP mijn auto. Ik vond dat ontzettend aso, maar besloot netjes te blijven en vroeg ze van mijn auto af te gaan toen ik daar aangekomen was. De reactie was 'sorry (op dat moment dacht ik nog ow okee), hoef je niet kwaad te worden, hoer'. Toen heb ik wel even gevraagd of hij wel goed bij zijn hoofd was om MIJ zo aan te spreken, terwijl ZIJ asociaal bezig zijn en of ze wel doorhadden dat ze op iemands auto vond en dat het zwaar asociaal vond maar dat ze ook wel die uitstraling hadden. Weet dat het geen agressie is, maar moest er aan denken door dit topic haha. Al heeft het/een zelfde op die plek later die week iemand neergestoken en andere mensen kapotte knieschijven en weet ik veel geslagen om een sneeuwbal, dus erg gezellig zijn ze niet.

Maar ik verbaas me er soms ook wel over ja, maar -en dat is misschien niet echt helemaal de vraag van het topic- zouden jullie snel ingrijpen als je ergens agressie ziet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Luthien do 23 dec 2010 - 22:19

D'r zijn mensen die te soft omgaan met hun honden, maar je kan ook doorslaan naar de andere kant. Als ik iemand z'n hond zou zien schoppen zou ik er ook wat van zeggen. Maar denk ook wel dat het een bepaald soort mensen is, die dit als verantwoord opvoed gedrag zien.

Ook als er een kind midden op straat geslagen zou worden zou ik er wat van zeggen. Wat Liva ook al zei, kinderen kunnen niet voor zichzelf opkomen. Ook voor andermans kinderen heb je die verantwoordelijkheid.


Laatst aangepast door Luthien op do 23 dec 2010 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
Luthien
Luthien
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 548
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 22:21

Bij een kind zou ik er wat van zeggen, bij een hond niet.

Maar goed, je kunt ook verwachten dat mensen die zo aso zijn dat ze iets of iemand slaan ook zo aso zijn dat ze een grote mond geven, dus zin heeft het in veel gevallen niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 22:22

Lilith schreef:
Maar goed, je kunt ook verwachten dat mensen die zo aso zijn dat ze iets of iemand slaan ook zo aso zijn dat ze een grote mond geven, dus zin heeft het in veel gevallen niet.
ik denk dat dit ook de reden is waarom ik er niets van durf te zeggen, hoe laf dat ook is van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 22:28

Ik zou het dus alleen zeggen als het echt ver gaat, maar niet bij 1 tik of schop ofzo. Je weet de achtergrond niet, voor hetzelfde geld is het een hele geduldige moeder die nóóit haar kind slaat maar nu al 3 dagen een jengelend en gillend kind heeft en 1 moment haar geduld verliest en een tik uitdeelt. Nog niet goed, maar wie overkomt dat nou nóóit een keer dat ze even hun geduld verliezen (of dat nou door een tik is of door schreeuwen ofzo)? (en iedereen met een kind onder de 1,5 mag daar géén antwoord op geven). En dan is het wel weer behoorlijk lullig om iemand aan te spreken met 'vind je dat normaal' want de kans is heel erg groot dat diegene dat níet normaal vind en er al spijt van heeft op het moment dat het gebeurt. Dan heb je meer aan een andere opmerking als 'soms is het ook wel zwaar he' of iets anders.

Maar is het gewoon ordinair schreeuwen en meppen, dan vind ik dat je er iets van moet zeggen. Al is de kans dan weer groot dat het niet helpt. Want als mensen dat gewoon zo in het openbaar doen vinden ze het normaal (je ziet het verschil wel tussen iemand die 1x zijn geduld verliest en iemand die altijd zo met anderen omgaat) en heeft het weinig zin dat je er iets van zegt. Maar toch zou ik er dan sneller iets van zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast do 23 dec 2010 - 23:15

Ik denk dat het weinig zin heeft om er wat van te zeggen tegen een ouder. Als iemand zijn/haar kind of dier slaat, dan trekken ze zich waarschijnlijk weinig aan ven de opmerking van anderen, ze zullen de klap hooguit voor binnen bewaren. Neemt niet weg dat ik het niet vind kunnen, maar ik zou er niet zo snel wat van zeggen. Misschien ook wel uit angst dat ik dan ook een klap krijg..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 4:26

Feit is gewoon dat je tegenwoordig heel voorzichtig moet zijn met bepaalde opmerkingen naar anderen toe. En daar mag je van te voren ook best aan denken. Je wordt tegenwoordig echt om helemaal niets totaal in elkaar geslagen of erger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  mzcharlotte vr 24 dec 2010 - 4:41

Misschien heb ik mijn oogkleppen op, maar ik word echt heel zelden tot nooit geconfronteerd met agressie. Ik zag twee weken geleden een stel ruzien op straat, maar ja, dat vind ik eigenlijk nog niet eens zo boeiend.

Wel raar als ik er zo over nadenk, want ik heb toch alleen maar in grote steden gewoond.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Phileine vr 24 dec 2010 - 5:04

Ik heb eens een vechtpartij van dichtbij meegemaakt, gewoon overdag bij de bushalte. Het was heel druk, maar niemand greep in. Een stel jongens sloegen een jongen en een van hen trok op een gegeven moment ook een mes. Ik heb ook niet ingrepen, omdat ik in paniek was. Even later renden alle jongens weg, ook het slachtoffer.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gast vr 24 dec 2010 - 5:09

Ik ben ooit in een gevecht terechtgekomen omdat na het uitgaan een paar jongens middenin een woonwijk aan het gillen en schreeuwen waren. Toen zei ik 'Hey, kan het wat zachter!' oid, iig geen scheldwoorden ofzo erbij, en toen ben ik helemaal kapot gescholden, blonde k**hoer, ik moest het ze maar eens van dichtbij komen vertellen.
Mijn neef was erbij, die zei daar weer wat van met als gevolg een vechtpartij.

Achteraf gezien had ik er natuurlijk niks van moeten zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Puk vr 24 dec 2010 - 5:14

Ik vind het eigelijk nog het ergst dat mensen niks meer durven te zeggen omdat ze bang zijn dat er vervolgens geweld tegen je gebruikt wordt.

Als ik nou zeker zou weten dat mijn omgeving me zou helpen, dan zou ik wel iets durven zeggen van dierenmishandeling/gevechten/asociaal gedrag. Maar het is gewoon zo dat de meeste mensen te bang zijn, incl. ikzelf!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Agressie op straat Empty Re: Agressie op straat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum