Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nacontrole gyneacoloog

+16
SarahKey
Happydobby
Tiara
Star007
Annemie
_Jet
Limburg85
Pien
chipa
_Lana_
studiebol
Lejow
Tania
*Lookie*
Floor
Puggle
20 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 8:01

studiebol schreef:
lelie schreef:
studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.

Bij de eerste ben ik bevallen in het ziekenhuis en heb ik ook nacontrole gehad in het ziekenhuis.

Bij de tweede ben ik weer bevallen in het ziekenhuis, maar had ik nacontrole bij de vk. Dit vond ik best raar, want ik ben maar 6 weken bij de vk onder controle geweest tijdens de zwangerschap en heb hen maar 2 keer gezien. Bij een evt. volgende zwangerschap moet ik ook onder controle blijven van de gyn, dus ik snapte het niet helemaal en de vk ook niet haha.

Het was bij mij een kort gesprekje hoe het nu ging en hoe het bij een evt volgende zwangerschap zou gaan. Geen onderzoeken of echo's oid.

Dan zal de VK dat hier wel gedaan hebben, die is hier wel twee keer geweest om te kijken hoe het ging, hoe ik me voelde en of ik nog vragen had.

De 1e keer ben ik in het ziekenhuis bevallen en heb ik ook geen nacontrole gehad, ook niet door de verloskundige. De 2e keer thuis trouwens ook niet. Hier doet de verloskundige praktijk dat niet, tenzij er bijzonderheden zijn, of je dit zelf graag wilt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 8:03

Gek dat het overal anders is. De tweede keer had een nacontrole echt niet gehoeven voor mij, maar het werd al in de kraamweek gezegd door de vk, en toen hebben ze me zelf gebeld om een afspraak te maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 8:06

Razz_ schreef:
_Lana_ schreef:
Razz_ schreef:Ik heb een gesprekje gehad van nog geen 10 minuten. Er werden alleen wat standaard dingen gevraagd/verteld en daar kon ik het mee doen. Ik had toen eigenlijk wel verwacht dat ze naar m'n wond zouden kijken van de ks en zouden voelen of dat m'n baarmoeder weer op de goede plek zat. Maar dat hebben ze niet eens gedaan. Klote ziekenhuis..

De stand van je baarmoeder bekijken ze toch al in de kraamtijd?
Heb je slechte ervaringen met het ziekenhuis?

Hier heeft hij ook niet meer naar de wond gekeken, er waren ook geen gekke dingen mee, anders had ik zelf wel even gevraagd of hij wilde kijken.

Heeft de kraamverzorgster ook gedaan maar toen haar laatste dag was zat ie nog niet helemaal op z'n plek. En ik werd in het ziekenhuis maar een beetje weggewuift met 'je baarmoeder zal nu wel op de goede plek zitten'

Ik heb idd ook slechte ervaringen in het ziekenhuis gehad. Beetje hetzelfde als vlindertje had in het drama bevallingen topic. Ik werd ook maar aan m'n lot overgelaten terwijl ik met dikke migraine in bed lag en ik werd niet geloofd. Maargoed ik wil daar verder niet te veel over kwijt want ik merk dat ik het nog niet allemaal een plekje heb gegeven en dat de tranen nog om de hoek komen kijken als ik er weer aan denk. Ik hoop dat het bij een tweede kindje anders gaat en daar zorg ik persoonlijk wel voor want no way dat ik me zo weer laat behandelen als toen

Ik vroeg ook aan de gynacoloog of hij even wilde kijken voor de zekerheid maar dat deed hij nooit en daar moest ik het maar mee doen

Dat is idd wel stom, in 1e instantie deed de gyn hier ook niks bij mij, alleen had ik een plekje aan de wond dat niet goed genas, en op mijn vraag daarover heeft hij even gekeken. Dat had hij op zijn minst ook bij jou kunnen doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gast zo 12 aug 2012 - 8:10

idd er stond notabene nog een behandelstoel in zijn kamer maar nee hoor. Het was die dag ook best druk en ik voelde me ook echt een nummer op dat moment

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Star007 zo 12 aug 2012 - 8:11

Wond werd gecontroleerd en kreeg een inwendige echo, omdat ik nog bloedverlies had. Ook nog even gesproken over de reden van de spoedkeizersnede, of er iets uit het placenta onderzoek was gekomen en over anticonceptie.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Tiara zo 12 aug 2012 - 9:43

studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.


Ik ook niet hoor. Ben wel naar de verloskundige geweest, maar dat mocht je zelf weten of je dat wilde of niet.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Happydobby zo 12 aug 2012 - 11:59

Bij mijn nacontrole was het alleen een gesprekje over de bevalling, of we weer gemeenschap hadden en over anticonceptie. geen echo of littekencontrole. (ik had een keizersnee) Ik heb er denk ik 7 minuten binnengezeten.



Ik heb ook een nacontrole gehad bij de vk en ze heeft de tijd genomen, zeker een half uur.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  _Lana_ zo 12 aug 2012 - 19:08

_MamaRosa_ schreef:
studiebol schreef:
lelie schreef:
studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.

Bij de eerste ben ik bevallen in het ziekenhuis en heb ik ook nacontrole gehad in het ziekenhuis.

Bij de tweede ben ik weer bevallen in het ziekenhuis, maar had ik nacontrole bij de vk. Dit vond ik best raar, want ik ben maar 6 weken bij de vk onder controle geweest tijdens de zwangerschap en heb hen maar 2 keer gezien. Bij een evt. volgende zwangerschap moet ik ook onder controle blijven van de gyn, dus ik snapte het niet helemaal en de vk ook niet haha.

Het was bij mij een kort gesprekje hoe het nu ging en hoe het bij een evt volgende zwangerschap zou gaan. Geen onderzoeken of echo's oid.

Dan zal de VK dat hier wel gedaan hebben, die is hier wel twee keer geweest om te kijken hoe het ging, hoe ik me voelde en of ik nog vragen had.

De 1e keer ben ik in het ziekenhuis bevallen en heb ik ook geen nacontrole gehad, ook niet door de verloskundige. De 2e keer thuis trouwens ook niet. Hier doet de verloskundige praktijk dat niet, tenzij er bijzonderheden zijn, of je dit zelf graag wilt.

Bij mij is dus de gynaecoloog meerdere keren langsgeweest toen ik nog in het ziekenhuis lag en toen ik na een week thuiskwam is er nog 2x een verloskundige thuis langsgekomen.
( Had van mij niet perse gehoeven, maarja Wink ).

@ Razz: Wat naar om te horen zeg, dat je zo'n nare ervaring hebt. Het had toch een hele mooie tijd van je leven moeten zijn.
Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 699888
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  SarahKey zo 12 aug 2012 - 19:10

aanitaa schreef:
studiebol schreef:Heb je altijd een nacontrole als je in het ziekenhuis bent bevallen? Ik lees hier wel vaker dingen over nacontroles maar ik heb er nooit een gehad.


Ik ook niet hoor. Ben wel naar de verloskundige geweest, maar dat mocht je zelf weten of je dat wilde of niet.

Ik ook niet. Vond het ook zo gek dat ik naar de verloskundige 'moest'. Ipv naar het ziekenhuis. Achteraf gezien was de bevalling de laatste keer dat ik naar het ziekenhuis moest, wat een rust geeft dat nu.
MAar bij de verloskundige stelde het ook weinig voor, paar vraagjes en dat was het. Deze verloskundige is een vriendin van ons dus we hebben meer gewoon zo gepraat Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Aggi zo 12 aug 2012 - 20:07

Ik heb na controle in het Ziekenhuis gehad, en ze hebben wel even gekeken of het binnen ook allemaal goed was, en of de wond van de knip goed aan het genezen was...
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  iloverose zo 12 aug 2012 - 21:21

ik heb na 6 weken ook na controle gehad heb een inwendige echo gehad om te zien dat alles goed is vanbinnen met de wondt van de ks
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  M@niek zo 12 aug 2012 - 21:42

Ik heb een nacontrole gehad bij de vlk en bij de gyn. Heb gewoon een fijn gesprekje gehad kan me niet herinneren of ze na de wond heeft gekeken, de vlk overigs wel.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Sophiee ma 13 aug 2012 - 1:11

Ik heb geen nacontrole gehad. Bij het ziekenhuis hebben ze dat niet gezegd. VK zei dat ik daar gerust mocht komen, maar dat veel vrouwen dat niet meer doen. Heb het van mezelf af laten hangen. Ik voelde me goed, geen vragen, had nergens last van en heb dus geen afspraak gemaakt.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Puggle ma 13 aug 2012 - 1:31

Zo de controle is geweest. Ze heeft idd nergens naar gekeken. Even gekletst en de bloeddruk gemeten en we hebben het over anticonceptie gehad.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nacontrole gyneacoloog  - Pagina 2 Empty Re: Nacontrole gyneacoloog

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum