Kind van 6 weken, hoe vaak de fles?
2 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kind van 6 weken, hoe vaak de fles?
Even een vraagje.. Mijn nichtje krijgt om de 4/5uur de fles en dan zo'n 150cc en dat terwijl ze 6 weken oud is. Naar mijn idee is dat wel erg weinig qua keren op een dag en veel qua inhoud want vaak drinkt ze niet alles op. Nou ben ik geen moeder en geen ervaringsdeskundige dus ik vroeg mij af hoe jullie daartegen aan kijken?
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Kind van 6 weken, hoe vaak de fles?
Dat zijn dus ongeveer 6 flessen van 150cc per dag? Lijkt me zelfs nog best veel, mijn dochtertje dronk dat toen echt nog niet. Die zat aan 7x 90cc of met mazzel 120cc.
Maar ik had hier in het begin ook wel een redelijk slechte drinker, daar kan het ook aan liggen.
Wat verder belangrijk is, wat weegt je nichtje en hoeveel drinkt ze uiteindelijk in totaal van al die flesjes op? De richtlijn is dat ze per kilo lichaamsgewicht zo'n 150cc binnen moeten krijgen per 24 uur. Stel dat ze 4 kilo weegt, dan moet ze 4x150=600cc op een dag binnenkrijgen..
Maar ik had hier in het begin ook wel een redelijk slechte drinker, daar kan het ook aan liggen.
Wat verder belangrijk is, wat weegt je nichtje en hoeveel drinkt ze uiteindelijk in totaal van al die flesjes op? De richtlijn is dat ze per kilo lichaamsgewicht zo'n 150cc binnen moeten krijgen per 24 uur. Stel dat ze 4 kilo weegt, dan moet ze 4x150=600cc op een dag binnenkrijgen..
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Zolang ze goed groeit en niet om meer vraagt is het prima. Niet elk kindje is gelijk en niet elk kindje drinkt even vaak en even veel.
Gast- Gast
Dromertje schreef:Zolang ze goed groeit en niet om meer vraagt is het prima. Niet elk kindje is gelijk en niet elk kindje drinkt even vaak en even veel.
Helemaal mee eens!
PapillonRose- Ratel
Dank voor jullie reacties! Ik weet wel dat het helemaal niet aan mij is om mij ermee te bemoeien, maar heb het idee dat het beter voor haar zou zijn als ze iets vaker iets minder zou krijgen. Soms laat ze de helft staan en als ze moet huilen en meteen begint te zuigen op je vinger krijg ik toch enigzins de indruk dat ze honger heeft, maar ik heb niet genoeg kennis over kleine babies om daar echt iets van te vinden
Roze Roos- Ratel
Roze Roos schreef:Dank voor jullie reacties! Ik weet wel dat het helemaal niet aan mij is om mij ermee te bemoeien, maar heb het idee dat het beter voor haar zou zijn als ze iets vaker iets minder zou krijgen. Soms laat ze de helft staan en als ze moet huilen en meteen begint te zuigen op je vinger krijg ik toch enigzins de indruk dat ze honger heeft, maar ik heb niet genoeg kennis over kleine babies om daar echt iets van te vinden
Het zou kunnen hoor, maar omdat ieder kindje anders is durf ik daar verder ook niet teveel over te zeggen. Laten haar ouders standaard een bepaalde tijd ertussen zitten (vast schema) of geven ze voeding als je nichtje aangeeft honger te hebben? In het eerste geval zou het best kunnen dat er te lang tussen de voedingen zit, maar dat zou een kwestie van uitproberen zijn. Kan ook zijn dat ze gewoon een sterke zuigbehoefte heeft, terwijl ze wel vol zit. Een speentje of duim kan dan helpen (weet niet of ze dat al heeft / doet).
Als ik het zo lees dan zou ik persoonlijk eens uitproberen om vaker te voeden en dan wat minder te geven. En dan kijken wat er gebeurt. Maar ik ken het kindje en de ouders niet..
PapillonRose- Ratel
Roze Roos schreef:Dank voor jullie reacties! Ik weet wel dat het helemaal niet aan mij is om mij ermee te bemoeien, maar heb het idee dat het beter voor haar zou zijn als ze iets vaker iets minder zou krijgen. Soms laat ze de helft staan en als ze moet huilen en meteen begint te zuigen op je vinger krijg ik toch enigzins de indruk dat ze honger heeft, maar ik heb niet genoeg kennis over kleine babies om daar echt iets van te vinden
zuigen op de vinger wil niet zeggen dat een baby honger heeft, zuigbehoefte en honger zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik denk dat je de ouders maar lekker uit moet laten proberen, als de baby beter vaker en minder grote voedingen kan krijgen, dan zullen ze daar vanzelf wel achter komen. Het is al zo zoeken voor jonge ouders, (niet lullig bedoeld en met alle respect voor jou) dus ik denk niet dat zij heel erg zitten te wachten op je advies.
Gast- Gast
Nee, ze zitten zeker niet te wachten op mijn advies en ga er ook wel vanuit dat het los loopt allemaal. Omdat ik mijn advies graag voor mij wilde houden stelde ik hier even de vraag.
Het kindje ziet er goed uit hoor, los daarvan! Ik weet gewoon dat ik heel wat dingen anders zou doen maar ook omdat ik anders ben als mens en dus als opvoeder.
Het kindje ziet er goed uit hoor, los daarvan! Ik weet gewoon dat ik heel wat dingen anders zou doen maar ook omdat ik anders ben als mens en dus als opvoeder.
Roze Roos- Ratel
aah op die manier, ieder kindje is anders en heeft andere behoeftes, alle baby's huilen en het is moeilijk om na te gaan of het honger, krampjes, zuigbehoefte is of dat het gewoon bij je wil zijn. Daarnaast doen sommige baby's het prima op een voeding om de 4 uur, maar er zijn ook baby's die elk uur willen drinken. Er is geen standaart waar alle baby's aan voldoen (was die er maar, dan was het allemaal een stuk makkelijker ) Het is voor een buitenstaander zo makkelijk om te zeggen dat dit of dat aan de hand is, maar in praktijk is het toch moeilijker.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe vaak en hoeveel sliep jouw baby van 12 weken?
» Hoe vaak valt jouw kind?
» Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
» Hoe vaak valt jouw kind?
» Hoe vaak komt de naam van jouw kind voor?
» moeilijk fles leeg drinken, fase of fles minder?
» Ene kind wel een 2e naam, andere kind niet...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: