Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Even een trap na van het UWV

+9
Clapperdie
Parel
Wennes
Zininzon
Parisienne
RYW
Linda
Purpleflower
Lejow
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Even een trap na van het UWV - Pagina 2 Empty Re: Even een trap na van het UWV

Bericht  Lejow za 11 aug 2012 - 9:37

Nou dat sowieso, voor mij brengt deze brief verder geen problemen met zich mee, maar het gaat me gewoon om het principe.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Sanne za 11 aug 2012 - 9:40

Ik blijf erbij dat ik het een rare situatie vind. Bij een ziekmelding beoordeelt de arboarts in eerste instantie of je ziek bent of niet. Als de werknemer of werkgever het met daar oordeel niet eens is, kan de verzekeringsarts van het UWV om een deskundigenoordeel worden gevraagd. Misschien dat in dit geval (omdat het UWV) de betalingsplicht overneemt het UWV zelf ook een second opinion kan laten doen door haar eigen verzekeringsarts. Ik denk dat het zo gegaan is, maar ik vind dat niet eerlijk jaar Lejow toe, dan had ze op de hoogte gesteld moeten worden van eventuele twijfels.

Ik zou zeggen dat de psychische klachten dus wel door de bevalling komen, maar ik denk dat dat wel lastig te bepalen is voor het UWV.

Laatst aangepast door Sanne op za 11 aug 2012 - 9:42; in totaal 1 keer bewerkt

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  RYW za 11 aug 2012 - 9:41

Lejow schreef:Of ik een PND had weet ik niet, daarom zet ik het ook tussen haakjes.
Maar dat ik me op zijn zachtst gezegd flink klote voelde en er helemaal doorheen zat is een ding dat zeker is.
Zoals de bedrijfarts al zei, ik was echt niet in staat om te werken.

Sanne, jij kan het aardig benoemen wat ik bedoel.
Mijn directrice stond achter de ziektemelding (die kwam er zelfs mee!!!)
Mijn werkgever stond achter de ziektemelding (ze begrepen het helemaal)
De arboarts waarbij ik alles op tafel heb gegooid was het er helemaal mee eens (nee, jij bent er écht nog niet aan toe om te gaan werken, waren haar letterlijke woorden).

Maar ik blijf er bij, mijn klachten komen toch door de bevalling?
Door haar vroeggeboorte ben ik psychisch in de shit geraakt, moeten klachten nav de bevalling dan altijd alleen maar lichamelijk zijn?
Als ze gewoon 10 weken was blijven zitten had ik gewoon gaan werken aan het einde van mijn verlof (wat dan overigens ook precies viel aan het begin van de zomervakantie, dus had ik dan ook gewoon pas erna weer hoeven werken).

Ik wou je nog wel even zeggen dat ik het niet eens ben met het principe dat het zou 'losstaan' van de bevalling he, ik vind dat je hele valide klachten hebt en dat je inderdaad iets traumatisch hebt meegemaakt dat gerelateerd is aan je bevalling, dus wat mij betreft heb je gelijk... ik wilde niet de indruk wekken dat ik het niet met je eens ben. Ik zocht alleen naar een verklaring waarom ze zo reageren.

Afijn, dat blijkt dan dus inderdaad het geval te zijn.. ik snap wel dat het je raakt, zoiets.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076

Bericht  Lejow za 11 aug 2012 - 9:47

Weet ik RYW smile

Ja, het maakt me gewoon pissig. Alsof de hele situatie niet erkend wordt, alsof er niet in gezien wordt HOE heftig een (extreme) vroeggeboorte is.
En het is allemaal waar, je bent maar een nummer, en er moet bezuinigd worden, maar laat mij daar buiten laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Weegschaal zo 12 aug 2012 - 22:46

Kan me voorstellen dat het echt een rot gevoel geeft Even een trap na van het UWV - Pagina 2 699888
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud