Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijvoeden, hoe snel door hebben?

+11
SarahKey
Aimee
-Ieniemienie-
Fearie
_Lana_
CCC
Happydobby
Clapperdie
blondje1313
Pandora
Lejow
15 plaatsers

Ga naar beneden

Bijvoeden, hoe snel door hebben? Empty Bijvoeden, hoe snel door hebben?

Bericht  Lejow vr 10 aug 2012 - 21:46

Ik moet weer even gerust gesteld worden hoor, want mijn gedachten nemen weer eens een loopje met me
(in de categorie: Zie je nou wel.. dat ze er wat aan over heeft gehouden...)

We zijn nu sinds 1,5 week bezig met bijvoeden.
Ze lijkt nog niet echt door te hebben wat de bedoeling is, ze doet haar mond niet open en sabbelt niet echt aan de lepel (dus kriebel ik een beetje op haar kin, zodat haar mond open gaat, en dan smeer ik het zeg maar af aan haar gehemelte).
Natuurlijk heeft ze even de tijd nodig om door te krijgen hoe het moet, maar hoe lang duurt zo iets ongeveer?

We bieden haar nu 2 keer per dag bijvoeding aan. Nu is het alleen nog groente, vanaf volgende week ga ik 1 keer pd fruit en 1 keer pd groente doen.
En ik hoor om me heen alleen maar 'Ja hij/zij had het vrij snel door, maar wat is snel? Een dag of 2, een week, twee weken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeden, hoe snel door hebben? Empty Re: Bijvoeden, hoe snel door hebben?

Bericht  Pandora vr 10 aug 2012 - 21:49

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken hoor. F. vond het eerst ook maar niets en snapte het volgens mij ook allemaal niet, 't is natuurlijk ook wel heel wat anders dan een flesje melk hè.
Groente moest ze helemaal niet, toen ik haar wat later fruit ging aanbieden had mevrouw het wel snel in de gaten, dat vond ze veel lekkerder. Misschien kun je dat eens gaan proberen?

Gewoon rustig blijven doorgaan en gewoon steeds aanbieden, komt vanzelf!
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Bericht  Lejow vr 10 aug 2012 - 21:51

Ja, de meloen ligt al klaar smile

Oh en dan nog een vraagje. Je moet nieuwe groente 3 keer dagen achter elkaar aanbieden, vanwege allergieen en om aan de smaak te wennen.
Maar nu staat op het lijstje dat ze ook al spinazie mag, maar heb ik ergens anders weer gelezen dat dat vanwege het nitraat maar 1 keer per week mag. Hoe kan ik dat dan 3 keer achter elkaar aanbieden?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  blondje1313 vr 10 aug 2012 - 22:00

Ik ga er eigenlijk vanuit dat die paar kleine hapjes niet uitmaakt als je die een paar dagen achter elkaar geeft. En het mag dacht ik wel twee keer per week (maar liever niet meer dan één keer opwarmen).

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Clapperdie vr 10 aug 2012 - 22:05

Bij T. duurde het ook even voordat hij doorhad wat de bedoeling is. En gister kreeg hij mango met banaan en toen zat hij ook weer te k*tten. Mond dicht houden, het naar buiten duwen etc. Terwijl hij dat met wortels echt niet doet Wink
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast vr 10 aug 2012 - 22:09

Bij M zijn we na 2 weken gestopt met bijvoeden.. ze vond er niets aan en kon er ook echt niets mee. Toen ze 7,5! maand was weer opnieuw begonnen en ineens was het kwartje gevallen en at ze vanaf toen meteen goed.
Misschien is ze er ook gewoon nog niet aan toe? zou natuurlijk ook kunnen. het is natuurlijk ook nog maar BIJ voeding en zo lang ze goed groeit en genoeg heeft aan het flessen komt het vast goed.
J.ace heeft vanaf moment 1 potjes leeg gevreten dat is het andere uiterste bij ons :-)

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 10 aug 2012 - 22:12

Ze is er wel aan toe, daarom zijn we ook al wat 'eerder' begonnen.
We zijn er voor bij de logopediste geweest in het ziekenhuis en die gaf ook aan, dat de mondbewegingen die ze maakt bij het fles drinken aangaven dat ze toe was aan wat anders.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast vr 10 aug 2012 - 22:16

Hier duurde het bij de jongsten wel een maand voor ze het echt doorkregen, en pas met 8mnd ging het echt goed.

Gast
Gast

Bericht  Lejow vr 10 aug 2012 - 22:16

Ok, ik ben weer gerust gesteld haha Very Happy
Gewoon lekker doorgaan met oefenen dus. Want het is ook geen drama ofzo, er gaat zeker wel wat naar binnen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Happydobby vr 10 aug 2012 - 22:17

Maak je geen zorgen, niet alle kindjes eten gelijk. Mischien even stoppen zoals beegee zei en het later weer proberen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC vr 10 aug 2012 - 23:00

Hoorde op het CB dat het echt wel 4 tot 5 weken kan duren voordat kindjes het een beetje door gaan hebben wat de bedoeling is... Dusssss... maak je geen zorgen girl! smile

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  _Lana_ vr 10 aug 2012 - 23:30

Ik wilde toevallig hetzelfde topic openen. Opzich maak ik me niet druk hoor, want het blijft het eerste jaar toch bijvoeding.
Maar ik dacht wel bij mezelf, zullen ze ooit wel een keer gaan eten?
De banaan ging nog wel redelijk en ze doen wel goed hun mondje open, maar daarna wordt alles er weer uitgespuugd.
En met broccoli doen ze de mond helemaal niet meer open, haha.

Maar goed, er is nog hoop ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  _Lana_ vr 10 aug 2012 - 23:32

Van de banaan hebben ze trouwens wel goed gegeten, bedenk ik me nu. Nou ja allebei zo'n 5 happen.
Ik denk dat ik vanavond of morgen maar eens peer ga proberen. Als ik die broccoli zo ruik, zou ik ook al geen zin meer hebben, haha.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Fearie za 11 aug 2012 - 0:11

Komt vanzelf wel joh, D had met de bijvoeding snel door hoe het werkt (maar t is ook een vreetzak). Alleen met brood wist hij vervolgens niet wat te doen. Denk dat je er wel ff voor uit mag trekken voordat ze het echt weten, komt helemaal goed!

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  -Ieniemienie- za 11 aug 2012 - 0:19

M snapte het meteen, T daarin tegen heeft het zekr wel een maand of 2 geduurd voorat hij het doorhad.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Aimee za 11 aug 2012 - 4:40

Lejow, Luuk wilde eerst ook geen groente, werkte alles zo zijn mond weer uit. Pas toen hij fruit kreeg, wat hij wel lekker vind, kreeg hij geloof ik door dat je het ook door kan slikken. Vanaf dat hij iets meer fruit eet, eet hij ook wat groente. Maar nog steeds geen noemenswaardige hoeveelheden hoor! Ik weet niet of je vers geeft of een potje, maar Luuk eet nu ongeveer een half stuk fruit (eerst wat rapley, daarna wat happen geprakt) en van groente ligt eraan of het hem aan staat of niet. Gister bijvoorbeeld ongeveer 10 sperziebonen (dat vond hij dus wel lekker)
Ze gaat echt vanzelf wel eten! smile

_Lana_ schreef:Van de banaan hebben ze trouwens wel goed gegeten, bedenk ik me nu. Nou ja allebei zo'n 5 happen.
Ik denk dat ik vanavond of morgen maar eens peer ga proberen. Als ik die broccoli zo ruik, zou ik ook al geen zin meer hebben, haha.

Broccoli lust Luuk ook echt niet... confused Hij heeft het nu 3 keer gekregen, inmiddels pakt hij het ook gewoon niet meer op.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  SarahKey za 11 aug 2012 - 5:09

Ik hoor/lees wel vaker dat sommige kindjes even moeten wennen en het niet meteen doorhebben.

Hier had S het de eerste dagen ook niet echt door. Smakte wel en vond het geweldig om te gaan bellenblazen/niezen als hij net een hapje in zijn mond had, maar het was vooral smeren de eerste dagen.

Nu heeft hij het wel door dat als hij hapt wat te eten krijgt. Hapt hij niet, dan heeft hij genoeg gehad en geef ik niet meer.

Broccoli is hij ook niet zo dol op, hij eet het wel, maar andere soorten groenten gaan er beter in. En als hij echt niet wil eten gaat hij gekke dingen doen Laughing neppoepen, nephoesten, met zijn hoofd heel snel heen en weer draaien, achterom kijken, eten net zo lang op zijn tong houden dat de kwijl er naast loopt Rolling Eyes Laughing I love you Boefje.

Nitraatrijke groenten zou ik geen 3 dagen achter elkaar geven. Ik heb nog geen 1 keer nitraatrijke groente gegeven. Puur omdat ik altijd voor twee dagen kook. Hij heeft alleen wortels 3 dagen achter elkaar gehad, als eerste hapje, maar daarna elke groente twee keer achter elkaar. De ene dag kook ik en maak meteen een potje klaar voor de dag erna.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  studiebol za 11 aug 2012 - 7:09

Lejow, maak je alsjeblieft niet druk... hier zijn we begonnen met 6 maanden dus 4 maand gecorrigeerd en met 8 maanden dus 6 maand gecorrigeerd had ik pas het idee dat ze goed aten.

En nu hebben ze een periode van 2 weken gehad dat ze weer slecht aten, maar sinds ik samen met ze eet en ze bij me aan tafel zitten gaat het weer goed.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Darius za 11 aug 2012 - 8:15

P. is met een zwangerschapsduur van 39+4 geboren. Gestart met bijvoeding met 6 maanden, pas na 8 maanden begreep hij hoe het moest en ging er ook wat naar binnen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda za 11 aug 2012 - 8:22

Darius schreef:P. is met een zwangerschapsduur van 39+4 geboren. Gestart met bijvoeding met 6 maanden, pas na 8 maanden begreep hij hoe het moest en ging er ook wat naar binnen.

Hier duurde het zelfs nog langer. Mijn dochter snapte het principe van slikken niet zo. Ze tufte het merendeel er zo weer uit.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Lejow za 11 aug 2012 - 9:38

Ok, ik kan weer met een gerust hart slapen laughcry
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Theeleut za 11 aug 2012 - 10:35

Geef het de tijd meid, komt echt goed. De één eet meteen volop de ander doet het rustig aan. Je doet het goed, twijfel daar niet aan!

Je moet je niet te veel aantrekken wat anderen zeggen en vinden. Elk kind is anders.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: