Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven?

+13
Parel
Fearie
Twellie
Linda
Tania
Sophiee
Liadan
Annemie
_Nina
kwak
Annie24
loesje
Flower_L
17 plaatsers

Ga naar beneden

Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven? Empty Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven?

Bericht  Flower_L do 9 aug 2012 - 7:33

Naast het feit dat we meer gaan betalen, vertrekken 8 leidsters van vestiging waar l zit..ontslagen, en komen er een paar andere in plaats van andere vestiging. Dus weer nieuwe gezichten...en wellicht klinkt het daar onderling niet en zijn kinderen daar uiteindelijk dupe va..

Wij willen heel graag terug van 3 naar 2 dagen en aan de reacties van ouders op kdv zijn wij zeker niet de enige.

Hoe zit dat bij jullie?

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven? Empty Re: Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven?

Bericht  loesje do 9 aug 2012 - 7:35

ik heb vandaag te horen gekregen dat waar alex naar de peuterspeelzaal gaat dat daar de kindjes bijna 1,5 jaar ouder zijn en dat vind ik toch wel heel jammer maar hij begint a.s dinsdag dus ben benieuwd
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven? Empty Re: Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven?

Bericht  Annie24 do 9 aug 2012 - 7:38

Wij zoeken geen alternatieven. Tuurlijk is het duur, maar Y. heeft het er naar zijn zin en leert er veel. Ook de omvang met andere kindjes vind ik belangrijk. Hij gaat trouwens op maandag en dinsdag naar het kdv, op woensdag zijn we met z'n drietjes vrij (vriend moet 's avonds werken) en donderdag en vrijdag is papadag (vriend moet 's avonds werken)

Gaat perfect zo Very Happy
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  kwak do 9 aug 2012 - 7:42

Wij hebben een gastouder en ik hen nog nooit naar een kdv gekeken.
D. is nu 1x veranderd van gastouder en gelukkig ging dat goed. Vanaf februari gaat ze samen met de baby naar een andere gastouder, de overbuurvrouw.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  _Nina do 9 aug 2012 - 7:46

Het lastige als pedagogisch medewerker in de kinderopvang vind ik dat het mijn kop kán kosten als veel ouders op zoek gaan naar andere alternatieven. Natuurlijk snap ik de beweegredenen waarom ouders andere mogelijkheden zoeken, maar door weg te gaan wordt die hele tendens wel in stand gehouden...
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 7:49

Lastig flower. Die nieuwe gezichten... Hier hebben de leidsters ook niet zo lang geleden geschoven van groepen, maar voor ons ventje heeft het heel goed uitgepakt.

Mijn zoontje heeft het erg naar zijn zin op het kdv. Ik vind het ook een ontzettend leuk kdv. In een boerderij met uitzicht op een dierenweide. Ze is daarnaast ook nog eens de goedkoopste van de stad. Maar ook wij hebben besloten een dag te minderen. Financieel kost het ons netto 50 euro als ik een dag minder ga werken. Die keus was dus niet zo heel moeilijk... Kinderopvang...zoeen jullie ook alternatieven? 561177

Gast
Gast

Bericht  Annemie do 9 aug 2012 - 7:50

Wij zitten erover te denken om onze zoon naar een gastouder te doen ipv het kdv,maar dat heeft meer met de werktijden te maken en niet zozeer vanwege de kosten. Een kdv is volgens mij minder flexibel dan een gastouder.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Liadan do 9 aug 2012 - 7:51

Op mijn werk zijn er ook al best wat contracten niet verlengd, er is een duidelijke terugloop in het kindaantal. Jammer voor ons als pedagogisch medewerkers, maar heel begrijpelijk vanuit het oogpunt van de ouders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Sophiee do 9 aug 2012 - 7:52

Onze moeders gaan oppassen en anders hadden we een gastouder gezocht. Ik heb een tijdje ingevallen op een kdv tijdens mijn studie en als ik zag hoe vaak er leidsters wisselden, er ontzettend veel drukke momenten waren en de kids daar oververmoeid naar huis gingen, was hier de keuze snel gemaakt. Waarschijnlijk was het een slechte ervaring van mij op 1 kdv, maar het maakte wel dat ik zou kiezen voor iets anders.

L gaat wel naar een psz als ze daar oud genoeg voor is omdat we de sociale contacten en bepaalde mate van zelfredzaamheid en zelfstandigheid wel belangrijk vinden. Dat leren ze natuurlijk wel op een kdv/psz.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  _Nina do 9 aug 2012 - 7:53

Annemie schreef:Wij zitten erover te denken om onze zoon naar een gastouder te doen ipv het kdv,maar dat heeft meer met de werktijden te maken en niet zozeer vanwege de kosten. Een kdv is volgens mij minder flexibel dan een gastouder.

Toch is dat niet altijd waar, als je een dagverblijf met flexibele opvang kunt vinden dan red je het vaak wel. In mijn beleving zijn gastouders juist minder flexibel, die heeft ook nog een privéleven, waar een kdv gewoon door draait. Plus dat een gastouder op vakantie gaat en weleens ziek is, en niet elk gastouderbureau dan voor vervanging zorgt.
_Nina
_Nina
Prater
Prater

Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12

Bericht  Annemie do 9 aug 2012 - 7:56

Statler schreef:
Annemie schreef:Wij zitten erover te denken om onze zoon naar een gastouder te doen ipv het kdv,maar dat heeft meer met de werktijden te maken en niet zozeer vanwege de kosten. Een kdv is volgens mij minder flexibel dan een gastouder.

Toch is dat niet altijd waar, als je een dagverblijf met flexibele opvang kunt vinden dan red je het vaak wel. In mijn beleving zijn gastouders juist minder flexibel, die heeft ook nog een privéleven, waar een kdv gewoon door draait. Plus dat een gastouder op vakantie gaat en weleens ziek is, en niet elk gastouderbureau dan voor vervanging zorgt.

Ja,wat jij zegt zijn ook de redenen die ons tegen houden
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Tania do 9 aug 2012 - 7:59

Statler schreef:

Het is maar net wat je zoekt. Als je een flexibele gastouder zoekt zijn die best te vinden. Wij hebben een gastouder waar ze vrijwel altijd terecht kunnen. Als ik een dag van te voren bel (of zelfs op de dag zelf)dat ze toch wel/niet andere tijd komen dan kan dat bijna altijd. Bij een kdv, hoe flexibel ook, zou dat niet zo makkelijk gaan.
En als je vervanging wil als je gastouder op vakantie is dan kun je gewoon zo'n bureau zoeken natuurlijk.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Flower_L do 9 aug 2012 - 8:02

Statler schreef:Het lastige als pedagogisch medewerker in de kinderopvang vind ik dat het mijn kop kán kosten als veel ouders op zoek gaan naar andere alternatieven. Natuurlijk snap ik de beweegredenen waarom ouders andere mogelijkheden zoeken, maar door weg te gaan wordt die hele tendens wel in stand gehouden...

Mee eens, maarhoe leuk l het ook vindt op het kdv, ik wil liever zelf bij hem zijn indien mogelijk. Het is ook niet puur financieel. Ok, straks 2kids 3dagen is wel een grotere uitgavenpost....maar kwalitatief gaat het er gewoon steeds meer op achteruit. Ouders zijn nog helemaal niet geïnformeerd officieel...moeten het horen van de leidsters. Afspiegelingsbeleid gaat ook buiten locatie om...en bij l op locatie vallen daardoor flinke klappen. Elk team nieuwe mensen. Ik breng er drie dagen per week mijn belangrijkste en meest kostbare bezit naartoe....snap nier hoe ze zo met de ouders om kunnen gaan.
Nu hebben ze invalkrachten tijdens vakantie....er zat laatst een baby alleen op de gang te huilen....invalkracht stond te bellen buiten met haar moeder. Die mensen hebben totaal geen band met de kinderen. L heeft afgelopen weken al meerdere namen gehad.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Linda do 9 aug 2012 - 8:03

Wij hebben 2 dagen per week opvang nodig. Nu past m'n schoonmoeder 2 dagen op. We hadden gedacht dat ze niet op 2 kinderen zou willen passen. We wilden dan ieder kind 1 dag naar een kdv brengen, de ander gaat dan naar oma. En dan weer andersom.
Maar nu heeft m'n moeder aangeboden om een vaste dag in de week aangeboden om op te passen op beide kinderen. En ik moet zeggen dat ik daar toch wel blij mee ben. Ik zag de bui namelijk al hangen met hoge kosten die we moeilijk zouden kunnen betalen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Twellie do 9 aug 2012 - 8:51

Hier gaan ze in totaal drie dagdelen per week en ondanks dat het duur is, wil ik het zo houden. Ik ben erg blij met de goede opvang: leuke, geinteresseerde leidsters, de activiteiten zijn leuk, het verblijf zelf is mooi met leuk speelgoed. Eigenlijk ben ik over alle aspecten van de opvang tevreden en beide dochters hebben het er prima naar hun zin.

Waarschijnlijk zou ik mijn werktijden wel verder kunnen aanpassen zodat we nog minder opvang nodig hebben maar dat wil ik niet. Dan word ik full-time moeder en heb ik er nog eens een volledige baan naast. Dat vind ik echt te druk.

Deze opvang is trouwens geen officiele flexibele opvang, maar ze zijn heel flexibel. Ik verander gemiddeld een keer per week een dagdeel en het heeft letterlijk altijd gekund.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Fearie do 9 aug 2012 - 9:01

Wij kijken niet naar alternatieven, voornamelijk omdat we ons erg fijn voelen bij onze kdv. En mijn vriend vind een gastouder niets. D.ean heeft het naar zijn zin en er is geen momenteel geweest dat ik gedacht heb, dit is niets.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Parel do 9 aug 2012 - 9:31

Statler schreef:Het lastige als pedagogisch medewerker in de kinderopvang vind ik dat het mijn kop kán kosten als veel ouders op zoek gaan naar andere alternatieven. Natuurlijk snap ik de beweegredenen waarom ouders andere mogelijkheden zoeken, maar door weg te gaan wordt die hele tendens wel in stand gehouden...

Ik werk in de kinderopvang en ben moeder, en ik zoek zelf ander werk en ander alternatieven voor de opvang. Het is gewoon niet gezellig meer, en bovenal vind ik het knap prijzig.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Bruintje Beer do 9 aug 2012 - 9:48

Wij hebben een gastouder en zijn daar heel erg blij mee. Wij werken beide onregelmatig dus hebben echt een flexibel iemand nodig die op onze kinderen passen. Ze gaan daar 1x p.w heen en de rest is ze heel flexibel dat hadden we bij een kdv niet gehad. Daarbij is een kdv duurder dan een gastouder en voelt mij man weinig voor een kinderdagverblijf omdat het zo massaal is en hij denkt dat kinderen aan hun lot wordt overgelaten(hebben een paar kdv gezien waar dat was)
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Happydobby do 9 aug 2012 - 10:00

M. gaat 1 dag per week naar een kdv en hij vind het er harstikke leuk. Maar 1 dag is niet heeel duur voor ons dus wij laten het zo.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  SarahKey do 9 aug 2012 - 19:48

Ik werk zelf ook in de kinderopvang en denk ook wel eens: waar gaat dit eindigen?
Zelf brengen we S 1 dag in de week naar het kdv, twee dagen zouden we niet kunnen betalen. Ik werk geen hele dagen en we zouden dan niet beide dagen alle uren kinderopvangtoeslag over ontvangen. Gelukkig wou oma 1 middag oppassen.
Andere alternatieven zijn er niet, ik heb geen hele opvangnetwerk om mijn heen en wil oma niet meer als 1 (mid)dag met mijn kind belasten. Hoe leuk zij het ook vind, een oma hoort een oma te zijn en niet een mede opvoeder.
Mocht er een tweede bijkomen moeten we er weer opnieuw over nadenken want 2 op het kdv word ook een te duur grapje met mijn uren en salaris. Maar dat zien we dan wel weer.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  moepie do 9 aug 2012 - 20:04

Ook ik werk zelf in de kinderopvang. Onze dochter ging 2 dagen mee, afgelopen jaar zijn we al gewijzigd naar 1 dag. Omdat het duurder werd, we kregen minder terug en tegelijkertijd werd op mijn werk de prijs voor eigen personeel veranderd. (nu betalen we precies hetzelfde als ieder ander, daarvoor hadden we wat korting) dus dat samen opgeteld werd wel een duurder grapje.
Met de tweede op komst, zou de oudste straks weer 2 dagen mee gaan en de tweede 1 dag. Mijn oppas (zus) kon niet op nog een kindje passen.
Maar nu hebben mijn ouders gezegd dat ze straks 1 dag willen gaan oppassen, dus ze gaan 1 dag mee en 1 dag zijn opa en oma hier. Hier ben ik erg blij om, scheelt een hoop geld!

Ik merk dat er veel ouders andere alternatieven zoeken, ik merk ook dat veel ouders het jammer vinden dat ze dat moeten doen. De meesten blijven wel, maar gaan 1 of 2 dagen minder.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: