Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat helpt nou écht bij een koortslip?

+9
Sterre
_Femme
Rizzo
Reeza
Zannah
vlinder-19
lyke
May
Carra
13 plaatsers

Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Carra wo 8 aug 2012 - 19:05

De topic titel zegt het al. Het is weer eens zo ver, ik heb een koortslip en het doet verrekte pijn. Wat helpt nou écht bij een koortslip? 1371890812

Nu heb ik niks in huis om er op te smeren dus dat moet ik straks gaan halen.

Maar wat werkt er nou echt?

Smeren met koortslipcreme?
Vaseline smeren?
Een patch erop doen?

Iets anders?
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  May wo 8 aug 2012 - 19:27

Ik gebruik altijd zovirax. Dat is van alle crèmes diegene die het beste werkt bij mij. Ik vind het ook heel fijn dat je die in een pompje kan krijgen en daardoor makkelijk kan doseren.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  lyke wo 8 aug 2012 - 20:16

Ik heb een creme die eigenlijk voor eczeem is. Als ik die op mijn koortslip smeer dan ben ik er in 3 dagen vanaf :P
lyke
lyke
Prater
Prater

Aantal berichten : 641
Punten : 850
Registratiedatum : 13-12-10
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  vlinder-19 wo 8 aug 2012 - 20:47

Als hij er al zit helemaal niks erop smeren, uit laten drogen, werkt het beste en snel. Als je de tintelingen voelt als er een opkomt dan zovirax smeren, dan willen ze weleens wegblijven. Arnica slikken.
vlinder-19
vlinder-19
Prater
Prater

Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Zannah wo 8 aug 2012 - 22:20

Zodra ik een koortslip voel opkomen houd ik er een paar keer per dag een ijsblokje tegenaan. Bij mij zet de koortslip dan niet door Wat helpt nou écht bij een koortslip? 561177
Zannah
Zannah
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 35
Punten : 37
Registratiedatum : 05-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Reeza wo 8 aug 2012 - 22:32

Zinksulfaatgel, te koop bij de apotheek (of misschien bij de drogist als Akolip). Dat droogt uit.. Is het enige waarvan bewezen is dat het echt werkt.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Rizzo wo 8 aug 2012 - 23:29

Ik gebruik vaak zinkzalf. Helpt bij mij beter dan Zovirax, ook als de koortsblaar er al zit.
Rizzo
Rizzo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 209
Punten : 241
Registratiedatum : 17-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  _Femme wo 8 aug 2012 - 23:31

Reeza schreef:Zinksulfaatgel, te koop bij de apotheek (of misschien bij de drogist als Akolip). Dat droogt uit.. Is het enige waarvan bewezen is dat het echt werkt.

+1, als ik het voel tintelen smeer ik gelijk en hij zet niet door! Ideaal.

_Femme
Prater
Prater

Aantal berichten : 1013
Punten : 1210
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Sterre wo 8 aug 2012 - 23:34

Een koortslippencreme en veel kiwi's eten. Die patches vond ik irritant, je voelt 'm zitten en na een korte tijd zie je ook dat de randjes een beetje loslaten. Charming Rolling Eyes

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Marin wo 8 aug 2012 - 23:40

Zovirax en eventueel beetje sudocreme/andere zinkzalf. En niet aan zitten met je handen/tong.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Gast wo 8 aug 2012 - 23:51

L-lysine tabletten slikken en je hebt (bijna) nooit meer een koortslip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Penny Blossom do 9 aug 2012 - 0:10

Luce schreef:L-lysine tabletten slikken en je hebt (bijna) nooit meer een koortslip.

+1

En mocht het toch voorkomen meteen bij de eerste tinteling zovirax. Vaak voel ikzelf een koortslip opkomen en dan begin ik al te smeren. Dan blijft vaak de schade beperkt.
Penny Blossom
Penny Blossom
Prater
Prater

Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Blond do 9 aug 2012 - 1:11

Sterre schreef:Een koortslippencreme en veel kiwi's eten. Die patches vond ik irritant, je voelt 'm zitten en na een korte tijd zie je ook dat de randjes een beetje loslaten. Charming Rolling Eyes

Haha idd! Ik gebruik altijd Zovirax.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Carra do 9 aug 2012 - 9:57

Ik heb die L-lysine pillen wel gehad, maar ze zijn zo mega groot. Dat was elke dag weer een gevecht. Ik ga nog wel eens zoeken of ze er ook kleiner zijn.

Morgen dan maar op zoek naar die zinkzalf. En dan hopen dat het zondag een stuk minder is, want dan moet ik weer mooi zijn voor een feestje! Wat helpt nou écht bij een koortslip? 281626781
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Gast do 9 aug 2012 - 10:02

Zo groot zijn ze toch niet? Ik slik ze gewoon in 1 keer door. Kan je ze niet gewoon oplossen in een kopje heet water? Of even doormidden snijden

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Summerlovin do 9 aug 2012 - 21:59

Ik gebruik ook akolip. koop dit altijd bij de apotheek. Dit werkt bij mij het beste en k vind het ideaal dat dit spul niet wit is. Je ziet het dus niet als je het erop gesmeerd hebt.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat helpt nou écht bij een koortslip? Empty Re: Wat helpt nou écht bij een koortslip?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum