Ryan air - bagage?
+5
ellibre
Elsje
Lenster
luisa
Coco
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ryan air - bagage?
Ivm met de vliegtijden gaat onze voorkeur uit naar Ryan Air, maar nu zag ik net bij toegestane handbagage van die harde koffers. Mag je niet gewoon een luiertas/sporttas o.i.d. meenemen in het vliegtuig? Toen ik altijd met Transavia naar Parijs vloog was dat geen enkel punt.
Iemand enig idee? En zijn jullie uberhaupt te spreken over Ryan Air?
Iemand enig idee? En zijn jullie uberhaupt te spreken over Ryan Air?
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Re: Ryan air - bagage?
Ja,uiteraard mag dat. Zolang de tas maar niet groter is dan toegestaan (iets van 55 bij 20 en bij 30, uit mijn hoofd kan er dus naast zitten), en niet zwaarder dan 10 kilo. En ryanair staat over het algemeen ook slechts 1 stuk handbagage toe, mag je ook geen handtas ofzo bij hebben. Geen idee of je per baby ook een tas mee mag.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
En het enige voordeel van ryanair vind ik de prijzen. Ik heb erg vaak met hen gevlogen, maar begin me steeds meer en meer te storen aan alle regeltjes en controles en om de 5 minuten iets verkopen tijdens de vlucht. Ze zijn nu erg strict m.b.t. bagagevereisten. En ik vind de vliegtijden vaak ook nadelig, maar voor jou begrijp ik wel gunstig. En ach, je komt gewoon op bestemming aan (meestal ook wel op tijd).
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Bagage is 55 bij 40 bij 20. groter mag niet, kleiner wel natuurlijk. En het maakt hun denk ik niks uit waar het in zit, als het maar niet groter is en zwaarder dan 10 kilo.
Vind ryanair echt geweldig voor stedentripjes, als je toch niet veel mee hoeft..
Vind ryanair echt geweldig voor stedentripjes, als je toch niet veel mee hoeft..
Lenster- Fluisteraar
- Aantal berichten : 252
Punten : 452
Registratiedatum : 17-11-10
luisa schreef:En het enige voordeel van ryanair vind ik de prijzen. Ik heb erg vaak met hen gevlogen, maar begin me steeds meer en meer te storen aan alle regeltjes en controles en om de 5 minuten iets verkopen tijdens de vlucht. Ze zijn nu erg strict m.b.t. bagagevereisten. En ik vind de vliegtijden vaak ook nadelig, maar voor jou begrijp ik wel gunstig. En ach, je komt gewoon op bestemming aan (meestal ook wel op tijd).
+1, opzich prima hoor je land (meestal) optijd en veilig.Maar ze zijn zo strik op elk regeltje en het kan niet anders. En kwam elke keer midden in de nacht aan. Maar agja regels zijn er niet voor niets natuurlijk
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
We hebben voor de kinderen dan ook gewoon tickets tegen hetzelfde tarief dus neem aan dat zij ook bagage mogen. Kun je trouwens wel een buggy meenemen?
Wij zullen dan rond 19.00 uur landen.
Wij zullen dan rond 19.00 uur landen.
Coco- Ratel
Kijk hier eens:
http://www.ryanair.com/nl/vragen/welk-beleid-hanteert-ryanair-voor-het-vervoer-van-babys
Oftewel: t/m 23 maanden gelden kinderen als "baby"; die moeten op schoot en mogen geen handbagage meenemen; wel een buggy (gratis). Ik heb het idee dat je kinderen ouder zijn dan 23 maanden, omdat je zegt dat je een gewoon ticket voor ze geboekt hebt. In dat geval mag je voor hun wel 1 stuk handbagage meenemen, maar geen buggy, geloof ik. Een buggy meenemen kost dan 10 euro per enkele vlucht:
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees (kijk in de tabel bij "babyartikelen").
http://www.ryanair.com/nl/vragen/welk-beleid-hanteert-ryanair-voor-het-vervoer-van-babys
Oftewel: t/m 23 maanden gelden kinderen als "baby"; die moeten op schoot en mogen geen handbagage meenemen; wel een buggy (gratis). Ik heb het idee dat je kinderen ouder zijn dan 23 maanden, omdat je zegt dat je een gewoon ticket voor ze geboekt hebt. In dat geval mag je voor hun wel 1 stuk handbagage meenemen, maar geen buggy, geloof ik. Een buggy meenemen kost dan 10 euro per enkele vlucht:
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-tableoffees (kijk in de tabel bij "babyartikelen").
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Bagage is 45-55-20, alles wat daarbinnen past, mag mee. Zorg wel dat het geen halve centimeter groter is dan dit, want soms zijn ze hier erg kinderachtig mee. Soms ook helemaal niet, maar ik zou het er zeker niet op gokken.
Buggy kan gewoon mee.
Buggy kan gewoon mee.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Dank je. Ze zijn idd twee inmiddels dus een gewoon ticket en dus ook bagage. Buggys kunnen dus sowieso wel mee, maar waar lees je die 10 euro per enkele reis of vermoedt je dat ivm de kosten van autostoeltjes?
Coco- Ratel
Tuinstoel schreef:Bagage is 45-55-20, alles wat daarbinnen past, mag mee. Zorg wel dat het geen halve centimeter groter is dan dit, want soms zijn ze hier erg kinderachtig mee. Soms ook helemaal niet, maar ik zou het er zeker niet op gokken.
Buggy kan gewoon mee.
Dat klopt niet.
Het is 55 40 20.
http://www.ryanair.com/nl/reisvoorwaarden#regulations-cabinbaggage
Lenster- Fluisteraar
Ik ben vandaag terug gekomen van vakantie en heb met ryanair gevlogen met onze zoon van 2. Hij had een eigen stoel en dus ook eigen handbagage. Wij hadden wel 15 kilo ruimbagage p.p. bij gekocht. Buggy mag gratis mee !
Barbabella- Prater
- Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10
Overal op de site noemt Ryanair buggies/kinderwagens/kinderwandelwagens onder het kopje "babyartikelen" dus ik vermoed op basis van de tabel onder de tweede link dat een buggy 10 euro per enkele reis kost. Maar ik zou even bellen als je het zeker wil weten. Je zal dat ook extra moeten boeken, in dat geval. Als je het ter plekke wil regelen (op het vliegveld) ben je veel duurder uit.Nois schreef:Dank je. Ze zijn idd twee inmiddels dus een gewoon ticket en dus ook bagage. Buggys kunnen dus sowieso wel mee, maar waar lees je die 10 euro per enkele reis of vermoedt je dat ivm de kosten van autostoeltjes?
ellibre- Prater
Voor mc of andere artikelen moet je idd betalen en erbij boeken. Buggy hoef je niet vantevoren op te geven. Bij het inchecken van de bagage krijgt de buggy een labeltje en thats it. Heeft mij niets gekost.
Barbabella- Prater
dubbelpost
Laatst aangepast door ellibre op di 7 aug 2012 - 9:00; in totaal 1 keer bewerkt
ellibre- Prater
Barbabella schreef:Voor mc of andere artikelen moet je idd betalen en erbij boeken. Buggy hoef je niet vantevoren op te geven. Bij het inchecken van de bagage krijgt de buggy een labeltje en thats it. Heeft mij niets gekost.
Ik denk dat dat komt omdat jullie je bagage ingechecked hadden en dit ( de buggy) dus geldt als handbagage, dat het je daarom niks kost.
Als je dat extra, naast je handbagage meeneemt, denk ik dat je er wel voor moet betalen.
Lenster- Fluisteraar
Mijn zoon had ook een koffertje als handbagage bij dus dan zou ik 2 stuks hand bagage voor hem hebben. Misschien idd alleen als je ook bagage incheckt dat zou wel kunnen. Het gaat dan wel om een buggy en geen kinderwagen.
Barbabella- Prater
Ryan Air is erg streng als het om bagage gaat. Zowel qua gewicht als qu afmetingen. Wij hadden toen met zn 3-en acht kilo overgewicht. Twintig euro per kilo komt er dan bij, dus we hebben flink gesorteerd in onze bagage toen en de helft teruggebracht naar de auto.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Je moet je bagage wel goed verdelen,
Mijn vriend had 4 kilo minder dan het toegestange gewicht en ik 1 kilo meer, moest ik of bij betalen of moesten we overpakken.
Mijn vriend had 4 kilo minder dan het toegestange gewicht en ik 1 kilo meer, moest ik of bij betalen of moesten we overpakken.
Elsje- Prater
- Aantal berichten : 1104
Punten : 1283
Registratiedatum : 26-11-10
Buggy mag gratis mee. Wij zijn met alleen handbagage gevlogen en we hoefde dus alleen de buggy in te checken.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Soortgelijke onderwerpen
» Ryan air blijft tijden veranderen.
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Vliegtickets ryan air
» Ryan air vraag
» Ryan air, gereserveerde zitplaatsen
» Hoeveel kg bagage mag je voor je kind meenemen?
» Vliegtickets ryan air
» Ryan air vraag
» Ryan air, gereserveerde zitplaatsen
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: