Ryan air, gereserveerde zitplaatsen
+2
ellibre
Kaboutertje
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ryan air, gereserveerde zitplaatsen
Wij hebben onlangs geboekt, en een paar dagen geleden online ingecheckt. Toen bleek dat we onze zitplaatsen konden reserveren. Wel voor een bedrag van 10,- per vlucht, per persoon. Dus 40euro extra kosten. Vond het wel een beetje vreemd..
Dacht dat je normaal altijd een vaste plek hebt, zonder extra te betalen..
Maar goed, we hebben onze plekken dus niet gereserveerd. Hoe gaat het nu dadelijk, is er wel een mogelijkheid dat we bij elkaar kunnen zitten, of krijgen wie die dag stoelen toegewezen?
Iemand die dit weet?
Dacht dat je normaal altijd een vaste plek hebt, zonder extra te betalen..
Maar goed, we hebben onze plekken dus niet gereserveerd. Hoe gaat het nu dadelijk, is er wel een mogelijkheid dat we bij elkaar kunnen zitten, of krijgen wie die dag stoelen toegewezen?
Iemand die dit weet?
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Re: Ryan air, gereserveerde zitplaatsen
Ryanair werkt niet met toegewezen stoelen. Iedereen loopt gewoon naar het vliegtuig en gaat zitten waar hij of zij wil. Of je naast elkaar kan zitten hangt vooral af van waar je in de rij staat. Als je achteraan staat is er een kans dat er geen stoelen naast elkaar meer vrij zijn.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Je hebt bij Ryan Air ook nog priority boarding, daar betaal je ook extra voor. Die mensen mogen als eerste het vliegtuig in. Daarna pas de anderen die in de rij staan.
Als je zeker wilt weten dat je naast elkaar zit, moet je zorgen dat je erg vroeg al bij de gate bent om alvast in de rij te gaan staan.
Als je zeker wilt weten dat je naast elkaar zit, moet je zorgen dat je erg vroeg al bij de gate bent om alvast in de rij te gaan staan.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Je kunt tegenwoordig (in elk geval op sommige vluchten) wel een plaats van tevoren reserveren. Inderdaad tegen betaling, net zoals elk piepkleine extraatje geld kost bij Ryanair. (Is niet negatief bedoeld, ik vlieg graag met Ryanair, altijd zonder extraatjes alleen soms priority boarding).
Wanneer je hier niet voor gekozen hebt, wandel je gewoon het vliegtuig binnen en kies je een willekeurige plek. Als jullie als laatsten binnen stappen, is er dus een kans dat je niet bij elkaar zit. Gewoon vroeg in de rij gaan staan dus, wat ook al gezegd is.
Wanneer je hier niet voor gekozen hebt, wandel je gewoon het vliegtuig binnen en kies je een willekeurige plek. Als jullie als laatsten binnen stappen, is er dus een kans dat je niet bij elkaar zit. Gewoon vroeg in de rij gaan staan dus, wat ook al gezegd is.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
En dat levert hilarische situaties op.... Me eendje letterlijk gaan rennen en haasten om naast elkaar te kunnen zitten. Heb me kostelijk vermaakt...
Gast- Gast
Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
Betekent dit dat hij niet hoger mag zijn dan 20cm? Dan kun je toch amper wat meenemen? Mijn koffertje is :
52 x 37 x25. Kan hij dan wel mee? Sorry voor mijn misschien domme vragen, zo vaak vlieg ik niet
Betekent dit dat hij niet hoger mag zijn dan 20cm? Dan kun je toch amper wat meenemen? Mijn koffertje is :
52 x 37 x25. Kan hij dan wel mee? Sorry voor mijn misschien domme vragen, zo vaak vlieg ik niet
Kaboutertje- Kletskop
Kaboutertje schreef:Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
die kun je dan inderdaad niet mee nemen, die 25 is te groot, dan past ie denk ik niet in die bovenschapjes boven de stoelen
Gast- Gast
Kaboutertje schreef:Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
Hoogte is max 55 cm, breedte max 40cm en diep 20cm. Je kan het er op gokken, maar mochten ze het controleren of hij er in past, dan zit je met een probleem.. Bij de ene luchthaven zijn ze strenger dan bij de andere.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
AngelNyn schreef:Kaboutertje schreef:Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
Hoogte is max 55 cm, breedte max 40cm en diep 20cm. Je kan het er op gokken, maar mochten ze het controleren of hij er in past, dan zit je met een probleem.. Bij de ene luchthaven zijn ze strenger dan bij de andere.
Ik dacht misschien gaat het vol om de totaliteit.. Want als ik er bij de hoogte wat cm's overheb en bij de breedte haha... Nja, hoorde dat ze bij Ryan air wel streng zijn met dit soort dingen..
Kaboutertje- Kletskop
Klopt, en daar controleren ze best streng op. Ze hebben een bak staan en daar moet je koffer in passen. Die bak heeft precies de toegestane afmetingen.Rejoy. schreef:Kaboutertje schreef:Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
die kun je dan inderdaad niet mee nemen, die 25 is te groot, dan past ie denk ik niet in die bovenschapjes boven de stoelen
ellibre- Prater
ellibre schreef:Klopt, en daar controleren ze best streng op. Ze hebben een bak staan en daar moet je koffer in passen. Die bak heeft precies de toegestane afmetingen.Rejoy. schreef:Kaboutertje schreef:Nog even een vraagje over iets anders. Ik wil dus handbagage meenemen, zo'n kleine trolley. Maar de afmetingen moeten max zijn : 55 cm x 40 cm x 20 cm.
Oke, dan verzin ik wat anders Bedankt voor alle adviezen!
Kaboutertje- Kletskop
Helaas gaat het niet om het totaal volume. Zelf zou ik het er niet op gokken, de ene keer zijn ze heel streng en bij de andere vlucht zie ik mensen enorme weekendtassen of kleine backpacks meeslepen zonder dat er een onvertogen woord over valt. Maar vijf centimeter te groot is wel een gok. De laatste keer dat ik vloog waren ze ineens ook heel streng met vloeistoffen, ik moest een flesje van 50 milliliter verwijderen uit mijn bagage .
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Tuinstoel schreef:Helaas gaat het niet om het totaal volume. Zelf zou ik het er niet op gokken, de ene keer zijn ze heel streng en bij de andere vlucht zie ik mensen enorme weekendtassen of kleine backpacks meeslepen zonder dat er een onvertogen woord over valt. Maar vijf centimeter te groot is wel een gok. De laatste keer dat ik vloog waren ze ineens ook heel streng met vloeistoffen, ik moest een flesje van 50 milliliter verwijderen uit mijn bagage .
Ik heb gelukkig een koffer die zacht is, van stof zeg maar. Dus heb er nu wat schoenen uitgehaald. Als ik hem platdruk is ie precies 20cm. Daar gok ik het wel op. We'll see
Kaboutertje- Kletskop
Bij mij haalden ze er alleen de koffers uit die echt te groot leken.
Tip: stop spullen, zoals wat te eten, tijdschrift, etc., wat je bij je wil hebben tijdens de vlucht, in zo'n klein stoffen rugzakje. Er zijn namelijk geen stoelnetjes. Ik had op de heenweg dus alles los en ik vind het een gedoe om steeds mijn koffer te pakken. Op de terug weg was dat tasje heel handig. Vos je je koffertje uit en je hebt alles bij de hand.
Tip: stop spullen, zoals wat te eten, tijdschrift, etc., wat je bij je wil hebben tijdens de vlucht, in zo'n klein stoffen rugzakje. Er zijn namelijk geen stoelnetjes. Ik had op de heenweg dus alles los en ik vind het een gedoe om steeds mijn koffer te pakken. Op de terug weg was dat tasje heel handig. Vos je je koffertje uit en je hebt alles bij de hand.
Gast- Gast
Je vliegt vanaf Eindhoven denk ik? Daar zijn ze vrij coulant vind ik altijd, ik ben al regelmatig vanaf daar gevlogen met Ryan air. De laatste keer werden onze tassen wel gewogen voor we het vliegtuig in mochten, maar niet gemeten. Ik zou de gok ook wel nemen met jouw koffer. Ik denk dat ze inderdaad enkel de echt groot uitziende koffers eruit pikken.
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat ze op het vliegveld van aankomst wellicht strenger zijn. Vorig jaar ben ik bijvoorbeeld met twee vriendinnen naar London (Stansted) gevlogen en die twee vriendinnen kenden de regels rondom vloeistoffen nog niet ze hadden dus gewoon een paar grote flessen in een toilettas, op Eindhoven was dat geen probleem, op de terugweg vanuit London dus wel! Heel gedoe bij de security, flessen moeten weggooien en van die zakjes moeten aanschaffen voor de parfum, die ze niet achter wilden laten...
Waar je wel rekening mee moet houden, is dat ze op het vliegveld van aankomst wellicht strenger zijn. Vorig jaar ben ik bijvoorbeeld met twee vriendinnen naar London (Stansted) gevlogen en die twee vriendinnen kenden de regels rondom vloeistoffen nog niet ze hadden dus gewoon een paar grote flessen in een toilettas, op Eindhoven was dat geen probleem, op de terugweg vanuit London dus wel! Heel gedoe bij de security, flessen moeten weggooien en van die zakjes moeten aanschaffen voor de parfum, die ze niet achter wilden laten...
Niekske- Kletskop
- Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Niekske, ik heb in mei nog gevlogen vanaf Eindhoven met Ryanair en toen werden er wel veel tassen gecontroleerd op hun maat (en geweigerd als handbagage). Ook waren er toen veel mensen die tubes gel, shampoo en dat soort dingen moesten inleveren. Daarnaast kunnen ze op Eindhoven misschien wel coulant zijn, maar zoals je zelf al zegt, dat zegt niks over de luchthaven waar je naar toe vliegt, en daar zal je ook weer een keer moeten instappen.. Ik zou echt het risico niet nemen en me netjes aan de regels houden. Dat scheelt een hoop gedoe en stress, en mogelijk ook geld.
ellibre- Prater
Ik vlieg vanaf Weeze. Maar heb mijn koffer nu zo ingepakt dat niet bomvol zit. Als ik hem een beetje indruk is ie precies 20cm. Daar gok ik het gewoon op.
Kaboutertje- Kletskop
In mijn ervaring met Ryanair stond er telkens een 'bak' met het formaat van de handbagage vakken in het vliegtuig. Als de koffer/tas daarin past was het goed. Ik heb zo mijn handbagagekoffertje gewoon mee kunnen nemen. Waren genoeg mensen die hun iets te volle weekendtas erin propte en ook gewoon het vleigtuig in mochten.
Edit: dit was ook vanaf Weeze trouwens.
Edit: dit was ook vanaf Weeze trouwens.
ixis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 461
Punten : 503
Registratiedatum : 19-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» 2e ring zitplaatsen gelredome moeite waard?
» Ryan air vraag
» Ryan air - bagage?
» Vliegtickets ryan air
» Ryan air blijft tijden veranderen.
» Ryan air vraag
» Ryan air - bagage?
» Vliegtickets ryan air
» Ryan air blijft tijden veranderen.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: