Is dit te vertrouwen?
+9
Blair
Oasis
Herfstblaadjes
Caresses
Ibbeltje
Carra
VanillaRose
Droopy28
SuzieQ
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Is dit te vertrouwen?
Via MP heb ik op een iphone gereageerd. De jongen die hem verkoopt heeft hem nu van MP afgehaald, omdat hij heel veel reacties kreeg maar niemand verder serieus reageerde. Zijn vraagprijs was 400 euro. Ik heb 350 euro geboden (hij is nieuw, met bon en garantie erbij, een 4S 16G) en n.a.v. zijn mail of ik nog interesse had, nogmaals gezegd dat 350 mijn bod was en gevraagd wat zijn minimale prijs was. Toen wilde hij hem opeens voor 300 euro aan me verkopen. Omdat hij ver weg woont (Vlieland) is het niet mogelijk even te gaan kijken. Hij wil hem wel opsturen als ik 200 euro overmaak, en als hij goed is maak ik het restant over, zo niet dat stuur ik hem terug en stort hij mijn geld terug.
Volgens hem is de telefoon in orde, maar toch durf ik het nog niet zo goed aan. Is 300 euro niet weinig voor een 4S en waarom moet hij er zo nodig vanaf? Ik heb gegoogled op zijn banknummer, maar niks gevonden. Hij heeft alleen zijn voornaam opgegeven, dus kan niet echt op negatieve ervaringen zoeken. OMdat de advertentie van MP af is, kan ik daar ook niks meer vinden.
Zouden jullie dit doen? Stel dat hij niet goed is, kan ik er dan zeker van zijn dat ik mijn 200 euro terugkrijg? Storneren kan niet als je het zelf hebt overgemaakt toch?
Of woont er iemand op Vlieland die even voor me wil gaan checken?
Volgens hem is de telefoon in orde, maar toch durf ik het nog niet zo goed aan. Is 300 euro niet weinig voor een 4S en waarom moet hij er zo nodig vanaf? Ik heb gegoogled op zijn banknummer, maar niks gevonden. Hij heeft alleen zijn voornaam opgegeven, dus kan niet echt op negatieve ervaringen zoeken. OMdat de advertentie van MP af is, kan ik daar ook niks meer vinden.
Zouden jullie dit doen? Stel dat hij niet goed is, kan ik er dan zeker van zijn dat ik mijn 200 euro terugkrijg? Storneren kan niet als je het zelf hebt overgemaakt toch?
Of woont er iemand op Vlieland die even voor me wil gaan checken?
SuzieQ- Prater
- Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12
Re: Is dit te vertrouwen?
Ik zou het niet doen.. Zulke dingen zou ik alleen persoonlijk gaan ophalen en als dat niet kan, geen risico nemen!
Droopy28- Fluisteraar
- Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11
Of het te goedkoop is voor een iphone weet ik niet, maar ik zou zeggen bij twijfel niet doen. Je twijfelt niet voor niets denk ik dan. Gaat wel om veel geld en het is een heel gedoe als je dus idd word opgelicht(ervaring mee). Als ik het zo lees zou ik het zelf niet doen. Dan maar verder kijken waar ik de telefoon ook even kan gaan bekijken.
VanillaRose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 487
Punten : 622
Registratiedatum : 18-11-10
Ik zou het ook niet doen. Ik vind € 200 een te groot risico.
Carra- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10
nee ik zou voor zo'n hoog bedrag t niet riskeren. Ik zou het ophalen en als het te ver is dan helaas.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Er zijn ook verhalen te vinden van iemand die mensen oplicht met iphones en ipads uit Vlieland..
Droopy28- Fluisteraar
Droopy28 schreef:Er zijn ook verhalen te vinden van iemand die mensen oplicht met iphones en ipads uit Vlieland..
Oh echt? Heb je gezocht op iphone en vlieland? De aanbieder noemt zichzelf Davy.
SuzieQ- Prater
Nee, ik zou het er echt niet op wagen.
Als je het toch wil doen, zou ik onder rembours doen. Jij moet de postbezorger dan het geld betalen. Dus kan je eerst kijken of hij in orde is. Dit kost geloof ik 10,- maar liever dat dan opgelicht worden.
Als je het toch wil doen, zou ik onder rembours doen. Jij moet de postbezorger dan het geld betalen. Dus kan je eerst kijken of hij in orde is. Dit kost geloof ik 10,- maar liever dat dan opgelicht worden.
Caresses- Kletskop
- Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10
Die naam staat er niet tussen maar goed... hoe groot is Vlieland? En hoe toevallig is het dat er sinds eind vorig jaar tot aan mei/ juni gesproken wordt over een oplichter die op Vlieland zou wonen en Ipads en Iphone's verkoopt.. nou ja verkoopt, doet alsof.
Bij de meesten stond ook erbij dat de advertentie weggehaald werd na een week en een betaling vooraf van rond de 200 euro.
Ik zou heel achterdochtig zijn..
Bij de meesten stond ook erbij dat de advertentie weggehaald werd na een week en een betaling vooraf van rond de 200 euro.
Ik zou heel achterdochtig zijn..
Droopy28- Fluisteraar
Oh Droopy ja dat is dan wel heel toevallig ja.
Sowieso ga ik nooit in op een hoog bedrag betalen vooraf. Dan wil ik het echt wel zien, wat het ook is.
Sowieso ga ik nooit in op een hoog bedrag betalen vooraf. Dan wil ik het echt wel zien, wat het ook is.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Caresses schreef:Nee, ik zou het er echt niet op wagen.
Je mag alleen niet eerst kijken of het in orde is, dus dit heeft weinig zin.
Ik zou het niet doen, dit klinkt verdacht. Hij gaat echt de 200 niet terugstorten als de telefoon niet goed is...dat is juist het hele idee van oplichting toch?
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Ik ben overtuigd, ik ga het niet doen. Vond het al zo raar dat de advertentie er ineens af was (zou hij alle bieders proberen op te lichten?). Toen hoefde hij maar 300 euro ipv 350 wat ik had geboden, en hij wil zijn achternaam niet geven (heb er om gevraagd omdat ik zei dat ik niks kon overmaken als ik alleen zijn voornaam bij het banknr kon vermelden). Aan de andere kant stelt hij wel voor dat ik de telefoon bij hem kom testen. Ik spaar toch maar even door voor een nieuwe denk ik.
SuzieQ- Prater
Ik heb ook wel eens een telefoon via MP gekocht, maar ik zoek altijd in de buurt zodat ik 'm eerst (werkend!) kan zien voordat ik betaal. Het gaat toch om een behoorlijk bedrag.
Mijn advies is dus niet in zee te gaan met deze aanbieder,en een andere koper te zoeken in jouw buurt.
Mijn advies is dus niet in zee te gaan met deze aanbieder,en een andere koper te zoeken in jouw buurt.
Oasis- Ratel
- Aantal berichten : 4392
Punten : 4662
Ik zou het niet doen. En al helemaal niet na het lezen van Droopy's verhaal.
Gast- Gast
Zulke telefoons zijn sowieso erg risicovol om te kopen, je hoeft het niet eens te zíén maar het kan zoveel andere mankementen hebben zoals een kapotte (of minder goede) batterij. Tenzij het doosje echt nog gesealed is zou ik hier sowieso heel erg mee uitkijken, ook bij andere kopers, en zelfs als je hem bij iemand ophaalt.
Blair- Kletskop
- Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Overduidelijk een oplichter. Je zou dom zijn als je erop in gaat.
Plien84- Prater
- Aantal berichten : 1230
Punten : 1496
Als het om zulke hoge bedragen gaat, zou ik het liever zelf ophalen. Dan kan ik het eerst zien en weet ik zeker dat ik het juiste product krijg. Maar als het maar om 50 euro verschil in nieuwprijs gaat, zou ik even doorsparen en het apparaat gewoon in de winkel kopen.
Gast- Gast
Ik heb hem gemaild dat ik er van af zie, ik heb er eerlijk bij gezegd dat ik het niet helemaal vertrouw omdat hij hem opeens van MP had afgehaald en omdat ik 300 euro eigenlijk weinig vind voor een toestel van 600 euro waarvoor hij naar eigen zeggen erg veel geinteresseerden had. Ik ben benieuwd of ik nog een reactie krijg.
SuzieQ- Prater
Peachy schreef:Als het om zulke hoge bedragen gaat, zou ik het liever zelf ophalen. Dan kan ik het eerst zien en weet ik zeker dat ik het juiste product krijg. Maar als het maar om 50 euro verschil in nieuwprijs gaat, zou ik even doorsparen en het apparaat gewoon in de winkel kopen.
Het gaat dus om 300 euro verschil, hij vraagt 300 euro en nieuwprijs is ca 600 euro. Ik heb al ooit een miskoop gedaan, had ik een Buddha to Buddha armband gekocht voor 200 euro, dat kan natuurlijk niet kloppen. Toen ik hem kreeg, was het zilver al aan het loslaten (een echte Buddha to Buddha is massief zilver dus dat kan niet). Ik heb toen gemaild, en kreeg ook direct mijn geld terug en heb de armband teruggestuurd. Dus ben nu wel wat voorzichtiger geworden.
SuzieQ- Prater
Helemaal niks meer van de verkoper gehoord. Op mijn vorige mailtjes reageerde hij telkens echt binnen een minuut, dus denk dat het inderdaad een oplichter is. Aangezien ik via MP niet meer aan zijn gegevens kan komen, kan ik dit ook nergens melden.
SuzieQ- Prater
Goed dat je er niet op ingegaan bent. Ik zou het echt niet vertrouwen.
En aangezien hij niet meer reageert op je mailtjes lijkt het me ook overduidelijk dat het een oplichter is.
En aangezien hij niet meer reageert op je mailtjes lijkt het me ook overduidelijk dat het een oplichter is.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Dat hij niet meer reageert hoeft niet meteen te betekenen dat het een oplichter is natuurlijk, als iemand mij mailt met dat ze er vanaf ziet omdat ze het niet vertrouwd, dan zou ik denken, oke, en verder ook niet meer reageren.
Verder vind ik het wel een raar verhaal en denk ik dat het goed is dat je er niet op ingegaan bent!
Verder vind ik het wel een raar verhaal en denk ik dat het goed is dat je er niet op ingegaan bent!
Sugarfall- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Dit is echt niet oké hoor! Dit komt me heel bekend voor, heeft volgens mij onlangs nog een stuk in onze regionale (friese) krant gestaan over het "misbruik" van de waddeneilanden bij verkopen op MP!
Anders kun je nog bluffen dat je, of een kennis, toevallig binnenkort op vakantie gaat naar Vlieland, kijken hoe hij dan reageert...
Anders kun je nog bluffen dat je, of een kennis, toevallig binnenkort op vakantie gaat naar Vlieland, kijken hoe hij dan reageert...
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Soortgelijke onderwerpen
» Vertrouwen
» Vertrouwen op dokter?
» is dit te vertrouwen (marktplaats)
» Kan ik dit vertrouwen of niet?
» Hebben jullie nog vertrouwen
» Vertrouwen op dokter?
» is dit te vertrouwen (marktplaats)