Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vertrouwen op dokter?

+4
Lady4
Red Velvet
Floor
Elliot
8 plaatsers

Ga naar beneden

Vertrouwen op dokter? Empty Vertrouwen op dokter?

Bericht  Elliot do 27 sep 2012 - 23:06

Ik heb in mei mijn teen gebroken en nu zit de nagel van deze teen half los. De helft die nog vast zit wordt langzaam weggedrukt door de nieuwe nagel die eronder groeit en dit is aan het ontsteken. Ik heb langs mijn nagelriem een dikke rode plek die heel warm aanvoelt en waar ook pus uitkomt. Sorry voor de ranzige details..

Ik ben hiermee naar de dokter geweest en die zij niet veel te kunnen doen omdat als hij het nu verhelpt het waarschijnlijk binnen de kortste keren weer opnieuw gaat ontsteken. Het moet er volgens hem echt uitgroeien.

Ik heb nu zo'n pijn aan mijn teen dat ik mijn voet heel raar neerzet waardoor ik dus weer last van mijn enkel krijg. Ik kan hierdoor amper nog lopen. Als ik moet wachten tot m'n nagel helemaal vanzelf herstelt is duurt het nog wel een paar maanden aangezien de nieuwe nagel nu pas op de helft zit.

Zouden jullie vertrouwen op de dokter in dit geval? Mijn vriend vind dat ik van het weekend naar de HAP moet gaan om te vragen of ze het losse deel van m'n nagel kunnen verwijderen zodat de ontsteking bloot ligt en niet half verscholen onder twee nagels (een oude en een nieuwe). Ik vind dat zelf niet zo'n prettig idee, maar zoals het nu gaat kan het ook niet, ik kan toch niet een paar maanden blijven strompelen?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Vertrouwen op dokter? Empty Re: Vertrouwen op dokter?

Bericht  Floor do 27 sep 2012 - 23:35

Ik heb het ook gehad en mijn man ook. Bij mij is het weggehaald en ik heb maanden pijn gehad aan die teen, het duurde erg lang voordat de nagel er terug op zat en daarna bleef het nog erg lang pijnlijk. Mijn man heeft op advies van de dokter het door laten groeien en bij hem was het daarna over.
Als jij er zelf veel last van hebt en je vertrouwd het niet kan je altijd naar een andere huisarts gaan om het daar nog na te laten kijken. sterkte!
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Red Velvet do 27 sep 2012 - 23:50

Ik vind niet dat je naar de HAP moet gaan, deze is voor spoedzaken en niet voor problemen die je eigen huisarts niet wil/kan oplossen, En ook niet voor een second-opinion!

Wat ik zou doen is nogmaals met de huisarts gaan praten en vragen of hij een andere oplossing heeft dan die hij eerder heeft gegeven. Ook omdat je teen ontstoken raakt.

En als je geen vertrouwen hebt in je huisarts, dan zul je een andere huisarts moeten zoeken. Maar persoonlijk vind ik dat 'ver gaan' als het iets betreft waar je het niet mee eens bent. Hij heeft ervoor geleerd, en zal het dus echt wel weten.
*Uitzonderingen daargelaten*

Succes!

Red Velvet
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 390
Registratiedatum : 25-05-11

Bericht  Elliot do 27 sep 2012 - 23:58

Red Velvet schreef:Ik vind niet dat je naar de HAP moet gaan, deze is voor spoedzaken en niet voor problemen die je eigen huisarts niet wil/kan oplossen, En ook niet voor een second-opinion!

Ik wil er ook niet heen voor een second opinion, maar meer omdat het steeds erger wordt en ik dus niet meer kan lopen. Ik heb niet het idee dat ik dan nog het hele weekend af moet gaan zitten wachten.

Red Velvet schreef:En als je geen vertrouwen hebt in je huisarts, dan zul je een andere huisarts moeten zoeken. Maar persoonlijk vind ik dat 'ver gaan' als het iets betreft waar je het niet mee eens bent. Hij heeft ervoor geleerd, en zal het dus echt wel weten.
*Uitzonderingen daargelaten*

Succes!

Ik heb wel gewoon vertrouwen in mijn huisarts hoor, alleen in dit geval heb ik niet het idee dat zijn denkwijze de oplossing is voor mijn probleem. Het is niet zo dat ik altijd twijfel aan het advies van mijn dokter, integendeel!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot do 27 sep 2012 - 23:59

Floor schreef:Ik heb het ook gehad en mijn man ook. Bij mij is het weggehaald en ik heb maanden pijn gehad aan die teen, het duurde erg lang voordat de nagel er terug op zat en daarna bleef het nog erg lang pijnlijk. Mijn man heeft op advies van de dokter het door laten groeien en bij hem was het daarna over.
Als jij er zelf veel last van hebt en je vertrouwd het niet kan je altijd naar een andere huisarts gaan om het daar nog na te laten kijken. sterkte!

Was het bij hem ook eerst zo erg gaan ontsteken?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:00

Ik zou kijken of je ze nog te pakken kunt krijgen en je zorgen uitspreken, ook over het weekend dat eraan komt en dat je (te) veel pijn hebt.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 0:02

Pippa schreef:Ik zou kijken of je ze nog te pakken kunt krijgen en je zorgen uitspreken, ook over het weekend dat eraan komt en dat je (te) veel pijn hebt.

Daar zat ik ook al aan te denken, maar ik was zo bang dat ik als een soort zeur overkom. Maar, beter een keer teveel gebeld dan dat ik straks te laat bel ofzo toch?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:02

Behandel je de ontsteking op het moment wel? Door bijvoorbeeld in een voetenbadje met soda te gaan?

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 0:04

Megara, ik doe al vanaf zondagavond mijn voet elke avond in een sodabadje. Daarna voelt het wel lekker zacht en kan ik ook goed zien waar de ontsteking zit. Overdag gaat dat bijna niet omdat er allemaal opgedroogd pus op de plek zit.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Lady4 vr 28 sep 2012 - 0:31

Opnieuw bellen met je huisarts! Uitleggen dat je zo het weekend niet doorkomt. Als er al pus uit komt, is het flink aan het insteken. Het lijkt me dat je oude nagel verwijderd moet worden.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Ella vr 28 sep 2012 - 0:40

Lady4 schreef:Opnieuw bellen met je huisarts! Uitleggen dat je zo het weekend niet doorkomt. Als er al pus uit komt, is het flink aan het insteken. Het lijkt me dat je oude nagel verwijderd moet worden.

Eens met bovenstaande. En bij de HAP zullen ze het ook niet zo snel weghalen hoor, alles wat maandag door de eigen huisarts gedaan kan worden schuiven ze (terecht) door.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 28 sep 2012 - 0:45

Wat naar zeg. Ik zou ook zeker nogmaals bellen en vragen om behandeling.

Gast
Gast

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 1:32

Ik heb net toch nog maar even de huisarts gebeld, maar de praktijk is vanmiddag gesloten wegens werkoverleg. Spoedgevallen worden doorgestuurd naar de HAP.. Vertrouwen op dokter? 1270000679

Ik heb even een foto van m'n teen gemaakt (zie spoiler, is niet echt smakelijk natuurlijk). Degene die durven te kijken, zouden jullie denken dat dit tot maandag kan wachten??

Spoiler:
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Magenta vr 28 sep 2012 - 3:39

Mijn teen is al dik vier weken ontstoken, de ontsteking zit ook deels onder mijn nagel. Maar toch laten ze de nagel liever zitten omdat ze bang zijn voor beschadiging van het nagelbed en de nagel beschermt de wond ook weer.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Discordia vr 28 sep 2012 - 3:43

Ik zou blijven doen wat je doet met die teen: in een sodabadje en verder goed droog en schoon houden. Ik denk en vrees dat de huisarts niet veel voor je kan betekenen.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 7:45

Mijn moeder was hier net en die schrok van mijn teen en heeft me toch meegesleept naar de HAP. Eerst kwam er een soort intake zuster naar mijn teen kijken en die schrok er ook van, begon meteen over Fijt.. Ik mocht ook meteen door naar de dokter terwijl er nog andere mensen in de wachtruimte zaten omdat het volgens die zuster dus zo erg was. Kom ik bij de dokter, zegt ie: Tja, het is wat geirriteerd. Gaat vanzelf wel over.. Vertrouwen op dokter? 1270000679

Ik stond echt met m'n mond vol tanden, ik had me al helemaal druk lopen maken omdat die zuster dus zo schrok en mijn moeder ook, maar blijkbaar valt het toch wel mee. Nu moet ik dus wachten tot het eruit gegroeid is van de dokter, maar dat kan nog zomaar 4 maanden duren!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Tania vr 28 sep 2012 - 8:21

Heb je al pijnstillers genomen? Ik zou wel proberen of dat de pijn iets minder maakt.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Elliot vr 28 sep 2012 - 8:25

Ja ik heb een dag ibuprofen geprobeerd (daar zitten toch ook ontstekingsremmers in?) en dan gaat het wel ietsjes beter, maar omdat ik ook mijn voet raar neerzet nu om mijn teen te ontlasten krijg ik gewoon last van m'n hele been en rug. En dat gaat niet weg met ibuprofen helaas Sad
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Discordia vr 28 sep 2012 - 9:11

Caroline. schreef:Ja ik heb een dag ibuprofen geprobeerd (daar zitten toch ook ontstekingsremmers in?) en dan gaat het wel ietsjes beter, maar omdat ik ook mijn voet raar neerzet nu om mijn teen te ontlasten krijg ik gewoon last van m'n hele been en rug. En dat gaat niet weg met ibuprofen helaas Sad

Het is rot, maar het gaat weer over. Je waardeert je teen des te meer als hij weer helemaal beter is, denk ik. Bijzonder hoe je lichaam nu aan het werk is om jou beter te maken.
Discordia
Discordia
Prater
Prater

Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12

Bericht  Elliot zo 30 sep 2012 - 20:55

Over het weekend was de pijn toch weer een stuk erger geworden dus ik zat vanmorgen weer bij de dokter. Gelukkig eindelijk een dokter die mijn zorgen serieus nam en die er iets aan gaat doen smile Morgenochtend moet ik terugkomen en dan gaat ze mijn teen aanstippen met een nitraatstift omdat er wild vlees in mijn nagelriem groeit wat nu dus aan het onsteken is. Daarnaast heb ik een antibioticazalfje gekregen om de ontsteking weg te nemen. Ik hoop dat het helpt!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Bericht  Floor zo 30 sep 2012 - 22:06

Fijn dat er nu wat aan gedaan word. Hopelijk gaat het snel beter.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Magenta zo 30 sep 2012 - 23:48

Ik hoop dat het helpt!

Ik loop er nu dik vier weken mee rond, en deze derde antbioticakuur heeft helemaal niets gedaan. Mijn nagel wordt echt weggeduwd als het ware. Afgelopen weekend begon het spontaan weer te bloeden. Het ziet er gewoon vies uit.
Magenta
Magenta
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 322
Punten : 396
Registratiedatum : 09-07-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: