Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Scheel kijken

2 plaatsers

Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Scheel kijken

Bericht  Jelin do 27 jan 2011 - 2:25

Mijn dochter kijkt sinds een week een beetje scheel met haar linkeroog vooral als ze moe is. Ik ben vandaag bij de huisarts geweest en heb een doorverwijzing gekregen voor de oogarts. Nu net gebeld voor een afspraak kan ze pas eind maart terecht. Pff dat duurt echt nog lang. De huisarts had wel gezien dat er dus een lichte afwijking zit, maar kan het niet goed beoordelen omdat ze een brede neusbrug heeft.

Maak me stiekem toch wel zorgen om. Ook omdat het nog zolang duurt voordat ik terecht kan. Ik weet dat ik er vroeg bij ben en mocht ze eventueel een lui oog hebben, dat het dan nog goed behandeld kan worden en dat deze afwijking alsnog verdwijnt. Wie heeft hier ervaringen mee?

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:30

Mijn broertje heeft dat ook gehad toen hij klein was. Hij is geopereerd en heeft daarna nog een periode zijn oogje moeten afdekken (was hij wel heel klein hoor). Daarna heeft hij een bril gehad een aantal jaar en ik denk vanaf zijn achtste ofzo was het niet meer nodig. Hij heeft nu nergens meer last van, alleen trekt zijn oog nog een heeeeel klein beetje als hij heel moe is, maar dat ziet niemand (alleen wij omdat we het weten).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Jelin do 27 jan 2011 - 2:40

Darcy schreef:Mijn broertje heeft dat ook gehad toen hij klein was. Hij is geopereerd en heeft daarna nog een periode zijn oogje moeten afdekken (was hij wel heel klein hoor). Daarna heeft hij een bril gehad een aantal jaar en ik denk vanaf zijn achtste ofzo was het niet meer nodig. Hij heeft nu nergens meer last van, alleen trekt zijn oog nog een heeeeel klein beetje als hij heel moe is, maar dat ziet niemand (alleen wij omdat we het weten).

Mijn broertje heeft ook een lui oog gehad en moest ook afdekken en een bril gaan dragen. Ik ben er wel bekend mee, maar niet zo heel erg natuurlijk. Ik was zelf ook jong. Mijn broertje heeft nu nog steeds een lichte afwijking met zijn oog, draait iets naar buiten toe. Maar ook dat weet alleen het gezin.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:40

Darcy schreef:Mijn broertje heeft dat ook gehad toen hij klein was. Hij is geopereerd en heeft daarna nog een periode zijn oogje moeten afdekken (was hij wel heel klein hoor). Daarna heeft hij een bril gehad een aantal jaar en ik denk vanaf zijn achtste ofzo was het niet meer nodig. Hij heeft nu nergens meer last van, alleen trekt zijn oog nog een heeeeel klein beetje als hij heel moe is, maar dat ziet niemand (alleen wij omdat we het weten).

Precies dit heeft mijn zusje ook gehad. Ze keek erg scheel en toen is ze eraan geopereerd toen ze 2-3 was geloof ik en toen zijn dr oogspieren korter gemaakt. Ze kijkt nu mooi recht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Gast do 27 jan 2011 - 2:42

Mijn broertje keek trouwens echt ontzéttend scheel en ook al vanaf zijn geboorte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Huppekee do 27 jan 2011 - 2:46

Naar de orthoptist dus..

Hoe oud is je dochter? In princiepe mogen kindjes tot ongever 6 maanden af en toe scheel kijken. Daarna is het verstandig haar te laten onderzoeken. Hoewel het moeilijk is, maak je niet te druk. Het kan zijn dat het oogje achter de neusbrug verdijnt, zodat het lijkt alsof ze scheel is (ik neem aan naar binnen?).

Mocht je nog vragen hebben over het onderzoek, stel ze gerust!
Huppekee
Huppekee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Jelin do 27 jan 2011 - 2:58

Mijn dochter wordt in maart 3 jaar. Dus ze is allang geen baby meer haha. Had wel wat informatie opgezocht op internet over scheel kijken/zien. Daarom heb ik ook gelijk de huisarts gebeld, ik heb liever dat ik haar laat controleren en dat er niets aan de hand is, dan dat ik niets doe en het blijkt bijv. wel een lui oog te zijn.

@ Huppekee.. Ik heb een verwijzing gehad voor de oogarts/optometrist, omdat de huisarts eerst wilde kijken of ze daadwerkelijk een afwijking heeft vanwege haar brede neusbrug. Ze kijkt inderdaad wat naar binnen. Over het onderzoek maak ik me niet druk, weet een beetje hoe het in zijn werk gaat. En het moet toch gebeuren.

Maar het is echt iets van de afgelopen week vooral als ze zich focust op iets wat ze in d'r handen heeft dan zie je het goed. En als ze echt een het dagdromen is zie je het weer terug komen.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Scheel kijken Empty Re: Scheel kijken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum