TV kijken
+9
Annemie
liesje
Teddyaapje
loesje
Bruintje Beer
Parisienne
moepie
Mida4you
Pussycat
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
TV kijken
Vanaf wanneer lieten jullie je kind tv kijken?
En hebben jullie je speciaal voor hem/haar geabbonneerd op een zender?
En hebben jullie je speciaal voor hem/haar geabbonneerd op een zender?
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Re: TV kijken
Heel af en toe kijkt S. tv. Gewoon wat er op dat moment op staat. Soms babytv en soms gewoon rtl4 ofzo. Het is niet dat ik 'm elke dag een uur voor de tv zet maar 1 a 2 keer per week een voor een half uurtje leg ik hem op een kleed voor de tv en dat vind hij wel leuk en wordt hij rustig van
Gast- Gast
Wij zetten Z. ook héél af en toe even voor de babytv. Dat vindt ze echt prachtig!! Gaat ze meeklappen en gekke geluidjes maken haha
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ons dametje keek rond de 8 maanden ook heel af en toe eens naar de tv.
Als er dan iets op was, teletubies vond ze bijvoorbeeld geweldig. moest ze helemaal van lachen.
Nu kijkt ze vaak even naar Bumba of K3. Dit is maar eventjes, dan gaat ze weer wat anders doen. De tv blijft dan nog wel even aan staan maar zij is alweer druk met andere dingen.
Als er dan iets op was, teletubies vond ze bijvoorbeeld geweldig. moest ze helemaal van lachen.
Nu kijkt ze vaak even naar Bumba of K3. Dit is maar eventjes, dan gaat ze weer wat anders doen. De tv blijft dan nog wel even aan staan maar zij is alweer druk met andere dingen.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Als de tv voor ons staat kijkt ze af en toe wel eens mee, maar ik zet eigenlijk nooit de tv speciaal voor haar aan.
Gast- Gast
Ik zet de tv ook niet speciaal voor haar aan hoor en ze kijkt ook nog geen tv natuurlijk
Maarrrr ze vindt het wel reuze boeiend. Als de tv aan staat en ze zit bijvoorbeeld op schoot dan gaan haar ogen die kant op hoor...
Vanmorgen was ik dus ook even het nieuws aan het kijken en ik was aan het zappen en bleef hangen op sesamstraat en zij begon ineens te lachen en te trappelen joh! niet normaal was wel even grappig om te zien.
Dus vandaar dat ik me afvroeg wanneer jullie je kind zeg maar wel bewust laten kijken.
Want ik vind 3 maanden wel erg vroeg, maar ze heeft er dus wel interesse voor, maar ja dat heeft ze voor alles dat beweegt
Maarrrr ze vindt het wel reuze boeiend. Als de tv aan staat en ze zit bijvoorbeeld op schoot dan gaan haar ogen die kant op hoor...
Vanmorgen was ik dus ook even het nieuws aan het kijken en ik was aan het zappen en bleef hangen op sesamstraat en zij begon ineens te lachen en te trappelen joh! niet normaal was wel even grappig om te zien.
Dus vandaar dat ik me afvroeg wanneer jullie je kind zeg maar wel bewust laten kijken.
Want ik vind 3 maanden wel erg vroeg, maar ze heeft er dus wel interesse voor, maar ja dat heeft ze voor alles dat beweegt
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Die interesse voor tv heeft denk ik elk kindje wel. Is natuurlijk prachtig, die bewegende beelden en het geluid erbij. N. zat vanaf een maand of 3 al heel af en toe even voor de tv, in haar wipstoel. Ik zette dan soms wel bewust de tv voor haar op Nick JR (Dora, Diego, Louie, Bruintje Beer, etc.). Ik kon dan vaak even wat dingen doen zonder dat N. aandacht vroeg. Vaak deed ik dan even een afwas of haalde een stofzuiger door het huis. Ik denk dat N. nu ongeveer een uurtje per dag tv kijkt, zowel voor haarzelf als dat ze bij ons op schoot zit. Ik merk overigens wel dat ze nu echt het verschil merkt tussen 'volwassenprogramma's' en programma's voor haar. Als ze Dora op tv zit begint ze gelijk te gillen van plezier!
Wij hebben overigens geen abonnement op Baby TV o.i.d. genomen. Wij hebben standaard Nick JR in ons pakket (UPC) en daar komen voor baby's en peuters genoeg leuke programma's op, dag en nacht door.
Wij hebben overigens geen abonnement op Baby TV o.i.d. genomen. Wij hebben standaard Nick JR in ons pakket (UPC) en daar komen voor baby's en peuters genoeg leuke programma's op, dag en nacht door.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
onze dochter heeft zich nooit geintresseerd voor de tv maar hebben dit ook niet gestimuleerd. Eigenlijk stond hier de tv overdag nooit aan.
Vanaf ongeveer 14 maanden heb ik de tv eens een keer aangezet op Zeppelin. Dit vind ze nu erg leuk en dan vooral de Wereld is mooi. Sesamstraat kijkt ze ook weleens naar maar als we gaan eten gaat de tv uit.
Vanaf ongeveer 14 maanden heb ik de tv eens een keer aangezet op Zeppelin. Dit vind ze nu erg leuk en dan vooral de Wereld is mooi. Sesamstraat kijkt ze ook weleens naar maar als we gaan eten gaat de tv uit.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Hier staat de tv nooit aan overdag en ik zet hem ook niet aan voor mijn zoontje. Heel af en toe zet ik wel eens woezel en pip op voor hem, maar dan is hij na 1 filmpje er wel weer klaar mee. Vind het ook goed zo, heb liever dat hij lekker speelt dan tv kijkt
Gast- Gast
Hier kijkt ze zo nu en dan naar Het Zandkasteel.
Dat vind ze echt leuk. Als dan het stukje komt dat ze gaan wiebelen dan gaat ze mee wiebelen haha.
Dat vind ze echt leuk. Als dan het stukje komt dat ze gaan wiebelen dan gaat ze mee wiebelen haha.
Gast- Gast
Alex kijkt graag naar hopla (babytv) en hij kijkt ook wel eens met ons mee maar dat vind hij minder leuk
loesje- Kletskop
- Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Bij het cb adviseerden ze ons om T voor de tv te leggen als hij op zn buik lag, zo zou hij het langer volhouden om zn hoofdje omhoog te houden omdat hij dan ook iets interessants had om naar te kijken. Ik merk echt dat hij hierdoor super ver voorligt op andere kindjes wat dit betreft (weet niet of het ook echt hierdoor komt hoor) maar het is wel zo dat hij tvkijken helemaal geweldig vindt. Als we hem op schoot hebben en de tv staat uit draait hij nog 180* om naar de tv te kijken!
We hebben wel alle zender, ook babytv maar hebben dit niet speciaal voor hem aangeschaft.
We hebben wel alle zender, ook babytv maar hebben dit niet speciaal voor hem aangeschaft.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
hier is k3, bumba, wereld is mooi en teletubbies in. ik kijk s'morgens samen met de kleine en daarna gaat ze in bad en doet ze een slaapje. maar ik zet hem niet iedere dag aan.
liesje- Prater
- Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Onze zoon kijkt al vanaf de geboorte tv, ik heb overdag altijd wel de tv aan staan en als ik hem de fles ofzo geef, dan kijkt hij altijd met me mee naar de tv. IK vroeg me wel af, mijn vriend heeft weleens actiefilms er op staan, zou dat kwaad kunnen of krijgt een baby daar niks van mee??
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Ik doe nooit de tv aan speciaal voor Tristan. Maar wel voor zijn zus, en dan kijkt hij wel eens mee. Maar meestal zit hij in de box als zij tv kijkt, en dan kan hij de tv niet zien.
Edit: Wij hebben niet speciaal een zenderpakket aangeschaft voor de kids. Wij hadden het uitgebreide pakket al voor we kinderen hadden. Nu is het baby-tv, nick-jr en jimjam wel mooi meegenomen :-)
Edit: Wij hebben niet speciaal een zenderpakket aangeschaft voor de kids. Wij hadden het uitgebreide pakket al voor we kinderen hadden. Nu is het baby-tv, nick-jr en jimjam wel mooi meegenomen :-)
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
D. kijkt zelden tot nooit televisie, ze vindt er niks aan. Soms even tien minuutjes en dan roept ze 'uit'. Ze vind het wel heel grappig twintig keer achter elkaar op de aan/uit-knop te drukken...
Gast- Gast
R kijkt ook eigenlijk nooit tv. Soms als hij moe is, niet lekker ofzo kijken we heel even Nick JR. daar vindt hij vooral Dora erg leuk en zo'n chinees meisje. OOk van Bumbo wordt hij helemaal wild...
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Lynn kijkt nog geen tv, zet haar ook niet voor de tv o.i.d. ze is ook pas ruim 8 maand dus vind dat niet nodig.
Dylan vind het wel heerlijk om s'ochtends een paar filmpjes te kijken op rtl. En ook de film Cars is hier favoriet! We doen het wel afgeschermd bijvoorbeeld een half uur s'ochtends en een half uur s'avonds. Overdag staat hier nooit de tv aan. (behalve wanneer het weer heel slecht is , of wanneer meneer ziek is)
Dylan vind het wel heerlijk om s'ochtends een paar filmpjes te kijken op rtl. En ook de film Cars is hier favoriet! We doen het wel afgeschermd bijvoorbeeld een half uur s'ochtends en een half uur s'avonds. Overdag staat hier nooit de tv aan. (behalve wanneer het weer heel slecht is , of wanneer meneer ziek is)
Gast- Gast
Hier gaat aan het eind van de dag de televisie aan tot we gaan eten. Ezra gaat meestal gewoon spelen, Yrsa staat vaak wel danspasjes na te doen of terug te zwaaien. Als Ezra niet thuis is zet ik sowieso de televisie niet aan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
's Morgens kijkt de oudste altijd nog even lekker tv na het ontbijt (Nick jr. of Ned.3) en dan lees ik de krant.
's Avonds als ik ga koken is dat ook meteen haar moment dat ze moe wordt en dan hangt ze tot het eten klaar is ook even voor de tv. De rest van de dag staat de tv altijd uit.
De jongste kijkt hooguit mee als ze het vanuit de box bijvoorbeeld toevallig kan zien, ik zet haar er nooit voor.
's Avonds als ik ga koken is dat ook meteen haar moment dat ze moe wordt en dan hangt ze tot het eten klaar is ook even voor de tv. De rest van de dag staat de tv altijd uit.
De jongste kijkt hooguit mee als ze het vanuit de box bijvoorbeeld toevallig kan zien, ik zet haar er nooit voor.
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Soortgelijke onderwerpen
» Oh kom er eens kijken....
» Allemaal kijken!
» Scheel kijken
» Scheel kijken/ lui oog
» Kijken jullie...
» Allemaal kijken!
» Scheel kijken