Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welk vliegveld kiezen in Londen?

+2
Marin
CCC
6 plaatsers

Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  CCC di 15 nov 2011 - 4:23

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een leuk weekje Londen voor volgend jaar, mijn idee was naar het centrum te gaan, maar welk vliegveld kies ik dan? Ik kan kiezen uit Gatwick, Luton, Southend of Stansted... Wie heeft hier ervaring mee?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Marin di 15 nov 2011 - 4:30

Luton, gatwick en stansted liggen alle drie vrij ver van de stad. Maar de verbinding is wel heel goed, althans ik ken alleen stansted en vanuit daar gaat de stansted Express trein en ben je in drie kwartier in London. De andere twee zullen ook wel prima zijn. Southend heb ik nog nooit van gehoord, vermoed dat dat ver is. De echt dichtstbijzijnde zijn Heathrow (zit op metro netwerk) en city airport maar beide zijn geen lowcost airports.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Monte di 15 nov 2011 - 4:35

Ik zou niet kiezen voor southend. Hoewel het even ver ligt als de andere drie, ligt het niet aan een main road/snelweg en is naar mijn idee de verbinding met londen zelf slechter(maar ik ben er nog nooit geweest). De andere 3 staan altijd als goed aangeschreven en ik zou dus even op internet zoeken naar de treinverbinding die het beste aansluit met jouw tijden en dan een van de 3 kiezen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  CCC di 15 nov 2011 - 4:41

Thnx! Is het een beetje te doen met de metro daar en de kosten daarvan?

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Monte di 15 nov 2011 - 4:46

Londen vind ik zelf niet goedkoop, maar als je veel gaat reizen koop dan geen losse kaartjes, maar een travelpas. Een los kaartje voor de metro kost al gauw 4-5 pond, en een travel pas tussen de 30 en 50(afhankelijk van de zones waarin je reist). Met de travelpas kun je de bus en metro gebruiken en ook de treinen rond londen(moet je even zoeken of daar ook de trein van naar vliegveld onder valt, want dan is het echt goedkoop) en je krijgt korting op de rondvaarten.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Marin di 15 nov 2011 - 4:47

Hoe bedoel je? Voor ongeveer 5 pond koop je een dagkaart voor zone 1&2, alles wat je in de stad nodig hebt. Maar Heathrow ligt in zone 5. En de rest van de airports kan je niet met de metro komen. Geloof dat de stansted express 15 pond is.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  CCC di 15 nov 2011 - 4:53

Oke thnx voor de info! Weet voldoende nu smile Ga eens even rondkijken of ik wat leuke hotels kan vinden!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 4:54

Ben ik weer! Met de Easybus kun je heel gemakkelijk van Stansted naar het centrum (Bakery Street). Retour kost dit meestal 10-15 pond en het is veel goedkoper dan met de trein. Als je het van tevoren thuis al boekt, schijnt een enkeltje maar 2 pond te kosten, maar dat ben ik beide keren vergeten Welk vliegveld kiezen in Londen? 394967.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Monte di 15 nov 2011 - 4:58

Joy_ schreef:Hoe bedoel je? Voor ongeveer 5 pond koop je een dagkaart voor zone 1&2, alles wat je in de stad nodig hebt. Maar Heathrow ligt in zone 5. En de rest van de airports kan je niet met de metro komen. Geloof dat de stansted express 15 pond is.
Bedoel je mij of CC?

CC: je moet zelf even rekenen waar je heen wilt. Want een travelpas voor 7 dagen is dus ong 30 pond(zone 1+2) en daarmee heb je metro en bus. Een los dagkaartje metro is zoals Joy zegt 5 pond. Je moet dus zelf kijken of die travelpas geschikt is en je wel zo vaak met de metro en bus gaat. Als je hotel in het centrum ligt hoeft dat denk ik niet zo vaak en haal je het er misschien niet uit. Als je trein vanaf vliegveld erbij in zit misschien wel.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:33

Ik ben een keer of 5 op stansted gevlogen en dat werkt prima. Ik boek vooraf altijd de trein dat ik alles heb en alleen nog het kaartje hoef te printen bij aankomst in de automaat (hij herkent het credit card nummer dan, en dan drukt hij ze af).

Ben zelf nog nooit met de bus geweest omdat ik gewoon snel snel snel in het centrum wil zijn :P (nu moet ik wel zeggen dat 3 van de 5 keer ik maar voor 1 dag ben geweest, 's ochtends om 6 uur heen en s avonds om 10 uur terug).

De stansted express gaat volgens mij elke 20 minuten. (correct me if i'm wrong).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Gast di 15 nov 2011 - 6:49

Die bussen gaan geloof ik 3-5 x per uur. Die doen er inderdaad wel een uurtje over smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  mzcharlotte di 15 nov 2011 - 7:16

www.tfl.gov.uk bevat alle informatie over het openbaar vervoer

Waar zit je hotel? Waarom zou je op Baker St uit willen stappen. De bus is een stuk goedkoper, maar het duurt ook veel langer. Ik zou het laten afhangen van waar ik moet zijn en hoe lang ik er ben. Ik vlieg op Gatwick omdat mijn logeeradres op London Bridge is.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Marin di 15 nov 2011 - 7:43

Monte schreef:
Joy_ schreef:Hoe bedoel je? Voor ongeveer 5 pond koop je een dagkaart voor zone 1&2, alles wat je in de stad nodig hebt. Maar Heathrow ligt in zone 5. En de rest van de airports kan je niet met de metro komen. Geloof dat de stansted express 15 pond is.
Bedoel je mij of CC?

CC: je moet zelf even rekenen waar je heen wilt. Want een travelpas voor 7 dagen is dus ong 30 pond(zone 1+2) en daarmee heb je metro en bus. Een los dagkaartje metro is zoals Joy zegt 5 pond. Je moet dus zelf kijken of die travelpas geschikt is en je wel zo vaak met de metro en bus gaat. Als je hotel in het centrum ligt hoeft dat denk ik niet zo vaak en haal je het er misschien niet uit. Als je trein vanaf vliegveld erbij in zit misschien wel.

Ik bedoelde CC! Maar die travelpas ken ik niet. Met de dagkaart die ik bedoel kan je ook met de bus, is niet alleen metro. Volgens mij zeggen we namelijk hetzelfde, want je kan die dagpas ook voor 3 of 7 dagen kopen, en zal je dan dus wel rond die prijs uitkomen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  CCC di 15 nov 2011 - 8:19

Ja wat betreft die kaart ga ik eens even kijken, denk dat het sowieso al goedkoper is om dat te doen voor ons... Kunnen we er lekker op uit elke dag!

Thnx voor alle info meiden!

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Blond za 19 nov 2011 - 2:45

Ik ben op Stansted gevlogen, en toen met een directe treinverbinding naar Victoria Station gereden. Was prima te doen, die trein gaat elk halfuur, dus je hoeft nooit heel lang te wachten.

Was wel aardig aan de prijs trouwens...
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Gast za 19 nov 2011 - 9:03

Ik ben vorig jaar ook gevlogen via London Stansted, dat was goed te doen. Goede treinverbinding naar het centrum met de trein.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Niekske za 19 nov 2011 - 12:22

Ik vlieg ook altijd op stansted en ik heb één keer de bus genomen van stansted naar het centrum omdat mijn reisgezelschap erop aandrong smile en ik moet zeggen dat het me heel erg meeviel! De bus deed er ongeveer 60-75 minuten over en kostte 9 pond voor een enkeltje (via Terravision). Vertrekt elk half uur vanaf het vliegveld en rijdt naar Liverpool Street Station. Van daaruit kun je met een travelpas met de metro of de bus verder. De stansted express komt trouwens ook daar aan.

Ik heb trouwens ook wel eens kaartjes voor de stansted express in het vliegtuig (ryanair) gekocht. Stomme website pakte mijn creditcard niet, en in het vliegtuig bleek ik ook nog goedkoper uit te zijn dan via i-net. Was wel maar 2-3 pond per kaartjes, maar toch smile een retourtje londen liverpool street-stansted tussen de 25 en 30 pond.

Nog een tip: er zijn veel hostels die best prima kamers hebben, gewoon 2-persoonskamers, maar deze moet je vaak meteen voor een week boeken. Voor korte verblijven is het dus duur (want je moet 7 nachten betalen) maar als jullie een week gaan, kun je daar wel een mooie aanbieding vinden! Kijk eens op hostelworld.com.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welk vliegveld kiezen in Londen? Empty Re: Welk vliegveld kiezen in Londen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum