Vissenkom in een dierenwinkel!
+20
Kowalski
Raindrop
Printje
Rush
Twellie
Tazz
luisa
Mermaid
Benthe
Susan
Herfstblaadjes
Red Velvet
nijntje4
Lousanne
Blair
Jasmine
Siamsa
_Nina
Tania
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 4 van 5
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Vissenkom in een dierenwinkel!
Had ik dit topic maar eerder gezien, wij zijn sinds vorige week bezitters van een ronde vissenkom....
En ze zullen bij ons toch wel gek worden met 2 katten, een peuter en in januari een baby erbij hahaha
En ze zullen bij ons toch wel gek worden met 2 katten, een peuter en in januari een baby erbij hahaha
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
nijntje4 schreef:_Jackie schreef:
Wat is er mis cavia's en konijnen samen?
Dat gaat juist vaak hartstikke goed, beter zelfs dan wanneer je twee konijnen samen zet.
Wij hebben er ook aan zitten denken, aangezien ons konijn maar alleen is. Maar toen wij vertelde dat hij altijd los hier door de kamer kan lopen en dus alle ruimt heeft, speeltjes heeft en veel komt knuffelen, dat hij echt niets mist en hij zo hartstikke gelukkig is.
Nu zit hij af en toe bij de kippen buiten, dat vind hij dan wel weer erg leuk trouwens haha!
Konijnen en cavia's zijn heel andere dieren met andere gewoontes. Sowieso hebben konijnen ander voer nodig dan cavia's dus het is sowieso al niet praktisch. Plus dat elk dier het het beste doet met ieder een eigen soortgenoot met dezelfde "communicatie" zeg maar.
Wel bijzonder dat ze dan bij een konijnenopvang adviseren er een cavia bij te zetten ipv een konijn? Terwijl kun juist konijnen willen plaatsen.
Gast- Gast
Zou jij samen kunnen wonen met een aap? Zoals je nu misschien samenwoont met je vriend?_Jackie schreef:nijntje4 schreef:_Jackie schreef:
Dat gaat juist vaak hartstikke goed, beter zelfs dan wanneer je twee konijnen samen zet.
Wij hebben er ook aan zitten denken, aangezien ons konijn maar alleen is. Maar toen wij vertelde dat hij altijd los hier door de kamer kan lopen en dus alle ruimt heeft, speeltjes heeft en veel komt knuffelen, dat hij echt niets mist en hij zo hartstikke gelukkig is.
Nu zit hij af en toe bij de kippen buiten, dat vind hij dan wel weer erg leuk trouwens haha!
Konijnen en cavia's zijn heel andere dieren met andere gewoontes. Sowieso hebben konijnen ander voer nodig dan cavia's dus het is sowieso al niet praktisch. Plus dat elk dier het het beste doet met ieder een eigen soortgenoot met dezelfde "communicatie" zeg maar.
Wel bijzonder dat ze dan bij een konijnenopvang adviseren er een cavia bij te zetten ipv een konijn? Terwijl kun juist konijnen willen plaatsen.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
_Jackie schreef:nijntje4 schreef:_Jackie schreef:
Dan ben ik heel benieuwd welke opvang dat is want alle opvangadressen die ik ken zullen dat niet adviseren, zelfs niet als ze daardoor dieren kunnen plaatsen
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Tania schreef:_Jackie schreef:Wat is er mis cavia's en konijnen samen?Caribbeanlover schreef:nijntje4 schreef:Dierenwinkels zijn er gek genoeg niet voor het welzijn van dieren vind ik, alleen voor hun eigen centen. Denk behalve de vissenkommen ook even aan de konijnenhokjes van nog geen meter die ze verkopen. Zou ook verboden mogen worden maarja mensen kopen het dus het is omzet. Helaas.
Vroeger bij onze dierenzaak zaten er cavia's en konijnen bij elkaar wat niet eens goed is. Dat konijn lag ''lang'' uit en bezette op die manier de lengte van de bak en dat was niet groot kan ik je vertellen.
Konijnen samen zetten is vaak gewoon een kwestie van ze goed laten wennen en ze voldoende ruimte geven. Wij hadden eerst 1 konijn, na twee jaar er eentje bij genomen en nu drie jaar later er nog twee bij genomen en dat gaat prima. Je moet ze gewoon de tijd en ruimte geven.
Jij hebt het over konijnen. Het gaat nu om konijnen samen met cavia's he.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Statler schreef:Apart? Je doet je overkomen als de deskundige, maar dít wist je dan niet? Dat weet ik zelfs. Te kleine bakken belemmeren vissen in de groei, dus dat is idd helemaal niet zo grappig.Caribbeanlover schreef:Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
Dat ik over kom als deskundige is niet mijn probleem, dat denken anderen en zeg ik zeker niet zelf.
Sorry, ik wist het niet, weet ook niet alles hoor.
Caribbeanlover- Ratel
_Jackie schreef:nijntje4 schreef:_Jackie schreef:
Die mensen hebben er duidelijk geen verstand van en dat kan je ze best zeggen. De dieren snappen dat niet, het is verwarrend.
Caribbeanlover- Ratel
nijntje4 schreef:_Jackie schreef:
+1. Alleen al het gehalte vitamine c wat cavia's nodig hebben en konijnen niet, is al een probleem inderdaad. Daarnaast zou een middelgroot tot groot konijn met gemak een caviaruggetje kunnen beschadigen, met als gevolg het dier in moeten laten slapen. Heb het helaas al vaker gehoord. Beter is om een soortgenootje voor beide te vinden. Hier heb ik ook twee konijnen, voedster en gecastreerd rammetje. Gaat supergoed samen en ziet er nog eens leuk uit om naar te kijken!
Gast- Gast
Caribbeanlover schreef:Tania schreef:_Jackie schreef:Wat is er mis cavia's en konijnen samen?Caribbeanlover schreef:nijntje4 schreef:Dierenwinkels zijn er gek genoeg niet voor het welzijn van dieren vind ik, alleen voor hun eigen centen. Denk behalve de vissenkommen ook even aan de konijnenhokjes van nog geen meter die ze verkopen. Zou ook verboden mogen worden maarja mensen kopen het dus het is omzet. Helaas.
Vroeger bij onze dierenzaak zaten er cavia's en konijnen bij elkaar wat niet eens goed is. Dat konijn lag ''lang'' uit en bezette op die manier de lengte van de bak en dat was niet groot kan ik je vertellen.
Konijnen samen zetten is vaak gewoon een kwestie van ze goed laten wennen en ze voldoende ruimte geven. Wij hadden eerst 1 konijn, na twee jaar er eentje bij genomen en nu drie jaar later er nog twee bij genomen en dat gaat prima. Je moet ze gewoon de tijd en ruimte geven.
Jij hebt het over konijnen. Het gaat nu om konijnen samen met cavia's he.
Ik reageer op dat jackie zegt dat een cavia bij een konijn zetten vaak beter gaat dan twee konijnen samen zetten.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
ik wil toch nog even reageren op dit topic want heb eens gevaagd wat m'n man ervan vind. (hij werkt op de vijver/vissenafdeling in een tuincentrum en weet er dus veel vanaf) maar hij zegt dat ronde vissenkommen geen kwaad kunnen alleen moet je de kom dan niet tot bovenaan die smalle rand voldoen. Ook hoor je er eigenlijk altijd een pompje of zuurstofplanten bij doen. En natuurlijk geen 5 vissen in zo'n kom want dat is teveel.
Dus ronde vissenkommen kunnen wel mits je ze goed gebruikt/er goed over geadviseerd wordt.
Dus ronde vissenkommen kunnen wel mits je ze goed gebruikt/er goed over geadviseerd wordt.
Gast- Gast
Ronde vissenkommen zijn voor praktisch elke vis te klein. Je kunt er hooguit guppies indoen. En hoe wil je een filter aan een ronde kom hangen??
Gast- Gast
Een vis heeft minimaal 3liter water nodig om goed te kunnen leven en je moet 'm miinimaal 1 keer per week schoonmaken zodat het waterkwaliteit goed blijft. Maar dit is dan voor een simpele goudvis/sluierstaart. En je hebt ook van die kleine zuurstofpompjes
Gast- Gast
Lily schreef:ik wil toch nog even reageren op dit topic want heb eens gevaagd wat m'n man ervan vind. (hij werkt op de vijver/vissenafdeling in een tuincentrum en weet er dus veel vanaf) maar hij zegt dat ronde vissenkommen geen kwaad kunnen alleen moet je de kom dan niet tot bovenaan die smalle rand voldoen. Ook hoor je er eigenlijk altijd een pompje of zuurstofplanten bij doen. En natuurlijk geen 5 vissen in zo'n kom want dat is teveel.
Mijn man heeft precies hetzelfde werk gedaan in een tuincentrum en een dierenwinkel, heeft ontzettend veel aquariums gehad en heeft artikelen voor vissenbladen geschreven en weet er dus ook wel aardig wat vanaf en die heeft hier toch een hele andere mening over. De conclusie dat ronde kommen dus wel kunnen omdat je man dat zegt lijkt me dus iets voorbarig.
Maar goed dit lijkt me verder een discussie waar we niet uit gaan komen.
Tania- Ratel
Een sluierstaart of goudvis heeft véél meer ruimte nodig! Met 1x per week schoonmaken en het pompje heb je gelijk. Maar 't lijkt me niet praktisch, een pomp in een kleine ronde bak. Maargoed. Ieder moet maar doen wat hem/haar goed lijkt. Bij mij geen dieren in kleine kommen/hokjes/kooitjes.
Gast- Gast
Lily schreef:ik wil toch nog even reageren op dit topic want heb eens gevaagd wat m'n man ervan vind. (hij werkt op de vijver/vissenafdeling in een tuincentrum en weet er dus veel vanaf) maar hij zegt dat ronde vissenkommen geen kwaad kunnen alleen moet je de kom dan niet tot bovenaan die smalle rand voldoen. Ook hoor je er eigenlijk altijd een pompje of zuurstofplanten bij doen. En natuurlijk geen 5 vissen in zo'n kom want dat is teveel.
Nou jouw man weet dus duidelijk niet hoe het hoort, hij zou beter moeten weten.
Caribbeanlover- Ratel
Ronde vissenkommen zouden niet meer verkocht mogen worden.
Ik zou er dus gewoon iets van zeggen, CBL.
Printje, hoeveel vissen hebben jullie? Ik zou denk ik toch voor een aquarium gaan.
Printje, hoeveel vissen hebben jullie? Ik zou denk ik toch voor een aquarium gaan.
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Als de vis eruit kan zodra je een muntje erin gooit wel, want dan heeft 'ie de ruimte.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Kowalski- Ratel
- Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12
Tania schreef:Statler schreef:Apart? Je doet je overkomen als de deskundige, maar dít wist je dan niet? Dat weet ik zelfs. Te kleine bakken belemmeren vissen in de groei, dus dat is idd helemaal niet zo grappig.Caribbeanlover schreef:Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
Ja ik vind het ook wel een beetje apart dat je dat niet weet. Overigens gaat het niet per se om de te kleine bak maar om de waterkwaliteit en die is in een te kleine bak bijna niet goed te houden doordat het water dan heel snel vervuild. Het nitraatgehalte wordt dan te hoog waardoor de vis nog maar heel langzaam een beetje kan groeien.
Ik heb ook jaren gewerkt in een aquariumzaak en dit is ook wat ik heb geleerd. Een goudvis kan in principe wel een jaar of 30 worden. Beetje jammer dat mensen denken dat ze met 2 jaar al oud zijn.
Mint- Fluisteraar
- Aantal berichten : 489
Punten : 515
Registratiedatum : 27-11-10
Raindrop schreef:Ronde vissenkommen zouden niet meer verkocht mogen worden.
Wij hebben nog geen vissen, die komen pas als zoonlief op de wc geplast heeft hahaha. Hebben de vissenkom gekocht in de hoop dat het motiverend werkt ( niet dus) nav dit topic ben ik wel gaan twijfelen of ik hem ruil voor een vierkante bak.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Ik heb nog een (lege) vissenkom te koop. Iemand interesse?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Mijn visjes zijn gelukkig en groeien als kool. En zijn ook al 3 en 6 jaar oud dus ach..
Gast- Gast
Fruity schreef:Mijn visjes zijn gelukkig en groeien als kool. En zijn ook al 3 en 6 jaar oud dus ach..
Als die goudvis al zes jaar als kool zou groeien, zou hij nu niet meer in een kom passen.
Tania- Ratel
Pagina 4 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 4 van 5
Permissies van dit forum: