Vissenkom in een dierenwinkel!
+20
Kowalski
Raindrop
Printje
Rush
Twellie
Tazz
luisa
Mermaid
Benthe
Susan
Herfstblaadjes
Red Velvet
nijntje4
Lousanne
Blair
Jasmine
Siamsa
_Nina
Tania
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 3 van 5
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Vissenkom in een dierenwinkel!
Ik denk trouwens dat je die vissen wel bij een willekeurige dierenwinkel kunt brengen, dan krijg je er alleen geen geld voor terug.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Lousanne schreef:Susan schreef:Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
Is ook een stom cadeau, dat klopt. Maar dat is van de vriendengroep van mijn vriend en die denken hier niet bij na.. Het is ook een beetje de sport daar om bij een housewarming het stomst mogelijke cadeau zo 'grappig' mogelijk te verzinnen. Teruggeven is lastig, omdat het dus van een hele vriendengroep is waarvan de meesten of op kamers wonen of bij hun ouders..
Ja, dat is dan toch hun probleem, dat ze bij hun ouders of op kamers wonen?
Susan- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
Helemaal mee eens. Mijn zus kreeg als huwelijkscadeau (!) een kip en een haan. Die stonden toen ze 's avonds thuis kwamen in de tuin. Eerder hadden ze op een verjaardag als eens twee konijnen gehad. Ik vind dat echt belachelijk cadeaus. Zielig voor die dieren en zie het nut er niet van in om iemand iets te geven waar diegene helemaal niet blij mee eens. De konijnen zijn naar familie gegaan en de kip en de haan naar de kinderboerderij, maar wat als ze niemand gevonden hadden die ze wilde hebben? Ik had inderdaad ook al geopperd om ze gewoon terug te geven aan de gever, kijken hoe leuk die het vindt.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Benthe schreef:Susan schreef:Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
Helemaal mee eens. Mijn zus kreeg als huwelijkscadeau (!) een kip en een haan. Die stonden toen ze 's avonds thuis kwamen in de tuin. Eerder hadden ze op een verjaardag als eens twee konijnen gehad. Ik vind dat echt belachelijk cadeaus. Zielig voor die dieren en zie het nut er niet van in om iemand iets te geven waar diegene helemaal niet blij mee eens. De konijnen zijn naar familie gegaan en de kip en de haan naar de kinderboerderij, maar wat als ze niemand gevonden hadden die ze wilde hebben? Ik had inderdaad ook al geopperd om ze gewoon terug te geven aan de gever, kijken hoe leuk die het vindt.
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik heb soms het idee dat het hier (in het oosten van n'land) ook een beetje traditie is om dieren bij een huwelijk te geven. Mijn ouders hebben een pauw gekregen toen ze getrouwd waren (een pauw, hoezo denk je dan), mijn oom en tante een geit, en zo ken ik nog wel meer. Echt wel een stomme traditie, idd onzin om dat mensen te geven die het helemaal niet willen, en ook zielig voor de dieren. Maar misschien is het toch iets van vroeger uit ofzo? Zal mijn ouders eens vragen..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Ik kom blijkbaar bij andere winkels of kijk er anders tegen aan. Ik vind dat de konijntjes en cavia's er vaak mooi uitzien en goed verzorgd, schone bakjes. Oké niet supergroot, maar mijn cavia's zitten in een kooi van 1,20 bij 80 ofzo en zo heel veel bewegen ze nou ook weer niet. en ben ik nou ook een dierenbeul omdat ik ze weinig uit hun kooi haal om ze vrij rond te laten lopen? schijnt ook te moeten.. als ik dat doe gaan ze alleen maar bang in een hoekje zitten.
Ik had mijn vissen vroeger ook altijd in een kom, hielden ze ook best lang vol. Kan me voorstellen dat een grotere bak met verse zuurstof wel fijner voor ze is.
Ik had mijn vissen vroeger ook altijd in een kom, hielden ze ook best lang vol. Kan me voorstellen dat een grotere bak met verse zuurstof wel fijner voor ze is.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Waarom laten? Het is toch juist mooi als mensen achter hun idealen staan en daar wat voor willen doen? Een enkel persoon kan niet veel doen, maar kan wel op kleine schaal een bijdrage leveren toch.En in dit geval opkomen voor die vissen door de winkel te wijzen op feit dat die kommen niet goed zijn.Razz_ schreef:*zucht*
Duizenden mensen hebben nog een vissenkom met vissen. Als je tegen al die mensen zou moeten gaan vertellen als het slecht is dan ben je nog wel ff bezig. Laat gewoon..
Cbl ik vind het niet raar om er wat van te zeggen. Het is dan uiteraard aan de winkel of ze er wat mee doen.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Susan schreef:Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
+1
Gebeurt ook met andere dieren. "oh kijk ons eens een origineel housewarmingcadeau geven"
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
Mermaid schreef:Ik kom blijkbaar bij andere winkels of kijk er anders tegen aan. Ik vind dat de konijntjes en cavia's er vaak mooi uitzien en goed verzorgd, schone bakjes. Oké niet supergroot, maar mijn cavia's zitten in een kooi van 1,20 bij 80 ofzo en zo heel veel bewegen ze nou ook weer niet. en ben ik nou ook een dierenbeul omdat ik ze weinig uit hun kooi haal om ze vrij rond te laten lopen? schijnt ook te moeten.. als ik dat doe gaan ze alleen maar bang in een hoekje zitten.
Ja als ze het niet gewend zijn zullen ze idd bang zijn, maar dat is toch geen reden om ze dan op te sluiten in een kooi en ze er niet uit te laten? Je kunt ze daar natuurlijk aan laten wennen geleidelijk. Toen ik nog konijnen had hadden ze ook de ruimte en natuurlijk gaan ze dan ook weleens in een hoekje zitten, maar dat is geen reden om dan maar aan te nemen dat ze geen grote ruimte nodig hebben.
nijntje4- Prater
Dat laten wennen werkt dus niet. heb ze in het begin elke dag eruit gelaten en ze blijven zitten waar ze zitten. en als ze terug zijn in hun kooi gaan ze rennen en springen...
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Susan schreef:Ik denk trouwens dat je die vissen wel bij een willekeurige dierenwinkel kunt brengen, dan krijg je er alleen geen geld voor terug.
dit kan dus bijna nergens omdat het levende beesten/artikelen zijn. En als ze al uit de zak zijn geweest en in ander water kunnen ze ziektes bij dragen die ze dan weer kunnen overdragen aan de andere vissen.
Maar wat hier al eerder is aangegeven kan je nu wel proberen om ze in een vijver te zetten. Wel even met zak en al een uur op de vijver leggen dat ze kunnen acclimatiseren.
Gast- Gast
Lousanne schreef:Wij hebben 5 vissen in een kom van denk ik nog minder dan 30 cm doorsnee.. Oeps.. Tsja, we hebben de vissen gekregen op onze housewarming terwijl we ze niet wilden, heb niks met vissen.. Om ze nu dood te maken is ook weer zo wat. Maarja hebben echt geen ruimte voor zo'n grote bak.
Ik vind het zo slecht dat mensen dieren als cadeau geven terwijl daar niet om gevraagd is. Kan je ze niet gewoon terug geven, of zelf terug brengen of eventueel weggeven, op MP zetten?
Tazz- Prater
- Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10
Tazz schreef:Lousanne schreef:Wij hebben 5 vissen in een kom van denk ik nog minder dan 30 cm doorsnee.. Oeps.. Tsja, we hebben de vissen gekregen op onze housewarming terwijl we ze niet wilden, heb niks met vissen.. Om ze nu dood te maken is ook weer zo wat. Maarja hebben echt geen ruimte voor zo'n grote bak.
Ik vind het zo slecht dat mensen dieren als cadeau geven terwijl daar niet om gevraagd is. Kan je ze niet gewoon terug geven, of zelf terug brengen of eventueel weggeven, op MP zetten?
Die 'vrienden' willen niet zeggen waar de vissen vandaan komen. Blijkbaar was de grap op het moment zelf nog niet grappig genoeg, het wordt pas echt hilarisch als Lousanne en vriend gedoemd zijn om jaren met vijf vissen in een kom te blijven zitten.
Susan- Lady Post-a-lot
Mijn ervaring is met dierenwinkels dat ze niet echt begaan zijn met hun dieren. Teveel slechte/zieke hondjes gezien.
Ik vind dat het verkopen van dieren in de dierenwinkel helemaal verboden moet worden.
Ik vind dat het verkopen van dieren in de dierenwinkel helemaal verboden moet worden.
Gast- Gast
Sunprincess schreef:Mijn ervaring is met dierenwinkels dat ze niet echt begaan zijn met hun dieren. Teveel slechte/zieke hondjes gezien.
Rest van het topic niet gelezen, maar hier helemaal mee eens.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
...
Laatst aangepast door Ostara op ma 29 okt 2012 - 8:10; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Je mag ze hebben hoor, gratis en voor niks, je komt ze maar halen.
Briefjes in de supermarkt, (agrarische)scholen, vijvers bij bejaardentehuizen oid etc etc etc etc etc.
Haha, wat een creatieve ideeën. Ik denk niet dat 'binnenvissen' zouden overleven in een vijver buiten, denk je wel? En sorry, ik ga niet langs scholen om te vragen of ze alsjeblieft mijn vissen willen hebben. Dat gaat me dan weer iets te ver.
Mijn broertje had ooit een goudvis en die is later uitgezet bij de buren in de vijver. Het grappige is dat als je ze in een aquarium binnen houd dat ze een bepaalde grootte houden en zodra ze in de vijver gaan worden ze groter.
Maar dan moet je ze wel nu erin doen zodat ze geleidelijk aan naar het koude weer kunnen en eraan wennen.
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Sunprincess schreef:Mijn ervaring is met dierenwinkels dat ze niet echt begaan zijn met hun dieren. Teveel slechte/zieke hondjes gezien.
Zo mee eens!
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Je mag ze hebben hoor, gratis en voor niks, je komt ze maar halen.
Briefjes in de supermarkt, (agrarische)scholen, vijvers bij bejaardentehuizen oid etc etc etc etc etc.
Haha, wat een creatieve ideeën. Ik denk niet dat 'binnenvissen' zouden overleven in een vijver buiten, denk je wel? En sorry, ik ga niet langs scholen om te vragen of ze alsjeblieft mijn vissen willen hebben. Dat gaat me dan weer iets te ver.
Mijn broertje had ooit een goudvis en die is later uitgezet bij de buren in de vijver. Het grappige is dat als je ze in een aquarium binnen houd dat ze een bepaalde grootte houden en zodra ze in de vijver gaan worden ze groter.
Maar dan moet je ze wel nu erin doen zodat ze geleidelijk aan naar het koude weer kunnen en eraan wennen.
Dat is niet grappig dat is nou net het probleem van een te kleine bak
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
Caribbeanlover- Ratel
Waardoor ze dus kunnen groeienCaribbeanlover schreef:Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Apart? Je doet je overkomen als de deskundige, maar dít wist je dan niet? Dat weet ik zelfs. Te kleine bakken belemmeren vissen in de groei, dus dat is idd helemaal niet zo grappig.Caribbeanlover schreef:Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Statler schreef:Apart? Je doet je overkomen als de deskundige, maar dít wist je dan niet? Dat weet ik zelfs. Te kleine bakken belemmeren vissen in de groei, dus dat is idd helemaal niet zo grappig.Caribbeanlover schreef:Oke apart dan, maar ze hebben wel veel meer vrijheid.
Ja ik vind het ook wel een beetje apart dat je dat niet weet. Overigens gaat het niet per se om de te kleine bak maar om de waterkwaliteit en die is in een te kleine bak bijna niet goed te houden doordat het water dan heel snel vervuild. Het nitraatgehalte wordt dan te hoog waardoor de vis nog maar heel langzaam een beetje kan groeien.
Tania- Ratel
Wat is er mis cavia's en konijnen samen?Caribbeanlover schreef:nijntje4 schreef:Dierenwinkels zijn er gek genoeg niet voor het welzijn van dieren vind ik, alleen voor hun eigen centen. Denk behalve de vissenkommen ook even aan de konijnenhokjes van nog geen meter die ze verkopen. Zou ook verboden mogen worden maarja mensen kopen het dus het is omzet. Helaas.
Vroeger bij onze dierenzaak zaten er cavia's en konijnen bij elkaar wat niet eens goed is. Dat konijn lag ''lang'' uit en bezette op die manier de lengte van de bak en dat was niet groot kan ik je vertellen.
Dat gaat juist vaak hartstikke goed, beter zelfs dan wanneer je twee konijnen samen zet.
Wij hebben er ook aan zitten denken, aangezien ons konijn maar alleen is. Maar toen wij vertelde dat hij altijd los hier door de kamer kan lopen en dus alle ruimt heeft, speeltjes heeft en veel komt knuffelen, dat hij echt niets mist en hij zo hartstikke gelukkig is.
Nu zit hij af en toe bij de kippen buiten, dat vind hij dan wel weer erg leuk trouwens haha!
Gast- Gast
_Jackie schreef:Wat is er mis cavia's en konijnen samen?Caribbeanlover schreef:nijntje4 schreef:Dierenwinkels zijn er gek genoeg niet voor het welzijn van dieren vind ik, alleen voor hun eigen centen. Denk behalve de vissenkommen ook even aan de konijnenhokjes van nog geen meter die ze verkopen. Zou ook verboden mogen worden maarja mensen kopen het dus het is omzet. Helaas.
Vroeger bij onze dierenzaak zaten er cavia's en konijnen bij elkaar wat niet eens goed is. Dat konijn lag ''lang'' uit en bezette op die manier de lengte van de bak en dat was niet groot kan ik je vertellen.
Dat gaat juist vaak hartstikke goed, beter zelfs dan wanneer je twee konijnen samen zet.
Wij hebben er ook aan zitten denken, aangezien ons konijn maar alleen is. Maar toen wij vertelde dat hij altijd los hier door de kamer kan lopen en dus alle ruimt heeft, speeltjes heeft en veel komt knuffelen, dat hij echt niets mist en hij zo hartstikke gelukkig is.
Nu zit hij af en toe bij de kippen buiten, dat vind hij dan wel weer erg leuk trouwens haha!
Konijnen samen zetten is vaak gewoon een kwestie van ze goed laten wennen en ze voldoende ruimte geven. Wij hadden eerst 1 konijn, na twee jaar er eentje bij genomen en nu drie jaar later er nog twee bij genomen en dat gaat prima. Je moet ze gewoon de tijd en ruimte geven.
Tania- Ratel
_Jackie schreef:
Wat is er mis cavia's en konijnen samen?
Konijnen en cavia's zijn heel andere dieren met andere gewoontes. Sowieso hebben konijnen ander voer nodig dan cavia's dus het is sowieso al niet praktisch. Plus dat elk dier het het beste doet met ieder een eigen soortgenoot met dezelfde "communicatie" zeg maar.
nijntje4- Prater
Pagina 3 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 3 van 5
Permissies van dit forum: