Vissenkom in een dierenwinkel!
+20
Kowalski
Raindrop
Printje
Rush
Twellie
Tazz
luisa
Mermaid
Benthe
Susan
Herfstblaadjes
Red Velvet
nijntje4
Lousanne
Blair
Jasmine
Siamsa
_Nina
Tania
Caribbeanlover
24 plaatsers
Pagina 2 van 5
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Vissenkom in een dierenwinkel!
Tania schreef:Lousanne schreef:Tania schreef:Lousanne schreef:Wij hebben 5 vissen in een kom van denk ik nog minder dan 30 cm doorsnee.. Oeps.. Tsja, we hebben de vissen gekregen op onze housewarming terwijl we ze niet wilden, heb niks met vissen.. Om ze nu dood te maken is ook weer zo wat. Maarja hebben echt geen ruimte voor zo'n grote bak.
Dan had je ze toch ook terug kunnen brengen naar de dierenwinkel ofzo.
Als je vijf konijnen had gehad had je ze ook niet in een bak van 50x50 gezet lijkt me.
Ja dat was lastig, ze wilden niet zeggen waar ze ze hadden gekocht (was een soort van 'geintje' cadeau) En 5 konijnen had ik inderdaad niet in een hok van 50x50 gezet nee.. maar naar mijn idee staan konijnen nog wat hoger op de ranglijst van 'dieren met gevoel'. Vissen hebben toch ook maar een geheugen van een minuut, dus ik weet niet of ze het wel doorhebben in hoe zo'n kleine kom ze zwemmen..
Ik zou konijnen nooit in zo'n klein hok zetten, maar ik sla wel een vlieg dood, een vis zit er naar mijn idee een beetje tussenin;)
Nou ja het gaat niet zo zeer om wat die vissen zich herinneren maar meer dat het gewoon ongezond is zo'n kom. Die vissen zwemmen in 'vergiftigd' water nu omdat die kom veel te klein is en er geen pomp in zit.
Tja, dat is dan wel rot voor ze.. (ook al vind ik het gek dat ze dan wel al 2 jaar alle 5 blijven leven in vergiftigd water maargoed..), maar ik kan er ook weinig aan doen, kan moeilijk de vissen doodmaken. Niemand in mijn omgeving wil ze hebben, heb geen ruimte (en geld) voor een bak, en t asiel zit er ook vast niet op te wachten. Weinig verdere opties dan ze in de kom te laten zwemmen tot ze een keertje dood gaan..
Lousanne- Prater
- Aantal berichten : 574
Punten : 661
Registratiedatum : 29-05-12
Dat van dat geheugen schijnt een fabeltje te zijn. Ik vind het ook erg slecht, vissenkommen. Heb zelf twee sluierstaarten gehad en die hadden een bak van 80 cm lang. Hadden ze tenminste de ruimte en bleef het water mooi gezond (en de vissen dus ook). In een kom krijgen ze vergroeiingen omdat ze niet de ruimte krijgen en is de waterkwaliteit (tenzij je het om de paar dagen gedeeltelijk ververst) waarschijnlijk dramatisch. Maar ik denk dat het onbegonnen werk is om mensen hiervan te overtuigen, laat staan dierenwinkels.
Gast- Gast
Razz_ schreef:*zucht*
Duizenden mensen hebben nog een vissenkom met vissen. Als je tegen al die mensen zou moeten gaan vertellen als het slecht is dan ben je nog wel ff bezig. Laat gewoon..
Nou tegen diegene die het wel hebben zeg ik het wel hoor, daar kan je zeker van zijn en nee niet iedereen kan ik het vertellen............logisch!
Caribbeanlover- Ratel
- Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11
Statler schreef:Ik heb alleen een keer m'n mond opengetrokken toen ik dode dieren zag liggen die er al langere tijd hadden gelegen. Dierenwinkel is uiteindelijk ook overgenomen.
Over een vissenkom zou ik niet miepen. Gewoon niet kopen...
Was ik ook niet van plan om het te kopen.
Caribbeanlover- Ratel
Ik zag laatst in een soort biowinkel met biologische kleding en veganistische kookboeken een ronde kom met vissen op een tafel staan, dat kon ik ook niet zo goed rijmen.
Gast- Gast
Jasmine schreef:Een vissenkom is niet goed voor vissen. Dat zullen ze bij die dierenwinkel ook echt wel weten. Helaas zijn er alleen nog steeds mensen die vissen gewoon in een kom laten zwemmen. Die kom kopen ze desnoods bij de Blokker, dus ik snap wel dat ze ze bij een dierenwinkel toch hebben.
Je zegt dat ze het bij een dierenwinkel zullen weten en vervolgens zeg je dat je wel snapt dat ze daar zijn.:O Blijkbaar snapt deze winkel het niet, want dan hadden ze die niet nietwaar?!
Caribbeanlover- Ratel
Razz_ schreef:Siamsa schreef:Razz_ schreef:*zucht*
Duizenden mensen hebben nog een vissenkom met vissen. Als je tegen al die mensen zou moeten gaan vertellen als het slecht is dan ben je nog wel ff bezig. Laat gewoon..
Ik vind huishoudens wel iets anders dan een dierenwinkel, gezien dierenwinkels een voorbeeldfunctie zouden moeten zijn. Als een dierenwinkel klanten aan klanten vertelt dat vissenkommen niet goed zijn voor vissen als ze een vis kopen, zijn er al wat minder vissen die in een kom zitten. Elke vis minder is er 1 toch?
Wie zegt dan een dierenwinkel een 'voorbeeldfunctie' moet zijn? De meeste zitten daar alleen om geld te verdienen hoor. Hier in een dorp hadden ze een paar weken terug zo'n bak met een paar carvia's waar gewoon 2 doodziekte cavia's inzaten. Een het hok was ook nog eens veel te klein. Nee ik heb weinig dierenwinkels gezien die echt goed zijn voor de beestjes en dus echt een voorbeeldfunctie zijn. Alle dieren die ze in een dierenwinkel verkopen zitten in veel te kleine hokjes. Kijk maar eens bij de Intratuin hoeveel vissen er in een bak zitten en hoeveel cavia's er in een hok zitten van 1 bij 1
Waarom heb je daar geen melding van gemaakt van die cavia's? Zou ik echt wel gedaan hebben hoor. Idd de dieren in dierenzaken zitten in te kleine hokjes. Cavia's zijn groepsdieren en die zitten vaak alleen. Sowieso zou ik er nooit een dieren halen, want is er een weg komt er weer een voor in de plaats. Er worden er zoveel gedumped en opvangen hebben er genoeg die een baasje zoeken.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Jasmine schreef:Een vissenkom is niet goed voor vissen. Dat zullen ze bij die dierenwinkel ook echt wel weten. Helaas zijn er alleen nog steeds mensen die vissen gewoon in een kom laten zwemmen. Die kom kopen ze desnoods bij de Blokker, dus ik snap wel dat ze ze bij een dierenwinkel toch hebben.
Je zegt dat ze het bij een dierenwinkel zullen weten en vervolgens zeg je dat je wel snapt dat ze daar zijn. Blijkbaar snapt deze winkel het niet, want dan hadden ze die niet nietwaar?!
De meeste dierenwinkels snappen dat best. Wij hadden het er laatst nog over met een dierenwinkeleigenaar en die gaf precies het argument van Jasmine, als wij het niet verkopen kopen mensen het wel ergens anders dus blijven we kommen verkopen. Aan dat goudvisje wat ze verkopen verdienen ze natuurlijk veel minder dan aan die kommen dus ja ze weten het heus wel.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Francaise schreef:Was het wel een echte vis? Normaal zitten ze toch in bakken met een pomp?
Bij ons hebben ze dus zo'n neppe vis in een kom.
Ze waren echt.
Caribbeanlover- Ratel
nijntje4 schreef:Dierenwinkels zijn er gek genoeg niet voor het welzijn van dieren vind ik, alleen voor hun eigen centen. Denk behalve de vissenkommen ook even aan de konijnenhokjes van nog geen meter die ze verkopen. Zou ook verboden mogen worden maarja mensen kopen het dus het is omzet. Helaas.
Vroeger bij onze dierenzaak zaten er cavia's en konijnen bij elkaar wat niet eens goed is. Dat konijn lag ''lang'' uit en bezette op die manier de lengte van de bak en dat was niet groot kan ik je vertellen.
Caribbeanlover- Ratel
Lousanne schreef:Tania schreef:Lousanne schreef:Tania schreef:Lousanne schreef:Wij hebben 5 vissen in een kom van denk ik nog minder dan 30 cm doorsnee.. Oeps.. Tsja, we hebben de vissen gekregen op onze housewarming terwijl we ze niet wilden, heb niks met vissen.. Om ze nu dood te maken is ook weer zo wat. Maarja hebben echt geen ruimte voor zo'n grote bak.
Dan had je ze toch ook terug kunnen brengen naar de dierenwinkel ofzo.
Als je vijf konijnen had gehad had je ze ook niet in een bak van 50x50 gezet lijkt me.
Ja dat was lastig, ze wilden niet zeggen waar ze ze hadden gekocht (was een soort van 'geintje' cadeau) En 5 konijnen had ik inderdaad niet in een hok van 50x50 gezet nee.. maar naar mijn idee staan konijnen nog wat hoger op de ranglijst van 'dieren met gevoel'. Vissen hebben toch ook maar een geheugen van een minuut, dus ik weet niet of ze het wel doorhebben in hoe zo'n kleine kom ze zwemmen..
Ik zou konijnen nooit in zo'n klein hok zetten, maar ik sla wel een vlieg dood, een vis zit er naar mijn idee een beetje tussenin;)
Nou ja het gaat niet zo zeer om wat die vissen zich herinneren maar meer dat het gewoon ongezond is zo'n kom. Die vissen zwemmen in 'vergiftigd' water nu omdat die kom veel te klein is en er geen pomp in zit.
Tja, dat is dan wel rot voor ze.. (ook al vind ik het gek dat ze dan wel al 2 jaar alle 5 blijven leven in vergiftigd water maargoed..), maar ik kan er ook weinig aan doen, kan moeilijk de vissen doodmaken. Niemand in mijn omgeving wil ze hebben, heb geen ruimte (en geld) voor een bak, en t asiel zit er ook vast niet op te wachten. Weinig verdere opties dan ze in de kom te laten zwemmen tot ze een keertje dood gaan..
Jij bent wreed zeg!:evil: Je wilt er moeite voor doen of niet en dat laatst doe jij. Als je maar zoekt is er heus wel iemand die ze wilt, iemand met een vijver zet een advertentie weet ik veel wat.
Caribbeanlover- Ratel
CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Je mag ze hebben hoor, gratis en voor niks, je komt ze maar halen.
Lousanne- Prater
http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3237067/2012/04/06/Winkel-verkoopt-weer-kuikens-als-paasdecoratie.dhtml[/quote[/url]]Red Velvet schreef:CBL, als je dan toch bezig bent... Wil je dan gelijk even langs dierenwinkel De Rimboe in Rotterdam gaan?
Google het maar even of anders hieronder 1 van de vele berichten over deze dierenwinkel..
[url=http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article/detail/3237067/2012/04/06/Winkel-verkoopt-weer-kuikens-als-paasdecoratie.dhtml
Ik lees dat ze het al geprobeerd hebben. Dat die man niet te stoppen is zeg, die zou geen dierenwinkel mogen hebben! Ze hebben amper verzorging nodig gewoon een bak met stro en water...........eikel!
Een tuin of een ruime ren dat ik wat ze moeten hebben.
Caribbeanlover- Ratel
Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Briefjes in de supermarkt, (agrarische)scholen, vijvers bij bejaardentehuizen oid etc etc etc etc etc.
Caribbeanlover- Ratel
Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Briefjes in de supermarkt, (agrarische)scholen, vijvers bij bejaardentehuizen oid etc etc etc etc etc.
Haha, wat een creatieve ideeën. Ik denk niet dat 'binnenvissen' zouden overleven in een vijver buiten, denk je wel? En sorry, ik ga niet langs scholen om te vragen of ze alsjeblieft mijn vissen willen hebben. Dat gaat me dan weer iets te ver.
Lousanne- Prater
Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Haha, wat een creatieve ideeën. Ik denk niet dat 'binnenvissen' zouden overleven in een vijver buiten, denk je wel? En sorry, ik ga niet langs scholen om te vragen of ze alsjeblieft mijn vissen willen hebben. Dat gaat me dan weer iets te ver.
Dan zou je ze eerst een tijd moeten laten wennen door de temperatuur heel geleidelijk aan te passen. Je kunt ze er niet zo bijgooien, dan gaan ze dood. Die kans is sowieso groot, omdat de cultuur in een binnenaquarium heel anders is dan in een vijver buiten.
Gast- Gast
Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Ik zie je al gaan met je kommetje
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Dan zou je ze eerst een tijd moeten laten wennen door de temperatuur heel geleidelijk aan te passen. Je kunt ze er niet zo bijgooien, dan gaan ze dood. Die kans is sowieso groot, omdat de cultuur in een binnenaquarium heel anders is dan in een vijver buiten.
Als ze al zo lang in een kleine kom hebben overleefd zijn het vast sterke vissen. Ze kunnen best buiten in een vijver erbij hoor...het is nu warm zat buiten. Ik zou het doen . Ik heb een vijver (met goudvissen), dus je mag ze brengen.
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Herfstblaadjes schreef:Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Als ze al zo lang in een kleine kom hebben overleefd zijn het vast sterke vissen. Ze kunnen best buiten in een vijver erbij hoor...het is nu warm zat buiten. Ik zou het doen . Ik heb een vijver (met goudvissen), dus je mag ze brengen.
Ja zou dat echt kunnen? Zowel mijn ouders en schoonouders hebben een vijver met vissen dus dat kan ik zo doen.. Maakt het ook niet uit wat voor vissen het zijn? Ik heb namelijk gewoon de standaard normale goudvissen. En ze overleven idd al 2 jaar lang in een kommetje, dus zijn het vast sterke vissen ja..
Als jullie denken dat ze overleven (ik heb er geen verstand van), dan ga ik dat doen.
Lousanne- Prater
Lousanne schreef:Herfstblaadjes schreef:Dijn82 schreef:Lousanne schreef:Caribbeanlover schreef:Lousanne schreef:CBL: ik heb het aan mensen gevraagd en op marktplaats gezet voor gratis af te halen. Geen reacties gehad.
Ja zou dat echt kunnen? Zowel mijn ouders en schoonouders hebben een vijver met vissen dus dat kan ik zo doen.. Maakt het ook niet uit wat voor vissen het zijn? Ik heb namelijk gewoon de standaard normale goudvissen. En ze overleven idd al 2 jaar lang in een kommetje, dus zijn het vast sterke vissen ja..
Als jullie denken dat ze overleven (ik heb er geen verstand van), dan ga ik dat doen.
Geen garanties hoor ...maar ze hebben nu ook geen leven. Normale goudvissen zijn hartsikke sterk en volgens mij zijn die ook meer voor buiten dan voor binnen bedoeld, wel kans dat ze kindjes krijgen buiten (misschien moet je dat er niet bij vertellen).
Misschien moet je eerst even wat water uit de vijver meenemen en dan iedere dag een beetje meer vijverwater erbij en gewoon water eruit om ze te laten wennen en dan doe je ze daarna eerst in zo'n plastic zak met lucht erbij in de vijver en na een paar uur laat je ze los, die beesten gaan niet weten wat ze meemaken .
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
Zoals Herfstblaadjes het zegt, kun je het best proberen. Ligt er wel aan wat er verder in de vijver zwemt, want sommige vissen eten kleinere vissen op.
Gast- Gast
Oke dan ga ik dat doen:) mijn ouders hebben ook van die hele grote vissen in de vijver, dus dat is misschien niet zo geschikt. Mijn schoonouders hebben heeeeel veel kleine visjes erin (of zeg maar ongeveer net zo groot als goudvissen, ze hebben ook goudvissen maar ook andere soorten) dus daar kan ik het dan denk ik wel bij in doen..
Nou CBL: hebben dankzij jouw topic straks ook nog 5 vissen een beter leven (of geen leven meer, maar dat zullen we zien;))
Nou CBL: hebben dankzij jouw topic straks ook nog 5 vissen een beter leven (of geen leven meer, maar dat zullen we zien;))
Lousanne- Prater
Ik kom niet graag bij dierenwinkels, om de redenen die oa in de topic al zijn aangegeven. Dieren in te kleine hokken, vrouw/man bij elkaar (dus regelmatig zwangeren), zieke dieren, verkoop van te kleine hokken etc. Ik haal mijn spullen altijd bij een soort dierengroothandel bij mij in het dorp. Daar verkopen ze geen dieren en slechte spullen, ben hier zo blij mee! Ik vind dat dierenwinkels juiste informatie moeten leveren aan klanten en de klanten zich beter moeten inlezen.. Maar dat gaat niet gebeuren, dus ontwijk ik dit soort taferelen maar .
Gast- Gast
Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Susan schreef:Dat van Lousanne vind ik meer de schuld van de gever, vind het ook een stom cadeau, ook dat ze niet de gelegenheid geven om het terug te brengen. Wat moet Lousanne dan doen, tegen haar zin een aquarium nemen? Ik zou die vijf vissen bij de eerste de beste gelegenheid terug cadeau doen aan die mensen.
Is ook een stom cadeau, dat klopt. Maar dat is van de vriendengroep van mijn vriend en die denken hier niet bij na.. Het is ook een beetje de sport daar om bij een housewarming het stomst mogelijke cadeau zo 'grappig' mogelijk te verzinnen. Teruggeven is lastig, omdat het dus van een hele vriendengroep is waarvan de meesten of op kamers wonen of bij hun ouders..
Lousanne- Prater
Pagina 2 van 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Pagina 2 van 5
Permissies van dit forum: