Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(dringend) tips gevraagd

+5
SoGood
May
Aziraphale
Sylvana
TukTuk
9 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 20:11

Aanvankelijk dacht ik een simpel buikgriepje te hebben, maar het duurt daar nu te lang voor. Vandaag is de achtste dag dat ik niets anders kan eten dan crackers, appels, biscuitjes en soms een stukje liga. Ik kan het allemaal niet meer zien. Qua drinken water en slappe thee. Verder word ik dus overal bijzonder misselijk van en woensdagavond, na toch een warme maaltijd geprobeerd te hebben, had ik daarna erg veel spijt doordat ik me daarna nog misselijker voelde.

Ben onlangs in Azië geweest en daar had ik al iets opgelopen, waar ik me niet voor heb laten behandelen, want ze kwamen er bij toeval in het ziekenhuis achter en ik had nergens last van. Nu wil ik het toch alsnog laten controleren bij m'n huisarts, op aanraden van een andere huisarts die ik de privésfeer ken.

Heeft iemand tips wat ik straks bij de supermarkt kan halen, wat iets anders is dan hierboven is genoemd. Ik word dus van alles zo'n beetje misselijk, maar ik snak echt naar wat anders zo langzamerhand. Ben zo slap, energieloos en word helemaal debiel van de koortsaanvallen. Tips (qua heel licht en makkelijk te verdragen eten), anyone? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  TukTuk za 4 aug 2012 - 20:15

Duurt inderdaad wel lang zo! Wat had je opgelopen in Azië dan?

Je kan kippensoep proberen misschien? Geroosterd brood? Droge rijst?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Sylvana za 4 aug 2012 - 20:18

Bouillon? Fruit? Komkommer? Zulke dingen?

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 20:25

O,ja... nog vergeten. Ik heb een kippensoepje gehad. Paar hapjes, toen was ik er ook weer klaar mee. Komkommer ga ik zeker proberen.

Ik ben zo wazig dat ik de term ben vergeten - een infectie waar ik dus geen last van had en bij toeval uit wat onderzoekjes kwam die ze standaard moesten doen. Dat was trouwens niet m'n maag, dus als het dit wel zou zijn, is alles gaan ontsteken. Daar zou ik niet zo heel blij mee zijn.

Iig thanks voor de tips/reacties. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Aziraphale za 4 aug 2012 - 20:42

Wat naar, sterkte!
Ik vind Pombår chipjes fijn als ik misselijk ben, licht en lekker zout. En een pakje kale crackers van Lu, die je doormidden kunt breken (sommige mensen gebruiken ze als toastjes).
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  May za 4 aug 2012 - 20:44

Wat warme melk misschien, evt met een klein lepeltje honing?
Rijstwafel? (je hebt ook mini rijstwafels)
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  SoGood za 4 aug 2012 - 20:45

Ohh, Nourtje.. Wat vervelend. Veel beterschap gewenst! Hopelijk knap je snel weer op.. Ik weet dat het niet makkelijk is maar probeer rustig te blijven. Sterkte. (dringend) tips gevraagd 699888
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Mida4you za 4 aug 2012 - 20:52

Misschien een beetje appemoes of een geprakte banaan?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:04

Reageer straks ff, voel weer koorts opkomen. Iig heel erg bedankt voor wat ik zoal heb zien staan.

Sogood, thanks lieverd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Angela_1986 za 4 aug 2012 - 21:23

Wat vervelend!

Ik dacht ook aan bouillon of kippensoep maar daar dan alleen de bouillon van. Die crackertjes die Aziraphale noemt van LU heb ik begin dit jaar toen ik buikgriep had ook gegeten, tot vervelends toe. En af en toe een glas cola ging toen bij mij ook.
Misschien een beetje yoghurt of vla?

Beterschap!

Oh ja, eierkoeken heb ik, toen al iets beter ging, ook gegeten.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 21:49

Ik heb niet echt tips voor je, maar ik wil je wel veel beterschap wensen. hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:03

Dank jullie wel. Ben weer ff wakker, whooo! Ik vind het superlief dat jullie meedenken en tips geven en voel me bijna ondankbaar als ik eerlijk moet bekennen dat ik sowieso nooit cola drink, omdat ik dat te ongezond vind en ook helemaal niet lust. Melk lust ik niet, maar optimel ofzo wel; maar ook daarvan ben ik bang dat het te zwaar is. Ik durf het amper te proberen

Nou, om nog ff verder te zeuren (Wink): ik eet zoutloos, dus een bouillon is voor mij echt een straf, ook al heb ik dat kippensoepje wel geprobeerd - beetje de ten einde raad zo langzamerhand. Mango of peer ga ik nog proberen, bananen vind ik altijd lekker, maar moet ik ook niet aan denken nu.

Rijst, the Asian way, doe ik normaal gesproken als ik misselijk ben (geweest), maar een cracker valt al zwaar, dus rijst durf ik gewoon nog niet aan. Het is wel heel stabiel voedsel, dus in dat opzicht baal ik.

Yaj, weer tijd een kopje thee; ik heb nog meer dorst dan na een avondje borrelen. :O

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:05

Maar zout is in jouw toestand nu juist goed,door het overgeven en zweten verlies je veel vocht en zouten die je wel moet aanvullen. Daarom raden ze bouillon altijd aan bij een griepje ofzo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast za 4 aug 2012 - 22:14

Misschien van die cracotte crackers? Die zijn echt licht.

Ik eet ook heel veel fruitkick koeken, ontbijtkoek en mueslirepen. Ik ben alleen niet ziek, maar zwanger:)

Edit: en beterschap natuurlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Angela_1986 za 4 aug 2012 - 23:37

Mij lijkt het juist ook goed om nu toch iets van zout te eten... Je verliest nu inderdaad meer vocht en dus zout door het overgeven en de koorts. Heb je geen last van duizelingen? Ik had dat heel erg toen ik buikgriep had. Nu heb ik dat sowieso wel eerder omdat mijn bloeddruk wat lager dan gemiddeld is en zout helpt dan altijd wel.
Als je dan hele dunne bouillon aanmaakt?

Schijnbaar is cola ook goed omdat er wat zout in zit. Maar als je dat niet lust, ja dan houdt het op natuurlijk smile

Ik drink wel veel melk en/of dingen als Optimel maar als ik misselijk ben heb ik daar vaak juist helemaal geen zin in...

Een eierkoek dan? Maar ja, als je cola ongezond vindt dan zul je ook niet om 'n eierkoek staan te springen Wink Aan de andere kant; je zal nu ook iets binnen moeten krijgen want niets is ook ongezond nerd
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Woonplaats : In 't zuiden

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  SoGood zo 5 aug 2012 - 6:51

Gaat het weer wat beter met je? Beterschap! (dringend) tips gevraagd 561177
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 8:03

Beterschap!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 11:52

Heb d'r weer een hele slaapmarathon opzitten, geloof ik... Godzijdank hoef ik niet continu over te geven, want dan zou het hier helemaal feest zijn. Dit gebeurde alleen na de warme maaltijd afgelopen week.

Ben niet eens meer naar de winkel geweest, want sliep weer tot aan een halfuur geleden. Koorts is even weg, neem een kop thee en cracker en ga dan weer verder slapen.

Morgen eerst huisarts bellen en daarna door naar de supermarkt. Nogmaals bedankt!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  minoessepoes zo 5 aug 2012 - 19:27

Voor mij persoonlijk helpt cola echt. Op kamer temperatuur en met de dop erafzodat de prik eruit gaat en sowieso niet de light versie.

Als je dat echt niet wil drinken zou ik in ieder geval iets met suiker eten. Een beschuitje met suiker bijvoorbeeld, in het beschuit zit ook wat zout. Zo krijg je zowel suiker als zout binnen en het is makkelijk te verteren. Ik heb persoonlijk echt suiker nodig nadat ik aan het overgeven ben geweest om me weer wat beter te voelen.

Beterschap! En ik hoop dat je er snel achter komt waar door je je zo voelt of dat je in ieder geval snel opknapt!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Lavendel zo 5 aug 2012 - 20:24

Het lekkerste vind ik altijd een geroosterd boterhammetje met boter en suiker.

Ben je al bij de dokter geweest vandaag Nour? Gaat het al iets beter?
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 22:08

Dank jullie wel! Cola heb ik nooit gelust, vind het mierzoet en hou niet van koolzuurhoudende dranken; maar als ik straks naar de supermarkt ga, zal ik toch een blikje kopen.smile

Ik heb vandaag voor de eerste keer weer een beetje eetlust, dus ga straks naar de winkel en als ik vandaag wat kan eten, bel ik nog niet de huisarts. Ik hou helemaal van mensen zoals ik nu momenteel. Dit bedoel ik niet lullig naar anderen toe, hoor. Heb het nu puur over mezelf. Geroosterd broodje is ook wel een optie of een beschuitje.

Ik wil eerst zelf geprobeerd hebben wat meer eetlust weer te hebben, want op een praktisch lege maag kan ik ook geen eventuele medicijnen gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 22:21

Ik zou zakjes ORS gaan halen, dat voorkomt in ieder geval dat je uitdroogt en het vult je suikers en zouten aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 22:23

Dijn82 schreef:Ik zou zakjes ORS gaan halen, dat voorkomt in ieder geval dat je uitdroogt en het vult je suikers en zouten aan.

Oeh, dat ik daar niet aan heb gedacht. Daar heb ik nog veel van liggen, van toen ik een voedselvergiftiging had opgelopen. Ik heb nu alleen niet continu overgegeven, maar volgens mij kan ik ze sowieso wel nemen, omdat ik minder vocht binnenkrijg dan normaal gesproken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 22:28

En je eet maar weinig, dus suikers en zouten krijg je misschien ook niet genoeg binnen. Het kan goed helpen tegen dat slappe gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 22:31

Thnx, Dijn. Klopt idd, paar maanden geleden en ooit eens in India had ik ze nodig en ik voelde per slokje bijna wat energie terugkomen.;-)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

(dringend) tips gevraagd Empty Re: (dringend) tips gevraagd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum