Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

dringend advies gevraagd; popcakes

2 plaatsers

Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  Gray zo 17 maa 2013 - 21:12

hallo!



Vanmiddag komt er een vriendje bij mijn zoon spelen en ik heb beloofd pocakes met ze te maken. Ik heb een popcakemaker geleend van iemand, en heb popcake mix van de action gehaald . ik heb galzuur, chocola en versiersels in huis.



Maar, natuurlijk wil ik het in 1 keer goed doen.

Er staat op de doos dat ik boter, (moet dat roomboter zijn????), melk en eieren moet toevoegen. Moet ik de popcake maker invetten? Kan ik het beslag er met een lepel ingieten? Op de verpakking staat dat ik ze er na 4-6 minuten uit moet halen. Moet ik ze dan af laten koelen? op sommige sites zie ik dat ze de bolletjes cake in de koelkast leggen. Ik heb begrepen dat als ik ze wil versieren de staafjes door de chocola haal en ze dan in de bolletjes prik, klopt dat? Ook begreep ik dat ik het chocola of glazuur het beste met een lepel over het bolletje moet schenken anders is de kans groot dat het bolletje in de pan met chocola valt?! Moet ik meteen het versiersel er op doen??
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 21:31

Je haalt wel wat op je hals als je niet weet hoe het moet Laughing

Ik heb nu een paar keer cakepops gemaakt en het lukt mij nog steeds niet goed.

Dat bakken is het punt niet.
Ik vet het wel in, beetje zonnebloemolie en met een kwastje alles goed verdelen zodat elk bolletje wat vettig is.
Ik gebruik dezelfde mix van de action en gebruik gewone boter.
Met een theelepel giet ik in elk bolletje wat mix. 1 theelepel met mix, en dan een andere theelepel om de mix er mee in te duwen zeg maar.

Na 5-6 minuten kijk ik even hoe ze eruit zien en soms draai ik ze om zodat ze aan alle kanten even bruin zijn.
Daarna laat ik ze afkoelen en ondertussen smelt ik de chocolade en zet bakjes met versiersel klaar, leg de stokjes klaar, ik pak de houder etc.

Als ze zijn afgekoeld doop ik ieder stokje eerst in de chocolade en prik dan het stokje in het balletje.
Als er overal een stokje inzit zet ik alles even in de koelkast.

En dan begint bij mij de ellende dringend advies gevraagd; popcakes 394967 Ik krijg de chocolade nooit zo mooi eromheen als wat je ziet op internet. Ik probeer er 2, ben dan meestal al aardig saggerijnig haha en doop dan maar alleen de topjes erin en dan in de strooisel.
Met fondant heb ik ook al een geprobeerd dat word ook niet zo netjes. Dus ik hoop ook op tips hoe je zo mooi mogelijk de chocolade erom heen krijgt.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  Gray zo 17 maa 2013 - 21:34

haha, dank je wel voor de uitleg. Ik ben ook erg benieuwd hoe en of dit gaat lukken. van de meeste mensen heb ik wel gehoord dat je de chocola er het beste met een lepel over heen kunt gieten in plaats van het er echt in te dopen. De chocola moet natuurlijk niet al hard zijn als ik de versiersel er nog op moet doen. dus meteen versiersel erop en daarna pas in de koelkast?
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 21:38

Eerst moet je stokje even in de chocolade en dan in het bolletje. Anders zakt het bolletje zo naar beneden is mijn ervaring.
Ik laat het zakje chocolade dan in warm water staan zodat het niet meteen weer stolt als de cakepops in de koelkast liggen.
Met een lepel erover heen gieten heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik wel eens uitproberen.
Daarna meteen versiersel erover en als ze allemaal klaar zijn opnieuw in de koelkast.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  Gray zo 17 maa 2013 - 22:51

SarahKey schreef:Eerst moet je stokje even in de chocolade en dan in het bolletje. Anders zakt het bolletje zo naar beneden is mijn ervaring.
Ik laat het zakje chocolade dan in warm water staan zodat het niet meteen weer stolt als de cakepops in de koelkast liggen.
Met een lepel erover heen gieten heb ik nog niet geprobeerd, dat kan ik wel eens uitproberen.
Daarna meteen versiersel erover en als ze allemaal klaar zijn opnieuw in de koelkast.





Bedankt. Ik het uitproberen!
Gray
Gray
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 123
Punten : 582
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 23:55

Succes! En wat je ook maakt met de kids, hoe het er ook uit ziet, ze vinden het altijd leuk om te doen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

dringend advies gevraagd; popcakes Empty Re: dringend advies gevraagd; popcakes

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum