Misselijk en werk
+11
Annie24
chipa
Tania
Twellie
Linda
MADDIE
Annemie
*Lookie*
Lejow
Sweet33
Pien
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Misselijk en werk
Lejow schreef:Ik snap nooit dat als je normaal misselijk bent en moet spugen de meeste werkgevers zeggen dat je lekker je bed in moet, en moet uitzieken. En als je dan zwanger bent en je heel veel moet spugen er ineens werkgevers zijn die zeggen dat je je niet zo moet 'aanstellen' en gewoon maar door moet gaan, want het hoort erbij/jij wilde kinderen/zwanger zijn is geen ziekte..
Toen ik bij de eerste thuis kwam omdat ik echt heftig bloedverlies had en te veel harde buiken met zo'n 27 weken zei een collega dat ook . Hij vond het wel heel soepel van mijn leidinggevende dat ik thuis 'mocht' blijven want ik was alleen maar zwanger, niet ziek ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja herkenbaar, ik liep als een zombi op mijn werk, had medicijnen om uberhaupt te functioneren en moest vaak nog spugen.
Uhm als ik niet zwanger was geweest, had men dit gewoon 'ziek' genoemd..
Uhm als ik niet zwanger was geweest, had men dit gewoon 'ziek' genoemd..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Ik snap dat werkgevers/leidinggegevende niet blij zijn met een ziekmelding, maar kom op zeg iemand die zich zo beroerd voelt functioneert toch ook niet goed. Vind het echt te belachelijk voor woorden. Of je nu ziek bent van een virus of zwangerschap, ziek is ziek. Ik zou me dus in jouw geval ziekmelden en contact opnemen met de bedrijfsarts. Het gaat hier om jou en je kindje.
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Tania schreef:Ik snap eerlijk gezegd niet dat als je je ziek wilt melden dat je je laat tegen houden door je leidinggevende. Zij kan zeggen wat ze wil maar als jij ziek bent, ben je ziek en dan kun je je gewoon ziek melden. Ik zou gewoon bellen dat je ziek bent en niet komt werken als je je echt te beroerd voelt. Wat wil ze doen dan, je thuis komen halen?
+1
Een arbo arts is trouwens vaak ook erg begripvol met zwangere vrouwen
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik ben ook heel erg ziek geweest, ben ook opgenomen geweest. Tijdens het ziek zijn heb ik wel gewerkt maar na mn opname ben ik heel lang thuis geweest + begonnen met halve dagen werken. Als het niet gaat moet je je gewoon ziek melden. Niet kunnen eten en veel overgeven is echt een aanslag op je lichaam.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Gast- Gast
Ik had net een nieuw contract getekend toen ik er achter kwam dat ik zwanger was. Vanaf de 5e tot de 22e week ben ik ontzettend misselijk geweest, maar ik heb me maar 1x een dag ziek gemeld. Ik voelde me schuldig tegenover m'n werkgever en ben daardoor behoorlijk over mijn eigen grens heen gegaan op sommige dagen.
Achteraf vind ik dat ik me gewoon ziek had moeten melden (en mijn werkgever waarmee ik het er later over had, vindt dat ook nu.)
Achteraf vind ik dat ik me gewoon ziek had moeten melden (en mijn werkgever waarmee ik het er later over had, vindt dat ook nu.)
Gast- Gast
M@niek schreef:Ik ben ook heel erg ziek geweest, ben ook opgenomen geweest. Tijdens het ziek zijn heb ik wel gewerkt maar na mn opname ben ik heel lang thuis geweest + begonnen met halve dagen werken. Als het niet gaat moet je je gewoon ziek melden. Niet kunnen eten en veel overgeven is echt een aanslag op je lichaam.
En dan ben je ook nog eens zwanger.
Goed dat je voor jezelf hebt gekozen.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Gast- Gast
Niet doen. Je loopt waarschijnlijk je collega's alleen maar in de weg als je nu gaat werken.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik heb dit trouwens ook gehad in het weekend, een dag dat ik bleef spugen.
Heb toen de HAP gebeld wat ik moest doen, en moest langskomen om even nagekeken te worden en te kijken of ik niet aan het uitdrogen was en kreeg toen gelijk die andere medicijnen mee.
Heb toen de HAP gebeld wat ik moest doen, en moest langskomen om even nagekeken te worden en te kijken of ik niet aan het uitdrogen was en kreeg toen gelijk die andere medicijnen mee.
Lejow- Lady Post-a-lot
Meestal gaat het rond 6 uur even beter, mocht ik dan nog niks binnenhouden bel ik de HAP wel even, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.
Gast- Gast
Ja echt doen hoor, ook met dit warme weer.
Zij bepalen dan wel wat je het beste kunt doen!
Zij bepalen dan wel wat je het beste kunt doen!
Lejow- Lady Post-a-lot
Weet niet of het mogelijk is, maar kan je niet zorgen dat je altijd wat te eten in je broekzak hebt bijvoorbeeld? Dan ga je ieder uur gewoon eventjes naar het toilet, en eet je daar even snel iets? Misschien niet heel prettig / smakelijk, maar als je het op die manier kwa misselijk iets beter kan volhouden, zou ik dat wel doen.
Wel echt belachelijk dat er zo weinig begrip voor is vanuit je leidinggevende! Snap best dat het voor werkgevers frustrerend is als vrouwen al vroeg in hun zwangerschap zich moeten ziek melden, maarja wat niet gaat gaat niet.. En je lichaam moet het wel 40 weken vol kunnen houden, en als je zelf al amper iets binnen kan houden, lijkt me dat het voor de groei van je kindje uiteindelijk ook niet goed is. Hopelijk gaat het snel beter!
Wel echt belachelijk dat er zo weinig begrip voor is vanuit je leidinggevende! Snap best dat het voor werkgevers frustrerend is als vrouwen al vroeg in hun zwangerschap zich moeten ziek melden, maarja wat niet gaat gaat niet.. En je lichaam moet het wel 40 weken vol kunnen houden, en als je zelf al amper iets binnen kan houden, lijkt me dat het voor de groei van je kindje uiteindelijk ook niet goed is. Hopelijk gaat het snel beter!
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Lejow schreef:Ik snap nooit dat als je normaal misselijk bent en moet spugen de meeste werkgevers zeggen dat je lekker je bed in moet, en moet uitzieken. En als je dan zwanger bent en je heel veel moet spugen er ineens werkgevers zijn die zeggen dat je je niet zo moet 'aanstellen' en gewoon maar door moet gaan, want het hoort erbij/jij wilde kinderen/zwanger zijn is geen ziekte..
Ja zeker als je al met voedsel werkt, dan zal er waarschijnlijk helemaal gezegd worden 'ziek maar uit! want we willen geen risico hier lopen'.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik heb de assistente van de HA gebeld, er liggen vanmiddag zetpillen klaar, ik ben alleen vergeten te vragen welke.
Ik blijf nu nog 1 dagje in bed en hoop morgen weer te kunnen werken.
Ik blijf nu nog 1 dagje in bed en hoop morgen weer te kunnen werken.
Gast- Gast
Ik ben het eens met de andere reacties: belachelijk dat je werkgever er zo makkelijk over denkt terwijl je je zo beroerd voelt als je zo misselijk bent!
Goed dat je je nu hebt ziek gemeld. Blijf voor jezelf opkomen hoor, want anders loop je jezelf echt voorbij. Ik hoop dat de zetpillen werken! Kijk alleen wel even goed of je kan werken met die zetpillen. Bij sommige medicijnen mag je bijv niet autorijden of machines bedienen ofzo. Sterkte ermee!
Goed dat je je nu hebt ziek gemeld. Blijf voor jezelf opkomen hoor, want anders loop je jezelf echt voorbij. Ik hoop dat de zetpillen werken! Kijk alleen wel even goed of je kan werken met die zetpillen. Bij sommige medicijnen mag je bijv niet autorijden of machines bedienen ofzo. Sterkte ermee!
Creabea_28- Prater
- Aantal berichten : 585
Punten : 616
Ik heb gister een pil gehad, en vanochtend weer. Toen ik wakker werd heb ik een rijstwafel en een kop thee in bed gehad, en was nog wat misselijk. Maar nu.. Ik ben niet misselijk Ik heb al twee croissantjes en een bolletje op!
Gast- Gast
YES!
Welke heb je?
Welke heb je?
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik heb niet die jij zei gekregen, maar die andere ema-nogiets. Wel zetpillen, dat vond de HA-assistente ook een goed idee.
Ik hoop dat het elke dag zo goed helpt, dan kan ik straks lekker onbezorgd op vakantie En tot die tijd zal het werk ook wel blij zijn dat ik er weer ben.
Ik hoop dat het elke dag zo goed helpt, dan kan ik straks lekker onbezorgd op vakantie En tot die tijd zal het werk ook wel blij zijn dat ik er weer ben.
Gast- Gast
Wat fijn zeg!! goed dat het helpt!! Hopelijk blijf je je zo goed voelen!!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
Inderdaad Maddie!
Ik heb nu zoveel trek, alsof ik al het gemiste eten in één dag moet inhalen. Ik blijf heen en weer naar de keuken lopen om bolletjes te smeren
Ik heb nu zoveel trek, alsof ik al het gemiste eten in één dag moet inhalen. Ik blijf heen en weer naar de keuken lopen om bolletjes te smeren
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Misselijk van foliumzuur?
» Misselijk van zwangerschapsvitamines??
» Misselijk en spugen
» Vanaf wanneer misselijk
» Kate is misselijk...
» Misselijk van zwangerschapsvitamines??
» Misselijk en spugen
» Vanaf wanneer misselijk
» Kate is misselijk...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: