Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

vve indicatie?

+11
Mamsie
Thunder
loesje
Filoria
Annie24
MADDIE
Annemie
Zininzon
Darius
woezel
mauwmauw
15 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  smurfie zo 5 aug 2012 - 0:26

Ik werk zelf op een VVE speelzaal en bij ons zitten de doelgroep kinderen gewoon op de groep met de kinderen zonder indicatie.

De doelgroep kinderen worden regelmatig geobserveerd en dat wordt allemaal bijgehouden en besproken met de pedagogich coach. Mocht blijken dat het doelgroep kind echt een achterstand heeft of aan het ontwikkelen is hebben wij een korte lijn met spirit die deze achterstand dan ook daadwerkelijk kan vast stellen, wij zelf mogen en kunnen dat niet doen.

Ik denk dat je een goede stap maakt door je zoontje extra naar de psz te laten gaan. Ik zou me er ook niet schuldig over voelen, je doet het immers voor de ontwikkeling van je zoontje en niet om zelf lekker alleen thuis te zijn.
smurfie
smurfie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 288
Punten : 353
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw zo 5 aug 2012 - 0:31

ik bedoelde met egoïsme,dat ik hem eerst maar 2 dagdelen in de week wilde laten gaan,omdat ik hem zelf anders zo weinig zag.Maar ben er nu wel achter dat het goed voor hem zal zijn.
Morgen maar eens bellen.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast zo 5 aug 2012 - 0:38

Zelda schreef:
Susan schreef:Ja, maar het is toch wel goed dat ze vroeg alert zijn op dat soort dingen, omdat het vaak ook wel tijd kost om dingen in gang te zetten, denk aan wachtlijsten, administratieve afhandeling, enzovoort. Het is ook niet handig om pas te beginnen met actie ondernemen als je al zeker weet dat er een probleem is.

Ik zeg ook niet dat het niet goed is om alert te zijn op die dingen, maar ik vind 1 jaar en 9 maanden gewoon erg vroeg om al vast te stellen of er een probleem is of niet, op die leeftijd kan het alle kanten nog op, denk ik.

als een kind met 1 jaar en 9 maanden niet meer dan vier woordjes zegt en dan niet eens gericht is dat wel opvallend. Het wil niet zeggen dat er dan direct een probleem is waar je tig disciplines op moet zetten, maar wat extra stimulans in de vorm van een VVE-indicatie vind ik niet verkeerd. Dat jouw zoontje nu 3 is en volop praat, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook geldt voor het zoontje van mauwmauw. Ik vind het heel verstandig dat er gekozen wordt om wat extra te stimuleren op de PSZ. Taal is zo'n belangrijk onderdeel in ons leven en als dat nu al problemen oplevert (wat ik begrijp van mauwmauw) zou ik er absoluut bovenop zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Mamsie zo 5 aug 2012 - 9:25

Rejoy. schreef:
Zelda schreef:
Susan schreef:Ja, maar het is toch wel goed dat ze vroeg alert zijn op dat soort dingen, omdat het vaak ook wel tijd kost om dingen in gang te zetten, denk aan wachtlijsten, administratieve afhandeling, enzovoort. Het is ook niet handig om pas te beginnen met actie ondernemen als je al zeker weet dat er een probleem is.

Ik zeg ook niet dat het niet goed is om alert te zijn op die dingen, maar ik vind 1 jaar en 9 maanden gewoon erg vroeg om al vast te stellen of er een probleem is of niet, op die leeftijd kan het alle kanten nog op, denk ik.

als een kind met 1 jaar en 9 maanden niet meer dan vier woordjes zegt en dan niet eens gericht is dat wel opvallend. Het wil niet zeggen dat er dan direct een probleem is waar je tig disciplines op moet zetten, maar wat extra stimulans in de vorm van een VVE-indicatie vind ik niet verkeerd. Dat jouw zoontje nu 3 is en volop praat, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook geldt voor het zoontje van mauwmauw. Ik vind het heel verstandig dat er gekozen wordt om wat extra te stimuleren op de PSZ. Taal is zo'n belangrijk onderdeel in ons leven en als dat nu al problemen oplevert (wat ik begrijp van mauwmauw) zou ik er absoluut bovenop zitten.

String strak?
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Susan zo 5 aug 2012 - 9:38

Mamsie schreef:
Rejoy. schreef:
Zelda schreef:
Susan schreef:Ja, maar het is toch wel goed dat ze vroeg alert zijn op dat soort dingen, omdat het vaak ook wel tijd kost om dingen in gang te zetten, denk aan wachtlijsten, administratieve afhandeling, enzovoort. Het is ook niet handig om pas te beginnen met actie ondernemen als je al zeker weet dat er een probleem is.

Ik zeg ook niet dat het niet goed is om alert te zijn op die dingen, maar ik vind 1 jaar en 9 maanden gewoon erg vroeg om al vast te stellen of er een probleem is of niet, op die leeftijd kan het alle kanten nog op, denk ik.

als een kind met 1 jaar en 9 maanden niet meer dan vier woordjes zegt en dan niet eens gericht is dat wel opvallend. Het wil niet zeggen dat er dan direct een probleem is waar je tig disciplines op moet zetten, maar wat extra stimulans in de vorm van een VVE-indicatie vind ik niet verkeerd. Dat jouw zoontje nu 3 is en volop praat, wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook geldt voor het zoontje van mauwmauw. Ik vind het heel verstandig dat er gekozen wordt om wat extra te stimuleren op de PSZ. Taal is zo'n belangrijk onderdeel in ons leven en als dat nu al problemen oplevert (wat ik begrijp van mauwmauw) zou ik er absoluut bovenop zitten.

String strak?

confused
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw zo 2 sep 2012 - 9:42

even een upje
Morgen eindelijk naar het cb.V.arian gaat per 1 december 2 ochtenden naar de psz,maar mocht hij de indicatie krijgen gaat hij 3 ochtenden.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 20:20

Oh ben benieuwd!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  loesje zo 2 sep 2012 - 20:25

a.lex zegt bijna niks op de peuterspeelzaal of heel onduidelijk nu denken ze dat hij nog niet kan praten Cry terwijl hij al veel woordjes (70) zegt alleen vergeet daarbij sommige letters en daaardoor is het voor een ander gewoon onduidelijk jammer genoeg.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw zo 2 sep 2012 - 21:38

loesje schreef:a.lex zegt bijna niks op de peuterspeelzaal of heel onduidelijk nu denken ze dat hij nog niet kan praten Cry terwijl hij al veel woordjes (70) zegt alleen vergeet daarbij sommige letters en daaardoor is het voor een ander gewoon onduidelijk jammer genoeg.
ja?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast zo 2 sep 2012 - 21:48

loesje schreef:a.lex zegt bijna niks op de peuterspeelzaal of heel onduidelijk nu denken ze dat hij nog niet kan praten Cry terwijl hij al veel woordjes (70) zegt alleen vergeet daarbij sommige letters en daaardoor is het voor een ander gewoon onduidelijk jammer genoeg.

m.erle weigert ook te praten op de PSZ... ze vroeg laatst of ik de deur open wilde maken en de leidster wisten niet wat ze overkwamen.... Ik denk dat als zij niet meer gaat praten ook zij voor de extra dagdelen in aanmerking komt. (ik zie het positief M.erle vind het onwijs leuk en het kost mij niets extra's)

Jij weet dat wat hij kan dat is het belangrijkste!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Jasmine ma 3 sep 2012 - 3:15

Mag ik vragen hoeveel woordjes V. inmiddels spreekt?

J. is ook een heel slechte prater. Ze spreekt welgeteld 6 woorden:
- papa
- mama
- poes
- aap
- bah
- voovoo (vogel)

'Praten' waar anderen bij zijn, doet ze pas sinds twee weken. Daarvoor weigerde ze zelfs maar te brabbelen. Haar woordbegrip is daarentegen wél heel hoog. Ze begrijpt met heel veel dingen precies wat we bedoelen, kan feilloos instructies opvolgen. Aan haar oren zal het dus niet liggen. Maar praten, dat doet ze gewoon niet. Inmiddels wordt dat best wel irritant, want ze kan zich steeds minder uiten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Susan ma 3 sep 2012 - 3:20

Jasmine schreef:Mag ik vragen hoeveel woordjes V. inmiddels spreekt?

J. is ook een heel slechte prater. Ze spreekt welgeteld 6 woorden:
- papa
- mama
- poes
- aap
- bah
- voovoo (vogel)

'Praten' waar anderen bij zijn, doet ze pas sinds twee weken. Daarvoor weigerde ze zelfs maar te brabbelen. Haar woordbegrip is daarentegen wél heel hoog. Ze begrijpt met heel veel dingen precies wat we bedoelen, kan feilloos instructies opvolgen. Aan haar oren zal het dus niet liggen. Maar praten, dat doet ze gewoon niet. Inmiddels wordt dat best wel irritant, want ze kan zich steeds minder uiten.

Hoe oud is J dan?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Jasmine ma 3 sep 2012 - 3:23

Ze wordt over iets minder dan 3 weken 2 jaar, qua leeftijd vergelijkbaar met V. dus.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 3:27

Dan nog een vraag, ik weet het van de oudste 2 niet precies meer, zoontje praatte al wel heel vroeg, oudste wat later maar die sprak ineens hele zinnen.

Wat is normaal? De jongste 2 zeggen alleen mama, en soms nee. Is het echt bewezen dat dit kan komen omdat ze een tweeling zijn? Ze begrijpen elkaar wel heel goed met hun eigen taaltje.

Ik maak me nergens zorgen om maar ben even benieuwd.

Rejoy weet dit misschien?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Thunder ma 3 sep 2012 - 4:12

Jasmine schreef:Ze wordt over iets minder dan 3 weken 2 jaar, qua leeftijd vergelijkbaar met V. dus.
S. zei met 2 net 3 woorden. En idd het was voor hem erg frustrerend dat hij niet begrepen werd. Sinds hij naar de peutergroep gaat gaat het zó enorm hard. Hij heeft zijn achterstand in een jaar bijna volledig weggewerkt.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 7:37

_MamaRosa_ schreef:Dan nog een vraag, ik weet het van de oudste 2 niet precies meer, zoontje praatte al wel heel vroeg, oudste wat later maar die sprak ineens hele zinnen.

Wat is normaal? De jongste 2 zeggen alleen mama, en soms nee. Is het echt bewezen dat dit kan komen omdat ze een tweeling zijn? Ze begrijpen elkaar wel heel goed
met hun eigen taaltje.
Ik maak me nergens zorgen om maar ben even benieuwd.

Rejoy weet dit misschien?

Dat weet ik idd;) wel even een korte reactie, want ik reageer via mob. W.b spraak is er een hele brede spreiding, naar de hoeveelheid woordjes van j. Is wel iets om in de gaten te houden en wellicht wat extra te stimuleren (door zo'n vve indicatie bijv.) Ik zou het niet direct als iets zorgwekkends zien, maar wel als iets dat in de gaten gehouden moet worden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw ma 3 sep 2012 - 7:48

ben vanmiddag geweest,en we zijn door verwezen naar het audiologisch centrum,om na te gaan of V wel goed hoort.Ik denk zelf dat hij wel goed hoort.reageert als ik hem roep of vraag.Maar we gaan daar wel heen,voor het geval dat.Hij heeft een flinke achterstand.Aan de hand van haar vragen heb ik het idee dat ze aan iets van autisme denken.Wij hebben zelf vooral de afgelopen week er her en der wat over gelezen,en de dingen die zei vroeg hadden wel daar mee te maken.Het woord zelf is nog niet gevallen.Het zijn wel dingen waar we ons zorgen over maken
Over de vve indicatie word ik nog gebeld,ik had de arts ipv de verpleegkundige.maar ze dacht wel dat V er voor in aanmerking gaat komen.

en meneer is 86cm en 11.2 kg.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 8:48

Rejoy. schreef:
_MamaRosa_ schreef:Dan nog een vraag, ik weet het van de oudste 2 niet precies meer, zoontje praatte al wel heel vroeg, oudste wat later maar die sprak ineens hele zinnen.

Wat is normaal? De jongste 2 zeggen alleen mama, en soms nee. Is het echt bewezen dat dit kan komen omdat ze een tweeling zijn? Ze begrijpen elkaar wel heel goed
met hun eigen taaltje.
Ik maak me nergens zorgen om maar ben even benieuwd.

Rejoy weet dit misschien?

Dat weet ik idd;) wel even een korte reactie, want ik reageer via mob. W.b spraak is er een hele brede spreiding, naar de hoeveelheid woordjes van j. Is wel iets om in de gaten te houden en wellicht wat extra te stimuleren (door zo'n vve indicatie bijv.) Ik zou het niet direct als iets zorgwekkends zien, maar wel als iets dat in de gaten gehouden moet worden.

Van j?

Heb je het nou over mijn kinderen?Wink En kan het echt uitmaken dat het een tweeling is? Dat hoor je namelijk wel heel veel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Jasmine ma 3 sep 2012 - 9:09

Misschien dat ze mijn J. bedoelt?
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast ma 3 sep 2012 - 13:23

Ik.bedoelde idd de j van jasmine.

Jouw meiden zijn nog een stukje jonger mamarosa, en hebben de leeftijd dat ze nu.zouden moeten beginnen met praten. Gemiddeld kunnen kinderen rond 1.5 een aantal verstaanbare woordjes, de een kan er 5, de ander 50. Op deze leeftijd nog geen zorgen maken hoor, tenzij je het idee hebt dat er iets mis is met het gehoor bijvoorbeeld. Dan raad ik je wel aan om direct actie te ondernemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gast di 4 sep 2012 - 1:30

.


Laatst aangepast door _MamaRosa_ op vr 26 okt 2012 - 21:39; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  mauwmauw wo 12 sep 2012 - 20:36

hij heeft uiteindelijk toch de vve indicicatie gehad
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  xxjojootjexx wo 12 sep 2012 - 21:31

Tristan praat ook niet, maar volgens ons cb geen probleem. Hij zegt papa, mama, ja en die en dat was voldoende 2/3 maanden geleden.
Ik maak mij er wel regelmatig zorgen over, maar voor hij 2,5 is doen we er iig niks aan. hij gaat 1 dag per week naar een agragisch kdv, daar heeft hij het erg naar zijn zin. De psz hier zijn allemaal klein en veel te vol gedrukt met kindjes, waar hij zich absoluut niet op zijn plek zou voelen, dus dat willen we hem (nu iig nog) niet aan doen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

vve indicatie? - Pagina 2 Empty Re: vve indicatie?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum