Hoe lang kan dit duren?
5 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hoe lang kan dit duren?
Het bedrijf waar ik werk is failliet verklaard.
2 weken geleden kwam er iemand van het (uvw?) op het werk en die zouden het salaris in orde maken. Ondertussen is het al 2 weken verder. Iemand een idee hoe lang het gaat duren voor ik dit ga krijgen?? vind het nu wel erg lang duren
En dan is het nog maar de vraag of ik mijn 260 overuren uitbetaald ga krijgen
2 weken geleden kwam er iemand van het (uvw?) op het werk en die zouden het salaris in orde maken. Ondertussen is het al 2 weken verder. Iemand een idee hoe lang het gaat duren voor ik dit ga krijgen?? vind het nu wel erg lang duren
En dan is het nog maar de vraag of ik mijn 260 overuren uitbetaald ga krijgen
Gast- Gast
Re: Hoe lang kan dit duren?
Klinkt misschien heel lullig, maar kun je het UWV hier niet voor bellen?
Maar ik geloof dat voordat je een uitkering krijgt soms wel 6 weken moet wachten. (hoop het niet voor je)
Maar ik geloof dat voordat je een uitkering krijgt soms wel 6 weken moet wachten. (hoop het niet voor je)
Dora- Kletskop
- Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Bij ons heeft het 4 weken geduurd, en dat was nog redelijk op tijd volgens uwv begrippen. Als je kunt bewijzen dan krijg je je overuren gewoon uitbetaald door het uwv, moet het wel ergens geregistreert staan.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Het zou binnen 4 weken wel geregeld moeten zijn. Overuren worden volgens mij maar tot een bepaald max vergoed dacht ik. Had een collega van mijn man, die had van alles opgespaard en was toen een groot deel kwijt. Maar nogmaals dat weet ik niet helemaal zeker!
chipa- Prater
- Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10
Worden mijn overuren ook uitbetaald door het UWV in geval van een faillissement?
Ja, het UWV betaalt ook overuren, vakantiebijslag, vakantiedagen, kerstuitkering en premies voor pensioen en voor sociale verzekeringen. Er geldt wel een bepaalde termijn waarbinnen deze vorderingen moeten zijn ontstaan. Worden deze vordering niet door het UWV betaald, dan kun je de claim neerleggen bij de curator. De kans dat er na afwikkeling van het faillissement nog geld voor de werknemers overblijft is meestal zeer klein.
Ja, het UWV betaalt ook overuren, vakantiebijslag, vakantiedagen, kerstuitkering en premies voor pensioen en voor sociale verzekeringen. Er geldt wel een bepaalde termijn waarbinnen deze vorderingen moeten zijn ontstaan. Worden deze vordering niet door het UWV betaald, dan kun je de claim neerleggen bij de curator. De kans dat er na afwikkeling van het faillissement nog geld voor de werknemers overblijft is meestal zeer klein.
ellibre- Prater
- Aantal berichten : 926
Punten : 957
Registratiedatum : 25-01-12
Heel veel sterkte met het verlies van je baan en heel veel succes met het vinden van een nieuwe baan.
FireButterfly- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 918
Registratiedatum : 01-03-11
Soortgelijke onderwerpen
» hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?
» Nu zal het toch niet lang meer duren?
» Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?
» Hoe lang hou jij het vol?
» Hoe lang is jullie CV
» Nu zal het toch niet lang meer duren?
» Van Huisarts naar psych hoelang zou dat duren?
» Hoe lang hou jij het vol?
» Hoe lang is jullie CV
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: