Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

+12
Slakje
Sophiee
Mida4you
Monnie
_Lana_
Mamsie
-Ieniemienie-
Supertalentje
SarahKey
Linda
Jazzlyn
Lejow
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:14

B is al bijna twee weken flink verkouden. Snotteren, niezen, hoesten, enz.
Ze is verder niet ziek, is gewoon levendig en drinkt haar flessen goed.

Door het snot moet ze wel soms naar lucht happen tijdens de fles.

Ik twijfel of ik de dokter zal bellen... Ik spray met zoutoplossing en meer als dat kan die beste man denk ook niet doen.
Wat zouden jullie doen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Jazzlyn zo 30 sep 2012 - 19:17

Ik ben bang dat de dokter niks zal geen geven zolang ze niet echt ziek is.. (koorts, veel hoesten etc)
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 19:17

Je kan voor de zekerheid even overleggen.
Toen dochter stukken kleiner was zei een HA tegen ons dat sommige kinderen de hele winter met vlagen verkouden zijn en dat als ze verder goed functioneren dat het dan niet erg is.
Zoutoplossing is inderdaad goed. Mag luuf al? Dat zou ook kunnen helpen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:19

Weet ik niet, moet zo boodschappen doen dan zal ik er ff voor kijken!
Mag je zoutoplossing gewoon onbeperkt gebruiken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Jazzlyn zo 30 sep 2012 - 19:20

Luuf mag al ja. De baby Luuf!hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? 561177
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 19:20

Ja, dat mag! Kan geen kwaad.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 19:20

Luuf mag vanaf 6 maanden. S is ook al paar weken aan het snotteren (word nu wel minder nu de tandjes eindelijk door zijn die wekenlang dwars zaten) en toen hij echt heel erg verkouden was gebruikte ik wat luuf. Voor de rest laat ik het zo, als ze verder niet ziek ogen, geen verhoging enzo hebben is het alleen een kwestie van uitzieken.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:23

Hier zitten voor mijn gevoel de tandjes ook dwars. Alle symptomen zijn er al even, maar geen tandjes..

Maar goed, dan ga ik even luuf halen en blijf ik sprayen!
En hopen dat ze niet de hele winter blijft snotteren Neutral
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Supertalentje zo 30 sep 2012 - 19:23

Volgens mij kan verkoudheid ook lang duren bij kleintjes, maar ik zou het wel in de gaten houden. Als je vlak voor de fles even zoutoplossing geeft heeft ze dan nog zo'n last van snot? Ik spray ook altijd even voor het slapen gaan Wink Van VSM heb druppels en spray voor de weerstand en griep enzo, misschien kun je dat erbij geven? Hopen dat ze gauw opknapt!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  SarahKey zo 30 sep 2012 - 19:24

Grijpt ze ook wel eens naar haar oortjes? Is ook een teken dat de tandjes er aan komen. Buiten het kwijlen, verhoging en de poepbroeken om dan Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Supertalentje zo 30 sep 2012 - 19:26

SarahKey schreef:Grijpt ze ook wel eens naar haar oortjes? Is ook een teken dat de tandjes er aan komen. Buiten het kwijlen, verhoging en de poepbroeken om dan Laughing
Kan ook een oorontsteking zijn of het ontdekken dat ze oren heeft Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 19:31

Ja ben wel alert op oorontsteking, omdat ze dat de vorige X had, maar toen had ze echt hoge koorts.
Ze grijpt wel naar haar oortjes, vooral als ze moe is.

Verder blijft ze kleien, hele luiers vol. Kwijlt ze bij het leven en bijt ze op alles wat in de buurt van haar mond komt. Oh en haar temp hangt rond de 37.5, wat normaal 37 is.

Spray dan maar voor elke fles ff, wist niet of dat mocht.
En zal eens kijken voor die druppels, volgens mij hebben we die nog in de kast staan hier. Even kijken of die versie ook voor baby's mag.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Supertalentje zo 30 sep 2012 - 19:51

Volgens mij mag je zoutoplossing ook niet onbeperkt gebruiken, ik heb net mijn flesje meegegeven dus kan ff niet kijken, maar het is 'maar' zoutoplossing.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  -Ieniemienie- zo 30 sep 2012 - 19:55

Je kan haar in bad doen met zwitsal eucaliptus (heb je ook bij kv en etos van eigen merk)
Daar heb je trouwens ook iets van neusspray ed voor. Nog nooit gebruikt dus geen idee wat het is.
Of een uit door de midden snijen en in haar kamertje leggen.

Ik denk dat zolang ze geen koorts heeft, de ha er niks aan doet.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Mamsie zo 30 sep 2012 - 20:00

Een doorgesneden ui onder haar bedje.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 20:05

Mamsie schreef:Een doorgesneden ui onder haar bedje.

Dit doen wij ook. Daar komt het lekker mee los.
Hier zijn ze ook al zeker 2 weken heel verkouden. En net als ik denk dat het beter gaat, gaan ze naar het KDV en is het weer helemaal terug bij af.


Ik probeer niet teveel neusdruppels te geven, anders blijf ik aan de gang, alleen als het echt heel erg nodig is. Je mag het niet onbeperkt geven hoor, ook al is het 'maar' een zoutoplossing.

Het is wel heel erg vervelend!
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Monnie zo 30 sep 2012 - 20:17

Huisarts zal je waarschijnlijk niks gaan geven nee. Mijn zoontje is het eerste jaar ook op en af verkouden geweest. Dan was hij er weer 2 weken af, begon het weer opnieuw. Heel vervelend. Hij had wel regelmatig oorontsteking erbij, dus hou haar temp goed in de gaten. Als die oploopt, zou ik wel even langs de huisarts gaan.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Mida4you zo 30 sep 2012 - 20:23

Mijn dochter is rond die leeftijd bijna 2 maanden verkouden geweest. Was echt zielig. Happen naar lucht tijdens de fles, schrale neus. Ik smeerde luuf op haar en heb ook alle huis tuin en keuken middeltjes geprobeerd. Ik ben naar de huisarts geweest maar die kon er niets aan doen en die zei dat het te maken had met het weerstand opbouwen... Zolang ze geen koorts hebben..
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Supertalentje zo 30 sep 2012 - 20:24

Ik heb ff snel gekeken, gebruikelijk is de neusspray 2 tot 4 maal daags te gebruiken. Ik deed het dan 5 keer voor 5 flessen en nu 4 flessen en voor het slapen gaan savonds.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 20:33

_Lana_ schreef:
Mamsie schreef:Een doorgesneden ui onder haar bedje.

Dit doen wij ook. Daar komt het lekker mee los.
Hier zijn ze ook al zeker 2 weken heel verkouden. En net als ik denk dat het beter gaat, gaan ze naar het KDV en is het weer helemaal terug bij af.


Ik probeer niet teveel neusdruppels te geven, anders blijf ik aan de gang, alleen als het echt heel erg nodig is. Je mag het niet onbeperkt geven hoor, ook al is het 'maar' een zoutoplossing.

Het is wel heel erg vervelend!

Zoutoplossing mag je wel onbeperkt geven. Je raakt er niet afhankelijk van en het beschadigd niets. De neusspray met xylomezalonine mag je wel maar een week geven, dat tast het slijmvlies aan op den duur.

Verkoudheid kan heel lang duren en je kunt niet meer doen dan de symptomen bestrijden. Het is een virale infectie dat vanzelf over moet gaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  _Lana_ zo 30 sep 2012 - 20:50

Rejoy. schreef:
_Lana_ schreef:
Mamsie schreef:Een doorgesneden ui onder haar bedje.

Dit doen wij ook. Daar komt het lekker mee los.
Hier zijn ze ook al zeker 2 weken heel verkouden. En net als ik denk dat het beter gaat, gaan ze naar het KDV en is het weer helemaal terug bij af.


Ik probeer niet teveel neusdruppels te geven, anders blijf ik aan de gang, alleen als het echt heel erg nodig is. Je mag het niet onbeperkt geven hoor, ook al is het 'maar' een zoutoplossing.

Het is wel heel erg vervelend!

Zoutoplossing mag je wel onbeperkt geven. Je raakt er niet afhankelijk van en het beschadigd niets. De neusspray met xylomezalonine mag je wel maar een week geven, dat tast het slijmvlies aan op den duur.

Verkoudheid kan heel lang duren en je kunt niet meer doen dan de symptomen bestrijden. Het is een virale infectie dat vanzelf over moet gaan.

Ah dank je wel. Dan ga ik dat straks even halen. We hebben nu neusdruppels nog uit het ziekenhuis. Volgens mij was dit trouwens ook alleen zoutoplossing. Ik ga het zo nog eens nakijken.
Ik dacht dat het evengoed niet goed was om het vaker te geven, maar ik ben wel heel blij met je antwoord, want ze drinkt anders echt niet goed.
Het maakt dus ook niet uit hoe vaak je het geeft op een dag?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Sophiee zo 30 sep 2012 - 20:53

Onze dochter is ook al eens flink verkouden geweest. De VSM druppels werkten erg goed, evenals de ui onder haar bedje. Zoutoplossing vond ze vreselijk en leverde stevast een huilbui op (ze schrok er zo van!) maar werkte ook. Adem vrij van Zwitsal was vooral erg lekker. Verkoudheid was binnen en week voorbij.

We hebben meteen alles uit de kast getrokken, omdat ze zoveel lucht hapte tijdens het drinken dat ze 's nachts uren huilde vanwege krampjes.
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Gast zo 30 sep 2012 - 20:55

Nee, je kunt het zo vaak en lang geven als je wilt. Wij zijn donderdag uit het ziekenhuis gekomen en daar is dit ook op mijn hart gedrukt. Geeft een hoop verlichting als ze goed kunnen drinken en slapen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Slakje zo 30 sep 2012 - 21:13

Louise snottert ook een hele tijd. Soms is het een aantal dagen weg, maar dan heeft ze weer een loopneus, even later hoest ze weer 2 weken lang, dan is het weer voorbij. En na een week is het allemaal weer terug.

Als ze snottert spoel ik haar neusje geregeld en afhankelijk van de hoeveelheid snot doe ik neusdruppels in haar neus. 's Avonds een badje met Eucalyptus en Luuf op haar borst en rug, dan kan ze toch goed slapen.

Ik denk dat het wat te wijten is aan het veranderlijke weer. De ene dag is het vrij warm, dan weer heel koud, dan weer ijskoude wind, maar in de zon lekker warm, ...
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 23:11

Ui staat er al smile
Heb net even Luuf gehaald!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby? Empty Re: hoe lang mag een verkoudheid duren bij een baby?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum