Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe is jullie kindje in een draagdoek?

+8
Happy
Slakje
Teddyaapje
maiadebij
LindaK
Floor
Liadan
Twellie
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hoe is jullie kindje in een draagdoek? Empty Hoe is jullie kindje in een draagdoek?

Bericht  Twellie wo 1 aug 2012 - 2:17

Hier gaat ze helemaal op de relaxstand: ze kijkt dromerig en reageert verder niet meer op familieleden die haar aan het lachen willen maken, af en toe kijkt ze wat rond maar ze staart vooral een beetje voor zich uit.

Normaal spartelt ze ook veel met haar beentjes, maar dat doet ze dan ook niet.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe is jullie kindje in een draagdoek? Empty Re: Hoe is jullie kindje in een draagdoek?

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 2:21

Zoon begint al heel hard te lachen als hij de draagdoek of mei tai ziet, hij wil er graag in. Als hij op mijn rug zit, friemelt hij vaak aan mijn haren. Hij is (en wordt) vrijwel altijd vrolijk in de doek.
Toen hij kleiner was, was de draagdoek het enige waarin we hem vaak rustig konden krijgen (en dan alleen als we liepen, stilstaan was geen succes). Hij sliep heel vaak in de draagdoek.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Hoe is jullie kindje in een draagdoek? Empty Re: Hoe is jullie kindje in een draagdoek?

Bericht  Twellie wo 1 aug 2012 - 2:25

Dochter lacht ook als ze de doek ziet, dat doet ze verder zelfs bij een voeding niet. Wel fijn om te weten dat ze het zo prettig vinden Hoe is jullie kindje in een draagdoek? 561177 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 2:28

Ja inderdaad en ik vind het zelf ook erg fijn om hem te dragen. En vooral erg handig, zaterdag in de efteling kon hij ondanks de drukte alles zien zo hoog op mijn rug smile .

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 2:36

Mijn zoon wordt altijd heel rustig in de draagdoek.Als hij huilerig is stopt ie gelijk met huilen zodra we gaan lopen en meestal begint hij dan vrolijk te brabbelen. Ik vind het jammer dat hij er bijna niet meer in kan.Hij zakt steeds naar beneden.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:08

Knoop je de doek dan wel strak genoeg, Yvonne? Het zou jammer zijn als je zou moeten stoppen met dragen omdat het knopen niet goed meer lukt.

T kijkt lekker rustig om zich heen, en als ze moe is valt ze als een blok in slaap smile

Laatst aangepast door Tiramisu op wo 1 aug 2012 - 20:51; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Floor wo 1 aug 2012 - 3:10

Ik heb hem vandaag nog weer geprobeerd te dragen met een ringsling (dat is de enige doek die ik nog heb) maar hij wordt helemaal woest Neutral
Hij wil wel schuin op mijn heup gedragen worden op/door mijn arm maar met doek eromheen dan wordt hij echt woest.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:35

Ik heb zo'n rekbare doek. Denk dat het daaraan ligt.Hij is bijna 7 kg nu. Ik wil wel een andere doek kopen maar ben zo bang dat het knopen me niet lukt of teveel gedoe is.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:43

Hij valt altijd vrijwel meteen in slaap smile

Yvonne, het knopen met een geweven is niet veel moeilijker dan met een rekbare vind ik. Gewoon een paar keer goed oefenen.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 3:48

Mijn dochter vind het heerlijk, ze kijkt rustig om haar heen en als we in beweging blijven valt ze ook in slaap.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 4:19

onze dochter geeft nog steeds de voorkeur aan de doek boven zelf lopen. Meestal zit ze lekker rustig in de doek en is ze met mij aan het kletsen, of ze is me volop aan het knuffelen. Ze vindt het wel het prettigst als ik beweeg, als ik stil sta, dan gaat ze hopsen.

Gast
Gast

Bericht  LindaK wo 1 aug 2012 - 5:56

J.ulia valt bijna altijd heel snel in slaap! En anders kijkt ze verwonderend om zich heen en probeert ze alles te zien :-)
Ik moet inderdaad wel in beweging blijven. Als ze slaapt, kan ik wel gewoon gaan zitten :-)
LindaK
LindaK
Prater
Prater

Aantal berichten : 853
Punten : 937

Bericht  maiadebij wo 1 aug 2012 - 6:28

J geniet, benoemt alles wat ze zier, slaat af en haar armpjes om me heen en zegt "mama fief (lief). En als ze moe is legt ze haar hoofd tegen me aan en valt in slaap.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Teddyaapje wo 1 aug 2012 - 6:40

T. kijkt rond, wijst vanalles aan, zwaait naar mensen en kletst lekker met mij. Ik vind het (rug)dragen echt zoveel gezelliger dan de wagen, je hebt dan totaal geen contact met je kindje. Ik zie hem dan niet eens zitten.

Als T. ziek is of hij kan om een andere reden niet slapen in zijn bedje bind ik hem op mn rug en valt hij vrij snel in slaap. Als ik dan zelf een korte nacht heb gehad bind ik hem op mn buik en kan ik zelf ook gaan liggen Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 6:44

Teddyaapje schreef:T. kijkt rond, wijst vanalles aan, zwaait naar mensen en kletst lekker met mij. Ik vind het (rug)dragen echt zoveel gezelliger dan de wagen, je hebt dan totaal geen contact met je kindje. Ik zie hem dan niet eens zitten.

Als T. ziek is of hij kan om een andere reden niet slapen in zijn bedje bind ik hem op mn rug en valt hij vrij snel in slaap. Als ik dan zelf een korte nacht heb gehad bind ik hem op mn buik en kan ik zelf ook gaan liggen Very Happy
Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind zelf rugdragen ook gezelliger hoor, maar als Kian in de kinderwagen zit dan zit hij naar me toe en heb ik de hele tijd contact met hem. Hij kletst dan heel wat af en vooral kiekeboe spelen tijdens het wandelen vindt hij grappig. Ik zie hem beter dan als hij op mijn rug zit.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Teddyaapje wo 1 aug 2012 - 6:46

Liadan schreef:
Teddyaapje schreef:T. kijkt rond, wijst vanalles aan, zwaait naar mensen en kletst lekker met mij. Ik vind het (rug)dragen echt zoveel gezelliger dan de wagen, je hebt dan totaal geen contact met je kindje. Ik zie hem dan niet eens zitten.

Dit ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind zelf rugdragen ook gezelliger hoor, maar als Kian in de kinderwagen zit dan zit hij naar me toe en heb ik de hele tijd contact met hem. Hij kletst dan heel wat af en vooral kiekeboe spelen tijdens het wandelen vindt hij grappig. Ik zie hem beter dan als hij op mijn rug zit.

Als hij naar je toe zit is het idd een ander verhaal, maar dan zit T. dus achterste voren in de wagen om te kunnen kijken.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 6:48

J.asmijn vind het heerlijk! Ze valt heel vaak nog direct in slaap in de doek! Of ze kijkt rustig om zich heen.. Zodra ik de doek pak en begin met knopen word ze rustig! I love you

Gast
Gast

Bericht  Slakje wo 1 aug 2012 - 6:53

Ik vind de draagdoek nu echt niet meer fijn. Ik vind het veel te zwaar en Louise kijkt een hele tijd heel hevig rond, spartelt enorm hard en trekt aan mijn haren, zij vindt het heel leuk, hoor, maar ik nu echt niet meer. Toen ze kleiner was wel, dan gng ze lekker slapen. Ik heb ook gewoon veel last de laatste tijd van mijn rug, dus waarschijnlijk daarmee.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Happy wo 1 aug 2012 - 7:05

Hij is compleet van de wereld, ik had hem veel eerder aan moeten schaffen.

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  CCC wo 1 aug 2012 - 7:08

N. word vrijwel altijd meteen rustig als ik haar in de draagdoek doe. Wanneer ze huilt is ze vrijwel meteen binnen een paar minuten stil en wanneer ze niet in bed in slaap kan vallen en ik doe haar in de doek is ze binnen 3 minuten vertrokken. Ik merk wel dat ik nu andere knopen moet gaan doen, want ik doe nog de eerste knoop voor newborns zeg maar en daar zet ze zich enorm in af met haar voetjes. Ze komt dan omhoog... Merk dat ze dit ook niet altijd meer even lekker vind zitten.

Wat voor knoop raden jullie mij aan met een kindje van bijna 2 maanden? Ik heb trouwens ook een rekbare draagdoek...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  CCC wo 1 aug 2012 - 7:08

yvonne schreef:Ik heb zo'n rekbare doek. Denk dat het daaraan ligt.Hij is bijna 7 kg nu. Ik wil wel een andere doek kopen maar ben zo bang dat het knopen me niet lukt of teveel gedoe is.

+1

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 7:11

CCC: je kunt maar één knoop doen met de rekbare doek. Je moet namelijk drie lagen gebruiken voor de stevigheid en je moet met een rekbare niet op je rug gaan dragen. Je kunt dan beter op zoek naar een geweven doek, daar kun je wel een stuk meer mee.

Ik kan niet wachten tot ik onze nieuwe baby kan dragen, lijkt me weer heel fijn om zo'n kleintje in de doek te hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 1 aug 2012 - 7:11

Coco ik zou een geweven doek kiezen, is heel fijn dragen! En dan met een baby van twee maanden de fwcc
Ik heb zelf twee keer een draagconsult gedaan, een in het aller begin toen heb ik de fwcc geleerd en gisteren heb ik de Rucksack geleerd!

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 1 aug 2012 - 7:15

Bij de Bykay, die ik heb zeg maar... staan wel andere knopen op de doos oook... dat het kindje de beentjes uit de doek heeft zeg maar... Maar idd... ik denk dat ik gewoon voor een geweven doek moet gaan, al vind ik het zo'n stap... Ik neig het meest naar de hoppediz. Zoiets: http://www.babybij.nl/winkel/draagdoek-hoppediz-panama-p-121.html even een linkje, heb geen zin om plaatjes te uploaden... Kunnen jullie me wat advies geven? En ben benieuwd naar de draagconsulten in welke regio en de prijs daarvan.

Ohja en wat voor maat zou ik nodig hebben..

Laatst aangepast door chococupcake op wo 1 aug 2012 - 7:17; in totaal 1 keer bewerkt

CCC
Ratel
Ratel

Bericht  Liadan wo 1 aug 2012 - 7:17

Choco, je kan met de rekbare doek inderdaad ook met de beentjes uit de doek knopen, ik zou dat ook gaan doen als ik jou was. Ik denk dat dat nu fijner draagt. Heb je er geen boekje bij gekregen waar die knoop in staat? Want dat is een iets andere knoop dan met een geweven doek.

Liadan
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: