Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

+19
Novalee
Fiwen
Liadan
Fearie
M@niek
Flip Fluitketel
Star007
Happydobby
Océane
teletascha
Flow
Ayla
Susan
PapillonRose
Tania
Printje
Limburg85
Mamsie
Flower_L
23 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flower_L za 21 jan 2012 - 9:21

Olie? bodylotion? Schrale wangenzalf?....
Viel me laatst op dat er zoooooo veel te smeren valt als je wilt.

Hier sudo voor kapotte billen, bepanthen bij kleine vlekjes, haarlotion voor lekker ruiken en soms vaseline voor droge huid.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 9:23

Alleen billencreme als er wat rode plekjes zitten en een paar keer heb ik haar met olie ingesmeerd.

Bij de oudste smeerde ik veel meer (olie en bodylotion), maar nu heb ik daar de tijd niet meer voor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Mamsie za 21 jan 2012 - 9:25

Enkel wat bepanthen wanneer dat nodig is op de billen of wangen.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Limburg85 za 21 jan 2012 - 9:25

Standaard iedere dag zijn gezicht met creme van Zwitsal en als het te erg word Vaseline, als hij in bad is geweest ook bodylotion en als hij rode billen heeft Sudocreme.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 9:26

Zo min mogelijk omdat mijn zoontje een gevoelige huid heeft.

Ik heb bepanthen in huis, sudocreme, zinkzalf en nertsolie. Ik heb vanalles verder in huis zoals talkpoeder enzo maar gebruik zo min mogelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Tania za 21 jan 2012 - 9:27

Als hij schrale wangetjes of rode billetjes heeft smeer ik Weleda zalf, verder smeren we niks.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  PapillonRose za 21 jan 2012 - 9:29

Ik heb vanalles in huis, maar dat wordt niet allemaal dagelijks gebruikt. Bepanthen voor schrale / kapotte billetjes, haarlotion wanneer haar haar niet in model wil met alleen een borstel, bodylotion zo nu en dan als ze een drogere huid heeft, olie om haar mee te masseren.. Dat was het wel zo'n beetje denk ik.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 9:31

Bij Yrsa La Roche-Posay Nutritic 5%. Bij Ezra momenteel niks, maar toen hij nog last had van eczeemplekjes in zijn knieholtes smeerden we La Roche-Posay Lipikar Baume. Toen Yrsa last had van waterwratjes gebruikten we ook Natusor Spray-Away, dat hielp heel goed. Toen Ezra waterwratjes had kende ik dat nog niet, toen gebruikten we Bethadine-scrub.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Ayla za 21 jan 2012 - 9:32

Hier na het douchen bodylotion, bij elke luier verschoning creme op de billen, en elke dag haarlotion. Moet eigenlijk elke dag haar gezichtje insmeren met creme alleen dat vergeet ik vaak. Ze heeft hele droge wangen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 9:32

Printje schreef:Zo min mogelijk omdat mijn zoontje een gevoelige huid heeft.

Ik heb bepanthen in huis, sudocreme, zinkzalf en nertsolie. Ik heb vanalles verder in huis zoals talkpoeder enzo maar gebruik zo min mogelijk.

Heb jij al wel eens La Roche-Posay geprobeerd? Die plekjes van R lijken een beetje op de plekjes die Yrsa had.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flow za 21 jan 2012 - 9:35

Elke dag een beetje haarlotion, gewoon omdat het zo lekker ruikt I love you , bodylotion van Zwitsal als ze uit bad komt, bepanthen bij luieruitslag en zo af en toe zalf 'op 't wangetje' van Zwitsal.
Flow
Flow
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 39
Punten : 57
Registratiedatum : 16-08-11
Woonplaats : Omgeving Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  teletascha za 21 jan 2012 - 9:35

Sudocreme bij rode billen, olie (of bodymilk) na het badderen, haarlotion en af en toe schrale wangen creme.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 9:44

Susan schreef:
Printje schreef:Zo min mogelijk omdat mijn zoontje een gevoelige huid heeft.

Ik heb bepanthen in huis, sudocreme, zinkzalf en nertsolie. Ik heb vanalles verder in huis zoals talkpoeder enzo maar gebruik zo min mogelijk.

Heb jij al wel eens La Roche-Posay geprobeerd? Die plekjes van R lijken een beetje op de plekjes die Yrsa had.

Nee nog nooit geprobeerd moet ik zeggen, ik las dat dat via de apotheek gaat? En moet je daar een recept voor halen of kun je dat gewoon kopen?

Ik ben met hem naar de dermatoloog geweest maar die dacht dat het gewoon kwam van een combi van het weer, veel kwijlen en een gevoelige huid. Heb er toen ook niets voor gekregen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Océane za 21 jan 2012 - 9:50

Bepanthen op rode/pijnlijke billen.
Op haar droge wangen in de winter smeer ik eau thermale avene hydrating creme voor zeer gevoelige huid (gebruik ik zelf ook in de winter)

Edit: Als haar wangen extreem droog zijn smeer ik er ook weleens purol op (gebruik ik zelf ook dagelijks)
Océane
Océane
Prater
Prater

Aantal berichten : 825
Punten : 891
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 9:54

Printje schreef:

Nee nog nooit geprobeerd moet ik zeggen, ik las dat dat via de apotheek gaat? En moet je daar een recept voor halen of kun je dat gewoon kopen?

Ik ben met hem naar de dermatoloog geweest maar die dacht dat het gewoon kwam van een combi van het weer, veel kwijlen en een gevoelige huid. Heb er toen ook niets voor gekregen.

Je kunt het gewoon zonder recept bij de apotheek halen, maar ze hebben het niet bij alle apotheken. Op de website kun je kijken waar ze het verkopen:

http://www.laroche-posay.nl/Nederland/Huid/home-h.aspx

Voor Yrsa was het echt een wondermiddel, we hadden alles geprobeerd, maar met deze crème waren de plekjes binnen een paar weken zo goed als weg. Als de plekjes open waren smeerde ik ook nog La Roche-Posay Cicaplast, dat stimuleert het herstel van de huid.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 9:55

Oke bedankt Susan, dan ga ik daar toch eens voor kijken want de plekjes komen weer wat terug.....



En dat mag ook gewoon bij de mond gesmeerd worden dus?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Happydobby za 21 jan 2012 - 10:00

Creme van zwitsal voor de wangetjes.
Olie na het badje.
Sudo op de billen na het poepen
Haarlotion en gel in het haar.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gast za 21 jan 2012 - 10:14

Sudocrem voor kapotte billen, zwitsal bodylotion over haar hele lijf, haarlotion voor haar haartjes en zachte creme voor op het gezichtje. Overigens allemaal van Zwitsal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Star007 za 21 jan 2012 - 10:21

Ik lees dat sommige standaart creme op de billen smeren. Ik heb dat nog nooit gedaan ,op vaseline in de eerste week na ( i.v.m die zwarte plakpoep:P ). Maar ze heeft ook nooit rode billen gehad.

Ik smeer iedere dag zwitsal creme op haar gezicht en soms haarlotion in haar haartjes, als het niet wil zitten.
Bodylotion even niet meer omdat ze er laatst rode vlekjes van kreeg, of ik moet iets hypoallergeen kopen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Flower_L za 21 jan 2012 - 10:23

Billen komen vanzelf star, eerste maanden bleef hier de sudipot vol, maar sinds tandjes door zijn smeren we stuk vaker.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 10:29

Printje schreef:Oke bedankt Susan, dan ga ik daar toch eens voor kijken want de plekjes komen weer wat terug.....



En dat mag ook gewoon bij de mond gesmeerd worden dus?

Ja hoor, voor zover ik weet wel, Yrsa had die plekjes ook aan weerszijden van haar mond.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 10:31

Susan schreef:
Printje schreef:Oke bedankt Susan, dan ga ik daar toch eens voor kijken want de plekjes komen weer wat terug.....



En dat mag ook gewoon bij de mond gesmeerd worden dus?

Ja hoor, voor zover ik weet wel, Yrsa had die plekjes ook aan weerszijden van haar mond.

Ok dank je wel. Is er bij haar wel bekend wat het is?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 10:35

Ik denk een soort van eczeem/schraalheid, maar het is nooit zo benoemd. Ik ben toen wel naar de huisarts geweest en dan kreeg ik Hydrocortison, dat mocht ik dan een week smeren en dan werd het wel minder, maar daarna mocht ik het dan weer een week niet smeren en dan kwam het weer net zo hard terug. Ik wilde echt iets zoeken waardoor het over zou gaan, niet iets wat het alleen maar onderdrukte.

Het was bij haar ook zo schraal dat het soms zelfs open was, ze heeft zelfs een keer krentenbaard gehad toen zo'n plekje was gaan ontsteken, dat was ook heel vervelend.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Printje za 21 jan 2012 - 10:36

Het klinkt echt helemaal hetzelfde!!! R heeft, misschienw eet je dat nog, in juli ook zo'n enorme krentenbaard gehad daar.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Susan za 21 jan 2012 - 10:38

Ja, dat weet ik inderdaad nog, volgens mij komt dat dan gewoon doordat de huid daar beschadigd is, dan kan zo'n bacterie natuurlijk makkelijk naar binnen dringen. Daarom had ik ook die Cicaplast erbij, voor de open plekjes. Naar mijn idee geneest de huid daardoor echt sneller.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje? Empty Re: Wat smeren jullie allemaal op jullie kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum