Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hormonen

+12
Niekske
Rapunzel
Esperanza
Lady Starstruck
Erin
Printje
kwak
Blond
Sterre
Bliss
Caro
Marin
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hormonen Empty Hormonen

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 3:43

Sinds ik een spiraaltje heb merk ik veel meer van mijn hormoonschommelingen. De ene week zijn mijn borsten gewoon mijn normale 70E en de andere week knallen ze mijn bh uit. Ze voelen dan ook zwaar en gevoelig. Ik heb mood swings waar je bang van wordt en eet echt het liefst alles wat los en vast zit op (vooral graag ongezonde dingen haha).

Ik snap daar dus niks van, waarom kan ik niet gewoon denken; "stel je niet zo aan"? Hebben jullie ook last van jullie hormonen, haha? En hoe uit zich dat?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hormonen Empty Re: Hormonen

Bericht  Marin di 31 jul 2012 - 3:46

OH jee, dat is niet fijn. Ik ga juist een spiraaltje nemen om hopelijk daar een beetje vanaf te zijn. Ik heb het met de pil ook zo sterk. Met name m'n borsten, ene keer zijn ze heel hard, andere keer extreem zacht, ze doet heel vaak pijn en zijn gevoelig.

Ik moet alleen af en toe huilen bij reclames en films enzo, maar verder merk ik niet zo veel qua gevoelens, ik word geen crazy biatch ofzo. Daar heb ik gelukkig geen last van.

Het zijn echt met name m'n borsten. Vreetbuien heb ik sowieso wel laughcry

Maar ik vind je zeker niet gek ofzo, ik heb dat dus ook!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Caro di 31 jul 2012 - 3:48

Ik heb het juist sinds ik van de spiraal af ben. Mijn hemel... de week voordat ik ongesteld moet worden dan knallen idd de borsten uit mijn BH en dan ben ik gewoon een bommetje. Qua eten merk ik het dan niet zozeer... alhoewel: gisteren had ik zin in chips maar dat heb ik dan niet in huis dus dat scheelt..

Maar het is wat met die hormonen. Ik ben er nog steeds niet aan gewend hoor! Ene moment je super zeker voelen en je machtig mooi vinden. Volgende moment ben je té lelijk voor woorden, stom, debiel, idioot etc.. Om gek van te worden!
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 4:05

Waarom denk je dat ik Dropdraakje heet. Laughing Ik heb er ook last van en heb serieus momenten dat ik niet te pruimen ben. Ik heb alleen geen last van vreetbuien en dikke titties krijg ik ook niet.

Het zijn echt de prikkelbare gevoelige jankmomenten die het hier doen.

Gast
Gast

Bericht  Bliss di 31 jul 2012 - 4:09

Ik heb soms ook nogal last van mn hormonen ja, vooral als ik ongesteld ben! Mn vriend moet het dan soms ontgelden en ik kan overal om janken (hoewel ik dat altijd eigenlijk wel heb laughcry). Vreetbuien heb ik ook wel vaker en ik heb eigenlijk niet echt pijnlijke borsten dan.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 4:17

Ja, het is toch irritant? Ik heb daar nooit zo'n last van gehad maar de laatste 2 jaar dus echt best wel heftig. Dat ik het eerst zelf nog niet zo door heb en dan opeens denk jan, wat stel je je aan, is het weer zo ver? Hahaha.

Gast
Gast

Bericht  Sterre di 31 jul 2012 - 7:00

Bij mij is het nu ook drama! Ik ben 3 weken geleden met de pil gestopt vanwege migraine, en sinds dien zit ik in een hormonale achtbaan van extreme blijheid, down voelen, me vrouwelijk voelen, me moddervet en heel lelijk voelen, puistjes ennn ook veel trek in lekkere dingen. Vermoeiend! het schijnt wel even te kunnen duren, best lullig voor mijn vriend ;-)

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Blond di 31 jul 2012 - 7:43

Ik denk dat ik heel vreemd ben dan, ik heb echt nooit last van stemmingswisselingen, pijnlijke of grote borsten of vreetbuien.

Maar ik heb ook voordat ik aan de pil ging nooit last van mijn ongesteldheid of wat gehad, misschien heb ik gewoon mazzel.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  kwak di 31 jul 2012 - 8:50

ik ben volgens mij heel gevoelig voor hormonen ofzo.
ik word vreselijk down en lusteloos van de pil en nuvaring dus daar doe ik niet meer aan.
als ik ongesteld moet worden ben ik ook al een vreselijk drama en de eerste paar week van de zwangerschap wil je ook niet bij mij onder 1 dak wonen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 9:14

Ik gebruik geen hormonale anti conceptie maar ik heb er ook vreselijk last van. Stemmingswisselingen van woedend kunnen zijn tot heel verdrietig en heel blij.
Mijn darmen reageren erop en ook mijn borsten en spieren. Vreselijk!

Gast
Gast

Bericht  Printje di 31 jul 2012 - 9:17

Ik heb nooooooooooooit last van mijn hormonen angel angel angel angel

Ik kon op een gegeven moment echt niet meer tegen de pil, na de zwangerschap ga ik ook niet meer daarmee beginnen, ik kon mezelf soms niet terug hahahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 10:14

Haha het stemt me wel gerust dat ik niet de enige ben! Maar ik heb hier met de pil echt nooit last van gehad dus dit is een relatief nieuwe fenomeen voor me. Ik verbaas mezelf soms echt haha. Mijn vriend zegt dan ook oh is het weer zo ver en dan word ik natuurlijk pissig: "ja ja schuif het maar weer op mijn hormonen." haha!

Gast
Gast

Bericht  Erin di 31 jul 2012 - 10:32

Ik ben echt niet te spreken over die spiraal. Ik heb zo veel meer klachten sinds ik dat ding heb in vergelijking met de pil. Wat trouwens wel raar is want een spiraal geeft minder hormonen 'af' dan de meeste pillen.
Heb het gevoel alsof alles gevoeliger is dan normaal. Ben elke maand gewoon bijna 2 weken ongesteld, mijn boobs doen zeer, rugpijn is niet te verdragen en dan heb ik het nog niet eens over de krampen en mijn heerlijke stemming.
Mijn n.icht heeft terwijl ze een spiraal had een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
Conclusie, ik ben blij als de huisarts terug van vakantie komt en dat ellendige ding eruit mag!

(niet quoten please!!!!)
Erin
Erin
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5130
Punten : 5172
Registratiedatum : 22-07-11

Bericht  Lady Starstruck di 31 jul 2012 - 10:40

Sterre schreef:Bij mij is het nu ook drama! Ik ben 3 weken geleden met de pil gestopt vanwege migraine, en sinds dien zit ik in een hormonale achtbaan van extreme blijheid, down voelen, me vrouwelijk voelen, me moddervet en heel lelijk voelen, puistjes ennn ook veel trek in lekkere dingen. Vermoeiend! het schijnt wel even te kunnen duren, best lullig voor mijn vriend ;-)

Dit ben ik dus ook zonder de pil. Drama, vooral dat down gevoel vreselijk is het. Nu ben ik weer aan de pil, en het is nog niet optimaal maar al wel beter als het was. Heb intussen al drie pillen uitgeprobeerd. En wil niet te vaak meer proberen. Heb ook teunisbloem capsules geslikt, dat schijnt er tegen te helpen maar dat hielp niks.
Nu ben ik nog niet te genieten, maar dat is alleen in de stopweek gelukkig. Voor de rest valt het mee.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Esperanza di 31 jul 2012 - 20:45

Lady Starstruck schreef:
Sterre schreef:Bij mij is het nu ook drama! Ik ben 3 weken geleden met de pil gestopt vanwege migraine, en sinds dien zit ik in een hormonale achtbaan van extreme blijheid, down voelen, me vrouwelijk voelen, me moddervet en heel lelijk voelen, puistjes ennn ook veel trek in lekkere dingen. Vermoeiend! het schijnt wel even te kunnen duren, best lullig voor mijn vriend ;-)

Dit ben ik dus ook zonder de pil. Drama, vooral dat down gevoel vreselijk is het. Nu ben ik weer aan de pil, en het is nog niet optimaal maar al wel beter als het was. Heb intussen al drie pillen uitgeprobeerd. En wil niet te vaak meer proberen. Heb ook teunisbloem capsules geslikt, dat schijnt er tegen te helpen maar dat hielp niks.
Nu ben ik nog niet te genieten, maar dat is alleen in de stopweek gelukkig. Voor de rest valt het mee.

Dit heb ik dus met de pil!

Ik gebruik al een hele poos geen hormonale anti-conceptie meer, het doet zoveel met je, dat heb ik liever niet. Helaas ken ik nog steeds de schommelingen. Soms kan ik ineens heel depressief worden en ik weet dan niet waar het vandaan komt, soms ben ik er ook van overtuigd dat ik nog niet ongesteld moet worden. Totdat ik dan toch ga rekenen en tot de ontdekking kom dat ik de week daarna ongesteld moet worden. Verder al een week van tevoren last van buikpijn, hoofdpijn en gevoelige borsten. Leuk die hormonen Hormonen 394967
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 21:11

Ja echt fantastisch, haha!

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 31 jul 2012 - 21:13

Ik heb een mirena spiraal en erg veel hormoniale klachten waaronder pijn in mijn eierstokken, pijnlijke borsten en hevige krampen rond mijn menstruatieperiode. Af en toe heb ik een lichte spotting, maar meer bloed verlies ik niet. Ik overweeg om mijn spiraal te laten verwijderen, maar ik ben de touwtjes kwijt, waardoor ik hem waarschijnlijk zal moeten laten verwijderen bij de gyneacoloog en hier maak ik me zorgen om. Ik heb ook niet zo'n zin om de pil te gaan slikken vanwege de hormonen. Dat heb ik echter nog nooit geprobeerd en het schijnt echt te verschillen per persoon hoe je daarop reageert. Ik herken wel echt veel dingen uit dit topic, fijn dat ik niet de enige ben!
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Aantal berichten : 657
Punten : 732

Bericht  Sterre di 31 jul 2012 - 21:25

Haha grappig om te lezen! Het schijnt dat het 'ontpillen' waar ik nu last van heb dus een paar maanden tot een half jaar kan duren silent . Ik hoop dat ik snel een regelmatige cyclus heb, nu weet ik niet waar ik aan toe ben en schommel ik dus alle kanten op. Ik heb ook steken in mijn eierstokken, dat is ook nieuw. Raar lichaam!

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 21:31

Rapunzel schreef:Ik heb een mirena spiraal en erg veel hormoniale klachten waaronder pijn in mijn eierstokken, pijnlijke borsten en hevige krampen rond mijn menstruatieperiode. Af en toe heb ik een lichte spotting, maar meer bloed verlies ik niet. Ik overweeg om mijn spiraal te laten verwijderen, maar ik ben de touwtjes kwijt, waardoor ik hem waarschijnlijk zal moeten laten verwijderen bij de gyneacoloog en hier maak ik me zorgen om. Ik heb ook niet zo'n zin om de pil te gaan slikken vanwege de hormonen. Dat heb ik echter nog nooit geprobeerd en het schijnt echt te verschillen per persoon hoe je daarop reageert. Ik herken wel echt veel dingen uit dit topic, fijn dat ik niet de enige ben!

Dit heb ik allemaal ook gehad, maar ik moet zeggen dat de meeste krampen en pijnen na een jaar wel over waren. Daar heb ik nu nooit meer last van. Behalve dan explosive boobies en humeur haha.

Gast
Gast

Bericht  Rapunzel di 31 jul 2012 - 21:53

Powerbabe, fijn dat het bij jou na een jaar over ging! Ik heb mijn spiraal alweer 2 jaar, verwacht niet dat het nog over gaat. Ik vind het echt jammer dat ik er zoveel klachten van heb, want het is wel een ideale manier van anticonceptie. Geen menstruatie meer is gewoon heerlijk! Maar ik word er zo onzeker van, vraag me constant af waar dat ding is, of hij nog goed zit, of er niks aan de hand is vanwege die vreemde klachten. Ik lig er 's nachts zelfs wakker van. Ik lees ook soms van die enge verhalen dat hij helemaal is verkleefd in de baarmoeder of vrouwen die er cystes van hebben gekregen en daarna geopereerd moeten worden en dat wil ik echt niet meemaken. Daar heb je met de pil weer geen last van, terwijl een spiraaltje wel betrouwbaarder is in verhouding. En andere manieren anticonceptie lijkt me ook niet echt geschikt voor mij. Lastig dus...
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Rapunzel di 31 jul 2012 - 21:57

Vor de meiden die aan de pil zijn heb ik nog een vraagje trouwens. Zijn jullie ook dikker geworden door de hormonen? Dat lijkt me namelijk niet zo'n fijne bijkomstigheid.
Rapunzel
Rapunzel
Prater
Prater

Bericht  Niekske di 31 jul 2012 - 21:59

Ok nou durf ik echt niet meer aan het spiraaltje...

Ik ben inmiddels een paar maanden van de pil af en ik heb eigenlijk geen last gehad van het 'ontpillen'. Ik merk alleen dat mijn huid iets onzuiverder geworden is sindsdien, maar verder heb ik geen last gehad van mijn hormonen. Ik ben de condooms inmiddels wel beu, dus toch maar dat spiraaltje dan... ik zie er wel echt tegenop Neutral
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 22:01

Niekske schreef:Ok nou durf ik echt niet meer aan het spiraaltje...

Ik ben inmiddels een paar maanden van de pil af en ik heb eigenlijk geen last gehad van het 'ontpillen'. Ik merk alleen dat mijn huid iets onzuiverder geworden is sindsdien, maar verder heb ik geen last gehad van mijn hormonen. Ik ben de condooms inmiddels wel beu, dus toch maar dat spiraaltje dan... ik zie er wel echt tegenop Neutral

Dit klinkt nu allemaal verschrikkelijk maar ik ben uiteindelijk wel heel tevreden hoor. Er zijn meer voordelen dan nadelen wat mij betreft! En hier verzamelen natuurlijk net alle mensen die klachten hebben haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 22:03

Rapunzel schreef:Vor de meiden die aan de pil zijn heb ik nog een vraagje trouwens. Zijn jullie ook dikker geworden door de hormonen? Dat lijkt me namelijk niet zo'n fijne bijkomstigheid.

Ik was 14 toen ik aan de pil ben gegaan dus ik durf niet zo goed te zeggen of het gewicht wat ik aan ben gekomen door de pil kwam of gewoon doordat ik ouder en vrouwelijker werd. Ik heb wel het gevoel dat ik toen ik stopte een paar kilo kwijt ben geraakt, maar dat was maar tijdelijk. Uiteindelijk ben ik nu wel een stuk lichter maar ik heb niet het idee dat dat aan het stoppen met de pil heeft gelegen. Ik ben daar namelijk al 2,5 jaar mee gestopt.

Gast
Gast

Bericht  litllejoy wo 1 aug 2012 - 2:11

Ikwas 13 of 14 toen ik aan de 'gewone' pil ging. Ik ben toen wel aangekomen. Sinds 2 jaar gebruik ik de prikpil en ik vind het echt ideaal. Ben ook nooit meer ongesteld. De eerste paar dagen na de injectie (1x in de 3 maanden), ben ik wel even chago, maar voor de rest heb ik nergens last van.
litllejoy
litllejoy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud