Hormonen
+12
Niekske
Rapunzel
Esperanza
Lady Starstruck
Erin
Printje
kwak
Blond
Sterre
Bliss
Caro
Marin
16 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hormonen
Rapunzel schreef:Vor de meiden die aan de pil zijn heb ik nog een vraagje trouwens. Zijn jullie ook dikker geworden door de hormonen? Dat lijkt me namelijk niet zo'n fijne bijkomstigheid.
Nee, ik ben op hetzelfde gewicht gebleven. Maar het is volgens mij wel gebruikelijk dat je 1 à 2 kilo aankomt.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Esperanza schreef:Lady Starstruck schreef:Sterre schreef:Bij mij is het nu ook drama! Ik ben 3 weken geleden met de pil gestopt vanwege migraine, en sinds dien zit ik in een hormonale achtbaan van extreme blijheid, down voelen, me vrouwelijk voelen, me moddervet en heel lelijk voelen, puistjes ennn ook veel trek in lekkere dingen. Vermoeiend! het schijnt wel even te kunnen duren, best lullig voor mijn vriend ;-)
Dit ben ik dus ook zonder de pil. Drama, vooral dat down gevoel vreselijk is het. Nu ben ik weer aan de pil, en het is nog niet optimaal maar al wel beter als het was. Heb intussen al drie pillen uitgeprobeerd. En wil niet te vaak meer proberen. Heb ook teunisbloem capsules geslikt, dat schijnt er tegen te helpen maar dat hielp niks.
Nu ben ik nog niet te genieten, maar dat is alleen in de stopweek gelukkig. Voor de rest valt het mee.
Dit heb ik dus met de pil!
Ik gebruik al een hele poos geen hormonale anti-conceptie meer, het doet zoveel met je, dat heb ik liever niet. Helaas ken ik nog steeds de schommelingen. Soms kan ik ineens heel depressief worden en ik weet dan niet waar het vandaan komt, soms ben ik er ook van overtuigd dat ik nog niet ongesteld moet worden. Totdat ik dan toch ga rekenen en tot de ontdekking kom dat ik de week daarna ongesteld moet worden. Verder al een week van tevoren last van buikpijn, hoofdpijn en gevoelige borsten. Leuk die hormonen
Ja je krijgt toch een hoop hormonen binnen, maar zonder de pil is het nog erger bij mij. Dan heb ik helemaal last van stemmingswisselingen . Soms denk ik was ik maar een man hahaha.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ik slik de pil, en slik 'm door, dus zou in principe nergens last van moeten hebben aangezien de hormoonhoeveelheid continu hetzelfde is. Maar ik herken alles; van de moodswings tot de vreetbuien. Hmm... zou 't dan gewoon m'n karakter zijn
Gast- Gast
Ik ben nu ook een paar maanden gestopt met de pil en de eerste maand was ik inderdaad ook echt verschrikkelijk down. Ik walgde van mezelf, kon mezelf niet meer in de spiegel zien en alles was kut.
Nu gaat 't eigenlijk wel goed geloof ik. Nog wel enorm last van moodswings maar dat is deels denk ik ook aan iets anders te wijten.
Nu gaat 't eigenlijk wel goed geloof ik. Nog wel enorm last van moodswings maar dat is deels denk ik ook aan iets anders te wijten.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Weet niet echt waar ik 't moet zetten, dus dan maar in dit topic, omdat we het hier er al over hadden... Maar ik heb net een afspraak gemaakt voor komende dinsdag..Dan gaat m'n spiraaltje er in. Vind het echt heel erg eng. Gelukkig is m'n vriend zo lief om mee te gaan, dan hoef ik niet op de fiets naar huis (dat lijkt me niet fijn, om op een hard zadel te zitten daarna). Ik ga lekker direct 's ochtends, dan hoef ik me niet druk te maken rest van de dag.
Ik wilde eigenlijk de eerstvolgende keer dat ik ongesteld ben, maar dan ben ik op vakantie, en nu duurt het dan nog drie weken tot de vakantie, dus ik hoop zooo dat ik dan niet meer vloei. Op hoop van zegen dan maar.
Maar naast dat ik het spannend vind, ben ik ook gewoon echt heel benieuwd wat m'n lichaam gaat doen. Kan ik de hormonen van de spiraal beter verdragen dan de pil? Wordt het erger? Het zal me benieuwen.
Ik wilde eigenlijk de eerstvolgende keer dat ik ongesteld ben, maar dan ben ik op vakantie, en nu duurt het dan nog drie weken tot de vakantie, dus ik hoop zooo dat ik dan niet meer vloei. Op hoop van zegen dan maar.
Maar naast dat ik het spannend vind, ben ik ook gewoon echt heel benieuwd wat m'n lichaam gaat doen. Kan ik de hormonen van de spiraal beter verdragen dan de pil? Wordt het erger? Het zal me benieuwen.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik kan me voorstellen dat je het spannend vind Marin! Maar uit mijn omgeving hoor ik juist vaak positieve geluiden over de mirena, dus wie weet pakt het bij jou ook gewoon goed uit!
Dat ik me soms dik voel sinds ik met de pil be gestopt komt trouwens niet helemaal uit de lucht, ik ben in een krappe maand tijd gewoon 2 kilo aangekomen . Snap er niks van, want mijn eetpatroon is niet veranderd en hoewel ik vaker snaaibuien heb geef ik daar niet vaak aan toe. Ik ben gelukkig weer begonnen met hardlopen sinds deze week, en wil nog iets beter op mijn eten gaan letten, maar toch vind ik het stommm.
Dat ik me soms dik voel sinds ik met de pil be gestopt komt trouwens niet helemaal uit de lucht, ik ben in een krappe maand tijd gewoon 2 kilo aangekomen . Snap er niks van, want mijn eetpatroon is niet veranderd en hoewel ik vaker snaaibuien heb geef ik daar niet vaak aan toe. Ik ben gelukkig weer begonnen met hardlopen sinds deze week, en wil nog iets beter op mijn eten gaan letten, maar toch vind ik het stommm.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10
Ik ga trouwen omdat ik last had van m'n hormonen
Guus- Kletskop
- Aantal berichten : 1885
Punten : 1989
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb gelukkig geen last van mijn hormonen en slik de pil. Ik slik de pil vanaf mijn 15de en weet nog dat als ik daarvoor ongesteld werd echt ziek werd als het zover was.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jeanette dan heb je echt geluk dat je er geen last van hebt. Ik had het een paar jaar geleden ook niet, maar het is sinds 2 a 3 jaar dat ik er zo last van heb
Goochempie haha hoe doe je dat dan?
Goochempie haha hoe doe je dat dan?
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Komt goed Marin! Echt, het is mij alles meegevallen (en ik heb hem inmiddels 2x laten plaatsen). Ik vloeide meteen niet meer en ook nooit meer gedaan. Ik had even 2 dagen een beetje kramp maar echt, dat gaat over en dan is het echt zo relax!
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hormonen?!
» Hormonen en heksengedrag
» restantje hormonen of WTF?
» oh help.....zijn dit nog hormonen?
» ADHD medicatie en hormonen?
» Hormonen en heksengedrag
» restantje hormonen of WTF?
» oh help.....zijn dit nog hormonen?
» ADHD medicatie en hormonen?