Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav Knutsel jij met je kindje?

+7
Filoria
Susan
meisjesmama
Liadan
Roodkapje
Flemy
Darius
11 plaatsers

Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Darius za 17 sep 2011 - 8:23

Ik ben jaren kleuterjuf geweest, dus ik ken heel wat leuke knutselwerkjes, bijv die van kleutergroep.nl. Ik vind dat ik toch eens met laurens moet beginnen hiermee. Knutselen jullie veel met je kinderen?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 8:27

voor zover dat kan met een kindje van 13 maanden nerd We verven regelmatig en ze heeft ook al kleurpotloden waar ze wel eens mee kleurt. Zodra ze het allemaal wat meer begrijpt wil ik bijvoorbeeld een thematafel met haar maken of zo'n potje met gezeefde stoepkrijt ofzo. Of op een zondagochtend het bos in, allemaal spulletje zoeken en er 's middags mee knutselen. Dat kan ik nog herinneren uit mijn eigen jeugd en dat zijn hele leuke herinneringen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Flemy za 17 sep 2011 - 8:30

Ja wij knutselen wel vaak, maar daaronder valt ook verven en kleuren. Ik deed vroeger veel aan scrapbook en al die spullen heb ik nog in een grote kist. Daarmee knutselen we dus vaak leuke dingen.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Roodkapje za 17 sep 2011 - 8:31

Ik knutsel heel veel. Ze zit op de vrije school dus ik zal wel moeten smile We maken vilten poppetjes, bijenwaswerkjes, dingetjes van wol maken) . Handwerken moet ook soms, maar dat besteed ik uit aan mijn moeder, dat kan ik nl niet:) Dus ik roep altijd als grapje dat ze zeker nog een jaar of 12 moet blijven leven tot alle kinderen van de basisschool af zijn en het zelf kunnen haha .

Deze week hebben we een tekeningenbewaarmap samen gemaakt. Een groot vel karton dubbel gevouwen, met 3 kleuren crepepapier een lint gevlochten om het dicht te strikken. Sterren gemaakt voor op de tekenmap. Kunnen we daar al haar tekeningwerkjes van school in bewaren dit jaar. Dit doe ik elk jaar en maak dat dan samen met haar. Elk jaar wordt de map mooier en mooier natuurlijk! Nu schrijft ze ook zelf haar naam en het jaar erop. Vorig jaar moest ik dat nog doen.

Morgen gaan we van de kastanjes die we vandaag hebben gevonden spinnetjes maken. De kastanje is het lijfje, daar prik je een paar cocktailprikkertjes in en daar doe je wol tussen. Zo krijg je een spinnenweb idee... Dat deed ik toen ik zelf nog op de kleuterschool zat .. en vinden de kinderen altijd leuk... Vooral de kastanjes zoeken is hier nu heel erg in smile
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Darius za 17 sep 2011 - 8:33

Rejoy. schreef:voor zover dat kan met een kindje van 13 maanden nerd We verven regelmatig en ze heeft ook al kleurpotloden waar ze wel eens mee kleurt. Zodra ze het allemaal wat meer begrijpt wil ik bijvoorbeeld een thematafel met haar maken of zo'n potje met gezeefde stoepkrijt ofzo. Of op een zondagochtend het bos in, allemaal spulletje zoeken en er 's middags mee knutselen. Dat kan ik nog herinneren uit mijn eigen jeugd en dat zijn hele leuke herinneringen.

Ik ga over een paar weekjes een thematafel herst maken. Lekker makkelijk!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Liadan za 17 sep 2011 - 8:42

Ik knutsel regelmatig met Yara. Ze verft en kleurt heel vaak. Verder knutselen we voor verjaardagen van opa's, oma's, ooms, tantes, vrienden enz. (en dat is dan bijv. een bloempot versieren, bloemen maken van handafdrukjes, fotolijstje versieren enz enz).
Ze heeft playmais waar ze regelmatig mee knutselt. Ook maken we wel eens een verrekijker van wc rolletjes, paddestoelen van wcrollen, papier en verf en meer van dat soort dingen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:10

Pfoe. We tekenen wel eens samen en we verven ook wel eens samen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:13

Oh ik kijk zo uit naar de tijd dat ik lekker kan knutselen met 'm! Very Happy Ik hoop echt dat ie dat leuk gaat vinden haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:18

Rejoy. schreef:voor zover dat kan met een kindje van 13 maanden nerd We verven regelmatig en ze heeft ook al kleurpotloden waar ze wel eens mee kleurt. Zodra ze het allemaal wat meer begrijpt wil ik bijvoorbeeld een thematafel met haar maken of zo'n potje met gezeefde stoepkrijt ofzo. Of op een zondagochtend het bos in, allemaal spulletje zoeken en er 's middags mee knutselen. Dat kan ik nog herinneren uit mijn eigen jeugd en dat zijn hele leuke herinneringen.

Haal je dan gewoon waterverf? Ik zag bij de blokker "uitwasbare verf"? Waar kan ik goede verf halen voor zo een kleintje? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  meisjesmama za 17 sep 2011 - 9:24

HeartBeat schreef:
Rejoy. schreef:voor zover dat kan met een kindje van 13 maanden nerd We verven regelmatig en ze heeft ook al kleurpotloden waar ze wel eens mee kleurt. Zodra ze het allemaal wat meer begrijpt wil ik bijvoorbeeld een thematafel met haar maken of zo'n potje met gezeefde stoepkrijt ofzo. Of op een zondagochtend het bos in, allemaal spulletje zoeken en er 's middags mee knutselen. Dat kan ik nog herinneren uit mijn eigen jeugd en dat zijn hele leuke herinneringen.

Haal je dan gewoon waterverf? Ik zag bij de blokker "uitwasbare verf"? Waar kan ik goede verf halen voor zo een kleintje? smile

Ik heb een verfschort gehaald voor de meiden. En die knutselen, verven, kleuren heel regelmatig..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:26

Soms, ik zou willen dat ik er meer tijd voor had, maar helaas. Wat we wel veel doen is bakken, koekjes,taarten of cake'jes versieren. Of samen koken, ook altijd erg gezellig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 9:40

We proberen het soms met Ezra, maar hij vindt er nog niet veel aan. Op school doen ze het nu wel stapje voor stapje, kleuren en plakken. Yrsa houdt van tekenen, soms maken we samen een kleurplaat.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:41

meisjesmama schreef:
HeartBeat schreef:
Rejoy. schreef:voor zover dat kan met een kindje van 13 maanden nerd We verven regelmatig en ze heeft ook al kleurpotloden waar ze wel eens mee kleurt. Zodra ze het allemaal wat meer begrijpt wil ik bijvoorbeeld een thematafel met haar maken of zo'n potje met gezeefde stoepkrijt ofzo. Of op een zondagochtend het bos in, allemaal spulletje zoeken en er 's middags mee knutselen. Dat kan ik nog herinneren uit mijn eigen jeugd en dat zijn hele leuke herinneringen.

Haal je dan gewoon waterverf? Ik zag bij de blokker "uitwasbare verf"? Waar kan ik goede verf halen voor zo een kleintje? smile

Ik heb een verfschort gehaald voor de meiden. En die knutselen, verven, kleuren heel regelmatig..

De jongste ook al? Weet nooit zo goed wat ik moet gaan doen met 'm namelijk! Heb wel kleurtjes en blaadjes/kleurboek, maar daar is ie met 10 minuten op uit gekeken haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Filoria za 17 sep 2011 - 9:47

Liadan: he dat playmais lijkt me wel leuk, al heb ik het nog nooit gebruikt moet ik zeggen. Ik lees op internet dat je die balletjes een beetje vochtig moet maken voordat ze aan elkaar plakken?
Het lijkt me wel iets voor Tomas.

Wij gaan vooral vaak vingerverven. De laatste tijd alleen wat minder, want meneer begint in de gaten te krijgen dat er na het vingerverven altijd een douchebeurt volgt laughcry
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 9:48

Oh ja, Playmais, dat heb ik laatst ook met Yrsa gedaan. Er zit een soort doekje bij dat je nat moet maken en daar wrijf je die dingen langs, dan kun je ze daarna op elkaar plakken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast za 17 sep 2011 - 9:51

Playmais wil ik ook nog wel kopen inderdaad!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Filoria za 17 sep 2011 - 9:54

Susan schreef:Oh ja, Playmais, dat heb ik laatst ook met Yrsa gedaan. Er zit een soort doekje bij dat je nat moet maken en daar wrijf je die dingen langs, dan kun je ze daarna op elkaar plakken.
Wat grappig. Wat vond ze ervan?

En waar koop je dat spul trouwens? Ik heb hier een Intertoys, Bart Smit en Pipoos in de stad.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Susan za 17 sep 2011 - 9:56

Ze vond het wel leuk, maar meer om een beetje mee te spelen, ze is nog iets te klein om echt gericht dingen te knutselen.

Ik heb het volgens mij bij Bart Smit gekocht, maar ik heb het ook wel eens bij het Kruidvat gezien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Filoria za 17 sep 2011 - 10:22

Jaa bij Kruidvat hebben ze soms leuke dingen he? Ik heb daar ook al best vaak houten speelgoed voor Tomas gekocht of verfspullen. Maar zal eens gaan kijken naar dat Playmais dan smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Parisienne za 17 sep 2011 - 19:31

Ik kijk er erg naar uit om straks met N. echt te gaan knutselen. Vind dat helemaal leuk! Ook koekjes/cakejes/taarten bakken en vervolgens versieren. Nu verf ik soms wel eens met N. en van de week heb ik haar voor het eerst wat potloden gegeven en een blaadje.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Liadan za 17 sep 2011 - 19:47

Ik heb een tijdje terug een hele grote bak playmais bij kruidvat gekocht, maar dat hebben ze niet altijd.
Bij de action heb je het ook in kleinere doosjes.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  LMCurious zo 18 sep 2011 - 1:13

Wij hebben ook wel een playmais gehad, wil het nu voor z'n verjaardag weer vragen.

Verder doen we vanalles. Voor opa's, oma's, ooms en tantes word van alles gemaakt. We kleien regelmatig. We kleuren, verven, plakken. Dave heeft elk jaar collectieboeken van cadeaupapier van het jaar ervoor met allerlei motieven enzo, erg leuk om te gebruiken met plakken. Maar ook met stickers, watten, wcrollen ofzo. Bij Zeeman en Wibra hebben ze ook wel eens wat leuks om te gebruiken met knutselen. We hebben vorig jaar van die fotodienbladen voor kerstmis voor de oma's gemaakt en dan met tekeningen erin. We hebben ook wel eens een keukenschort gekleurd voor oma dr verjaardag met textiel stiften. (dat was wel opletten, want uiteraard niet uitwasbaar.)

Voor Dave z'n verjaardag hebben we zelf slingers gemaakt. Van die ringen door elkaar heen van stroken papier geplakt en van die driehoekjes had ik geknipt in allerlei kleuren en die had Joris met vingerverf versierd en dan aan een touw. Ziet er erg leuk uit. Dus wij zijn regelmatig bezig, maar vaak wel met een doel.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Jazzlyn zo 18 sep 2011 - 1:15

Nee nog niet. Daar heeft hij echt nog geen geduld voor Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  *Lookie* zo 18 sep 2011 - 1:39

Het moet nog blijken maar ik denk het wel, ik vind knutselen met kinderen erg leuk!
Met mijn oppaskindjes knutsel ik wel regelmatig.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gast zo 18 sep 2011 - 2:10

Storm schreef:Playmais wil ik ook nog wel kopen inderdaad!

Die had ik ook nog in mijn handen gehad voor M. Wink Maar dat is ook echt heel leuk, maar denk voor als iets ietsie ouder is denk ik. Dan kan hij er echt wat mee maken. Weet niet of hij het fijn spul aan zijn handen vind trouwens haha :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Knutsel jij met je kindje? Empty Re: Nav Knutsel jij met je kindje?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum