Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

scheurtje in spier, vanzelf weer over?

+4
NoMercy
Minx
Caro
Razz
8 plaatsers

Ga naar beneden

scheurtje in spier, vanzelf weer over? Empty scheurtje in spier, vanzelf weer over?

Bericht  Razz wo 3 apr 2013 - 2:41

Op het werk heb ik in m'n eentje een houten pallet op een hoge stapel gelegd en heb daarbij eigenlijk te zwaar moeten tillen. Nu heb ik al een paar dagen last van mijn bovenarm. Als ik iets zwaars til dan voel ik een soort van snijdende pijn. Ik dacht eerst aan spierpijn maar toen ik vanmorgen mijn bed verschoonde en m'n winterdekbed recht schudde werd de pijn weer erger. Nu denk ik dat ik een spiertje heb gescheurd ofzo. Maar gaat dit vanzelf over als ik een beetje rustig aan blijf doen met m'n arm? Of toch een foto laten maken? En wat doen ze er dan aan mocht en een scheur zitten?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

scheurtje in spier, vanzelf weer over? Empty Re: scheurtje in spier, vanzelf weer over?

Bericht  Caro wo 3 apr 2013 - 2:45

Volgens mij doet een arts/ ziekenhuis hier niks aan. Het zal met rusten over moeten gaan (denk ik).
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

scheurtje in spier, vanzelf weer over? Empty Re: scheurtje in spier, vanzelf weer over?

Bericht  Minx wo 3 apr 2013 - 2:46

Rust houden, moet vanzelf herstellen, ze doen er pas wat aan als het echt een gigantische scheur is. En op een foto kun je geen spieren zien.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Razz wo 3 apr 2013 - 2:47

Minx schreef:En op een foto kun je geen spieren zien.

Niet? Embarassed

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Bericht  Minx wo 3 apr 2013 - 2:50

Nee haha anders zouden de botten ook niet te zien zijn hè Wink. Hooguit een beetje vocht op een rare plek of de contouren van wat organen.m
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  NoMercy do 4 apr 2013 - 4:00

Mijn enkelband is al jaren gescheurd, en doktoren zeggen er verder niks aan te kunnen/willen doen. Ik voel de pijn constant, maar ben er wel aan gewend eigenlijk.
NoMercy
NoMercy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 229
Punten : 224
Registratiedatum : 01-02-13

Bericht  Pompoen do 4 apr 2013 - 4:39

En lucht zie je ook :-).
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456

Bericht  May do 4 apr 2013 - 7:03

Ik heb meerdere malen een scheur in mijn kuitspier gehad. Twee keer is mijn been toen ingetaped omdat de scheur best ver was en ik zodoende wat extra steun had zodat ik niet verkeerd zou gaan lopen. De overige keren hebben ze er niks aan gedaan. Het kan best lang duren voordat het echt helemaal geheeld is hoor.
May
May
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4093
Punten : 4169
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Rovine do 4 apr 2013 - 7:16

Ik heb eens een aantal haarscheurtjes gehad in mijn voetzolen (heftige kramp en stretchen). Daar ben ik toen mee naar de huisarts geweest en ik moest gewoon afwachten, zou vanzelf genezen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Minx do 4 apr 2013 - 8:09

Pompoen schreef:En lucht zie je ook :-).

Ja idd dat wist ik ook, maar ja zo vaak zie ik natuurlijk geen x-foto's.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sure do 4 apr 2013 - 20:50

Op een foto kun je inderdaad geen spieren zien. Op een MRI wel maar die doen ze niet zomaar. Met rust gaat het vanzelf over maar je kunt wel naar de fysiotherapeut gaan. Die kan ook vaak beoordelen wat er aan de hand is en je bovendien oefeningen laten doen / meegeven waardoor de blessure sneller over is. Beterschap!
Sure
Sure
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 76
Registratiedatum : 14-03-13

Bericht  Gast do 4 apr 2013 - 23:26

Jaren geleden heb ik mijn buikwandspier gescheurd. Duurde echt wel jaren voordat ik het helemaal niet meer voelde, bleef lange tijd een zwakke plek.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: