Mini-Care vragenlijst consultatiebureau!?
+9
Happydobby
Printje
Slakje
Linda
Floor
Nijntje
Wennes
Twellie
PiP
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Mini-Care vragenlijst consultatiebureau!?
Met de hielprik kregen wij een Mini-care vragenlijst. Deze moesten we invullen voor het huisbezoek met 2 weken. Dat is morgen en ik kijk net wat die lijst is
60 behoorlijk persoonlijke vragen over heden en verleden.
Hebben jullie dit ook gehad, is het verplicht en wat doen ze ermee???
Vind dit nogal wat, ik heb niet echt een standaard jeugd gehad, maar zorg daarom niet minder voor mijn kinderen. Heb geen zin om een stempel te krijgen, maar om weer te gaan liegen op zo'n formulier... Niet invullen wekt ook weer argwaan op.
(Ons cb valt onder Icare, daar is de lijst ook van.)
60 behoorlijk persoonlijke vragen over heden en verleden.
Hebben jullie dit ook gehad, is het verplicht en wat doen ze ermee???
Vind dit nogal wat, ik heb niet echt een standaard jeugd gehad, maar zorg daarom niet minder voor mijn kinderen. Heb geen zin om een stempel te krijgen, maar om weer te gaan liegen op zo'n formulier... Niet invullen wekt ook weer argwaan op.
(Ons cb valt onder Icare, daar is de lijst ook van.)
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
Re: Mini-Care vragenlijst consultatiebureau!?
Het consultatiebureau zelf is al niet verplicht, dus een vragenlijst invullen ook niet. Kan mee voorstellen dat je bang bent om een stempel opgedrukt te krijgen, misschien is het een idee de lijst niet in te vullen en eerst navraag te doen bij het consultatiebureau wat de precieze bedoeling van de vragenlijst is en wat men er mee wil. Ik vind het niet heel voor de hand liggend namelijk om persoonlijke informatie over jezelf neer te leggen bij het consultatiebureau. Als je een goede uitleg krijgt en je voelt je er prettig bij, kun je hem altijd alsnog invullen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Ik heb het niet gehad.
Bij het huisbezoek hebben we het ook niet over mijn jeugd gehad ofzo. Ik vond dat ook niet nodig, wat je zegt pop, het gaat erom dat jij nu goed.voor ke kinderen zorgt.
Ik zou ook eerst vragen waarom je het in moet vullen. Invullen kan daarna ook.altijd nog.
Bij het huisbezoek hebben we het ook niet over mijn jeugd gehad ofzo. Ik vond dat ook niet nodig, wat je zegt pop, het gaat erom dat jij nu goed.voor ke kinderen zorgt.
Ik zou ook eerst vragen waarom je het in moet vullen. Invullen kan daarna ook.altijd nog.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
ik heb die lijst toendertijd niet ingevuld. Is die vragenlijst over hoe je het had bij je ouders etc, hoe de omgang met je vriend/man is, verslaving etc toch?
Ik heb er ton zelf een heel stuk begeschreven en dat vonden ze wel fijn. Ik heb geschreven dat ik die lijst niet wilde invullen, omdat net als denk ik iedereen je altijd wel wat hebt meegemaakt wat je zal tekenen en/of gemaakt heeft tot wie je bent. Ik weet van mezelf dat ik er goed mee om kan gaan en het een plek kan geven. Wanneer het nodig is zal ik ook aan de bel trekken om hulp te vragen. Maar dat het mij niet in de weg staat voor een gezonde band met mijn kind.
Straks vul ik die lijst heel braaf in, geef wat punten aan, dan wordt ik daar straks extra op gecontroleerd (terwijl ik weet dat ik er goed mee om kan gaan) en een ander die werkelijk probemen heeft vult natuurlijk in dat alles goed is en daar wordt nooit meer naar omgekeken. En trouwens, als je man je zou slaan, ga je dat toch nooit vermelden op een vragenlijst?!
Ik heb er ton zelf een heel stuk begeschreven en dat vonden ze wel fijn. Ik heb geschreven dat ik die lijst niet wilde invullen, omdat net als denk ik iedereen je altijd wel wat hebt meegemaakt wat je zal tekenen en/of gemaakt heeft tot wie je bent. Ik weet van mezelf dat ik er goed mee om kan gaan en het een plek kan geven. Wanneer het nodig is zal ik ook aan de bel trekken om hulp te vragen. Maar dat het mij niet in de weg staat voor een gezonde band met mijn kind.
Straks vul ik die lijst heel braaf in, geef wat punten aan, dan wordt ik daar straks extra op gecontroleerd (terwijl ik weet dat ik er goed mee om kan gaan) en een ander die werkelijk probemen heeft vult natuurlijk in dat alles goed is en daar wordt nooit meer naar omgekeken. En trouwens, als je man je zou slaan, ga je dat toch nooit vermelden op een vragenlijst?!
Nijntje- Prater
- Aantal berichten : 512
Punten : 519
Wij hebben het wel ingevuld. Was ons ook niet duidelijk of het wel of niet verplicht was.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb die lijst wel ingevuld, maar over sommige dingen heb ik niet helemaal de waarheid verteld.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Waarom moeten ze dingen over jouw verleden weten? Wat voor iets belachelijks is dat nu weer.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hier niet gehad maar zou het bij een tweede ook niet invullen, onzin allemaal. Maar goed jullie kennen mijn mening over dat bureau.
Wanneer er bij mensen echt iets aan de hand is lijkt het me ook niet dat ze dat daarin zullen gaan schrijven.
Wanneer er bij mensen echt iets aan de hand is lijkt het me ook niet dat ze dat daarin zullen gaan schrijven.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
wij hebben die vragenlijst toen mondeling gehad. Het is niet verplicht om antwoord te geven op die vragen. Het hele CB is sowieso niet verplicht, al lijkt dat soms wel zo.
Slakje: ze willen dingen over je verleden weten, omdat uit onderzoek is gebleken dat ouders met een moeilijke jeugd een verhoogd risico hebben om problemen te ontwikkelen. Die willen ze graag extra in de gaten kunnen houden. Zo zijn er nog wel meer aspecten die tot een verhoogd risico leiden, jong (en/of ongepland) moeder zijn bijvoorbeeld
Slakje: ze willen dingen over je verleden weten, omdat uit onderzoek is gebleken dat ouders met een moeilijke jeugd een verhoogd risico hebben om problemen te ontwikkelen. Die willen ze graag extra in de gaten kunnen houden. Zo zijn er nog wel meer aspecten die tot een verhoogd risico leiden, jong (en/of ongepland) moeder zijn bijvoorbeeld
Gast- Gast
Die hebben ze hier mondeling gedaan volgens mij. Maar ik antwoord altijd oppervlakkig op dat soort dingen 'jahoor alles goed' .Sowieso is het niet verplicht om antwoord te geven, het hele CB is niet verplicht.
Ik vond het overigens ook vrij persoonlijke vragen inderdaad. Ik snap wel wat de gedachte erachter is maar ik vind dat te persoonlijk om te vertellen.
Ik vond het overigens ook vrij persoonlijke vragen inderdaad. Ik snap wel wat de gedachte erachter is maar ik vind dat te persoonlijk om te vertellen.
Gast- Gast
Hier hebben ze ook zoiets, ik heb het niet ingevuld. ze hebben er nooit meer naar gevraagd, bij ons kon je dan extra ondersteuning krijgen.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Luce schreef:Die hebben ze hier mondeling gedaan volgens mij. Maar ik antwoord altijd oppervlakkig op dat soort dingen 'jahoor alles goed' .Sowieso is het niet verplicht om antwoord te geven, het hele CB is niet verplicht.
Ik snap de gedachte er achter ook wel maar ik vind idd dat het ze totaal niets aangaat, zulke dingen bespreek je denk ik met je huisarts en niet met zo'n bureau. Daarnaast vraag ik me af of mensen waar echt iets belangrijks speelt ze dat daar gaan vertellen.
Ik twijfel nog steeds of ik dadelijk met nummer 2 naar het cb ga, aan de ene kant vind ik het fijn voor de controle vd heupjes maar voor de rest.....
Printje- Lady Post-a-lot
Wij kregen ook zo'n vragenlijst, hier heet het sterk ouderschap ofzo. Wij hebben het beide keren niet ingevuld, dat vonden we niet nodig.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Printje schreef:Luce schreef:Die hebben ze hier mondeling gedaan volgens mij. Maar ik antwoord altijd oppervlakkig op dat soort dingen 'jahoor alles goed' .Sowieso is het niet verplicht om antwoord te geven, het hele CB is niet verplicht.
Ik snap de gedachte er achter ook wel maar ik vind idd dat het ze totaal niets aangaat, zulke dingen bespreek je denk ik met je huisarts en niet met zo'n bureau. Daarnaast vraag ik me af of mensen waar echt iets belangrijks speelt ze dat daar gaan vertellen.
Ik twijfel nog steeds of ik dadelijk met nummer 2 naar het cb ga, aan de ene kant vind ik het fijn voor de controle vd heupjes maar voor de rest.....
je kunt ook je afspraken eruit filteren. Wij gaan ook niet naar alle afspraken, al die afspraken met de wvk laten we mooi zitten. Ik vind controle van de heupjes en de ogen bijvoorbeeld wel belangrijke controles.
Gast- Gast
Rejoy. schreef:Printje schreef:Luce schreef:Die hebben ze hier mondeling gedaan volgens mij. Maar ik antwoord altijd oppervlakkig op dat soort dingen 'jahoor alles goed' .Sowieso is het niet verplicht om antwoord te geven, het hele CB is niet verplicht.
je kunt ook je afspraken eruit filteren. Wij gaan ook niet naar alle afspraken, al die afspraken met de wvk laten we mooi zitten. Ik vind controle van de heupjes en de ogen bijvoorbeeld wel belangrijke controles.
Ja dat was ik sowieso van plan, maar jij gaat dan dus alleen naar de arts? Want de tussenliggende vaccinaties moeten natuurlijk wel gebeuren? Maar zou ik dan daarvoor naar de huisarts kunnen gaan en alleen de afspraken bij de arts laten staan?
Trouwens is onze arts niet veel beter, spreekt geen woord goed Nederlands....
Printje- Lady Post-a-lot
Rejoy. schreef:wij hebben die vragenlijst toen mondeling gehad. Het is niet verplicht om antwoord te geven op die vragen. Het hele CB is sowieso niet verplicht, al lijkt dat soms wel zo.
Ik denk dat ze dan beter op huisbezoek gaan ipv zo'n vragenlijst. Mensen liegen dat ze barsten en als er effectief een probleem is zullen ze dat denk ik, niet toegeven. Ik zou mij ook echt heel erg ongemakkelijk voelen bij zo'n vragenlijst, zelfs aangevallen.
Slakje- Ratel
Hier wel de vragenlijst, en ook een huisbezoek (dat huisbezoek is ook standaard hier trouwens). De vragenlijst heb ik niet ingevuld, wilde inderdaad ook geen stempel krijgen, en hoef echt geen extra begeleiding omdat mijn man niet zo'n leuke jeugd gehad heeft. Het was ook niet verplicht, maar ze vonden het wel jammer.
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
@ Printje: Wij vaccineren volgens een aangepast schema, dus we moeten de bezoekjes sowieso anders inplannen, of laten inenten via de huisarts. Wij moeten straks ivm een verhuizing naar een ander CB, dan leg ik gewoon uit wat mijn ervaringen met het vorige CB waren en hoe ik het nu graag wil. Dan zie ik wel hoe ze erop reageren en of ze mee willen denken naar een oplossing.
@ Slakje: Hier komen ze rond de 10e dag altijd op huisbezoek. Soms rond de 18 maanden ook nog eens, is dat bij kind en gezin in België niet zo?
@ Slakje: Hier komen ze rond de 10e dag altijd op huisbezoek. Soms rond de 18 maanden ook nog eens, is dat bij kind en gezin in België niet zo?
Gast- Gast
Ik heb hem niet ingevuld, toch fijn zo`n forum. Sta je wat steviger in je schoenen
Reageer later uitgebreider, heb S op de arm en gaan zo weg!
Reageer later uitgebreider, heb S op de arm en gaan zo weg!
PiP- Ratel
Ja, ze zijn hier in het begin 2 keer op huisbezoek geweest. Geen idee of het binnenkort nog eens is. We hebben nooit een vragenlijst moeten invullen en ze hebben ook nooit gevraagd achter mijn verleden, zelfs niet over hoe ik zwanger werd ofzo. Ze wordt er gewoon gemeten, gewogen, even onderzocht door de dokter, vaccinaties eventueel advies over voeding ofzo, en dan kan je ook nog vragen stellen.
Slakje- Ratel
Als je je er niet prettig bij voelt zou ik het niet doen, of, omdat je zo misschien 'argwaan' wekt bij hun en je alsnog een aantekening oid krijgt, zou ik het oppervlakkig invullen. Dingen die je niet wilt vertellen zou ik gewoon voor me houden.
Ik heb die vragenlijst volgens mij nooit gehad, ook niet mondeling dacht ik. Ben wel benieuwd naar die lijst! Zou je hem kunnen inscannen?
Ik heb die vragenlijst volgens mij nooit gehad, ook niet mondeling dacht ik. Ben wel benieuwd naar die lijst! Zou je hem kunnen inscannen?
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij kregen die lijst wel, er werd dan gekeken of je in aanmerking kwam voor Stevig Ouderschap, ondersteuning in de vorm van extra huisbezoeken door een wijkverpleegkundige die hier speciaal voor opgeleid is. Voor zover ik weet is dat vrijwillig en die vragenlijst ook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb dus gezegd dat iedereen wel wat heeft meegemaakt en dat bij mij de scheiding van de ouders wel een nasleep gehad heeft. Dat ik niet beoordeeld wil worden aan de hand van zo'n vragenlijst, maar hoe ik mijn eigen kinderen opvoed. En ik dus bang ben om een stempel opgedrukt te krijgen. Dit vond ze erg jammer, want dat is niet de bedoeling. Ze kijken of er evt problemen kunnen ontstaan.
Mondeling vroeg ze ook al een heleboel over drank, drugs, depressie etc.
Lijsten zijn 1,5 jaar lang ook opgestuurd voor onderzoek, maar dat was nu niet meer zo.
Ik zal eens kijken of het me lukt om in te scannen als ik tijd heb. Anders probeer ik eerst foto's te maken van de pagina's, daar ben ik handiger in, haha. Scanner staat ook niet op zo'n handige plek! Zijn volgens mij wel 15 kantjes ofzo.
Mondeling vroeg ze ook al een heleboel over drank, drugs, depressie etc.
Lijsten zijn 1,5 jaar lang ook opgestuurd voor onderzoek, maar dat was nu niet meer zo.
Ik zal eens kijken of het me lukt om in te scannen als ik tijd heb. Anders probeer ik eerst foto's te maken van de pagina's, daar ben ik handiger in, haha. Scanner staat ook niet op zo'n handige plek! Zijn volgens mij wel 15 kantjes ofzo.
PiP- Ratel
Teddyaapje schreef:
Ik heb hem als pdf op de pc staan, mocht iemand hem willen hebben, dan graag even een pb sturen met je e-mailadres!
PiP- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Het consultatiebureau
» Consultatiebureau
» consultatiebureau
» Consultatiebureau
» Voeding extra care Kruidvat
» Consultatiebureau
» consultatiebureau