Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan jouw vriend/man koken?

+48
Tsjip
Rebecca
SarahKey
Bay
Susan
Aziraphale
Highway
Hoochie
Paper Crown
*Lookie*
Ibbeltje
SleepingBeauty
myloon
Parisienne
Rose
Benthe
Gympie
Caroow
sanne-84
kwak
flower
Arwyn
Lady Starstruck
Sophiee
kajaka88
Steep
Coco
Minx
Suus
Atelier Madame
Lavendel
Mizz_S
litllejoy
minoessepoes
Rush
Zonnetje
Reeza
Inge
Schaapke
Marin
Mermaid
Lousanne
Linda
Printje
Gizmo
Roxi3
Bacio
Bliss
52 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan jouw vriend/man koken? - Pagina 3 Empty Re: Kan jouw vriend/man koken?

Bericht  minoessepoes ma 30 jul 2012 - 1:55

Bliss schreef:Klopt, BBQen hoeft niet zo ongezond te zijn, maar mn vriend houdt wél van brood en sausjes erbij en niet van groente. Dus tja... Kijken of ik hem dat nog een keer aan het verstand gepeuterd krijg!

Hahah mijn vriend kwam er achter dat die prikkelbare darm misschien ook wel een beetje door zijn vroegere eetpatroon kwam, elke week een keer pizza, friet, shoarma, verder witte broodjes hamburger, de enige groenten die hij kocht was een keer een krop ijsbergsla en meestal kocht hij witte belegte broodjes met van alles en nog wat er op school voor zijn lunch of een saucijzenbroodje bijvoorbeeld en de vriend waar hij vaak mee at gooit echt werkelijk overal klonten roomboter doorheen, zo erg dat ik zijn aardappelpuree niet eens lust.

Na dat wij een paar maanden samenwoonde was die prikkelbare darm over en hij heeft nooit meer die steken gehad Kan jouw vriend/man koken? - Pagina 3 394967
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  minoessepoes ma 30 jul 2012 - 1:56

Bliss schreef:@ minoessepoes: in mijn recept is het een laag gehakt, een laag puree, een laag spinazie, daarop plakjes gekookt ei, nog een dun laagje puree en dan geraspte kaas erover.
Ragout is ook wel lekker idd, daar denk ik nooit aan. Ik kijk straks in de AH nog wel ff wat ik doe!

Het kan wel met die ragout, of eventueel dan zonder het ei. Maar aangezien er ei in zit en geraspte kaas kan je eventueel ook gewoon het vlees helemaal weg laten en dan bijvoorbeeld nog een frisse salade er naast serveren.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  sanne-84 ma 30 jul 2012 - 2:05

Hij zou het misschien wel kunnen, maar doet het nooit.
Ik kook dus ook altijd, en als ik een late dienst heb, dan bestaat zijn eten uit afhaal of broodje shoarma/knakworst of kantenklaremaaltijd. En maar klagen dat ie is aangekomen. Gaat straks nog wat worden als er kindjes zijn.. En vooral omdat er nu hier een mac gaat komen..
Ik moet wel zeggen, ALS hij ooit kookt dan neemt ie er wel de tijd voor. Alles apart snijden (ik ben meer van de voorgesneden pakketten) en kruiden ed.
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caroow ma 30 jul 2012 - 2:05

Bliss schreef:Ben ik eens ff benieuwd naar!
- Kan hij koken en wat maakt hij meestal?
Hij kan erg goed koken. Hij maakt vaak dingen van de tv na, van bijv. Jamie Oliver

- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is? Nee, als ik niet thuis ben eet hij bij zijn moeder, zusje of besteld wat.

- In het geval van samenwonen: wie kookt er? Ik kook vrijwel nooit, hij altijd.

Dit i.v.m. een kleine frustratie jegens mijn vriend, die echt niet kan koken! Hij wil wat afvallen (ik zelf ook trouwens), maar eet hartstikke ongezond. Ik wil er niet te veel over zeuren, maar vind t wel erg jammer. Ben daarom benieuwd of er nog meer mannen van forummers zijn die behoorlijk slecht eten/aten en of daar iets in is veranderd de afgelopen jaren.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gympie ma 30 jul 2012 - 2:11

Hij kan het wel, maar hij vindt het niet leuk en heeft nooit zin om te koken. Toen hij alleen woonde at hij vooral gebakken krieltjes met vlees en sla of aardappel Anders. Nu wonen we samen en 9 van 10 keer kook ik. Als ik er niet ben, haalt hij een pizza of maaltijdsalade. Maar als hij er niet is, haal ik ook vaak dat soort dingen. Ik vind koken leuk mits het voor ons samen of voor anderen is.
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 2:35

- Kan hij koken en wat maakt hij meestal? Hij kan wel koken, hij durft het alleen niet zo goed heb ik het idee. Denk dat dat komt omdat hij het nu een beetje begint te leren. Maar hij kan echt prima koken! Als hij dingen niet weet vraagt hij wel veel maar dat is alleen maar prima want dan leert hij het maar soms vraagt hij wel dingen waarvan ik denk ja jij bent aan het koken dat moet je toch zelf weten :P. (Dus hoe hij de kip moet snijden ofzo)

- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is? Hij kookt wel voor zichzelf ja! Soms ook wel makkelijk en even lekker een pizza als ik er niet ben, want hij vindt het niet leuk om voor zichzelf te koken. Eigenlijk vindt hij koken sowieso niet zo heel leuk denk ik.

- In het geval van samenwonen: wie kookt er? Ik meestal, ik vind het leuk om te doen, hij vindt het fijn als ik het doe. Maar als het beter uit komt dat hij kookt kookt hij. En hij kan harstikke lekker koken! Ik heb nog nooit iets van hem gegeten wat ik niet lekker vond.

Gast
Gast

Bericht  Benthe ma 30 jul 2012 - 3:25

Mijn vriend kan heel goed koken en doet het dan ook altijd. Ik daarentegen kan dan weer helemaal niet koken. Ik vind het ook niet zo leuk en mijn vriend wel, maar soms vind ik het irritant dat ik het niet kan en dat hij het altijd doet, zo leer ik het nooit. Als ik straks afgestudeerd ben, heb ik me wel voorgenomen om wat vaker te gaan koken. Overigens vind ik mijn vriend niet heel gezond eten hoor. Hij eet weinig groente en vooral veel vlees. En als hij alleen thuis is dan gooit ie er net zo makkelijk een pizza in, dus kunnen koken hoeft niet altijd gelijk te staan aan een gezonde eetgewoonte (maar hij kan het goed hebben).
Benthe
Benthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10

Bericht  Rose ma 30 jul 2012 - 3:40

Ja, hij is het hollandse type dus gekookte aardappels, groente en vlees.
- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is?
Ja, dan eet hij meestal iets wat ik niet lust/lekker vind, hij maakt een broodje ei Of hij eet bij zijn ouders
- In het geval van samenwonen: wie kookt er?
Ik, maar dat is omdat ik eerder thuis ben en als we tegelijk thuis komen gaat hij dan nog de beestjes doen terwijl ik kook. Toen we net samenwoonde kookte hij altijd omdat ik later thuis was.
Rose
Rose
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1636
Punten : 1896
Registratiedatum : 26-02-12

Bericht  Parisienne ma 30 jul 2012 - 3:42

Jazeker.. hij is kok. Zou dus niet zo best zijn als hij het niet kon Wink

Ik kook hier het meest in huis, simpelweg omdat hij minimaal 5 avonden per week werkt. Als hij thuis is kookt hij meestal, maar ook niet altijd.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 3:49

Mijn vriend kan prima koken, beter dan ik zelfs. Voorheen kookte ik altijd omdat ik nou eenmaal een kortere reistijd had en dus eerder thuis was. Tegenwoordig is hij meestal eerder of zijn we tegelijk thuis en dan kookt hij of koken we samen. Hij heeft meer geduld dan ik en is wat creatiever in zelf variaties bedenken.

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 30 jul 2012 - 4:14

minoessepoes schreef:
Bliss schreef:@ minoessepoes: in mijn recept is het een laag gehakt, een laag puree, een laag spinazie, daarop plakjes gekookt ei, nog een dun laagje puree en dan geraspte kaas erover.
Ragout is ook wel lekker idd, daar denk ik nooit aan. Ik kijk straks in de AH nog wel ff wat ik doe!

Het kan wel met die ragout, of eventueel dan zonder het ei. Maar aangezien er ei in zit en geraspte kaas kan je eventueel ook gewoon het vlees helemaal weg laten en dan bijvoorbeeld nog een frisse salade er naast serveren.

Ik heb toch gewoon (mager) gehakt gekocht, had weinig tijd en moest ff snel boodschappen doen. In elk geval bedankt voor het meedenken!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  myloon ma 30 jul 2012 - 4:22

Ik denk wel dat hij kan koken, maar dan simpel, pasta ofzo. Zelf zegt hij het niet te kunnen.

- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is?
Nee, dan trekt hij een blik soep open of neemt een restje uit de vriezer.

Ik kook altijd. Soms wil hij wel 'samen' koken maar dan staat hij meer te kijken of iets te snijden dan echt koken.
Ik heb wel eens geopperd dat hij op zondag gaat koken, ik ben dan op de achtergrond om hem te helpen.
Maar eigenlijk komt het er weinig van.
Hij zegt wel dat hij het niet kan, maar wat je niet kan, kan je leren.
myloon
myloon
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 311
Punten : 319
Registratiedatum : 13-04-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 6:08

Mijn vriend kan goed koken en doet dat ook graag. Hij maakt van alles. Door de weeks zijn het vaak de wat makkelijke/bekende gerechten en als hij vrij is, wil hij nog wel eens experimenteren of uitgebreid koken. Als hij alleen moet eten, eet hij vaak makkelijk. Vaak is het dan een pizza of een kliekje van de dag ervoor. We houden dan de dag daarvoor rekening met het feit dat hij de dag er na alleen moet eten. Bij ons kookt degene die als eerst thuis is. Meestal zijn we ongeveer gelijk thuis, dus dan begint de een en maken we het samen af.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 6:16

Ik heb op dit moment geen vriend, maar ik heb wel altijd relaties gehad met mannen die konden koken. Volgens mij is het namelijk ook geen kwestie van niet kunnen, maar eerder van niet willen. Iedereen heeft het ooit moeten leren, toch? Ik zou het onaantrekkelijk vinden als ik degene zou zijn die per definitie moet koken als ik samen zou wonen.

Omdat ik juist wel van gezond eten hou, was ik vaak wel degene die de maaltijd uit wilde kiezen, maar als mijn toenmalige vriend dat deed; was het alsnog echt niet ongezond.

Gast
Gast

Bericht  SleepingBeauty ma 30 jul 2012 - 8:45

Ja hoor. Hij kan eigenlijk alles wel koken wat we willen eten.
Meestal hebben we boodschappen in huis en dan maakt hij wat er aan de beurt is of hij haalt zelf de boodschappen en bedankt dan ook wat we eten.
SleepingBeauty
SleepingBeauty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1855
Punten : 2407
Registratiedatum : 28-11-10

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 10:05

Geen idee, hij kookt nooit. Standaard dingen kan hij volgens mij wel maar het is voor hem lastig de tijd in te schatten met meerdere pannen op het fornuis.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje ma 30 jul 2012 - 17:26

Ben ik eens ff benieuwd naar!
- Kan hij koken en wat maakt hij meestal? Ja en wat hij maakt, van alles.
- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is? Hij is vaak dan wel van het makkelijke denk ik
- In het geval van samenwonen: wie kookt er? Hij kookt meestal.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast ma 30 jul 2012 - 18:36

Ja, hij kan gewoon alles maken. Ik snap ook niet dat mensen niet kunnen koken. Hoe moeilijk is het bijv. om een recept te volgen. Als je een tijdje wat verschillende recepten maakt en er een eigen draai aan geeft heb je het zo onder de knie Wink - En dan heb ik het natuurlijk over lekker thuis amateur kokerellen

Wij wonen samen, maar hij kan ook gewoon voor zichzelf koken. Wel pakt hij dan meestal een pizza of iets makkelijks omdat ik doordeweeks als hij werkt meestal kookt

Ik kook meestal ma t/m wo, hij bijna altijd op zaterdag. (do/vrij/za beide). Al kook ik wel wat meer dan hij.

Gast
Gast

Bericht  *Lookie* ma 30 jul 2012 - 22:06

- Kan hij koken en wat maakt hij meestal? Lasagne en pannekoeken, dat is het wel zo'n beetje
- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is? Nee, hij eet dan bij zijn ouders, of hij eet watik heb klaargemaakt (alleen opwarmen)
- In het geval van samenwonen: wie kookt er? Ik
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Marin ma 30 jul 2012 - 22:10

Punk'd schreef:
Ja, hij kan gewoon alles maken. Ik snap ook niet dat mensen niet kunnen koken. Hoe moeilijk is het bijv. om een recept te volgen. Als je een tijdje wat verschillende recepten maakt en er een eigen draai aan geeft heb je het zo onder de knie Wink - En dan heb ik het natuurlijk over lekker thuis amateur kokerellen

Ik snap dat ook nooit zo. Kijk echt gevoel voor koken kun je hebben of niet, net als een interesse voor koken. Hoe bepaalde smaken combineren en dat alles, kan je echt wel aanleren, maar gaat ook wel deel gevoel (en passie) bij te pas. Maar gewoon een recept volgen...dat moet te doen zijn voor iedereen die op z'n minst de middelbare school heeft afgemaakt en dus kan lezen en volgorde en structuur kan aanhouden.

Als je uit een pakje kunt koken, kun je ook een recept volgen, denk ik dan.

Vaak is het gewoon onhandigheid waar te beginnen, maar door rustig te blijven, moet dat toch lukken, zou je denken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Paper Crown ma 30 jul 2012 - 22:36

Mijn man kan niet koken. Hij zegt dat hij er dood van stresst Kan jouw vriend/man koken? - Pagina 3 394967 Laatst had hij wel macaronie gemaakt, met instructies van mij, en toen vroeg hij zich toch af hoe je macaroni moest afgieten hihi. Ik vind het niet erg. Ik doe het wel en hij smult van het eten en is nooit kieskeurig of maakt opmerkingen over mijn eten. Wel moet ik zeggen dat toen hij macaroni had gemaakt de keuken helemaal netjes was, bij mij lijkt het op een ontploffing.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Hoochie di 31 jul 2012 - 5:35

Ja hij kan koken. Diegene die als eerste thuis is kookt die avond.
Hoochie
Hoochie
Prater
Prater

Aantal berichten : 846
Punten : 1082

Bericht  Highway di 31 jul 2012 - 6:04

Hij kan goed koken, vooral oosterse gerechten. Hij kookt meestal niet voor zichzelf maar eet dan makkelijk. Pizza ofzo. Thuis koken wij om de beurt, ik over het algemeeN net iets vaker denk ik. We koken ook regelmatig samen, altijd gezellig!
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 31 jul 2012 - 6:39

Als ik trouwens weg ben, zorg ik dat de boodschappen in huis zijn, voor iets wat hij lekker vindt, en dan maakt hij dat gewoon zelf, het is niet zo dat hij perse eten gaat halen oid als ik er niet ben. Vind dat ook onzin, want een volwassen vent moet toch gewoon normaal voor zichzelf kunnen zorgen & koken vind ik smile

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale di 31 jul 2012 - 6:46

Mijn vriend kan prima koken. Gerechten bedenken vindt hij wel lastig, dus dat doe ik. We koken vaak samen of degene die als eerste thuis is of het minst moe is smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: