Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan jouw vriend/man koken?

+48
Tsjip
Rebecca
SarahKey
Bay
Susan
Aziraphale
Highway
Hoochie
Paper Crown
*Lookie*
Ibbeltje
SleepingBeauty
myloon
Parisienne
Rose
Benthe
Gympie
Caroow
sanne-84
kwak
flower
Arwyn
Lady Starstruck
Sophiee
kajaka88
Steep
Coco
Minx
Suus
Atelier Madame
Lavendel
Mizz_S
litllejoy
minoessepoes
Rush
Zonnetje
Reeza
Inge
Schaapke
Marin
Mermaid
Lousanne
Linda
Printje
Gizmo
Roxi3
Bacio
Bliss
52 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Kan jouw vriend/man koken? - Pagina 2 Empty Re: Kan jouw vriend/man koken?

Bericht  Mizz_S zo 29 jul 2012 - 20:49

Atelier Madame schreef:Hij kan wel redelijk koken, vooral Hollandse pot lukt m goed. Dingen uit pakjes willen alleen nog wel eens mislukken omdat hij dan niet voed leest en te snel gaat. Laatst had hij de lasagne afgedekt met lasagnebladen, gevolg een keiharde bovenkant. Was niet te eten, maar goed dat is dan eenmalig.

Haha ja dat herken ik wel, dat doet mn man ook vaak, dan leest ie gewoon niet goed. Een hele tijd terug een keer met een wereldgerecht, die saus leek wel soep. Zegt ie, ja maar er moest toch 800 ml water bij? Ehm, nee je hebt 800 ml water nodig in totaal, een deel daarvaan is om de rijst in te koken... Laughing
Mizz_S
Mizz_S
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Suus zo 29 jul 2012 - 21:02

Mijn vriend kan wel koken en vindt het ook wel leuk om te experimenteren. Als hij alleen eet kookt hij meestal ook wel. We wonen samen en koken ongeveer even vaak, het is maar net wie er eerder thuis is of zin heeft.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bliss zo 29 jul 2012 - 21:38

Kijk, de meesten hebben dus toch wel geluk met de kookkunsten van vriendlief...
Ik vergat trouwens nog in de openingspost te zetten dat mn vriend nu een groot dakterras heeft met dito barbecue en dat ie nu al bijna een week achter elkaar zit te BBQen daar! :O Zelfs alleen doet ie dat, maar er kwamen ook vaak mensen eten (waaronder ik een keer met een vriendin). Gisteravond kwamen zn ouders BBQen, terwijl hij donderdag nog bij hen had geBBQd! Dus ik zei: 'ga je nou serieus weer BBQen??', zegt ie: 'het is BBQ-seizoen hè'. laughcry laughcry laughcry

Vanavond komt ie bij mij eten en dan krijgt ie iets zonder vlees!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Minx zo 29 jul 2012 - 22:18

Ja mijn vriend kan koken. Woonde ook al drie jaar op zichzelf voor ik hem leerde kennen. Af en toe komen er combinaties langs die nie zo geslaagd zijn. Toen ik stage liep en hij thuis was kookte hij bijna iedere dag. Meestal de eerste die thuis is kookt. Of ik maak als we beiden laat thuis zijn een quiche die we dan de dag erna alleen nog maar op hoeven warmen. Nu ik aan het afvallen ben kook ik meestal hij is er niet zo creatief in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 22:34

Hahaha, dat is wel erg Bliss. Ik vind BBQ'en heerlijk, maar echt niet elke dag. Ik stuur je wel even een PM met vooral makkelijke gerechten, te bereiden zonder BBQ :p

Gast
Gast

Bericht  Coco zo 29 jul 2012 - 22:34

Hij kan het wel, als hij een recept leest en er tijd en energie insteekt. Hij vind het ook wel leuk om te doen en kijkt graag programma's zoals wie is de chef etc. Tijdens mijn zwangerschap kon ik niet lang staan en kookte hij in het weekend best vaak. Maar nu met rond rennende peuters heeft hij daar echt het geduld niet voor. Ik ga proberen om hem tijdens onze vakantie aan het koken te krijgen. Very Happy Overigens kookte hij voor wij samen waren nooit, bakte hooguit een keer pannekoeken. Ondanks dat hij al 15 jaar het huis uit is, kookte zijn moeder nog steeds voor hem en dat kwam zijn broertje brengen of hij at snel daar eventjes wat. Zij kookte ook nog maaltijden voor zijn avonddienst om mee naar werk te nemen. Als ik nu een paar dagen weg ben zorg ik dat er voor 1 dag wat staat dat hij kan opwarmen. De andere twee dagen haalt hij pizza en snackbar of frituurt thuis. Echt alleen voor zichzelf koken zal hij niet snel doen.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Steep zo 29 jul 2012 - 22:35

Bliss schreef:
- Kan hij koken en wat maakt hij meestal?
Hij kan oprecht echt fantastisch koken. Zijn ouders willen graag dat hij zijn koksdiploma gaat halen zodat hij bij hun in het restaurant kan werken, maar hij wil dat niet, want hij vind het nu leuk als hobby. Hij maakt veel verschillende gerechten, het liefste vleesgerechten. Maar een gewone pasta maken kan hij ook heel goed. Hij geeft er een eigen draai aan en als het even kan maakt hij het bord ook heel mooi op.
- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is?
Dan kookt hij wel makkelijk, want hij vindt het leuker om voor mij of vrienden te koken.
- In het geval van samenwonen: wie kookt er?
In de meeste gevallen kook ik, maar dat is puur omdat ik thuis ben en ik het ook ontzettend lekker vind om even mijn eigen ding te doen en niet achter R aan te rennen. Maar dat gaat wel veranderen aangezien ik over 3 weken begin met mijn nieuwe baan. En stiekem verheug ik me ontzettend op zijn gerechten! Kan jouw vriend/man koken? - Pagina 2 281626781
.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  kajaka88 zo 29 jul 2012 - 23:05

Nee hij kan absoluut niet koken! Heeft nog moeite om de oven aan te zetten voor een pizza.

- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is?
Nee dus! Was laatst een dag weg met een vriendin en had een pizza voor hem. Had de oven al op de juiste stand gezet, anders lukt hem het nog niet eens om die pizza warm te krijgen.

Ik, maar gelukkig vind ik dat niet erg! Vind het leuk om te doen.
kajaka88
kajaka88
Prater
Prater

Aantal berichten : 706
Punten : 735
Registratiedatum : 20-12-10

Bericht  Bliss zo 29 jul 2012 - 23:26

Joan schreef:Hahaha, dat is wel erg Bliss. Ik vind BBQ'en heerlijk, maar echt niet elke dag. Ik stuur je wel even een PM met vooral makkelijke gerechten, te bereiden zonder BBQ :p

Nee, elke dag BBQ'en kan nooit goed zijn! Thanks voor je recepten, ziet er goed uit en ga ik zeker eens proberen (of ik stuur ze naar mn vriend door Laughing).
Op zich kookt ie wel regelmatig voor zichzelf, maar het is bijna altijd pasta (vaak zonder groente erdoor) of een wereldgerecht van Knorr ofzo.

Vanavond wil ik een ovenschotel maken van spinazie, aardappelpuree, ei en kaas. Helemaal onderin hoort een laag gehakt, maar hier wil ik iets anders voor in de plaats doen. Nu kan ik natuurlijk vegetarisch gehakt nemen, maar heeft iemand nog een ander goed idee toevallig?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss zo 29 jul 2012 - 23:28

kajaka88 schreef:
Nee dus! Was laatst een dag weg met een vriendin en had een pizza voor hem. Had de oven al op de juiste stand gezet, anders lukt hem het nog niet eens om die pizza warm te krijgen.

Whahaha dat is ook wel erg zeg! Laughing

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Sophiee zo 29 jul 2012 - 23:34

Hij kan het wel. Hij maakt dan simpele dingen, Hollandse pot, spaghetti of een Knorr wereldgerecht.

Nee, dan gaat hij altijd bij zijn ouders eten Wink. Die wonen hier om de hoek, dus das wel makkelijk! Als hij alleen thuis moet eten, zal hij sneller een eitje bakken of een pizza in de oven gooien. Als mijn verlof straks voorbij is, ga ik twee avonden werken doordeweeks waar ik ook eet. Hij eet alleen en ik kook dan overdag vast voor hem voor twee dagen. Hij heeft al genoeg aan het verzorgen van zijn dochter die avonden, eten koken zit er dan echt niet in Wink.

Ik, maar ik vind het ook leuk om te doen. Bij mij gaat het ook sneller en efficiënter. Mijn vriend is nogal een chaoot en maakt echt een enorme troep van de keuken. Dan kan ik na een paar dagen nóg de spetters van de muren afvegen. Nee... dan doe ik het mooi zelf!
Sophiee
Sophiee
Prater
Prater

Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11

Bericht  Lady Starstruck zo 29 jul 2012 - 23:35

- Kan hij koken en wat maakt hij meestal? Jawel, alleen ik vind mijzelf lekkerder koken Razz
- Kookt hij voor zichzelf als hij alleen woont of als hij een dag alleen thuis is? Ja dat doet hij. Meestal maakt ie dan pasta of zoiets.
- In het geval van samenwonen: wie kookt er? Ik!
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Rush zo 29 jul 2012 - 23:35

Mijn vriend maakt idd ook een dikke chaos in de keuken met koken :O
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Marin zo 29 jul 2012 - 23:37

Ach BBQen zal toch niet zo slecht zijn als je het bij wat vlees en groente houdt. Zo vet is dat grillen niet. Het is met name al het brood en saus wat het zo slecht maakt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast zo 29 jul 2012 - 23:37

Mijn man kookt eigenlijk altijd. Nu ik vakantie heb ga ik ook af en toe eens de keuken in, maar hij blijft de hoofdkok hier in huis, haha.

Hij kan ook alles maken eigenlijk, probeert ook graag nieuwe recepten uit enzo. Het meest eten we rijst- of pastagerechten. Maar ook maakt hij wel eens soepen of Griekse gerechten. Ovenschotels komen ook nogal eens langs. Van alles wat dus, alleen niet zo vaak aardappelen-groente-vlees want daar houden we allebei niet zo van. Ook eten we nogal eens makkelijk hoor; soep uit zak en dat soort dingen. Maar het leukst is als we mensen te eten hebben want dan gaat 'ie wel helemaal los in de keuken!

Als hij een dag alleen thuis is kookt hij meestal niet. Dan haalt 'ie iets uit de diepvries (we vriezen veel restjes in) of haalt een pizza ofzo.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes ma 30 jul 2012 - 0:22

Marin schreef:Ach BBQen zal toch niet zo slecht zijn als je het bij wat vlees en groente houdt. Zo vet is dat grillen niet. Het is met name al het brood en saus wat het zo slecht maakt.

Zo dacht ik inderdaad ook. En hele bergen rood vlees is misschien ook niet goed (wat hij dan waarschijnlijk maakt, schat ik zo in). Maar je kan ook een paar groentenspiesjes op de barbecue leggen, een aardappel poffen en een vispakketjes maken en erop leggen.

Vroeger bij mij ouders legde we in de zomer ook weleens alleen wat spare ribs op de barbecue en daar aten we dan gewoon aardappeltjes en een salade bij, niet een hele uitgebreide barbecue. Volgens mij is daar opzich niks mis mee. Het probleem zit hem meer in het stokbrood met kruidenboter, de sauzen en grote hoeveelheden vlees.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Arwyn ma 30 jul 2012 - 0:24

Mijn vriend kan wel koken ja, geen probleem.
Vind ik ook wel erg fijn hoor. Als ik een lange dag heb gehad oid, vind ik het heerlijk als hij gaat koken en ik gewoon even bij kan komen. Wie kookt wisselt hier dan ook. Doordeweeks meestal ik, in het weekend kookt hij meestal.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787

Bericht  minoessepoes ma 30 jul 2012 - 0:29

Bliss schreef:
Joan schreef:Hahaha, dat is wel erg Bliss. Ik vind BBQ'en heerlijk, maar echt niet elke dag. Ik stuur je wel even een PM met vooral makkelijke gerechten, te bereiden zonder BBQ :p

Nee, elke dag BBQ'en kan nooit goed zijn! Thanks voor je recepten, ziet er goed uit en ga ik zeker eens proberen (of ik stuur ze naar mn vriend door Laughing).
Op zich kookt ie wel regelmatig voor zichzelf, maar het is bijna altijd pasta (vaak zonder groente erdoor) of een wereldgerecht van Knorr ofzo.

Vanavond wil ik een ovenschotel maken van spinazie, aardappelpuree, ei en kaas. Helemaal onderin hoort een laag gehakt, maar hier wil ik iets anders voor in de plaats doen. Nu kan ik natuurlijk vegetarisch gehakt nemen, maar heeft iemand nog een ander goed idee toevallig?

Klinkt misschien heel gek, maar ik kwam een keer een vergelijkbaar recept tegen en daar ging een laagje ragout nog in. In dat geval was het kip ragout, maar volgens mij kan dat ook met champignon ragout. Ik weet alleen niet precies wat je met het ei moet doen in jou recept en of het dan nog logisch is. In dat recept was het een laagje ragout, een laag spinazie, vervolgens een laag puree en tot slot geraspte kaas. Ik vond het wel lekker!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  flower ma 30 jul 2012 - 0:32

Mijn vriend kan wel koken en vind het ook leuk

Ik kook vaak van maandag tot en met donderdag, mijn vriend is dan pas rond 18 uur thuis en anders vind ik het wel heel laat om nog te eten.

Mijn vriend kookt vaak van vrijdag tot en met zondag, hij kookt van alles!
flower
flower
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11

Bericht  kwak ma 30 jul 2012 - 0:35

als hij zin heeft kan het goed koken;)!
hij is van het experimenteren en gewoon alles bij elkaar gooien en het is nog altijd lekker.
echt aardappels en groente koken vind het niet leuk.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Bliss ma 30 jul 2012 - 1:09

@ minoessepoes: in mijn recept is het een laag gehakt, een laag puree, een laag spinazie, daarop plakjes gekookt ei, nog een dun laagje puree en dan geraspte kaas erover.
Ragout is ook wel lekker idd, daar denk ik nooit aan. Ik kijk straks in de AH nog wel ff wat ik doe!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin ma 30 jul 2012 - 1:16

minoessepoes schreef:
Marin schreef:Ach BBQen zal toch niet zo slecht zijn als je het bij wat vlees en groente houdt. Zo vet is dat grillen niet. Het is met name al het brood en saus wat het zo slecht maakt.

Zo dacht ik inderdaad ook. En hele bergen rood vlees is misschien ook niet goed (wat hij dan waarschijnlijk maakt, schat ik zo in). Maar je kan ook een paar groentenspiesjes op de barbecue leggen, een aardappel poffen en een vispakketjes maken en erop leggen.

Vroeger bij mij ouders legde we in de zomer ook weleens alleen wat spare ribs op de barbecue en daar aten we dan gewoon aardappeltjes en een salade bij, niet een hele uitgebreide barbecue. Volgens mij is daar opzich niks mis mee. Het probleem zit hem meer in het stokbrood met kruidenboter, de sauzen en grote hoeveelheden vlees.

Ja het hele barbecuen met de helahola er om heen van saus, brood, salades etc is wel een beetje Nederlands. Dat wordt toch al gauw onder barbecuen verstaan, terwijl het op zich gewoon de actie van het grillen van het vlees is. Ik zou zelf zo graag een elektrische grill buiten willen om gewoon makkelijk snel visjes of vlees op te grillen en wat groente. Nu doen we dat veel met de grillpan hoor, en met kolen smaakt het toch altijd lekkerder, maar toch.. Het hoeft helemaal niet ongezond te zijn. Maar bbq met kolen is toch al snel wel gedoe.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss ma 30 jul 2012 - 1:19

Klopt, BBQen hoeft niet zo ongezond te zijn, maar mn vriend houdt wél van brood en sausjes erbij en niet van groente. Dus tja... Kijken of ik hem dat nog een keer aan het verstand gepeuterd krijg!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lady Starstruck ma 30 jul 2012 - 1:26

Rush schreef:Mijn vriend maakt idd ook een dikke chaos in de keuken met koken :O

Hahaha hier is het andersom. Mijn vriend is enorm netjes, sorteert alles met koken, en ik ben een enorm chaoot. Laat alles slingeren, pakjes en zakjes. Ik probeer tegenwoordig wel meer op te ruimen tijdens het koken.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Marin ma 30 jul 2012 - 1:38

Bliss schreef:Klopt, BBQen hoeft niet zo ongezond te zijn, maar mn vriend houdt wél van brood en sausjes erbij en niet van groente. Dus tja... Kijken of ik hem dat nog een keer aan het verstand gepeuterd krijg!

Haha ja positief stimuleren helpt misschien. En joh, dat bbq seizoen duurt maar zo kort hier in NL gelukkig Wink
Maar hopelijk krijg je 'm wat bijgespijkerd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: