Houdbaarheid make-up etc.
+6
Susan
Rovine
Mida4you
Sorella
Aziraphale
Blond
10 plaatsers
Pagina 1 van 1
Houdbaarheid make-up etc.
Vaak zie je op de achterkant van make-up, crèmes, etc. de houdbaarheid van het product vermeld staan in een "potje." Ik was net mijn spulletjes aan het uitzoeken en bedacht me dat ik aardig wat dingen heb die over die houdbaarheid heen zijn. Nu heb ik hier geen problemen mee, want ik doe echt wel langer met een oogschaduw dan 6 maanden en na die tijd is hij ook nog goed. Het enige waar ik wel op let, is mascara.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Letten jullie bij make-up, crèmes, etc. op de houdbaarheid? Waarom wel? Waarom niet?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Letten jullie bij make-up, crèmes, etc. op de houdbaarheid? Waarom wel? Waarom niet?
Gast- Gast
Re: Houdbaarheid make-up etc.
Met mascara wel, maar ook omdat ik lenzen draag. Meestal is een mascara bij mij wel na 3 à 4 maanden op hoor. Verder let ik er alleen op met zonnebrandcreme. Oogschaduw, oogpotlood, wenkbrauwpotlood, lippenstift, etc. maakt me niet uit.
Oh en lipgloss gooi ik weg zodra het gaat stinken.
Oh en lipgloss gooi ik weg zodra het gaat stinken.
Laatst aangepast door Chance op ma 30 apr 2012 - 3:29; in totaal 1 keer bewerkt
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
_Liv schreef:Gooi je alle make-up na 3 maanden weg?
Nou ik heb echt hele dure make up die ik echt niet na 3 maanden weg ga gooien. Dan heb ik het over bv oogschaduw. Ik heb er ook eigenlijk nooit iets aan gemerkt verder dat het oud werd ofzo. Mascara doe ik toch nooit lang mee.
Gast- Gast
Ik heb een oogschaduw van Bourjois die ik elke dag draag. Het is nog steeds lang niet op en ik heb het echt al 7 of 8 jaar. Ik ga dat dan echt niet weg gooien
Laatst aangepast door Aziraphale op ma 30 apr 2012 - 4:18; in totaal 1 keer bewerkt
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Ik wist tot voorkort niet eens wat dat 'potje' betekende. Dus nee, daar houd ik me niet aan.
Gast- Gast
Ik houd me er ook niet aan hoor! Vind het zonde om het zo snel weg te gooien terwijl het nog goed te gebruiken is.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Bij mij gaat het pas weg als het op is
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Je merkt het aan mascara vanzelf en die wordt dus weleens weggegooid. Ik heb ook waterproof liggen, die gebruik ik alleen op vakantie en die gaat dus al een paar jaar mee. Zolang het dicht blijft is er weinig van te merken.
Aan oogschaduw merk ik het eigenlijk niet en dat bewaar ik dus allemaal gewoon.
Aan oogschaduw merk ik het eigenlijk niet en dat bewaar ik dus allemaal gewoon.
Gast- Gast
Over het algemeen is 1 potje oogschaduw genoeg om 3 jaar lang elke dag op te doen, is behoorlijk veel dus. Ik gooi eigenlijk nooit wat weg, tenzij het er anders uitziet dan toen ik het kocht.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Ik let daar ook niet zo op. Zoiets is vast wel langer te bewaren. Kan me goed indenken dat ze er een kortere tijd opzetten alleen om meer te verkopen. Daarbij ben ik de enige die de make up gebruikt dus zo heel onhygiënisch zal het toch niet zijn?
Gast- Gast
Ik koop het meeste van mijn make-up bij de Hema en de wat duurdere dingen (bijv foudation van Rimmel) is meestal na 3 maanden gewoon op. Ik gebruik het dan ook wel iedere dag. Maar mascara en lipgloss gooi ik echt na 3 maanden weg. Ook al heb ik het maar 10x gebruikt. Ik heb dit vanaf het begin zo gedaan eigenlijk ivm met bacterien enzo. Het zal best meevallen maar het is gewoon een gevoel
Gast- Gast
Bij mascara sowieso wel en als iets al heel lang ergens in een la ligt dan gooi ik het ook wel weg omdat ik dan niet meer precies weet hoe oud het is. Als ik iets nog gewoon dagelijks gebruik dan let ik er niet heel erg op, althans, niet met rouge, oogschaduw, oogpotlood. Vloeibare make-up en dergelijke gebruik ik niet echt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik let er totaal niet op. Soms merk ik wel dat iets 'anders' smeert/voelt dan het was. Dan gooi ik het wel weg natuurlijk.
Ik weet van de meeste dingen ook echt niet wanneer ik het gekocht heb. Dan zou ik alles moeten gaan labelen ofzo
Ik weet van de meeste dingen ook echt niet wanneer ik het gekocht heb. Dan zou ik alles moeten gaan labelen ofzo
Gast- Gast
ik heb laatst wel mascara weg gegooid omdat ik vond dat ie begon te stinken, verder let ik nooit op de houdbaarheidsdatum met make up e.d.
Gast- Gast
Ik gooi het niet precies na zoveel maanden na opening weg, maar ik laat make-up ooit niet jaren in een la verstoffen om het vervolgens weer te gebruiken.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Zusje schreef:_Liv schreef:Gooi je alle make-up na 3 maanden weg?
Nou ik heb echt hele dure make up die ik echt niet na 3 maanden weg ga gooien. Dan heb ik het over bv oogschaduw. Ik heb er ook eigenlijk nooit iets aan gemerkt verder dat het oud werd ofzo. Mascara doe ik toch nooit lang mee.
Zo bedoelde ik het ook niet. Ik had het tegen Razz. Ik gooi mijn dure make-up ook echt niet na 3 maanden weg. Ik heb oogschaduw liggen van al een paar jaar oud die ik nog regelmatig gebruik. Mascara gooi ik wel altijd na 3/4 maanden weg en dingen die er anders uitzien, anders smeren, stinken of als ze bijvoorbeeld jeuken als ik ze op doe.
Gast- Gast
Ik let daar totaal niet op, alleen bij zonnebrandcrème. Mascara is bij mij al lang binnen die tijd op en verder heb ik nog nooit ergens last van gehad, dus het zal wel prima zijn.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik gooi het ook alleen weg als het op is of anders smeert/ruikt. Ik heb verder ook nooit ergens last van gehad en ik ben de enige die mijn make up gebruikt. Tot een jaar geleden wist ik ook niet dat er een houdbaarheidsindicatie op make up en crèmes stonden.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Producten die ik iedere dag gebruik, gaan wel op binnen de 'termijn'. Voor de rest is het gewoon goed voelen, ruiken etc. Begint iets anders te ruiken, smeert het niet goed meer, dan gaat het weg.
Met bodylotions, douchegels en dergelijke ben ik nu ook wel wat gestructureerder. Eerst had ik een badkamerkast vol open flessen: dan pakte ik weer die, dan kreeg ik weer iets cadeau wat ik ook wilde proberen... Op een gegeven moment heb ik het grootste deel in de voorraadkast gezet en dan gewoon 2 douchegels in de douche, 2 bodylotions... Ik moet ook nu eerst alles van mezelf opmaken voordat ik weer iets koop.
Met bodylotions, douchegels en dergelijke ben ik nu ook wel wat gestructureerder. Eerst had ik een badkamerkast vol open flessen: dan pakte ik weer die, dan kreeg ik weer iets cadeau wat ik ook wilde proberen... Op een gegeven moment heb ik het grootste deel in de voorraadkast gezet en dan gewoon 2 douchegels in de douche, 2 bodylotions... Ik moet ook nu eerst alles van mezelf opmaken voordat ik weer iets koop.
Flippin' Bitch- Kletskop
- Aantal berichten : 1754
Punten : 1836
Registratiedatum : 29-11-10
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: