Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...

+6
Twellie
Lejow
mauwmauw
Flower_L
Teddyaapje
Printje
10 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters... - Pagina 2 Empty Re: Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 0:28

Printje schreef:
Tuinstoel schreef:
Printje schreef:Tuinstoel waar ging het dan over?

Het ging over dreumessen / peuters die geen gezond warme maaltijd wilden eten. In dit geval was dat trouwens te wijten aan de ouders, er was zelfs één moeder die nog nooit had gekookt omdat ze liever patat met vis haalde. Die kindjes waren gewoon niet gewend aan dingen als groente en fruit en ze pasten wat technieken toe om de kindjes wel aan dit eten te krijgen, ook door te belonen.

Nou haha dat geldt hier absoluut niet hoor, ik kook iedere dag maar meneer vindt er niets aan haha.
Maar vooral het inzicht was interessant, of je nu wel of geen gezond eten op tafel zet.

Zo kreeg ik tijdens mijn opleiding ook oefeningen met niet bestaande letters/symbolen om te ervaren hoe leerlingen de letters zien. Waarom het verschil tussen 'boom' en 'doom' zo lastig te herkennen is voor ze.

Wij (her)kennen wat op ons bord ligt, weten welke structuur het heeft en dat het eetbaar is. De ouders in dit programma kregen bordjes met een ondefineerbaar goedje. Niet alles was eetbaar. Op zo'n moment stop je het ook niet meteen in je mond. Je wil het onderzoeken, ruiken, aanraken, misschien een heel klein likje proeven, wennen, nadenken over hoe het smaakt etc.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters... - Pagina 2 Empty Re: Missschien een tip voor onze mede slecht eten peuters...

Bericht  Gast za 28 jul 2012 - 18:36

Nou ik moet zeggen, voor hoe lang het duurt ben ik helemaal blij met je tip.

Gisteren al J's Chuggington treintjes gepakt (ik dacht misschien verdient hij er 2 of 3), maar nee hoor, hij bleef eten tot hij al zijn treintjes had. Op 1 hap na zijn hele bord leeg (en dat is echt lang geleden!!) Laughing . Zonder druk of pushen. Hij vond het zelf een geweldig spel.

Gast
Gast

Bericht  nillis za 28 jul 2012 - 18:54

Printje schreef:
Luce schreef:Maar moeten ze perse warm eten dan? Wel een creatieve oplossing overigens.

Hij hoeft niet perse warm te eten maar ik zou het onderhand toch wel fijn vinden als meneer meer groente ging eten vandaar haha.
Wat hij overigens week 1 wel lust eet hij week 2 weer niet, soms echt pfffffffff

Hier nog nog een grietje, die ze slecht eet. Maar ze is een stuk jonger als R, dus ik laat haar nu nog zelf beslissen of ze wil eten.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje zo 29 jul 2012 - 10:22

En ook vandaag weer vrijwel zijn hele bordje leeg :cheering: :cheering: hij had veel wagonnetjes verdiend en vindt het reuzeleuk, hoop zo dat dit ff blijft werken.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: