Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

5 plaatsers

Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Urban Naked do 25 apr 2013 - 20:18

Ik heb een tijdje geleden superleuke filmpjes gevonden op youtube. Baby Einstein. Ik vind vooral de componistenserie erg leuk, bijvoorbeeld deze met muziek van Beethoven en deze met Mozart.
Klassieke muziek is onwijs goed voor baby's/peuters/kinderen, daar zijn onderzoeken naar gedaan en het helpt bij het aanleggen van verbindingen in de hersenhelften.
Deze filmpjes bevatten de composities van bekende componisten en de muziek is heel aantrekkelijk gemaakt voor kleine kindjes. De beelden zijn van allemaal mooi speelgoed.
Ik ben er erg blij mee en m'n zoontje kijkt/luistert er graag naar, dus ik wil het graag met jullie delen.

(als ik het zo terug lees lijkt het net alsof ik reclame maak, maar goed ik vind het alleen maar leuk en leerzaam.)

Jullie ook nog leuke filmpjes?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Pink! do 25 apr 2013 - 20:56

Ik denk dat je dan beter gewoon klassiek op kan zetten, het in een filmpje zetten is namelijk "slecht" voor ze smile

Maar ik vind de filmpjes ook wel grappig en zo af en toe is dat natuurlijk helemaal niet zo erg.

Voor mijn dochter ( net zo oud als jou zoontje) zet ik nog niet speciaal een filmpje op maar als ze heel erg onrustig is dan helpt dit filmpje om haar rustig te krijgen: https://www.youtube.com/watch?v=yCjJyiqpAuU
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Urban Naked do 25 apr 2013 - 21:16

Pink! schreef:Ik denk dat je dan beter gewoon klassiek op kan zetten, het in een filmpje zetten is namelijk "slecht" voor ze Educatieve filmpjes voor baby's/peuters 561177

Maar ik vind de filmpjes ook wel grappig en zo af en toe is dat natuurlijk helemaal niet zo erg.
Aanhalingstekens, een smiley.. is het nou slecht of niet?
Urban Naked
Urban Naked
Prater
Prater

Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Pink! do 25 apr 2013 - 21:24

Ja het is slecht, maar tv is sowieso niet goed. Maar ik had het tussen aanhalingstekens neergezet omdat zoveel slecht is en ik denk dat als je hem zo af en toe is wat laat kijken dat hij heus niet meteen concentratie problemen krijgt.

Kijk dit filmpje maar https://www.youtube.com/watch?v=BoT7qH_uVNo ( rond de 5min gaat het over baby einstein)



Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Caroow do 25 apr 2013 - 21:26

Ik zette die filmpjes vaak aan op mijn telefoon als mijn zoon heel druk was in mijn buik I love you I love you
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  slaatje vr 26 apr 2013 - 2:17

Je kunt het ook gewoon aanzetten zodat ze er naar kunnen luisteren natuurlijk. Kijken is niet verplicht :p Hier hielp het in ieder geval. Mikey is sowieso al van het luisteren naar muziek. Hier werd hij echt rustig van. Dank je voor het delen dus UN, de filmpjes staan nu onder mijn favorieten.
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : Ergens in het midden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Supertalentje vr 26 apr 2013 - 2:47

Leuke filmpjes! Zoon is sowieso gek op muziek. Tv is wel slecht hoor, maar niet voor mijn zoon gelukkig Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Pink! za 27 apr 2013 - 22:09

Als jullie t bovenstaande filmpje kijken snappen jullie waarom baby Einstein niet zo'n goed idee is.

In de categorie educatief voor peuters en grotere kinderen valt deze wel: 'Just how small is an atom? - Jonathan Bergmann' bekijken op YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=yQP4UJhNn0I&feature=youtube_gdata_player

Is een variant op de filmpjes van TED, deze is speciaal voor kinderen, wel in Engels maar zoon van 3 vind ze al reuze interessant. Misschien ook wel wat voor de wat slimmere kindjes hier die voorlopen in ontwikkeling.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Gast za 27 apr 2013 - 23:09

Supertalentje schreef:Leuke filmpjes! Zoon is sowieso gek op muziek. Tv is wel slecht hoor, maar niet voor mijn zoon gelukkig Wink

lol!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Educatieve filmpjes voor baby's/peuters Empty Re: Educatieve filmpjes voor baby's/peuters

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum