Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

'half' zindelijk

+3
Rouge
Liadan
Printje
7 plaatsers

Ga naar beneden

'half' zindelijk Empty 'half' zindelijk

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:46

Mijn ventje is sinds ruim anderhalve maand overdag zindelijk met plassen.

Poepen heeft ie twee keer op de wc gedaan, maar daarna durfde hij niet meer. Hij moet ervan kokhalzen. Hij vraagt nu om een luier en gaat dan ook meteen poepen. Maar ja ik wil natuurlijk van die luier af.

Nou heb ik al gezegd: als deze luiers op zijn, kan het niet meer in een luier, maar ja voor 's nachts heb ik natuurlijk ook luiers nodig dus helemaal weg zullen ze niet zijn.

Zouden jullie iets meer 'druk' uitoefenen om hem op de wc te zetten of zouden jullie het gewoon van het kind uit laten gaan? Hij heeft met plassen totaal geen ongelukjes. En hij geeft het poepen wel goed aan. Maar ik ben zo bang dat hij misschien obstipatie ontwikkelt als ik hem teveel push.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

'half' zindelijk Empty Re: 'half' zindelijk

Bericht  Printje do 26 jul 2012 - 19:50

Lastig omdat ik wel vaker gehoord heb dat ze poepen schijnbaar toch eng vinden, teveel dwingen lijkt me niet goed omdat hij het dan toch gaat ophouden en dat wil je natuurlijk helemaal niet hebben. En iets van een stickerkaartje ofzo, dat wanneer hij op de wc poept een sticker krijgt en bij een x aantal stickers een klein cadeautje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:51

Ik zou het van hem uit laten gaan. Onze dochter hield het op, en dat is echt niet prettig, dan kan hij het beter in een luier doen (dat mocht ze ook van ons, maar wilde ze niet, maar op de wc dus ook niet). Dat komt vanzelf wel. Duurde hier bij zoon langer dan bij dochter, maar hij had het ineens ook door en vanaf toen ging het goed.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:55

Ik liet mijn dochter met luier aan op het potje poepen, lag wat later de luier in het potje (dan poepte ze op de luier) en liet daarna de luier weg.

Gast
Gast

Bericht  Liadan do 26 jul 2012 - 19:56

Ik zou er geen druk op leggen en hem gewoon een luier aangeven als hij erom vraagt.
Hier heeft het 9 maanden geduurd voordat onze dochter op het potje durfde te poepen, voor die tijd vroeg ze een luier om in te poepen. Na 9 maanden heb ik wel een keer gezegd dat de luiers op waren en dat ze dus op het potje moest, dat kostte heel veel moeite. Het heeft toen nog 2 maanden geduurd voordat het poepen op het potje 'makkelijk' ging en ze het niet eerst een dag ophield. En nog wat later durfde ze ook op de wc te poepen.
Maar jouw zoon is pas 1,5 maand zindelijk en het is vrij normaal dat kinderen het in het begin nog lastig vinden om op het potje /wc te poepen, meestal gaat dat na een tijdje vanzelf over.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Rouge do 26 jul 2012 - 23:27

Hier hetzelfde, heb hem ook geprobeerd te stimuleren op de wc te poepen. Wil hij niet, op enkele keer na. Ik geef hem een luier als hij moet poepen, Pushen werkt niet of juist averechts. Belonen met cadeautje werkt hier niet voor.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Bericht  Teddyaapje do 26 jul 2012 - 23:40

Misschien kunnen jullie samen een andere oplossing zoeken? Het idee van shoesdontlie is misschien wel wat. Of misschien kun je samen een wc verkleiner of een 'poeppotje' uitzoeken. Dat hij die alleen gebruikt om op de poepen. Het kan ook zijn dat hij het niet prettig vindt om te poepen op de plek waar het potje staat en zou je hem kunnen vragen waar hij wil dat je het potje neerzet als hij moet poepen (ik roep maar wat hoor, we zijn hier nog niet met zindelijk worden bezig).

Maar ik zou in elk geval niet teveel pushen. Ik snap dat je van de luier af wilt (lijkt mij ook heerlijk!!) maar het kan ook averechts werken denk ik.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Stuiterbal do 26 jul 2012 - 23:51

Hier ook hetzelfde probleem.

Plassen gaat super hij is zelfs ook vaker in de nacht gewoon droog. Maar het poepen lukt niet.
Alleen hier vraagt hij niet eens om een luier maar poept gewoon in zijn broek en loopt er vrolijk mee rond.

Ik zou dan ook gewoon de luier blijven aanbieden. Het komt vanzelf wel uiteindelijk.
Stuiterbal
Stuiterbal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 0:48

Oh ik wist niet dat het zovaak voorkwam zeg. Het bevestigt wel mijn gevoel vooral wat jij zegt Arden. Ik ben bang dat hij het op gaat houden.

Ik vind die tip van shoesdontlie wel een goeie. Wel bewust op de wc zitten, daar hoor je dat te doen, maar toch op de 'veilige' manier.

Gast
Gast

Bericht  Wennes vr 27 jul 2012 - 1:08

B is ook zo goed als zindelijk en poepen doet hij niet op de wc, maar op de pot.
Met de tijd zal hij wel op de wc gaan.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 1:45

Gewoon laten gaan. Komt vanzelf

Gast
Gast

Bericht  -Ieniemienie- vr 27 jul 2012 - 4:09

M was ook al een tijd zinnelijk, alleen het poepen niet. Ze vroeg ook heel bewust om een luier en die kreeg ze dan ook.
Daar poepte ze is en dan ging hij weer af. Ze durfde echt nog niet op de wc.
Ip een dag was ze aan het plassen en toen moest ze ineens poepen en deed dat toen meteen op de wc.
SIndsdien ging het de meeste keren goed. En dus ging dat hier vanzelf over. Nu is het al een tijd geen probleem.
Ik zou het gewoon laten gaan n hem een luier omgeven. Het gaat vanzelf wel over smile
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud