Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zonnebrandcreme

+11
marjoleinnn
Jeanette
Niekske
Twellie
Toet
Aziraphale
Minx
Error
Blond
Ella
SuzieQ
15 plaatsers

Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Zonnebrandcreme

Bericht  SuzieQ do 26 jul 2012 - 7:18

Smeer jij je altijd in? Mijn huid verbrandt nauwelijks (alleen toen ik 5 uur in de brandende zon in Thailand op de boot had gezeten was ik rood, om even te illustreren hoe langzaam ik dus verbrand). Ik word overigens ook niet snel bruin, maar ben ook nooit echt wit. Nou smeer ik me wel eens in, als ik bv naar het strand ga of ga zwemmen, maar meestal vergeet ik het of blijft het bij een dun laagje 1 keer op een dag.
Mijn vriend smeert de hele dag door, hij wordt dan ook echt rood als hij het niet doet. Ik probeer mezelf aan te wennen meer te smeren, om huidveroudering en huidkanker tegen te gaan, maar ik denk er echt niet aan. Daarnaast krijg ik altijd meteen bultjes/puistjes als ik het op mijn gezicht, decolletee of bovenrug smeer. Ik heb wel een dagcreme met factor 15.
Smeren jullie wel altijd en welke creme gebruiken jullie?

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Ella do 26 jul 2012 - 7:42

Vroeger deed ik dat echt bijna nooit. Heel slecht. Nu wil ik het een enkele keer vergeten maar in princiepe als ik bewust ga zonnen smeer ik me altijd in.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Blond do 26 jul 2012 - 7:49

Altijd, maar ik heb dan ook echt een hele lichte huid (met sproeten). Ik smeer met Vision factor 30 in het buitenland, en in Nederland smeer ik Ambre Solair factor 30. Voor mijn gezicht heb ik Lancaster Sungel factor 20 (minder vet).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Error do 26 jul 2012 - 8:21

Smeer me wel altijd in, soms met zonnebrandcreme of olie, vaak factor 6.

In de volle zon wel altijd factor 10 en in mijn dagcreme zit een factor 15-20 ofzo?

Vaak heb ik nivea.
Error
Error
Prater
Prater

Aantal berichten : 1374
Punten : 1580
Registratiedatum : 02-03-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Minx do 26 jul 2012 - 8:31

Ik smeer me altijd in als ik de zon in ga, zonder ga ik de zon niet in.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 9:18

De factor van je dagcreme blijft maar 2 uur zitten, wisten jullie dat?

Ik smeer wel, altijd met factor 30 van Lancaster. Maar niet altijd, bijvoorbeeld als ik op een terras zit heb ik het niet altijd bij me. Maar als ik naar het strand ga of in de tuin ga zonnen, of op vakantie dan spray ik me in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 9:20

Ik smeer me niet vaak in. Vorig jaar in Turkije wel ontzettend veel gesmeerd, met als gevolg dat ik terugkwam en niemand aan me kon zien dat ik weg was geweest.. :nopompom:
Maar goed, probeer er wel regelmatig aan te denken, maar lig ook best vaak zonder bescherming in de zon. Heb nu een spray gekocht van Loreal, misschien dat ik dat sneller pak omdat het minder gedoe is om aan te brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Aziraphale do 26 jul 2012 - 10:02

Ik smeer me altijd in. Gewoon, omdat het beter is voor m'n huid en omdat ik anders verbrand.
Ik smeer m'n tatoeage en m'n gezicht in met factor 50 van Vision (beetje overdreven maar ik ben er heel voorzichtig mee) en de rest meestal met Nivea factor 10 of 20 als ik in NL. ben. In Griekenland gebruik ik Vision factor 20, sowieso de eerste dagen. Daarna meestal Nivea, anders word ik niet bruin smile
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Toet do 26 jul 2012 - 11:38

Ik smeer me altijd in met factor 10 of 15 en ik verbrand nooit. Behalve als ik me dus perongeluk niet in heb gesmeerd.

Nu heb ik trouwens een vraagje, als dat in dit topic mag.. Weten jullie of je door factor 50 heen nog een beetje bruin wordt? Of houdt dat echt alles tegen? Sorry, misschien een domme vraag.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Twellie do 26 jul 2012 - 17:08

Met factor 50 word je nauwelijks bruin, mijn dochter en ik smeren het beiden en bij haar is nog héél iets kleurverschil te zien, zij heeft een lichte huid dus verkleurt snel. Zelf ben ik helemaal niet verkleurd.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 19:09

Ik neem altijd een factor 30 en 20 mee op vakantie. Smeer mezelf de pletter en wordt gewoon duidelijk bruin.

Sorry maar ik snap echt niet dat mensen niet smeren. Je wilt niet weten wat voor een aanslag het op je huid is en hoeveel mensen er tegenwoordig huidkanker krijgen. En echt niet alleen om het bruin of niet bruin worden. Maar puur de beschadiging voor je huid.

Mijn gezicht sowieso altijd factor 30, en de rest van mijn lichaam 30 en later 20.

Ik heb deze:
Hij ruikt lekker, smeert lekker, laat geen witte waas achter en is nu ook nog 50% korting bij de kruidvat haha.

Zonnebrandcreme 41Ox0M8aIjL._SL500_AA300_

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Niekske do 26 jul 2012 - 20:13

Ik smeer altijd wel, meestal met factor 15-20 en als ik al een flink kleurtje heb, ga ik naar factor 8. Ik verkleur wel veel minder mét smeren dan zonder, maar verbranden is echt zo'n hel...
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Jeanette do 26 jul 2012 - 20:20

Ik smeer altijd met factor 50. Ik heb een lichte huid en verbrand snel. Ik vind bescherming zo belangrijk. Liever goed beschermd dan dat ik meer risico loop voor beschadigingen. En ja, met factor 50 kun je goed bruin worden hoor!
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gast do 26 jul 2012 - 20:33

Ik smeer me altijd in, voordat ik de hele dag de zon in ga. Ook smeer ik me na een tijdje weer in. Dan smeer ik bij. Als ik even snel de zon in ga, wil ik het nog weleens vergeten. Ik gebruik Lancaster: factor 30, 20 en 15.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  marjoleinnn do 26 jul 2012 - 23:55

Ik smeerde me eerder altijd in met factor 15 of 10 als ik echt in de zon ging liggen op vakantie enz.
Maar sinds dit jaar heb ik door medicijnen zonneallergie gekregen dus moest ik me op vakantie met een hogere factor insmeren.
Ik ben twee weken weg geweest en heb me de eerste dagen met factor 30 ingesmeerd, daarna overgegaan op factor 20 en 16. En ik ben nog nooit zo bruin terug gekomen van vakantie!
marjoleinnn
marjoleinnn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 450
Punten : 523
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Vancity_girl vr 27 jul 2012 - 0:17

Toet schreef:

Nu heb ik trouwens een vraagje, als dat in dit topic mag.. Weten jullie of je door factor 50 heen nog een beetje bruin wordt? Of houdt dat echt alles tegen? Sorry, misschien een domme vraag.

Wij hebben ons onze hele vakantie ( 11 dagen Mallorca) ingesmeerd met factor 50.
Ik ben gewoon normaal bruin geworden, mijn dochter en man zijn slechts een klein beetje verkleurd. Ligt dus misschien ook aan je huid?

on topic: Sinds we onze dochter hebben smeer ik me veel beter in, ik moet haar tenslotte insmeren en smeer mezelf dan ook altijd even in. Meestal factor 50. Echt in de zon zitten om te zonnen doe ik trouwens nooit.
Vancity_girl
Vancity_girl
Prater
Prater

Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Monte vr 27 jul 2012 - 0:24

Ik smeer me niet in al ik even in de zon zit of gewoon naar buiten ga(dus niet zonnen). Als ik echt langer in de zon ga zitten heb ik factor 30. Op vakantie doe ik altijd zonnebrand op, omdat je dan gewoon veel buiten bent.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Marin vr 27 jul 2012 - 0:25

Ik gebruik het liefste Ambre Solaire en smeer me altijd in met factor 20 of 30. En aan het einde van de vakantie dan olie met factor 10 of 6.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gast vr 27 jul 2012 - 0:34

Ik gebruik de Zwitsal versie. Heb snel uitslag op mijn armen en benen dus smeer zo goed als altijd wel als er flinke zon is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Sterre vr 27 jul 2012 - 0:40

Ik heb een lichte huid maar verkleur nauwelijks. Op vakantie en als ik langer in de zon ga smeer ik me altijd in met factor 20. Dit jaar heb ik deze van Biodermal, die is heel fijn en ruikt heel lekker:

Zonnebrandcreme 184089_1_Biodermal_Zonnespray_transparant_spf20

Voor mijn gezicht smeerde ik op vakantie deze. Die is niet zo vet en maakt tegelijk een beetje mat.

Zonnebrandcreme 188323_1_Biodermal_Zonnefluid_Spf20

Als ik even ga terrassen vergeet ik me nog wel eens in te smeren. Verder doe ik het altijd, tenzij ik alleen even boodschappen ga doen of naar mijn werk ga.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Toet vr 27 jul 2012 - 3:06

Hmm oké, verschillend dus of je nog bruin wordt met factor 50. Ik moet vanaf volgende week aan de antibiotica voor 6 weken en mag daarmee niet in de zon. Alleen als ik dan een keer een dag naar buiten ga, moet ik me in smeren met factor 50. Wel balen, zul je net zien dat we nog super mooi weer krijgen in augustus.
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zonnebrandcreme Empty Re: Zonnebrandcreme

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum