18 maanden consultatiebureau
+11
Susan
Teddyaapje
Tania
loesje
Annemie
Printje
Flip Fluitketel
Linda
Limburg85
Coco
Pussycat
15 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: 18 maanden consultatiebureau
Ik ben idd ook wel benieuwd naar de vragen op de lijst!
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Op onze lijst stonden vragen als. Heeft het kindje een speen? Hoeveel bekers limonade drinkt hij per dag? Drinkt hij uit een fles? Hoeveel televisie kijkt hij per dag? Wat vindt hij leuk om mee te spelen? Hoe zou je je kind omschrijven? Zijn er ingrijpende gebeurtenissen binnen het gezin?
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik weet het niet meer precies, sommige vragen die Tania noemt zijn ook gesteld. Verder over het eten/drinken, slapen, kdv, motoriek en spelen, maar ook een aantal vragen als 'wat vond je het moeilijkst als ouder de afgelopen 18 maanden en hoe zou je dit anders gedaan hebben' en 'op welke mensen kun je terugvallen als er iets met jou of je partner gebeurt'. Vooral bij die eerste vraag was ik op mijn hoede, want hoe interpreteren ze zo'n antwoord en hoe schrijven ze het dan in het dossier. Je kunt wel zeggen: ik vind het lastig dat hij heel af en toe niet goed luistert, maar zij kan dat interpreteren als: moeder heeft geen overwicht of zo.
Gast- Gast
stonden die vragen in een schriftelijke vragenlijst? Dan vind ik het inderdaad gevaarlijke vragen, omdat je de antwoorden compleet anders kunt interpreteren dan ze bedoeld zijn.
Gast- Gast
Zij had een vragenlijst bij zich, en stelde de vragen. Van sommigen hoorde ik ook weer dat ze de vragenlijst van tevoren opgestuurd kregen, zodat ze ze alvast in konden vullen. Dat had ik wel handiger gevonden, want zo kon ik me alvast voorbereiden. Maar op vragen waar ik geen antwoord op wilde geven, heb ik ook geen antwoord gegeven, of gezegd dat ik daar over na wilde denken en ze er later nog maar eens naar moest vragen (wat niet meer is gebeurd).
Gast- Gast
Volgens het lijstje wat ik heb gehad van cb is er hier voor 20 maanden een afspraak,maar ik heb tot op heden niks gehoord.
mauwmauw- Kletskop
- Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10
hier krijg ik elke keer een vragenlijst mee voor de volgende afspraak.
we zijn zo rond de 17 maanden geweest geloof ik en dan kijken ze idd hoe ze loopt, of ze blokjes stapeld met links en rechts en ze moest de pop met een beker of een lepeltje (weet ik neit meer) wat geven... verder vroeg ze idd ook nog of ze al meer woordjes zei dan papa en mama (haha die papagaai hier kletst me de oren van t hoofd af en toe )
we zijn zo rond de 17 maanden geweest geloof ik en dan kijken ze idd hoe ze loopt, of ze blokjes stapeld met links en rechts en ze moest de pop met een beker of een lepeltje (weet ik neit meer) wat geven... verder vroeg ze idd ook nog of ze al meer woordjes zei dan papa en mama (haha die papagaai hier kletst me de oren van t hoofd af en toe )
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Hier krijg je bij een groot deel van de bezoeken van tevoren een vragenlijst opgestuurd. Meestal vergeet ik hem in te vullen omdat die lijst al weken voor de afspraak binnen komt. Soms vul ik hem wel in, maar vergeet ik hem alsnog mee te nemen. Maar ze hebben er ook nog nooit naar gevraagd. Met achttien maanden ging het geloof ik onder andere over lopen en korte zinnetjes maken en taal in het algemeen.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Hier moest ik een vragenlijst invullen en werd er naar wat dingen gevraagd en/of gekeken. Dat was met name het lopen, praten, of ze blokjes kon stapelen en wat ze met een bal deed. En het was een enorm irritant mens dat op alle slakken zout legde.. Zo was A. te dik en deed ze teveel met rechts. Mens heeft me enorm ongerust zitten maken en er de week erop bij de kinderarts vroeg ik nog wat dingen na, en er was geen reden tot ongerustheid (ze blijkt precies in verhouding te zijn en aangezien ze links ook gewoon gebruikt is er niks aan die hand). Na dit bezoek kijk ik wel uit met hoe serieus ik de uitspraken op het CB neem
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Consultatiebureau met 18 maanden?
» Huisbezoek consultatiebureau
» consultatiebureau
» Het consultatiebureau
» Consultatiebureau
» Huisbezoek consultatiebureau