Stomme fout in brief, ik schaam me nu...
+5
Antibes
Benthe
silly-one
Lenthe
mezzoforte
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Stomme fout in brief, ik schaam me nu...
Ik heb morgenochtend een sollicitatiegesprek, dus ik denk, ik zoek nog even mijn sollicitatiebrief op om te kijken wat ik daar allemaal in geschreven heb mochten ze er dingen over vragen. Kom ik er tot mij grote schrik achter dat ik éénmaal in die brief de naam van een ander, vergelijkbaar bedrijf heb genoemd. Echt zo genant. Ik check mijn brieven altijd 100x op dit soort dingen, en voel me zo stom nu. Arghhh.... wat nu als ze daar morgen over beginnen??? Voel me heel stom nu
mezzoforte- Prater
- Aantal berichten : 970
Punten : 1016
Registratiedatum : 03-02-12
Re: Stomme fout in brief, ik schaam me nu...
Haha, oeiii, ja dat is wel een beetje genant. Maar goed, niks meer aan te doen nu! Zou even kijken of ze de brief bij het gesprek houden en er misschien wat over zeggen. Je bent uitgenodigd voor een gesprek dus ze zullen er vast niet enorm over gevallen zijn toch!
Gast- Gast
Ja, echt zo stom
Maar ja, ik heb om bewuste redenen een open sollicitatie gestuurd naar zowel bedrijf X waar ik morgen gesprek heb, als naar bedrijf Y, waarbij ik bedrijf Y dus per ongeluk een keer genoemd heb in de brief naar bedrijf X. Kan er wel iets over zeggen om er omheen te kletsen een beetje. Gelukkig misschien dan maar dat ik het nu ontdekt heb.
Maar ja, ik heb om bewuste redenen een open sollicitatie gestuurd naar zowel bedrijf X waar ik morgen gesprek heb, als naar bedrijf Y, waarbij ik bedrijf Y dus per ongeluk een keer genoemd heb in de brief naar bedrijf X. Kan er wel iets over zeggen om er omheen te kletsen een beetje. Gelukkig misschien dan maar dat ik het nu ontdekt heb.
mezzoforte- Prater
Oeeei, dat is niet handig! Maar dat wist je zelf ook wel
Maar ze hebben je uitgenodigd voor een gesprek, dus ze zullen het wel niet zo heel erg vinden. Ik denk dat ze er nog wel wat over gaan vragen of dat je de vraag krijgt "Waar heb je nog meer gesolliciteerd" of "Je hebt dus bij beide bedrijven gesolliciteerd, wat is je voorkeur om te gaan werken?" of "Hoe precies ben jij in je werk?" (doelend op de fout)
Als jij je goed voorbereid op dat soort vragen en je er een beetje uit weet te praten, moet het vast goed komen. Ieder mens maakt fouten en ze hebben je niet voor niks uitgenodigd. Succes!
Maar ze hebben je uitgenodigd voor een gesprek, dus ze zullen het wel niet zo heel erg vinden. Ik denk dat ze er nog wel wat over gaan vragen of dat je de vraag krijgt "Waar heb je nog meer gesolliciteerd" of "Je hebt dus bij beide bedrijven gesolliciteerd, wat is je voorkeur om te gaan werken?" of "Hoe precies ben jij in je werk?" (doelend op de fout)
Als jij je goed voorbereid op dat soort vragen en je er een beetje uit weet te praten, moet het vast goed komen. Ieder mens maakt fouten en ze hebben je niet voor niks uitgenodigd. Succes!
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ooit gesolliciteerd en in de brief stond bij het adres de verkeerde school. Oeps, maar ik mocht op gesprek komen en er is niks over gezegd.
De meeste bedrijven weten wel dat je meerdere brieven schrijft en dat er zulke fouten in kunnen sluipen. Het is vervelend, maar ze hebben wel gevraagd of je op gesprek wil komen, dus heel erg zullen ze het niet vinden.
Succes vandaag.
De meeste bedrijven weten wel dat je meerdere brieven schrijft en dat er zulke fouten in kunnen sluipen. Het is vervelend, maar ze hebben wel gevraagd of je op gesprek wil komen, dus heel erg zullen ze het niet vinden.
Succes vandaag.
silly-one- Ratel
- Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Moet je zeggen van: ik wilde als kandidaat kijken hoe oplettend het bedrijf is op fouten
Alleeb weet ik niet of dat verstandig is om dat te zeggen
Gast- Gast
Ai, dat is niet heel handig. En die brief hebben ze meestal wel bij het gesprek, dus het zal vast ter sprake komen. Ik zou er gewoon luchtig op reageren en gewoon vertellen dat je meerdere sollicitaties hebt verstuurd en per ongeluk die fout hebt gemaakt. Ze hebben je uitgenodigd voor gesprek, dus ze vinden het vast geen groot probleem.
Benthe- Prater
- Aantal berichten : 594
Punten : 621
Registratiedatum : 16-12-10
Benthe schreef:Ai, dat is niet heel handig. En die brief hebben ze meestal wel bij het gesprek, dus het zal vast ter sprake komen. Ik zou er gewoon luchtig op reageren en gewoon vertellen dat je meerdere sollicitaties hebt verstuurd en per ongeluk die fout hebt gemaakt. Ze hebben je uitgenodigd voor gesprek, dus ze vinden het vast geen groot probleem.
+1
En meerdere sollicitaties tegelijk versturen snappen ze ook allemaal wel, dat doet iedereen. Dus je kunt er beter gewoon eerlijk over zijn dat het een stomme fout was, dan dat je er overheen gaat praten/grapje over maakt.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik zou geen geforceerd grapje er over maken. Eerlijk toegeven dat het een fout was, lijkt me beter.
Daarbij moet je bedenken dat ze je wel hebben uitgenodigd, dus ze zien het vast als een fout die gemaakt kan worden en niet een onoverkomelijk probleem. De manier hoe je er op reageert, zal dus misschien nog wel uitmaken, dus reageer gewoon normaal en verontschuldig je, maar blijf er niet in hangen.
Richt je daarna weer gewoon op het gesprek.
Daarbij moet je bedenken dat ze je wel hebben uitgenodigd, dus ze zien het vast als een fout die gemaakt kan worden en niet een onoverkomelijk probleem. De manier hoe je er op reageert, zal dus misschien nog wel uitmaken, dus reageer gewoon normaal en verontschuldig je, maar blijf er niet in hangen.
Richt je daarna weer gewoon op het gesprek.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Heb het overleefd
Kwam tijdens het gesprek ter sprake, aangegeven dat het inderdaad een fout was, nog kort iets over gezegd en daarna verder met het gesprek, best soepel dus.
Kwam tijdens het gesprek ter sprake, aangegeven dat het inderdaad een fout was, nog kort iets over gezegd en daarna verder met het gesprek, best soepel dus.
mezzoforte- Prater
Ik denk dat het heel veel voorkomt hoor en dat bedrijven daar echt wel doorheen prikken
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
mezzoforte schreef:Heb het overleefd
Mooi!
Hoe ging het gesprek verder? Wanneer hoor je wat?
Ella- Ratel
Yasmin schreef:Moet je zeggen van: ik wilde als kandidaat kijken hoe oplettend het bedrijf is op fouten
Dan kun je sowieso fluiten naar die baan hahahaa!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Gesprek ging verder goed. Lekker gepraat over alles m.b.t. het bedrijf, aan het einde van het gesprek had ik ook nog 2 goede inhoudelijke vragen gesteld waardoor het gesprek echt zeker 10 minuten nog langer doorging.
Had gesprek met 2 personen. Persoon X zei aan het eind van het gesprek nog maar eens dat ze heel veel sollicitaties kregen momenteel (dit geval betrof een open sollicitatie), dat ze sowieso maar 5% van alle sollicitaties uitnodigen voor een gesprek (dat ik dat dus al gehaald had), en dat ie het een leuk gesprek vond (letterlijke woorden). Op zich wel goed gevoel over, hoor deze week of ik door ben naar 2e ronde. Als ik door ben naar volgende ronde moet ik met weer 2 mensen een gesprek voeren, eigenlijk een kopie van het eerste (ze krijgen ook geen info over hoe het 1e gesprek ging), en dan gaan zij met z'n vieren om tafel om te beslissen of ik mag komen werken of niet.
Had gesprek met 2 personen. Persoon X zei aan het eind van het gesprek nog maar eens dat ze heel veel sollicitaties kregen momenteel (dit geval betrof een open sollicitatie), dat ze sowieso maar 5% van alle sollicitaties uitnodigen voor een gesprek (dat ik dat dus al gehaald had), en dat ie het een leuk gesprek vond (letterlijke woorden). Op zich wel goed gevoel over, hoor deze week of ik door ben naar 2e ronde. Als ik door ben naar volgende ronde moet ik met weer 2 mensen een gesprek voeren, eigenlijk een kopie van het eerste (ze krijgen ook geen info over hoe het 1e gesprek ging), en dan gaan zij met z'n vieren om tafel om te beslissen of ik mag komen werken of niet.
mezzoforte- Prater
Spannend! Ik duim voor je!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Nou spannend, fijn dat het verder goed gegaan is
Ella- Ratel
Door naar 2e ronde
mezzoforte- Prater
Gefeliciteerd! Gelukkig maakte de fout dus weinig uit haha!
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Stomme, domme fout!
» Absolute fout / relatieve fout berekenen
» Stomme, stomme pepernoten!
» Ik schaam me zo.
» Probleempje en ik schaam me
» Absolute fout / relatieve fout berekenen
» Stomme, stomme pepernoten!
» Ik schaam me zo.
» Probleempje en ik schaam me
Pagina 1 van 1